Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doorslapen

<<

Anoniem282

Bericht 04 Feb 2018 21:35

Re: Doorslapen

Maple, misschien kun je op de momenten dat je niet alleen in bed ligt lezen vanaf gsm of tablet? Dat geeft een ander soort licht, dat je vaak ook nog zelf kunt instellen. :)

Kira: ik begrijp je laatste reactie niet goed. Maple vraagt duidelijk om herkenning en eventuele tips. Als ze om andere ervaringen verlegen zat, had ze toch een heel ander topic geopend, lijkt me. Het is echt heel vervelend om zulke gebroken nachten te hebben, dus ik begrijp wel dat ze vooral op zoek is naar ervaringen van forummers die hier ook last van hebben.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Feb 2018 21:44

Re: Doorslapen

Niet dat je het bent, maar bij het programma ‘bizarre slapers’ van RTL5 komen veel tips langs die je zou kunnen proberen. Ik weet ze niet allemaal maar de basis is vaak: geen cafeïne meer vanaf een bepaalde tijd, geen schermen meer vanaf een bepaalde tijd voor het slapen. Een redelijk strak ritme aanhouden en er waren echt nog veel meer tips. Je zou het kunnen opzoeken.

Strekte, lijkt me erg vervelend!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Feb 2018 08:27

Re: Doorslapen

Ik heb het ook.
Slaap direct in maar doorslapen is een ramp.
Ik moet vaak plassen s nachts en ben nu met blaastraining bezig om dit te beperken tot 1x.
Na het plassen lig ik zo 2 uur wakker.
Vaak slaap ik weer bijna in als we op moeten staan.
2016
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Feb 2018 12:59

Re: Doorslapen

Soleil schreef:Niet dat je het bent, maar bij het programma ‘bizarre slapers’ van RTL5 komen veel tips langs die je zou kunnen proberen. Ik weet ze niet allemaal maar de basis is vaak: geen cafeïne meer vanaf een bepaalde tijd, geen schermen meer vanaf een bepaalde tijd voor het slapen. Een redelijk strak ritme aanhouden en er waren echt nog veel meer tips. Je zou het kunnen opzoeken.

Strekte, lijkt me erg vervelend!


Dit inderdaad. En bij de UvA doen ze momenteel onderzoek naar slapeloosheid en zoeken ze proefpersonen voor CGT behandeling.

Ik wil meedoen maar het is nog even uitzoeken of ik mee mag doen vanwege mijn night terror en heftige nachtmerries. Ik hoop het en anders ga ik via de huisarts zelf iets zoeken, want ik heb ook erge vermoeidheid door al levenslang slaapproblemen. Slecht inslapen, slecht doorslapen, slecht opnieuw inslapen, night terror en nachtmerries. Echt drama. Mijn moeder had en heeft het ook. Wat dat betreft paste we allebei zo in dta programma haha. Heb mijn ex ook heel wat drama bezorgd s nachts en heb als kind op ponykamp ooit een leidster een blauw oog geslagen haha.. :smile:

Een gemiddelde nacht voor mij is op dit moment (goddank geen vroege wekkers) 11 naar bed, vaak pas tussen 12 en 1 incl slaap vallen, vaak ergens tussen 2 en 3 weer wakker, vaak gestresst na een nachtmerrie, soms al eerder als ik uit mijn nachtangst ontwaak. En vaak tegen 4 of 5 nog een keer. En om 7 weer op. Steeds vrij lang wakker liggen tussenduur. Zeker de helft van de week heftige nachtmerries waarna ik helemaal slecht opnieuw in slaap val. En ik merk gewoon zó dat als ik ineens een keer een goede nacht maak dat ik me zoveel beter voel, uitgerust en mentaal ook zoveel sterker. Dus ik wil er wel echt iets aan doen.

Ik probeer nu ook mijn slaapkamer netjes te houden omdat dat de terrors wel prikkelt. En vaste slaaptijden en weer op en geen middagdutjes of uitslapen in het weekend ook al ben ik heel moe. En ik probeer tegenwoordig om 9/half 10 mijn telefoon weg te leggen en het liefst ook de tv uit tenzij ik iets rustige kijk dan mag ik dat even afkijken. En verder soort van avondritueel met kruidenthee en douchen voor het slapen enzo.

Oh en ik doe ontspanningsoefeningen vanuit mijn mindfulness.

Maar goed ik ben hier allemaal nog best beginnend in en het zijn ook best grote veranderingen en lukt dus niet altijd en je hebt soms effect en soms is het drama dus het is wel moeilijk. Vandaar dat ik wel steun met een psycholoog zou willen. Ik heb vannacht opeens weer best goed geslapen en voel me dan vandaag weer best goed, dat is wel een goeie reminder. :smile:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Feb 2018 13:15

Re: Doorslapen

Ik denk dat voor jou zeker vaste tijden, geen beeldschermen 1.5-2h voor bedtijd en ontspanningsoefeningen gedurende de dag goeie punten zijn.

Hoe gaat het op dit moment?
<<

Anoniem248

Bericht 12 Feb 2018 14:36

Re: Doorslapen

Sinds een paar dagen gaat het gelukkig erg goed! Nog wel vaak wakker maar ik val relatief snel weer terug in slaap.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Feb 2018 14:37

Re: Doorslapen

Ah fijn zeg! Heb je nog dingen veranderd of gedaan of is het vanzelf een beetje hersteld?
<<

Anoniem248

Bericht 12 Feb 2018 18:40

Re: Doorslapen

Ik heb niet bewust dingen anders gedaan. Het scheelt ook wel dat mijn vriend afgelopen week diensten had waardoor hij op normale tijden op kan staan, volgens mij slaap ik daar ook veel rustiger door dan wanneer hij er ineens om 2:30 uit moet ofzo. En ik denk ook dat ik wel evoelog ben voor maanstanden enzo.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 13 Feb 2018 13:42

Re: Doorslapen

Whatever schreef:
Soleil schreef:Niet dat je het bent, maar bij het programma ‘bizarre slapers’ van RTL5 komen veel tips langs die je zou kunnen proberen. Ik weet ze niet allemaal maar de basis is vaak: geen cafeïne meer vanaf een bepaalde tijd, geen schermen meer vanaf een bepaalde tijd voor het slapen. Een redelijk strak ritme aanhouden en er waren echt nog veel meer tips. Je zou het kunnen opzoeken.

Strekte, lijkt me erg vervelend!


Dit inderdaad. En bij de UvA doen ze momenteel onderzoek naar slapeloosheid en zoeken ze proefpersonen voor CGT behandeling.

Ik wil meedoen maar het is nog even uitzoeken of ik mee mag doen vanwege mijn night terror en heftige nachtmerries. Ik hoop het en anders ga ik via de huisarts zelf iets zoeken, want ik heb ook erge vermoeidheid door al levenslang slaapproblemen. Slecht inslapen, slecht doorslapen, slecht opnieuw inslapen, night terror en nachtmerries. Echt drama. Mijn moeder had en heeft het ook. Wat dat betreft paste we allebei zo in dta programma haha. Heb mijn ex ook heel wat drama bezorgd s nachts en heb als kind op ponykamp ooit een leidster een blauw oog geslagen haha.. :smile:

Een gemiddelde nacht voor mij is op dit moment (goddank geen vroege wekkers) 11 naar bed, vaak pas tussen 12 en 1 incl slaap vallen, vaak ergens tussen 2 en 3 weer wakker, vaak gestresst na een nachtmerrie, soms al eerder als ik uit mijn nachtangst ontwaak. En vaak tegen 4 of 5 nog een keer. En om 7 weer op. Steeds vrij lang wakker liggen tussenduur. Zeker de helft van de week heftige nachtmerries waarna ik helemaal slecht opnieuw in slaap val. En ik merk gewoon zó dat als ik ineens een keer een goede nacht maak dat ik me zoveel beter voel, uitgerust en mentaal ook zoveel sterker. Dus ik wil er wel echt iets aan doen.

Ik probeer nu ook mijn slaapkamer netjes te houden omdat dat de terrors wel prikkelt. En vaste slaaptijden en weer op en geen middagdutjes of uitslapen in het weekend ook al ben ik heel moe. En ik probeer tegenwoordig om 9/half 10 mijn telefoon weg te leggen en het liefst ook de tv uit tenzij ik iets rustige kijk dan mag ik dat even afkijken. En verder soort van avondritueel met kruidenthee en douchen voor het slapen enzo.

Oh en ik doe ontspanningsoefeningen vanuit mijn mindfulness.

Maar goed ik ben hier allemaal nog best beginnend in en het zijn ook best grote veranderingen en lukt dus niet altijd en je hebt soms effect en soms is het drama dus het is wel moeilijk. Vandaar dat ik wel steun met een psycholoog zou willen. Ik heb vannacht opeens weer best goed geslapen en voel me dan vandaag weer best goed, dat is wel een goeie reminder. :smile:


Heb je ook al naar voeding gekeken? Ik weet vanuit mijn opleidingen dat dat best wel invloeden kan hebben op je slaap.
Vitaminegebrek overigens ook. Heb je bijv ooit magnesium bijgeslikt? Hoge dosering bedoel ik.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Feb 2018 16:37

Re: Doorslapen

Ik heb het al mijn hele leven en mijn moeder ook en haar moeder ook. Ik geloof meer in een erfelijke slaapstoornis component dan in een voedingscomponent eerlijk gezegd, maar thanks! (En magnesium wel eens gebruikt vanwege superkrachten, niet echt effect qua slaap gemerkt helaas)

Ik mag niet meedoen aan de slaapstudie, maar ik heb wel hele fijne slaapcentrum en slaaptherapie adviezen en een zelfhulp (rescription) boekje gekregen. Ben benieuwd!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Feb 2018 16:46

Re: Doorslapen

Hahahha spierklachten!
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 15 Feb 2018 15:40

Re: Doorslapen

Oh, wat jammer dat je er niet in gelooft. Voeding en daarbij vitaminegebrek kunnen een heleboel klachten geven, waaronder slapeloosheid. Het is echt de moeite waard om te bekijken. Het is namelijk heel logisch.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 15 Feb 2018 15:42

Re: Doorslapen

Missmaiorana schreef:Oh, wat jammer dat je er niet in gelooft. Voeding en daarbij vitaminegebrek kunnen een heleboel klachten geven, waaronder slapeloosheid. Het is echt de moeite waard om te bekijken. Het is namelijk heel logisch.


Begrijp me niet verkeerd, ik geloof er echt wel in dat dat enorm effect zal hebben maar ik geloof er bij mij persoonlijk niet in dat dat nu de oplossing zal zijn omdat ik het dus al mijn hele leven heb en er overduidelijk een genetisch aspect in zit. :) En voeding zal door mijn leven en dat van mijn moeder en haar moeder best wel verschild hebben. ;)
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 17 Feb 2018 15:29

Re: Doorslapen

Ik ben zelf niet bekend met een genetisch effect van slaapstoornissen. Als ik het vanuit mijn kennis zou bekijken zou ik dat juist vreemd vinden, maar er kan ook iets in zitten. Geen idee. Ik ga er over lezen. Hopelijk kom je tot een oplossing van je slaapprobleem.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Feb 2018 15:56

Re: Doorslapen

Ik denk dat het er nogal vanaf hangt over welke slaapstoornis je het hebt en dat je zo totaal niet over een kam kunt scheren. Van bijvoorbeeld night terrors zijn meermaals duidelijk genetische effecten beschreven in tweelingstudies. Vooral juist bij pavor noctornus die persisteert in volwassenheid.

Gewone slapeloosheid vast Niet en kan heel goed dat daar voeding en ritme enorme factoren zijn, maar dát is ook een exclusiediagnose als er geen onderliggende slaapstoornissen aan de slapeloosheid ten grondslag liggen (precies waarom ik dus niet aan de studie deel mag nemen die ze nu doen bij de uva).
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]