Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je lekkerste recept: vis of vega

<<

Anoniem313

Bericht 13 Feb 2018 08:06

Je lekkerste recept: vis of vega

Morgen is het Valentijnsdag en wil ik lekker koken voor mijn vriend zodat we samen lekker kunnen eten en een fles wijn open kunnen trekken als de kinderen op bed liggen. Ik denk dan meteen aan een risotto met groene asperges met een kabeljauwfilet erbij, maar zoiets maak ik al heel vaak. Daarom: wat zijn jullie aanraders?
Eisen: geen vlees, geen kaas (wel evt Parmezaan oid wat optioneel kan worden toegevoegd aan tafel).
Ben benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 08:36

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Een goede polpo? Mooi met grillstrepen en al. Met krokante aardappelblokjes (of ga all out en vraag Caro om haar patatas bravas recept), gegrilde groenten, Romesco saus.

Ik ken ook een Vietnamese variatie maar daarin is de inktvis gevuld met varkensgehakt en dat kan natuurlijk niet.

Een Thais / Vietnamees buffetje met viskoekjes, dumplings, kleine salade, spring rolls met garnalen, allerlei hapjes.

Zo'n hele vis in zoutkorst. Nog nooit zelf gemaakt, wel eens gegeten. Staat nog op de kook wishlist.

En anders denk ik aan hele vissen gevuld met citroen, dille, dat soort dingen. Of Aziatische vulling met limoen, chilipeper, gember etc.

En papillote kan ook maar mijn ervaring is dat dat we ongebakken prachtig uit ziet en naderhand slappe derrie is.

Best lastig nog wel. Vegetarisch vind ik helemaal lastig, daar ben ik niet echt in thuis en denk ik al snel aan linzen en kikkererwten maar tenzij je hartjes falafel maakt is dat denk ik niet heel gezellig romantisch om te zien.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Feb 2018 08:37

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Ik ben heeeel erg fan van dit recept van Jamie Olivier. Zo lekker, het zoete van de geroosterde tomaatjes en haricot verts met de zoute ansjovis, olijven en verse zalm!

https://jims-diner.nl/recipes/zalm-uit-de-oven-jamie-oliver/
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Feb 2018 09:55

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Ik ben fan van dit recept en misschien is het te combineren met vis? Ik eet zelf ook geen vis dus dat weet ik niet zo goed. http://charlies-kitchen.nl/gevulde-zoete-aardappel/
<<

Anoniem313

Bericht 13 Feb 2018 15:59

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Oh, dat zijn lekkere dingen, bedankt! Ik moet de wat tijdrovender recepten voorbij laten gaan, vanwege zwemles en erna spitsuur met de kinders. Ik denk nu aan pittige garnalen met citroen, met een spaghetti met knoflook en rode peper erbij. Van die verse spaghetti, die vindt hij heel lekker. En Haagen Dasz toe :smile:
<<

Anoniem249

Bericht 13 Feb 2018 17:10

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Oh dat klinkt heel lekker! Ik vind spaghetti vongole ook altijd een toppertje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Feb 2018 17:32

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Lekker! Veel plezier.
Mijn vriend had laatst een kabeljauw filet met vanillesaus gemaakt, was ook heel lekker!
<<

Anoniem231

Bericht 13 Feb 2018 18:28

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Toevallig een lekker recept gehad van Hello Fresh. Risotto van orzo met paddenstoelen. Recept staat ook wel op internet denk ik. Wij deden het zonder de pompoenpitten ivm de kids maar ik vond het zo lekker! Misschien iets voor jullie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2018 19:59

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Oh ja dat klinkt goed Caulfield!
Let's discover the world together.
<<

dandelion

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 13 Feb 2018 21:58

Bericht 13 Feb 2018 22:07

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Lasagne met zalm en spinazie!! Heerlijk :bounce:
Officiele bereidingstijd is ongeveer een uur, maar ik ben er wat praktischer in geworden dus ben meestal binnen 40 minuten wel klaar.
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 19 Feb 2018 15:57

Re: Je lekkerste recept: vis of vega

Aubergine met passata, tomaat, mozzarella, knoflook, oregano, peper en zout uit de oven.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers