Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Nov 2013 11:29

Re: Schoolgaande kinderen topic

En ook hier een update! Zoon zit inmiddels een paar weken op school en het gaat best wel goed volgens mij. Hij gaat met plezier en komt enthousiast iedere keer uit school rennen dus dat gaat wel goed. Wel vindt hij de gymles heel eng, hij is niet zo'n held en hij durft nog niet echt mee te doen. Inmiddels zitten we op ouder-peutergym en we hopen hem op die manier wat meer van zijn angst af te kunnen helpen.

Ik vind het wel jammer dat je maar weinig terug hoort van de juffrouw. Ik ga er nu maar vanuit dat als het niet goed gaat ze aan de bel trekt, en dat als ik niets hoor het wel goed gaat.

Wel is hij verschrikkelijk moe en ook hier betekent dit veel dwarse buien en is hij veel chagrijnig. Hij kan bijna niet meer op een normale manier praten, alles wordt gesnauwd. Hij slaapt 's nachts ook erg onrustig, droomt en draait veel. Met name ik moet het ontgelden en ik ben op het moment ook niet de meest geduldige persoon dus dat botst nogal eens.

Verder wordt er fanatiek met andere kinderen gespeeld. Wel met name bij ons thuis. Vorige week is hij voor het eerst bij een ander kindje wezen spelen en toen belde zijn moeder na ruim 2 uur op dat mijn zoontje graag naar huis wilde en of ik hem op wilde komen halen. Maar voor een eerste keer vond ik dat hij het goed heeft volgehouden, zo'n held is het niet!

Mijn man heeft trouwens bij de leidster van de peuterspeelzaal een verbouwing gedaan en zij zei dat ze hem best we mistte in de klas, en ze heeft het vermoeden dat hij ontzettend slim is. Stiekem wel leuk om te horen :) We zullen zien waar het schip gaat stranden!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 06 Nov 2013 12:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Toevallig net de juf even gesproken, de gymles was vandaag wel goed gegaan, hij had met alles meegedaan. En hij begon duidelijk te wennen en zijn draai te vinden, hij gaat veel om met andere kinderen en begon ook tegen haar uit zichzelf dingen te vertellen. Wij zijn dus trots! :)
Laatst gewijzigd door Knillis op 06 Nov 2013 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2013 13:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Vandaag weer even met de juf gepraat. Ze huilt vooral als ze werkjes moet maken, want dat vindt ze niet leuk. Ze houdt ook niet zo van knutselen, veel meer van fantasiespel, en de poppenhoek vindt ze helemaal geweldig en die lonkt de hele dag, ook als ze er niet in mag. Dat was ook wat ze zelf zei: 'Ik wil gewoon in de poppenhoek.' Maar volgens de juf hoeven we ons er niet zoveel zorgen om te maken, ze zei dat het vast wel over is als ze achttien is en dat we er niet zo mee bezig hoeven zijn. Toch maak ik me dan wel heel snel zorgen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 06 Nov 2013 13:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het zou wat zijn als ze op haar achttiende nog de hele tijd in de poppenhoek wil :P

Maar ik snap wel dat het niet leuk is om te horen. Weet je ook waarom ze niet houdt van werkjes maken?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Nov 2013 13:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik breek even in, ben benieuwd wat jullie met de volgende situatie zouden doen.

Mijn buurmeisje zit sinds een kleine twee maanden in groep 1 (althans, officieel bij hun genaamd kleuterklas 1, ze zit op de Vrije School namelijk). Afgelopen week haalde mijn buurvrouw haar dochter op van school. Het meisje kwam met blauwe lippen de klas uit. Haar broek was doorweekt, tot aan het onderbroek. De punten van haar haren waren zeiknat. Ze kwam naar buiten gelopen zonder jas (want haar wollen jas was ook doorweekt), in een reserve t-shirt, omdat haar t-shirt ook nat was. Ze vertelde al bibberend dat ze in een hele diepe plas/kuil was gevallen. Kan kloppen, want op het schoolplein was een diepe kuil in de zandbak gegraven die inmiddels vol met water zat. Gezien haar jas en broek was dit best mogelijk, die was tot aan haar borst nat. De juf vertelde echter dat ze 'gewoon' in de regen hebben buiten gespeeld en omdat het meisje geen regenjas aan had ze zo nat geworden is. Opmerkelijk, omdat de schouders vrij droog waren en de rest van haar jas zeiknat. Een ander kindje vertelde, nadat moeder vroeg wat er gebeurd was, dat het meisje in een plas gevallen was en dat juf haar eruit moest halen (het was echt een diepe kuil). Dat is aannemelijker dan een regenbui. Moeder wilde haar zo snel mogelijk opwarmen en zijn gelijk naar huis gegaan. Eenmaal thuis deed ze de kaplaarzen uit en daarin stond nog ruim een cm water. Ze heeft haar gauw in een warm bad gezet, daarna in pyjama met dekens om haar heen voor de kachel gezet. Langzaam verdwenen de blauwe lippen en kwam ze weer een beetje bij.

Ze gaan om half 10 buiten spelen, een kwartiertje meestal. Het meisje heeft dus vanaf een uurtje of 10.00 tot 12.30 uur met zeiknatte kleren in de klas gezeten. Ze hadden haar alleen een ander t-shirt aan getrokken (wat nog eens veel te dun was, aangezien het daar in de klas niet warm is). Haar broek en haar (met water gevulde) laarzen moest ze gewoon aanhouden. Van de kou heeft het meisje zelfs in haar broek geplast, dit rook moeder toen ze de kleding in de was deed. Dit is toch vreselijk? Het idee dat je kind zó lang op school kou zit te lijden, tot aan blauwe lippen en een bibberend lichaam toe.. wat erg!

Juf bleef volhouden dat ze nat was door de regen. Dit is al raar. Maar wat zouden jullie met dit verhaal doen? Nog eens met de juf gaan praten? Of zouden jullie direct een klacht indienen bij de directeur?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2013 13:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Deels omdat ze niet heel dol is op knutselen en deels omdat ze er gewoon niet van houdt om iets te moeten. Toen ze nog peuter was heb ik het knutselen nooit op willen dringen, nu wil ik wel proberen om wat vaker dingen thuis te doen, wel spelenderwijs natuurlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Nov 2013 13:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne, ik zou dan zeker nog wel verhaal gaan halen, maar het is wel lastig als de juf bij haar verhaal blijft. Maar ik zou het niet accepteren als ze met zeiknatte kleding en blauwe kleding van de kou van school komt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Nov 2013 18:37

Re: Schoolgaande kinderen topic

Oh wat erg Parisienne, ik word er helemaal naar en plaatsvervangend boos op die lerares van. Ik zou mijn kind denk ik van school halen nadat ik de lerares verschrikkelijk de waarheid had verteld en stappen hogerop had genomen. Wat sneu voor zo'n klein meisje. En als die lerares hierin onbetrouwbaar / leugenachtig blijkt, spoort ze dan voor de rest wel helemaal?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Nov 2013 19:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Als ik de verhalen af en toe hoor van mijn buurvrouw, dan word ik ook altijd plaatsvervangend boos. Buurvrouw is niet zo mondig wat dit soort dingen betreft (wellicht dat de taal/cultuur een rol speelt, ondanks dat ze prima Nederlands spreekt). Maar er zijn wel meer dingen die mij zo tegenstaan bij die school. Haar zoon (klas 2, groep 4 dus) gaat elke week met de klas het bos in. Hij heeft ook de hele dag met een ontzettend vieze, natte broek gelopen omdat hij iets te wild door een plas heen liep. In zo'n situatie bel je toch even naar de ouders? "Goh, zie je kans om op school even droge kleding te komen brengen?" Nee, dit zou voor mij ook zeker niet acceptabel zijn. Er zijn wel meer dingen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Vind dat ze er daar maar een vreemde gang van zaken op na houden op die school.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 06 Nov 2013 19:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

Parisienne: jeetje wat sneu voor het meisje zeg! Ik vind dit werkelijk waar écht niet kunnen! Als ik mijn dochter zo van school mee zou krijgen, dan zou ik zéker verhaal gaan halen bij de juf, en daarbij ook vertellen wat andere kinderen verteld hebben, en vragen of ze me in dat geval niet gewoon had kunnen bellen vanwege de situatie en om droge kleding te brengen.
Ik zou echt ontzettend boos zijn in zo'n geval, ik zeg zelf ook niet gauw ergens wat van, ben ook niet zo mondig, maar in dit geval zouden ze me echt wel horen!
En bereik ik daar niets mee, zou ik hetzelfde doen als Twellie, stappen hogerop, en evt van school halen! (zeker ook omdat bij je buurjongetje ook al zoiets gebeurd is!)
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 06 Nov 2013 19:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamzelle: zoals jij jou dochter omschrijft, ervaar ik het hier ook... waar is mijn lieve knuffelige meisje gebleven??
Vind dit best een pittige periode, temeer ook omdat zoonlief zich ook niet op de kop laat zitten door zijn zus, en er dan ook vol tegenin gaat. Negeren lukt dus niet echt...

Knillis: fijn dat je zoon het zo leuk vind op school! En ook al wezen spelen! Nou dat zie ik hier nog lange niet gebeuren hoor!
Dochter is ook elke dag enorm moe, en ligt meerdere keren per week echt om 18.00 - 18.15 al op bed. Ze vraagt dan zelf of ze alsjeblieft op bed mag, omdat ze zo moe is.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Nov 2013 20:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Susan schreef:Parisienne, ik zou dan zeker nog wel verhaal gaan halen, maar het is wel lastig als de juf bij haar verhaal blijft. Maar ik zou het niet accepteren als ze met zeiknatte kleding en blauwe kleding van de kou van school komt.


Dit inderdaad. Ik zou hier niet mee naar de directeur gaan maar het proberen op te lossen met de juf. Een directeur gaat het toch navragen bij de juf denk ik en zij zal dus hoogstwaarschijnlijk bij haar verhaal blijven.
<<

LMC

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 05 Sep 2013 14:55

Bericht 12 Nov 2013 10:44

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe is het bij iedereen? Wij zijn druk bezig met voorbereidingen voor Joris zijn eerste kinderfeestje. We gaan een pietenfeestje doen. (27 noveber) Chocoladeletters versieren. En dan de standaard speletjes in sinterklaas thema ipv koekhappen wordt het taai taai happen, met een lepel in de mond een pepernoot naar het eind van een parcours brengen, stoelendans op sinterklaas liedjes. ben benieuwd. Joris mocht 5 kindjes uitnodigen, maar zijn er uiteindelijk toch 6 geworden. Hij wilde 1 meisje zo graag uitnodigen, vond het een beetje sneu als er maar 1 meisje bij zou zijn dus nog maar een vriendinnetje extra gedaan. ook heeft hij zijn eerste uitnodiging van een vriendje gehad. Daar twijfelt hij nog over of hij erheen wil gaan. Hij vind het zo spannend om ergens heen te gaan zonder papa en mama. Dus we gaan het zien.

Op school doet hij het goed. Morgen zijn eerste rapport van dit jaar. Ik sta ervan te kijken hoe snel hij nu dingen oppikt. En ook qua gedrag enzo. Helemaal in de "ik-wil-nu-....-want-anders-vind-ik-jou-niet-meer-lief-fase" Moet er zo om lachen als ie dat zegt! En druk met afspreken. Deze week ook maar weer duidelijk gezegd dat hij maar 2 x mag afspreken. Hij gunt zichzelf anders echt geen rust. En de weekenden zijn nu druk zat met intochten, verjaardagen etc etc etc.

Ook hebben we verteld over de scheiding. Vooralsnog vind Joris dat wel ok. Dan heeft hij ok 2 huizen, net als een vriendje van hem. En als we gewoon eerlijk delen met nachtjes slapen is het toch goed. Hij had nog wel even het verzoek of mijn nieuwe huisje dan wat dichterbij school kan zijn, zodat hij niet steeds zover hoeft te lopen. :D

Lady, dat lijkt me best lastig als je zelf weinig ervaring hebt en zijn ex zo bezorgd is. maar zo te lezen bespreken jullie het wel goed. Dus dan zal het vast goed komen met je stiefzoontje.

Op het schoolplein is het bij ons heel gemêleerd gezelschap. moeders, opa's en oma's, vaders zijn wel in de minderheid, maar op vrijdag duidelijk meer aanwezig! hahaha. Verder van jong tot oud, maar wij horen wel bij de jongere ouders.

Susan, ik vind het wel positief dat ze zo duidelijk aangeeft dat ze in de poppenhoek wil. Ze kan maar vast een eigen mening hebben toch?! Dat dat niet altijd kan leert ze vanzelf wel.

Parisienne, wat een naar verhaal. Ik zou daarover zeker naar de juf gaan. Al zou het van de regen zijn, als een kindje zo doorweekt is dan zorg je toch ook dat ze droog wordt enzo. Dit kan echt niet vind ik. En als andere kindjes dan ook zeggen dat ze in die plas is gevallen zou ik daar wel meer over willen horen. Erg vreemd dit verhaal!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Nov 2013 10:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

LMC, dat is zeker waar, maar het zorgt af en toe wel voor frustraties. Gisteren had ze gelukkig wel netjes haar werkje gemaakt, ze had een paddenstoel geknutseld. Een eigen mening heeft ze zeker wel, ze heeft ook al meerdere malen duidelijk gemaakt dat ze dat hele schoen zetten maar raar vindt, een cadeautje hoort in haar ogen niet in je schoen en daar heeft ze eigenlijk ook wel een punt. Ze zegt dan: 'Ik wil geen cadeautje in mijn schoen, ik wil gewoon een cadeautje in mijn hand.' Ik weet nog niet of ik haar toch haar schoen laat zetten of dat ik bijvoorbeeld een cadeautje verstop in de kamer en er een zoekspelletje van maak, in plaats van een schoen zetten.

Maandagavond om 19.30 wordt de school versierd voor Sinterklaas, er worden ouders gevraagd om te komen helpen. Ik wil best, maar waarom is het altijd op zo'n stomme tijd? Rond die tijd gaat Yrsa naar bed en ze is toch niet de enige? Ik kijk wel of ik daarna nog kan, maar een andere tijd had ik beter gevonden, 16.00-18.00 of zo. Of twee ploegen, een avondploeg voor de ouders die in de middag niet kunnen en andersom.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2013 10:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

@Susan: Bij ons is ook altijd alles op de avond, omdat de ervaring van de school is dat er 's middags helemaal niemand komt ivm eten, werk etc. '

@LMC: Lijkt alsof J. erg flexibel is mbt de scheiding, knap van hem! Super leuk bedacht zo'n sint feestje. Bij onze school is het helemaal hip en hot om naar van alles toe te gaan met feestjes, hadden wij niet gedaan, ook lekker thuis. En de kinderen vonden het super leuk.
<<

Anoniem 42

Bericht 19 Nov 2013 13:49

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ LMC: Fijn dat je zoon de scheiding zo goed heeft opgepikt. Denk dat het ook heel veel uitmaakt hoe je het brengt. Hoe gaat het nu met jezelf?

@ Susan: Ook hier worden dingen altijd georganiseerd rond kinderbedtijd, is op de opvang ook al zo.

Mijn dochter gaat nu drie dagen in de week naar school, ze heeft echt twee dagen nodig om bij te komen. Op schooldagen gaat ze soms om vijf uur 's middags al naar bed, zo moe is ze dan. Ze geniet er wel heel erg van.

En een vraag: hoe wordt er gestraft op de scholen van jullie kinderen? Ik heb dit eigenlijk helemaal vergeten te bespreken met de juf, maar ik kreeg een briefje mee over een gele en rode kaarten systeem. Word ik niet heel erg blij van, al vind ik het niet onoverkomelijk maar ik wil wel even bespreken met de juf hoe ze verder straffen. Ik zou bijvoorbeeld niet willen dat mijn dochter op de gang werd gezet of in de hoek of iets dergelijks. Of zijn dat oude straffen die sowieso niet meer toegepast worden? Ik moest eerder wel eens op de gang op de basisschool namelijk.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2013 13:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij ons op school wordt niet gestraft. Het gedrag wordt wel benoemd.
Ze werken met de kanjermethode.
<<

Anoniem 42

Bericht 19 Nov 2013 14:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi: Wie was jij eerst eigenlijk? Ik verwar je steeds met Elliot.
<<

Anoniem 42

Bericht 25 Nov 2013 19:54

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hoe is het met alle schoolgaande kinderen???

Mijn dochters humeur is stukken verbeterd gelukkig. Ze komt nu vrolijk thuis uit school om vervolgens rond vijf uur in te storten en dan breng ik haar vlak daarna naar bed. We staan trouwens ook zeven uur 's ochtends al op, anders red ik het niet om met drie gewassen / gevoede kinderen om 8.15 op het schoolplein te staan.

Ze gaat nog maar drie dagen in de week en ik zit erover te denken omdat het hele schooljaar zo te houden. Op die dagen moet ze vanaf volgende week namelijk ook naar de gastouder, dus dan is ze echt een volledige dag van huis. Dan vind ik het zo zielig als ze die andere dagen ook nog moet. Het bijt ook met mijn werktijden voor de komende tijd, ik zou mijn dochter doordeweeks dan nog maar een paar uurtjes zien :(.

Heb het met de juf over het kaartensysteem (straffen) gehad en de juf gaf aan zich hier niet in te kunnen vinden en dat zijzelf ook nooit strafte. Het kwam uberhaupt bijna niet voor op de school, behalve dan bijvoorbeeld bij ernstig wangedrag van een elfjarige of zo. Dus ben weer gerust gesteld.

Haha, enorm verhaal over mijn eigen situatie maar ik zie ernaar uit de verhalen te lezen over hoe het gaat met de andere schoolgaande kindjes!
<<

Anoniem16

Bericht 25 Nov 2013 19:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Twellie ik zou als juf zijnde het niet aanraden om het hele schooljaar nog maar 3 dagen in de week je dochter naar school te laten gaan. Ze leren beter aan het nieuwe ritme wennen wanneer ze gewoon normaal naar school gaan. Ik start regelmatig met nieuwe kinderen met halve dagen maar dat bouwen we wel redelijk snel op. En daar zijn ook kinderen bij die ook nog naar de bso moeten.
Wat wil ze zelf? Vaak willen kinderen gewoon iedere dag naar school.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Nov 2013 20:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Twellie, ik ben het wel eens met Printje, het lijkt mij ook niet heel handig, ik zou dan ook wel bang zijn dat ze een beetje buiten de boot valt. Zijn het bij jullie echt vijf volle dagen? Op veel basisscholen hebben ze nog wel (vrijdag)middagen vrij, bij ons is er bijna om de vrijdag een roostervrije dag. Zelf dagen thuishouden zou ik niet doen. Ik weet niet eens of dat bij ons wel zou mogen zomaar.

Het gaat wel goed, al heeft ze er nog steeds wel moeite mee als ze dingen moet, volgens mij is ze vooral bang dat haar werkjes niet goed genoeg zijn en dat ze het niet kan. Het is een groep 1/2, ze ziet natuurlijk ook de werkjes van de oudere kleuters die al goed kunnen tekenen en zelfs een beetje kunnen schrijven, dus ik denk dat ze bang is dat ze daar niet aan kan tippen. Maar ik denk dat dat uiteindelijk wel goed zal komen. Donderdag heb ik het tienminutengesprek met de juf, ik ben benieuwd wat daar uit komt. Wel kort, tien minuten, ik ben gesprekken van een uur gewend over Ezra, na tien minuten kom ik er net in (ik snap natuurlijk wel dat ze op de gewone basisschool niet voor elk kind een gesprek van een uur kunnen inplannen maar ik hoop dat het me lukt om het kort te houden).

Er zit een meisje in haar klas over wie ze het altijd heeft en die ze zelfs haar zus noemt, dus wie weet komt er binnenkort wel een keer een speelafspraakje, zou wel leuk zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Nov 2013 20:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Met mijn dochter gaat het ook goed op school. Ze vindt het nog steeds erg leuk op school en gaat altijd met plezier.
Vorige week had ze een drukke week want ze had een kinderfeestje op woensdag en op vrijdag en dan daarnaast nog de sinterklaasspanningen.
Ze heeft pas haar rapport gehad en we hebben een 10-minutengesprek gehad. Het gaat prima op school, ze doet alles mee en kan ook goed mee met alle werkjes. Wel heeft ze een lage concentratie en een laag werktempo, dat komt omdat ze steeds bezig is met alles wat er om haar heen gebeurt en ook met de kinderen om haar heen.
Ze is op school altijd vrolijk en enthousiast. Ze hebben planbladen, daar staan werkjes op die ze bij een thema moet doen. Erachter moeten ze dan tekenen of ze het leuk vonden of niet (blij gezichtje of droevig gezichtje), Yara tekent vrijwel overal een vrolijk gezichtje achter.

Susan, leuk een 10-minuten gesprek. Ik vind het ook wel vrij kort 10 minuten, maar ik zou ook het liefst alles horen wat ze op school doet, hoe de juffen tegen haar aan kijken enz.

Twellie, op welke dagen gaat je dochter nu naar school? Is ook wel vermoeiend om 5 dagen naar school te gaan, ik zou het van je dochter af laten hangen of ze de andere dagen ook kan gaan of niet. Fijn dat ze vrolijk uit school komt.
<<

Anoniem115

Bericht 25 Nov 2013 20:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier een super trotse mamma.
Wij hebben net een voortgangsgesprek gehad op school. En R. doet het super !!
En juf vertelde dat R. waarschijnlijk een hoog IQ heeft. Hij is momenteel 1 van de slimsten van de klas.
Hierdoor is hij ook snel afgeleidt, doordat de stof hem maar kort triggert.
Daartegenover staat wel dat zijn EQ daar wat op achter loopt. Wat meestal te zien is bij kinderen met een hoger IQ.
Bij ons op school doen ze nog wel aan cito-toetsen zoals het nu lijkt.

Twellie, ook ik zou haar niet thuis houden van school.
Juist door mee te doen met alle dagen zal ze sneller een ritme krijgen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 25 Nov 2013 20:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Randall, fijn dat R. het goed doet op school, vindt hij het ook leuk? En bieden ze hem extra uitdaging aan? Wanneer is hij 4 geworden?
Hier doet de school ook nog aan Citotoetsen, volgens mij is het ook niet per direct afgeschaft? Hier zijn in januari weer citotoetsen.
<<

Anoniem 42

Bericht 25 Nov 2013 20:32

Re: Schoolgaande kinderen topic

Inderdaad best kort, tien minuten.

Fijn dat je dochter zo ontzettend positief naar school gaat, Liadan. Lage concentratie en tempo komt me bekend voor :).

En wat knap Susan, dat Y. uberhaupt het vermogen heeft om haar eigen werk te vergelijken met anderen. Volgens mij zou mijn dochter echt totaal geen verschil zien tussen haar harkpoppetje en een 'echte' tekening van een ouder kindje.

Printje en Susan: ik snap wat jullie zeggen. Ik vind het zelf ook kiezen tussen twee kwaden: ze moet echt heel erg veel weg van huis of ze mist school. Voor een vierjarige vind ik het alleen zo ontzettend sneu om haar moeder gewoon nauwelijks meer te zien. Ik zou haar buiten het weekend nog vier uur per week zien dan :(. En omdat ze zo vroeg naar bed gaat, ziet ze haar vader dan nauwelijks meer dan mij. Ik verwacht dat er in dat slapen ook niet heel veel gaat veranderen op korte termijn omdat ze altijd ontzettend veel slaap nodig heeft gehad. Maar dan blijven er naast school dus niet veel wakkere uren over.

Ik zou inderdaad over een aantal weken met haar kunnen spreken en kijken wat ze er zelf van vindt?

En Printje: waarom vind je die vijf dagen vanaf het begin belangrijk (ben gewoon echt benieuwd, wil graag goede beslissing nemen).
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers