Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk boek lees je nu?

<<

anoniem226

Bericht 11 Jan 2018 15:05

Re: Welk boek lees je nu?

De bruiloft van Nicholas Sparks, maar ik had er meer van verwacht na meerdere boeken van hem gelezen te hebben.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Jan 2018 15:16

Re: Welk boek lees je nu?

Ik heb met kerst Het Labyrint der Geesten van Ruiz-Zafon gekregen. Het laatste deel van het vierluik. Ik ben al op driekwart (hij heeft ruim 800 pagina's ♡) En hij is zo heerlijk. Ga hierna denk ik de andere drie weer opnieuw met andere ogen lezen haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 15:19

Re: Welk boek lees je nu?

Ooh zo leuk whatever. Die heb ik ook gekregen en ligt op me te wachten. Hij is dus goed? Het is zo'n dikke pil! Ik verheug me er nu al op. Ik wil eigenlijk eerst alle andere delen eerst lezen om er weer in te komen. Dat is zo'n beetje mijn doel van het jaar. Die vier boeken. Moet te doen zijn toch?

Ik lees nu het andere boek dat ik heb gekregen, the girl on the train, en dat leest ook als een trein. Zo spannend. Net lekker even in bed liggen lezen!
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Jan 2018 15:28

Re: Welk boek lees je nu?

Ja hij is heerlijk, precies als de andere. Vol intrige en mysterie en prachtige beeldende taal. Love it!

Ik wilde ook eerst de andere boeken herlezen maar omdat je in principe bij ieder boek in kunt stappen en daarmee enkel je viewing point verandert vond ik het ook juist wel leuk dat dat een beetje verwaterd was. Ik had nu af en toe zoiets oh ja, die van dat boek wat wist ik daar ook alweer van. Maar ik ben heel benieuwd hoe het zich nu allemaal ontwikkelt en ik ga denk ik dan de andere drie nogmaals met andere ogen lezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2018 15:32

Re: Welk boek lees je nu?

Oh heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Jan 2018 15:53

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees 'het huis van de moskee'. Stond al lang op m'n verlanglijstje, maar het grijpt me minder dan gehoopt. Ik vind het een prima boek, maar ik kan het ook heel makkelijk wegleggen en er dagen niet in lezen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Jan 2018 15:55

Re: Welk boek lees je nu?

Marin schreef:Ooh zo leuk whatever. Die heb ik ook gekregen en ligt op me te wachten. Hij is dus goed? Het is zo'n dikke pil! Ik verheug me er nu al op. Ik wil eigenlijk eerst alle andere delen eerst lezen om er weer in te komen. Dat is zo'n beetje mijn doel van het jaar. Die vier boeken. Moet te doen zijn toch?

Ik lees nu het andere boek dat ik heb gekregen, the girl on the train, en dat leest ook als een trein. Zo spannend. Net lekker even in bed liggen lezen!


Dat boek wat jij nu leest Marin, vond ik weinig aan. Heb het zelfs een half jaar weggelegd om het uiteindelijk toch maar uit te lezen.

Die jij leest whatever, lijkt me leuk. Misschien ga ik ook naar die reeks op zoek.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Jan 2018 15:59

Re: Welk boek lees je nu?

Zeker doen Joey!! Ze zijn prachtig!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2018 17:52

Re: Welk boek lees je nu?

Oh ja ik wil ook die nieuwe Ruiz-Zafon lezen dit jaar! Ik heb heel erg genoten van de andere drie boeken. Wel is mijn geheugen echt een zeef en weet ik behalve de sfeer en een aantal karakters niet veel meer te herinneren van de verhaallijnen.

Ik ben deze week begonnen in Het meisje dat van IS won. Heftig en ontroerend. En waargebeurd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Jan 2018 20:57

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ben in 2 boeken tegelijk bezig. Beide van de bieb en beide gereserveerd (na mij), waardoor ze na 3 weken echt weer terug moeten.
De laatste roos van de zomer - Santa Montefiore
Het slechte pad - Robert Galbraith
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Jan 2018 19:00

Re: Welk boek lees je nu?

Ik plemp hier mijn vraag even.
Ik wil ook graag weer wat meer gaan lezen. Heeft er iemand boeken tips?
Ik hou van waargebeurde verhalen van sterke vrouwen. Bijvoorbeeld: ik was twaalf en fietste naar school, mijn woestijn.
Het mogen ook biografieën zijn.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 19 Jan 2018 20:15

Re: Welk boek lees je nu?

Ruiz-Safon ga ik op mijn lijstje zetten.

Soleil, hier moet ik echt even diep voor graven. De verhalen van Maria Mosterd? Vond ik overigens niet zo leuk, vervelende schrijfstijl. Meisje met de 9 pruiken.

Ik ben nu De Eeuwige Bron van Ayn Rand voor de tweede keer aan het lezen. Is toch één van mijn lievelingsboeken.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Jan 2018 22:07

Re: Welk boek lees je nu?

Soleil schreef:Ik plemp hier mijn vraag even.
Ik wil ook graag weer wat meer gaan lezen. Heeft er iemand boeken tips?
Ik hou van waargebeurde verhalen van sterke vrouwen. Bijvoorbeeld: ik was twaalf en fietste naar school, mijn woestijn.
Het mogen ook biografieën zijn.
Ik vond diefstal van mijn jeugd (Natascha Kampusch) erg indrukwekkend en Elissa Wall (het begon toen ik 14 was). Soms hebben websites zoals Bol.com ook een categorie "andere mensen bekeken ook". Daar kun je vaak ook wel tips vinden, veel leesplezier!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jan 2018 22:12

Re: Welk boek lees je nu?

Ik vond Christiane F heel indrukwekkend. Mijn ouders hadden het vroeger al in de kast staan en ik heb het later ook nog zelf gekocht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem243

Bericht 24 Jan 2018 10:08

Re: Welk boek lees je nu?

Ik lees dat genre niet veel dus heb geen tips voor je Soleil.

Ik heb net Pogingen Iets Van Het Leven Te Maken (Het Geheime Dagboek Van Hendrik Groen) uit en ben nu de tv serie aan het terugkijken. Erg leuk boek, leest lekker weg, mooi verhaal en met humor en af en toe een harde les over de realiteit in verzorgingshuizen. De tv serie vind ik ook wel leuk, maar zoals meestal met dat soort dingen blijft het boek toch veel beter. Er is ook best wat aangepast in de serie.

Daarvoor heb ik De Dochter Van De Imker, boek van Santa Montefiore gelezen. Een echte roman, niet helemaal mijn ding maar had 'm van mijn moeder geleend die veel boeken van haar heeft liggen.

Nu ga ik beginnen in Een Bijzonder Jaar van Lori Nelson Spielman. Over een vrouw die haar moeder verliest en om haar erfdeel te krijgen een lijstje levensdoelen dat ze zelf ooit opstelde moet bereiken binnen een jaar. Ook van mijn moeder geleend. Ben benieuwd.
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 22 Feb 2018 12:01

Re: Welk boek lees je nu?

Ontbijt op bed van Freya North, leuk boek en leest lekker weg!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 22 Feb 2018 14:18

Re: Welk boek lees je nu?

Effi Briest van Theodor Fontane, voor de tweede keer.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Feb 2018 14:26

Re: Welk boek lees je nu?

Ik mag een nieuw boek uitzoeken uit mijn bibliotheek stapel. Ik denk aan Liervogel van Cecelia Ahern of Dorst van Esther Gerritsen.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 23 Feb 2018 18:44

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ben nu bezig in In het oranje ochtendlicht van Nina Riggs. Het zijn de memoires van de schrijfster die vorig jaar aan kanker overleed. Ondanks het heftige onderwerp zit er ook best wat humor in. Ik ben nog niet zo ver maar vind het zeker een aanrader!
<<

Juli14th.

Noob

Berichten: 54

Geregistreerd: 01 Feb 2018 14:26

Bericht 15 Mrt 2018 13:52

Re: Welk boek lees je nu?

Spoedgeval van Carol Marinelli heb ik net in één ruk uitgelezen.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mrt 2018 14:41

Re: Welk boek lees je nu?

Wat ons niet zal doden - Millennium 4. Heerlijk boek. Maar wederom, en daarin doet hij Stieg Larsson eer aan, moet je 300 pagina's lezen om een samenhangend verhaal te creëren. Ik zit nu in het laatste gedeelte en kan niet wachten om aan Millennium 5 te beginnen. Wederom lezen om het lezen en dan na honderden pagina's denken: Oja, daarom las ik het allemaal en haakte ik niet af. :ja:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 25 Mrt 2018 18:17

Re: Welk boek lees je nu?

Chilshood disrupted. Over hoe events in je kindertijd invloed hebben op je zich ontwikkelende lichaam en hersenen en gezondheid als volwassene later. En ik ben echt mindblown. Maar het is wel een (populair) wetenschappelijk boek. Geen verhaal ofzo. Dus weet niet of anderen het ook leuk vinden om te lezen. Maar if so, dan echt een aanrader.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Mrt 2018 19:25

Re: Welk boek lees je nu?

Hahaha ik heb denk ik een maand geleden een boek gekocht en gewoon geen tijd om te lezen.
Echt, vroeger las ik zooo veel en nu kom ik er gewoon niet aan toe. STOM!
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 25 Mrt 2018 20:09

Re: Welk boek lees je nu?

Haha herkenbaar Kees. Daarom probeer ik nu standaard te lezen voor het slapen gaan. Is ook nog goed voor me :P

Ik ben gisteren begonnen in Bidden en Vallen van Henk van Straten. Wat moeizaam begin maar denk dat het wel leuk is.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Mrt 2018 06:57

Re: Welk boek lees je nu?

Ik ben weer wat meer aan het lezen. Ik heb net 'Voor mij' van Jojo Moyes uit en ik ben nu begonnen in 'Nog één keer feest' van Liane Moraty.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers