Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2013 21:03

Re: najaar 2013 mama's!

Bedankt voor de tips!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 06 Nov 2013 07:30

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: Zou jammer zijn als het niet gedekt wordt inderdaad, maar snap dat je evengoed iemand laat komen hoor. Het is toch fijner als het goed met jullie beiden gaat!

Nillis: Wat fijn dat het nu wat beter met M gaat en hij wat rustiger is. Als het het allemaal zoveel makkelijker maakt om wat principes opzij te zetten, lekker doen! Dan blijft iedereen, ook mama, lekker blij :)

Valerie: Toch wel fijn dat je een beetje een datum hebt waar je je op kunt focussen! Ziet er dus naar uit dat jij je kleintje eerder in je armen kan houden dan ik :) En ik heb dat ook wel een beetje met borstvoeding hoor, alleen de praktische redenen qua kleding maak ik me niet zo druk om. Waarschijnlijk wijst het zichzelf straks allemaal wel, maar zie nu ook allemaal beren op de weg dat je net met visite zit of dat je net onderweg bent ouzo…

Filoria: Hoe gaat het inderdaad met jou? Gaat je lichamelijk herstel goed? En emotioneel? Je ziet er zo goed uit op de foto's die hier en op FB steeds voorbij komen dat ik bijna 'vergeet' wat voor heftigs jullie mee hebben gemaakt.

All: Ik ben jarig vandaag, hoop dat ik een leuk verjaardagscadeau krijg vandaag :wink:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 06 Nov 2013 08:09

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd Aardbei! Zou inderdaad een mooi cadeau zijn als jullie meisje zich vandaag aandient!

All, ik lees wel mee, maar heb vaak de puf niet om te reageren. Ik merk dat ik er aardig doorheen zit. Heb heel de dag het gevoel wel te kunnen huilen, en heb nergens energie voor. Ik heb het idee dat de kleine man het ook merkt, want hij gaat eigenlijk gelijk huilen als ik hem in de box wil leggen. De borstvoeding gaat hier helaas nog steeds niet zoals ik graag zou willen, de overproductie is nog steeds behoorlijk aanwezig. Ik loop continu met keiharde en pijnlijke borsten rond. M drinkt wel regelmatig steeds beter, maar het lijkt alsof mijn borsten daardoor alleen maar harder gaan werken. Doordat het zoveel is, blijft het ook ontzettend hard stromen, waardoor M zich steeds verslikt en veel spuugt. Gelukkig is het verder wel een heerlijk mannetje, en kan ik gelukkig nog wel genieten van die heerlijke lach!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 06 Nov 2013 10:25

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi dames,

Even een updat van mij. L is sinds zondag wat rustiger. We hebben hier 5 weken een huilend krijsend babytje gehad . Nu denkt de kinderarts aan koemelkallergie eventueel samen met de verborgen reflux. L heeft nu andere voeding en hetkrijsen huilen is nu al weg hij oogt veel rustiger is nu tevreden slaapt nu ook redelijk overdag. Hij geeft nog wel terug kokhalst nog en loopt nog "vol" dus ik hoop dat daar ook nog iets aan gedaan kan worden. Zn gezicht en iortjes stonden helemaal onder de uitslag. Nu is de uitslag veel minder maar omdat hij jeuk heeft is hij gaan schuren met zn wangen dat die nu vuurrood zijn.
Dus hier ook geen roze wolk, doordat het met l niet goed ging heb ik nu heel veel last van mijn bekken wat ik liep hele dagen en nachten met een huilend krijsend kind. Mijn man helpt ook wel maar die moet overdag gewoon werken en smorgens om 5 uur eruit . Gelukkig dat mijn moeder ook iederedag komt om te helpen
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 11:54

Re: najaar 2013 mama's!

Gefeliciteerd Aardbei! :cheering: Hopelijk krijg je als cadeautje vanavond je eerste weeën :P
Ik lig heel veel wakker ja. Maar op zich voel ik me overdag niet vermoeid, dus kennelijk pak ik genoeg slaap.

Kwebbeltje, klinkt vervelend allemaal. Hopelijk is het snel over met de reflux en blijft hij zo tevreden met de andere voeding. Fijn dat je moeder veel kan helpen.

Stitch, niet leuk om te lezen... Lijkt me ontzettend lastig en pijnlijk, zoveel overproductie.

Nillis, ja, mijn broeken passen me nog. Maar ik draag nu wel grotendeels zwangerschapsbroeken, omdat het gewoon lekker (warm) om de buik zit en omdat ik het anders zonde vind dat ik ze niet draag :P Ik vermaak me redelijk, nu ik verlof heb. Ik merk dat de dagen best snel voorbij lijken te gaan.
Vervelend van het krijsen van je mannetje. Goed om te horen dat het nu beter gaat. Hopelijk wordt het overgeven ook snel minder.

All, ik had gister wat een vreemd iets: ik kreeg het ineens heel benauwd in de keel én rondom het middenrif, zag vlekken en voelde me licht in m'n hoofd worden. Dat heeft ongeveer een kwartier geduurd. Ik besloot even af te wachten. Later op de middag kreeg ik het weer heel warm en ik had een enorm opgejaagd gevoel, dus vk gebeld, want ik dacht aan een hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Ik mocht vrijwel direct langskomen. Bloeddruk was gelukkig normaal, baby was rustig, maar ik moest wel even over een stripje plassen voor eiwitten. En ja hoor, er zaten wat eiwitten in de urine. Voor de zekerheid word je dan kennelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ik bloed moest laten afnemen, urine moest opvangen én weer aan de ctg. Uitslag: geen verontrustende waarden. Er zijn wel eiwitten in zowel bloed als urine aangetroffen, maar het zijn waardes binnen de lijntjes. De ctg was heel normaal. Baby's hartslag is steeds rond de 130-140 en ik had qua baarmoeder activiteit zo nu en dan een uitschieter naar boven, maar dat zijn gewoon harde buiken. Ik vind het goed dat ze je doorsturen, maar ik baalde wel hoor. Weer een paar uur kwijt in het ziekenhuis. Het duurt altijd zo lang :nopompom: Wat het nu geweest is, weet ik niet. Misschien dat ik 'n griepje krijg, misschien dat de bevalling nadert. We zullen zien. Ik heb het nu weer hartstikke warm, maar voel me niet ziekig.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Nov 2013 12:08

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd of je vandaag verrast wordt :wink:

Stitch: Wat vervelend om te lezen dat je er zo doorheen zit. Jij kampt weer met hele andere borstvoedingsproblemen dan ik! Lijkt me echt pijnlijk, de hele dag van die keiharde borsten. Is er niks te doen aan de overproductie? Heb je contact gehad met een lactatiekundige? Gelukkig dat je wel kunt genieten van je mannetje.

Kwebbeltje, jij hebt het zo te lezen ook zwaar! Fijn dat de andere voeding lijkt te helpen.

Exo: Vervelend dat je weer een paar uur in het ziekenhuis hebt moeten doorbrengen. Gelukkig gaat alles nog goed met je baby! Hopelijk word je niet ziek en is het gewoon de bevalling die nadert.

Ik heb vanavond de laatste bijeenkomst van de zwangerschapscursus. Helaas zonder de baby's, dat leek me wel leuk! Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 12:14

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, waarom zonder baby's? Wat jammer. Bij ons doen ze dat wel. Lijkt me zo leuk! Maar goed, alle nieuwe moeders weer zien is ook leuk :D
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Nov 2013 12:17

Re: najaar 2013 mama's!

Degene die de cursus geeft zei dat ze het altijd zonder baby's doet, omdat je er anders niet echt aan toe komt om elkaar te spreken. Maar er waren er meer die het jammer vinden, dus misschien spreken we nog een keer met de groep af met de baby's, ik hoop het wel!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 12:26

Re: najaar 2013 mama's!

Zit wat in... Ach ja, zo kan het ook! Bij iemand thuis ofzo, gezellig! Mijn moeder had vroeger altijd 'baby-groepjes' en zij kwamen elke maand een keer bij elkaar. Echt heel leuk! Ze heeft nu nog steeds contact met veel vrouwen van toen en ik ken alle 'kinderen' vrij goed, dus ook ik heb er wat een overgehouden :thumbup:
<<

Anoniem272

Bericht 06 Nov 2013 12:56

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori: jeetje wat een beer heb jij al zeg! 5 kilo. Gaat verder alles goed met hem?
Nillis: borstvoeding is soms best vermoeiend inderdaad. Hoe gaan de nachten bij jullie? Oja T. reageert heel rustig op zijn zusje, hij vindt het allemaal wel normaal. Dat we in het ziekenhuis waren vond hij vreselijk. Nu thuis gaat het prima. Mooi bevallingsverhaal van jou trouwens! Het klinkt zo leuk, die eerste kennismaking van je dochter met haar broertje! Dat had ik ook heel graag gewild. Toen T. zijn zusje voor het eerst mocht bekijken was ze al 4 dagen oud én kwam precies op dat moment de kinderarts een heel verhaal houden :nopompom:
Valerie: heb je al speciale kleding inmiddels? Het is wel herkenbaar voor mij, ik heb maat 70F en dat is bijna niet verkrijgbaar. Ik heb toen Tomas een baby was 3 goede BH's bij Livera gekocht voor ongeveer 50 euro per stuk (wat een geld he) en die was ik heel regelmatig. Gelukkig passen ze nog.
Juani:weet niet of je dit leest, maar dat met die waskussenhoes heb ik gedaan vannacht en dat werkte prima!
Aardbei: gefeliciteeeeeeeerd! :cheering: :cheering: :cheering: Heb je nog leuke kadootjes gekregen / iets gevierd?
Stitch: pff wat heftig zeg. :hug: Ik heb echt met je te doen als ik dat zo lees! Over de overproductie: kolf je ook melk af? En heb je al een lactatiekundige ingeschakeld?
Kwebbeltje: jeetje dat klinkt vervelend zeg. En dan heb je ook je oudste nog! Is die een beetje lief? Wel fijn dat je moeder kan helpen, is zij met pensioen?
Exo: dat klinkt inderdaad als hoge bloeddruk klachten. Maar als ze je helemaal gecheckt hebben en alles is goed, dan hoef je je geen zorgen te maken. Of doe je dat toch een beetje nu? Hopelijk komt de baby gauw, dan ben je van alles af! Nog een paar daagjes dan heb je de 37 weken bereikt :cheering:
Suus: dat heb ik nog nooit gehoord, dat ze dat zonder baby's doen. Ik heb zo'n leuke foto van de theemiddag van de zwangerschapsyoga met allemaal baby's op een rijtje. Goed plan om alsnog met elkaar mét baby's af te spreken!
Hoe gaat het inmiddels met je tepels? (rare vraag eigenlijk haha)


@All:Lief dat jullie naar me vragen! Lichamelijk gezien gaat het prima, al is een keizersnede wel pittiger qua herstel dan een natuurlijke bevalling. Ik heb nu allebei meegemaakt dus kan vergelijken. Dat vrouwen in Amerika om een keizersnede vrágen: dat snap ik echt niet! Je bent gewoon een patiënt.
Psychisch gezien gaat het ook goed eigenlijk. In het ziekenhuis heb ik zóveel gepraat en gehuild. Dat is er nu wel uit. Ik ben echt aan het genieten nu :heart:

Imme doet het volgens mij goed, maar het is al wel een week geleden dat ze voor het laatst gewogen is, dus ik ben heel benieuwd of ze haar geboortegewicht inmiddels voorbij is. Hoe snel ging dat bij jullie baby's?

Verder even spammen met foto's weer. We zijn vandaag voor het eerst buiten geweest (de ambulancerit naar Amsterdam tel ik even niet mee):

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 13:15

Re: najaar 2013 mama's!

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat Filoria! Wat een superlieve foto's! Mooie wagen heb je trouwens. Had je deze ook voor T?

Ik begrijp ook echt niet dat mensen een keizersnede verkiezen boven een normale bevalling, als er geen medische reden is. Het wordt zó onderschat!

Nee, ik maak me geen zorgen :) Ik voel me goed verder en de baby beweegt veel (heeft nu de hik voor de zoveelste keer), dus geen ongerustheid.
<<

Anoniem272

Bericht 06 Nov 2013 13:47

Re: najaar 2013 mama's!

Fijn dat je je geen zorgen maakt. Onze kinderwagen is inderdaad alweer vijf jaar oud. We wisten toen dat we een jongen kregen, maar hebben toch maar een neutrale kleur gekozen. Het is een Mutsy Slider trouwens. Wat voor kinderwagen heb jij?
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 06 Nov 2013 13:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2013 13:51

Re: najaar 2013 mama's!

De Mutsy Evo. Een zandkleurige. De jouwe ziet er nog nieuw uit voor 5 jaar oud!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Nov 2013 14:06

Re: najaar 2013 mama's!

AH, wilde ik op iedereen gaan reageren, ververst hij steeds automatisch het scherm waarin ik aan het reageren ben terwijl ik in een ander tabblad terug lees... Dus steeds alles weg.

Hier gaat het redelijk. Ik heb vannacht erg slecht geslapen. Vanaf 4.45 was ik wakker. Rond half 7 nog wel wat geslapen, maar daarna werd ik wakker van de rugpijn. Nu nog steeds nog wel wat last van, al gaat het door bewegen wel beter.
Ben alleen daardoor erg moe en heb hoofdpijn. Hopelijk dat ik vanmiddag nog even kan gaan liggen.
Straks eerst naar de Ha. D. heeft een gek plekje dat jeukt op zijn rug, dus dat wordt even nagekeken.

En vanavond moet ik nog even voor een vergadering naar mn werk. Vanaf januari stopt het schoolzwemmen en er gaan nu andere activiteiten voor in de plaats komen. Daarover is vanavond uitleg. Dus dan krijgen we ook een idee wat dat voor het nieuwe rooster gaat betekenen.

Ik irriteer me de laatste tijd trouwens regelmatig aan mijn vriend. Hij heeft een totaal ander leefritme dan mij. De afgelopen tijd gaat hij meestal pas ergens tussen 2 en 5 uur naar bed en dan is hij zeker voor 12 uur er niet uit. Hij ligt nu ook nog steeds in bed. Al zei hij dat hij toen ik er 10 uur uit ging dat hij nog even een kwartiertje bleef liggen. Daarna toen ik D. om 12 uur ging ophalen, ik kom er zo uit hoor! maar hij ligt er dus nog in.... Heb ook al zo vaak aangegeven dat ik dat niet leuk vind, maar dat maakt blijkbaar niks uit.
Nu heeft hij de komende 3 nachten nachtdienst, dus dan slaapt hij sowieso overdag.
Jullie nog tips hoe ik hiermee om kan gaan. Ik ben nu vooral veel chagrijnig naar hem toe en dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de gezelligheid.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 06 Nov 2013 15:58

Re: najaar 2013 mama's!

aardbei gefeliciteerd :nopompom:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 07 Nov 2013 12:18

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, je bedoelde vast deze :cheering: Dolphinne, jij wat beter geslapen vannacht? @allik ben zo benieuwd of I. goed groeit, maar snap nu waarom de wijkverpleegkundige nog niet is langs geweest. Ik heb het consultatiebureau gebeld en blijkbaar staat daar in het systeem dat I. nog in het ziekenhuis ligt. Grappig genoeg dachten ze terwijl we in het ziekenhuis waren juist dat we thuis waren, want toen is er iemand langs geweest voor de hielprik en gehoortest (die mevrouw belde toen dat ze voor een dichte deur stond), terwijl I. de prik en gehoortest in het ziekenhuis heeft gekregen. Mooie boel.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 07 Nov 2013 12:35

Re: najaar 2013 mama's!

Zo ik meld mij ook weer eens!!
Hier bijna 37 weken zwanger!! Met mij gaat het allemaal redelijk. Maar kan niet zo superveel meer lichamelijk. Ben heel snel moe en veel pijn aan mijn onderkant als ik veel gelopen hebt. Geestelijk zit er ook weer een beetje aan onderdoor. Ben erg bang voor een terugval na de bevalling.
Met de baby gaat het wel redelijk. Leek hij met 30 weken een goede 8 ponder te worden met zijn gewicht van bijna 2 kilo. Nu 2 groeiecho's verder lijkt dit weer niet zo te zijn en lijkt hij weer een kleintje te worden. Hierdoor en omdat ik de baby wat minder voelt hier verleden week ook aan de CTG gelegen. Deze was verder goed. Dus nu toch weer die onzekerheid van het gewicht. Net als bij de andere 2 kids. Maandag weer groeiecho en afspraak bij de gyn.

Filoria: Mooie foto's!!! Lekker aan de wandel. Ik denk dat je met een keizersnede ook meer moet herstellen. Mooi meisje trouwens.

Dolphinne: Oh daaar zou ik me ook aan ergeren. Mijn man houdt ook van laat naar bed en uitslapen maar sinds S. naar school gaat is hij er vaak om 8u uit.

Suus: Wat raar zonder kinderen. Hier was de laatste met kinderen.

Exo: Bij jou dus ook scrikken. Gelukkig leek alles in orde.

Stiche: Minder dat het niet zo goed gaat met jullie beide!!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2013 13:04

Re: najaar 2013 mama's!

@ Dolphinne: Vervelend dat je vriend zo'n ander ritme heeft. Mijn man is ook veel meer een avond/nachtmens dan ik. Ik maak er nu eigenlijk juist lekker gebruik van! Ik ga lekker vroeg naar bed en hij blijft nog op met E. Ze kan dan slapen in haar wiegje (die heeft wieltjes en alles is bij ons gelijkvloers, dus als hij naar bed gaat rijdt hij haar zo naar onze slaapkamer) of bij hem zitten en ik kan een paar uur goed slapen. Als ze honger krijgt brengt hij haar dan bij mij.

@ Filoria: Toen de wijkverpleegkundige langskwam, is E. niet gewogen trouwens. Dat gebeurde pas weer met 4 weken op het consultatiebureau. Mijn man heeft nu op marktplaats een babyweegschaal gekocht, omdat hij wel nieuwsgierig was :wink: Ze weegt nu 4,6 kg!
Haar geboortegewicht was ze op dag 5 trouwens alweer voorbij, toen was de kraamverzorgster er dus nog. Maar ik geloof wel dat dat vrij snel was. Ze was ook nauwelijks afgevallen, waarschijnlijk omdat ze bijgevoed is in het ziekenhuis (tegen onze zin...), wat eigenlijk helemaal niet nodig was.
Leuke foto's!

@ BB: Het klinkt alsof je het zwaar hebt! Gelukkig is het einde in zicht. Wel vervelend, die onzekerheid steeds.

@ All: De bijeenkomst gisteren met ons zwangerschapsgroepje was erg gezellig. Leuk om iedereen nu zonder buik te zien en om alle bevallingsverhalen en verhalen van de eerste tijd te horen. En om foto's te zien natuurlijk :wink: Wel een verschil hoor, E. is de jongste en de oudste is precies 2 maanden ouder. We hebben nu voor januari afgesproken met baby's. Het duurt nog even, maar lijkt me erg leuk!
Vanmiddag ga ik op kraamvisite met E. bij een goede vriendin van me. Ik vind het wel spannend om alleen met haar met de auto op pad te gaan! Gelukkig is het maar 25 minuten rijden ongeveer.

Edit: Nu vergeet ik mijn tepels nog :wink: Ik geloof dat Filoria het vroeg? Het gaat wel iets beter, nog steeds gevoelig, maar dat wordt minder. Ik blijf dus smeren :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 07 Nov 2013 13:43

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, dat lijkt me ook irritant. Ik zou heel duidelijk je verwachtingen naar hem uitspreken en me proberen niet meer te irriteren, want het is verspilde energie. Weet je al meer over het plekje van D., waarmee je naar de dokter ging?

Bruintje Beer, gek dat ze zich dan zo verkeken hebben. Hopelijk blijkt je kindje toch een goed gewicht te hebben. Komt vast wel goed.

Ik had vanochtend een routine controle bij de vk (die hadden we toch maar laten staan, na het akkefietje van dinsdag). M'n bloeddruk is weer aan het dalen (55 om 95), terwijl de onderdruk de afgelopen weken boven de 70 lag. Ik heb gister wat hoofdpijn gehad en had het steeds heel erg warm, maar ben niet ziek geworden gelukkig. De vk was heel positief: baby ligt er helemaal klaar voor, kan niet dieper indalen. Ik gaf aan het voorgevoel te hebben dat ik over tijd ga, omdat er nog zoveel vruchtwater is en de baby nog veel beweegt, maar zij dacht juist dat het wel eens eerder kan komen... Nou, ik ben benieuwd! Nog 2 dagen en ik mag het thuis proberen!
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 07 Nov 2013 16:07

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Nou ze hebben zich niet verkeken met 30 weken want toen was hij echt bijna 2 kilo. Maar w.s ligt het probleem dan in d'r placenta in de laatste weken. Mijn zoontje werd ook gemiddeld (3500 Gr.)geschat met 33 weken en uiteindelijk was hij met39 weken net 2605 Gr.
We zullen maandag wel meer horen bij de gynaecoloog.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 07 Nov 2013 16:52

Re: najaar 2013 mama's!

Even een echoberichtje:
Kom net bij de verloskundige vandaag en ik mocht zelf kiezen wanneer ik word ingeleid. Zaterdag zat al vol, dus wordt het zondag!!
Ze deed ook even een inwendig onderzoekje en het blijkt dat ik al 2 cm ontsluiting heb. Dat heb ik zelf helemaal niet door gehad.
Hopelijk dat de andere 8 cm ook zo makkelijk gaan ;).
Ik was nog totaal nuchter, maar sinds het bezoek ben ik echt woei beetje zweverig voelt het wel haha, apart. Nu komt het echt dichtbij, en begin ik het ineens heel spannend te vinden!
Make happy memories
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 07 Nov 2013 17:13

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei: nog gefeliciteerd! Dat zou zeker een leuk cadeau geweest zijn. Heb je een fijne verjaardag gehad?

Stitch: logisch toch dat je geen puf hebt om op iedereen te reageren. In ieder geval fijn dat je ons wel op de hoogte houdt van jou en de baby. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je borstvoeding, en de pijnlijke borsten snel verleden tijd zijn.

Kwebbeltje: ah wat zielig, gelukkig dat het nav de voeding nu wel wat beter lijkt te gaan. Hopelijk komt de roze wolk alsnog snel. Gelukkig dat je moeder je kan helpen. Het lijkt me ook zwaar, zoals jij het omschrijft.

Exo: ja dat is echt een nadeel he, dat het ziekenhuis zoveel tijd kost. Gelukkig maar dat alles goed lijkt te zijn. Voel je je inmiddels wel weer goed?

Filora: nee nog geen speciale kleding. Kijk eerst wel hoe het gaat. Heb nog wel genoeg vestjes die ik met een simpele hemd kan dragen. Je hebt al net zo'n rot maat als ik. Ik wacht even de eerste week af en kijk dan welke maat ik dan heb, alvorens ik bh's ga bestellen.
Leuk dat je foto's plaatst. Irritant dat misverstand. Heb je inmiddels al wel een afspraak staan, dat de wijkverpleegkundige weer langs komt? (en als je het echt niet meer langer vol kan houden: bij de Hema verkopen ze momenteel baby weegschalen en morgen hebben ze 20% stickerkorting ;). )

Dolphine: wat gruwelijk irritant van je vriend, ik zou daar ook niet mee om kunnen gaan. Het enige advies dat ik erover heb is nogmaals aangeven wat de situatie is, en wat het gevolg is (hoe jij je voelt) vanuit de ik-boodschap en vervolgens aangeven welk gedrag je wel graag ziet (dat hij eerder op de dag eruit gaat).

BB: lastig/vervelend dat ze het gewicht steeds zo anders inschatten. En helemaal vervelen dat jij je lichamelijk zo voelt.
Voor jou zijn het echt de laatste loodjes die zwaar wegen he. Hopelijk heb je een goede bevalling zodat je daarna snel weer opknapt.

Suus: wat leuk dat jullie blijven afspreken. Slim ook om meteen een datum te prikken (anders zie je vaak dat het er maar niet van komt).
Make happy memories
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 07 Nov 2013 17:26

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo allemaal!

Jeetje, wat word er veel geschreven. Ik lees alles mee, maar heb gewoon geen tijd om te reageren! Zo druk met zo'n kleintje in huis joh! Ze slaapt nu even dus kan ik even snel op de laptop.
J. is alweer een maand oud. Gaat snel.. het gaat hartstikke goed! Ik vind het soms wel pittig maar dat hoort erbij. Ze eet en slaap goed. Niet altijd natuurlijk, maar ma niet klagen denk ik. Haar gewicht is nu 4180 (was 3650 bij geboorte) Ze is een tevreden meisje en we worden al regelmatig getrakteerd op een grote glimlach! Met mij gaat het ook prima, meteen na de geboorte eigenlijk al. Ik heb nergens last van gehad verder, gelukkig.

Iedereen die binnenkort gaat bevallen, bij wie het minder gaat, en gewoon iedereen heel veel succes en geluk!
Laatst gewijzigd door Sazzle op 13 Nov 2013 19:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 07 Nov 2013 17:39

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie: Wat spannend zeg!! Kan me voorstellen dat je helemaal zweverig bent. En wat fijn dat je al 2 cm ontsluiting hebt, dan hoef je ook niet maar aan die gel enzo toch? Dan kun je gelijk aan het infuus?

Stitch: Let je wel goed op jezelf? Krijg je genoeg hulp? Klinkt niet echt fijn hoe je je nu voelt. Vervelend dat je je zoveel overproductie hebt. Tuurlijk maakt zo'n klein mannetje een hoop goed, maar jezelf ook goed in de gaten blijven houden hoor! Hoop dat je je snel wat energieker voelt :hug:

Kwebbeltje: Wat lief dat je moeder elke dag langskomt om te helpen, daar zul je vast veel aan hebben. Erg vervelend om te lezen dat het allemaal best zwaar is geweest, maar in ieder geval fijn dat het al een stukje beter gaat.

Exo: Duurt lang in het ziekenhuis inderdaad he! Toen ik een keer aan de ctg moest heb ik daar een half uurtje aan gelegen en vervolgens ruim 50 minuten moeten wachten tot de arts kwam. Gelukkig is er niets aan de hand met je, wat betekent het eigenlijk als er eiwitten in je urine en bloed zitten? Ik moet ook zeggen dat ik het de afgelopen weken ontzetten warm heb hoor, heb ook de verwarming niet aan ofzo. Dat is het eerste wat mijn man doet als hij uit zijn werk komt, dan trek ik maar een dun tshirtje aan :wink:

Suus: jammer dat het toch zonder baby's was, bij ons is het met baby's inderdaad. Gelukkig was het evengoed gezellig en hebben jullie nog een datum kunnen prikken met baby's. Fijn ook dat het beter gaat met je tepels :)

Filoria: Ik heb het niet echt gevierd hoor, mijn moeder is gezellig de hele dag gekomen (2,5 uur reizen, dus die stuur je niet na een uurtje weer naar huis :wink: ) en mijn schoonmoeder en schoonzus zijn ook nog even een taartje komen eten. Heb kledingbonnen gekregen voor als ik straks weer lekker een platte(re) buik heb, kan ik lekker nieuwe kleding shoppen :)
Ben blij dat je lichamelijk in ieder geval goed opknapt, al kan ik me voorstellen dat het herstelproces langer duurt en zwaarder is. Je hebt toch gewoon een onwijze wond! Vind het heel erg leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent, dat zie je ook echt op de foto's :heart:

Dolphinne: Hoe was het bij de HA met D? Vervelend dat je vriend zo'n ander ritme heeft, denk je niet dat dat straks zal veranderen met de baby? Dan zal hij toch ook een beetje dat ritme aan moeten houden lijtk me… Ik zou er ook echt niet tegen kunnen…

Bruintje beer: Wat verve lend dat jullie nu weer die onzekerheid van het gewicht hebben. Gelukkig houden ze het in ieder geval goed in de gaten. Gaat alles verder wel goed met de kleine? Gaan ze ook nog eerder ingrijpen nu? Mede omdat je lichamelijk ook zoveel last hebt?

All: Nou, hier geen verjaardagsverassing hoor, jammer genoeg. Begin het nu wel een beetje zat te worden en me ook echt te vervelend, ben gewoon al 7 weken thuis! Heb ook geen auto voor de deur staan, daar gaat mijn man elke dag mee naar zijn werk, dus echt heel erg mobiel ben ik ook niet. Het is nou ook niet echt het weer om lekker een stuk naar iemand toe te fietsen ofzo :)
Ik zit nog steeds zo te twijfelen over het inleiden, kan er soms gewoon niet van slapen… En dan denk ik ook: waar maak je je druk om? Voor hetzelfde geld gebeurt het morgen ineens spontaan, maar dat gevoel heb ik gewoon echt totaal niet. Ik vind het gewoon rete-eng om te wachten tot precies 42 weken en dan pas iets te doen, en ook daarvan weet ik nou echt niet waar dat gevoel vandaan komt. Zondag maar eens goed met de verloskundige over hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 07 Nov 2013 17:41

Re: najaar 2013 mama's!

Oh sazzle, wat een plaatje :heart:
Fijn dat alles zo goed met jullie gaat!
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde