Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Feb 2018 14:28

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik hoop dat iedereen dat licht aan het eind van de tunnel mee mag gaan maken! Ik gun het jullie zo!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 11 Feb 2018 14:37

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Raphanus Sativus schreef:Zo verschrikkelijk fijn dat de TO inmiddels is bevallen van haar eerste! Ironisch ook nog eens. Maar wel mooi voor een ieder die dit moet doorstaan, dat ze weten dat er licht is aan het eind van de tunnel.

Dit topic werd geopend op de dag dat wij hoorden dat het niet goed was en ook ik ben nu een week of 7 verwijderd van een baby in m'n armen!
<<

Anoniem252

Bericht 11 Feb 2018 15:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

En mijn dochter is nu 9 weken, mijn eerste post in dit topic is rond de dag geweest dat ik zwanger raakte van haar. 2 weken later testte ik namelijk positief.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Feb 2018 16:25

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Jullie berichten geven hoop! Ik hoop hier volgend jaar ook zwanger of met een kleintje te zitten :)
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 11 Feb 2018 23:07

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nou inderdaad, helemaal eens met Emma! Fijn om ook de positieve berichten in dit topic te zien.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Feb 2018 00:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Jasmina schreef:
Filoria schreef:Jasmina, wat naar dat je een miskraam hebt. Was het vruchtje ongeveer 8 weken oud? Ik heb met die termijn ook een miskraam gehad (bijna 9 weken). Ik vond het vruchtje toen wel duidelijk herkenbaar.
Tussen het eerste bloedverlies en het loskomen van het vruchtje zat bij mij bij allebei de keren 1 week. Dat schijnt vaker te gebeuren. De laatste dagen van die week had ik dan nog amper bloedverlies, en dan ineens kwam het vruchtje. Zo gek. Het gaat toch bij iedereen anders.
Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed bij jou. Sterkte!


Nee, het vruchtje was 7 weken en ik was 8,5 bijna 9 weken zwanger. Heb jij ook tabletten gekregen om het op gang te brengen? ik wist niet dat er dus ook nog een week tussen kon zitten. "Fijn" (is niet het juiste woord maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) om toch ervaringen van andere te lezen.


Ah, oké. Dan is het nog wel ietsje kleiner. Bij mij was het vruchtje 8+5 weken en ik kwam er met 11 weken achter. Toen kreeg ik bloedverlies en is het vanzelf op gang gekomen. De eerste dagen enorm veel bloed en grote stolsels verloren. Toen een paar dagen een soort lichte menstruatie. En toen ik het niet meer verwachtte, voelde ik ineens het vruchtje 'geboren worden' terwijl ik mijn zoon naar bed bracht. Ik schrok me rot. Het heeft me wel geleerd dat het bij een miskraam fijn is om een beetje in en rond je huis te blijven (al kan werken ook een fijne afleiding zijn, maar vooral met een kantoorbaan of zo denk ik). Dit was in 2012

Afgelopen december / januari heb ik een zwangerschap gehad waarbij het vruchtje al met 5 weken gestopt was met groeien. Toen heb ik cytotec gebruikt. Verder was het verloop ongeveer hetzelfde als de vorige keer. De stolsels waren wel wat kleiner. Maar toen duurde het ook een week.

Hoe gaat het nu met je?
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 12 Feb 2018 14:40

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt voor je reactie Filoria. :)

Het gaat eigenlijk wel goed, bloedverlies viel mij (na veel horrorverhalen gelezen te hebben) echt heel erg mee. Op dit moment weer wat krampen en is het bloedverlies ook wat heviger. Maar dat is heel wisselend en vergelijkbaar met een normale menstruatie.

Emotioneel gezien gaat het ook wel goed. Al zijn er soms nog van die momenten dat je denkt 'oh ja, ik ben niet meer zwanger'. Met name bij het zien van schattige babykleertjes of qua voeding. Ik weet ook nog niet of ik het wil vertellen op mijn werk (was afgelopen week vrij dus die hebben er niets van meegekregen).

Hoe gaat het met jou? Had je bijv. snel weer een normale cyclus na de mk?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Feb 2018 20:19

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik had vorige week een positieve test maar werd twee dagen daarna ongesteld, en flink ook (als in, geen twijfel of het misschien alleen een innestelbloeding is geweest). Nu, een paar dagen later, wordt het bloedverlies veel minder. Moet ik nu nog een verloskundige bellen of kan ik er gewoon vanuit gaan dat het klaar is? Ik bedoel, als ik die test niet had gedaan had ik niet beter geweten dan dat ik gewoon ongesteld was geworden.

♥♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 18 Feb 2018 20:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Behh elliot :(

Ik zou t er denk ik bij laten. Ik had dat in januari precies hetzelfde en voelde ook wel gewoon als ‘klaar’. Je zou evt over een week of 2 nog eens kunnen testen, dan is alle hormoon als t goed is wel uit je lijf (bij zon prille zwangerschap waarschijnlijk al veel eerder hoor, maar met 2 weken zou t dan zeker weg moeten zijn).

Bij m’n miskraam in december heb ik een controle echo gehad op eigen verzoek (toen was ik ook al 6 weken zwanger). Op echo destijds was t nog niet helemaal schoon en zelfs toen kwam er geen vervolgafspraak / controle / wat dan ook meer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Feb 2018 20:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

O Elliot, dat is rot. Ik zou het denk ik heel even laten en dan naderhand nog eens testen..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Feb 2018 20:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat jammer Elliot. Zat je rondom je NOD? In dat geval is er denk ik sprake van een vroege afbreking en hoef je daar verder niks mee. Maar als het je gerust stelt dan kun je altijd weer even contact opnemen met een verloskundige.

Spannend dat jullie er weer voor gaan! Voel je je erg rot nu of valt het mee?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Feb 2018 20:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat naar Elliot, sterkte.. Voor de zekerheid zou ik nog even een test doen om te checken of het streepje lichter wordt of weg is.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Feb 2018 21:08

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

He wat klote Elliot.
Ik heb toen na mijn menstruatie even gebeld met de verloskundige. Zij vroeg na of ik flink had gebloed en dergelijke en gaf aan dat het klonk alsof alles wel weg was, maar dat, als ik het fijn vond, ik mocht komen voor een echo om zeker te weten dat alles weer schoon was.
Bij mij was het ook een dag of 2 3 later dan mijn NOD. Zelf had ik wel het gevoel dat ik schoon wa een die echo niet nodig vond. Had ik het een tijdje later toch niet vertrouwd, had ik alsnog kunnen komen voor een check.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Feb 2018 22:27

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Rot Elliott. Ik heb dat ook gehad in januari en gewoon gewacht tot het stopte met bloeden. Dit duurde bij mij toen net zo lang als bij een gewone menstruatie (ongeveer 7 dagen). Ik had wel veel meer kramp gehad. Ik had wel meteen een negatieve test daarom ook geen contact op genomen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Feb 2018 09:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt voor de reacties!
Sophie, goede tip om binnenkort nog eens te testen!
Lady, omdat ik PCOS heb wordt ik erg onregelmatig ongesteld en heb ik niet echt een duidelijke NOD. Ik wist wanneer we onveilig gevreeën hadden en omdat ik vrijwel direct daarna dingen herkende uit mijn eerste zwangerschap (gevoelig voor luchtjes bijvoorbeeld) heb ik ruim twee weken daarna een test gedaan. Ik ga er dus vanuit dat het inderdaad een vroege afbreking is. We gaan er overigens nog niet voor hoor, dat wordt ergens later dit jaar. Ik was even erg verdrietig maar besef me nu wel dat het qua timing heel onhandig was geweest als er nu een kindje onderweg zou zijn. Natuurlijk hadden we daar een weg in gevonden, maar in die zin ben ik wel opgelucht dat dat niet nodig is.
MDU een echo is bij mij denk ik ook niet nodig. Wat naar dat jij hetzelfde hebt meegemaakt!
SoGood en Lot, ik ga dan inderdaad volgende week nog eens testen, bedankt voor jullie reacties!

♥♥
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 19 Feb 2018 11:07

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rit Elliot, maar gelukkig kun je het wel relativeren. Ik hoop dat het straks als jullie er wel voor gaan ook snel lukt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Feb 2018 20:40

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik snap dat je er even verdrietig van was Elliot! Kijk gewoon even wat die test doet over een week ofzo en mocht die dan nog positief zijn kan je altijd even contact opnemen met de vk voor een echo.
⁠♡♡♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Feb 2018 20:45

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rot Elliot! Wanneer het welkom is, sluit je het ook gelijk in je hart. Dan is het heel verdrietig als je droom toch weer overgaat (voor dit moment). Logisch dat je daar verdriet om hebt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Feb 2018 06:27

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Taeda schreef:Wat rot Elliot! Wanneer het welkom is, sluit je het ook gelijk in je hart. Dan is het heel verdrietig als je droom toch weer overgaat (voor dit moment). Logisch dat je daar verdriet om hebt.


Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Ik heb het vermoeden dat een van mijn directe collega’s zwanger is en daar heb ik gisteren wel even flink om gehuild. Ik zie echt ontzettend op tegen de eerste zwangerschapsaankondiging in mijn directe omgeving na mijn missed abortion. Ben echt bang dat ik niet heel blij kan doen maar ik wil ook niet zo’n zuurpruim zijn. Natuurlijk gun ik het iedereen maar ik wil het zelf ook zo graag.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 20 Feb 2018 07:39

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma, ik had dat ook na mijn miskraam. Alsof je een sensor hebt voor het herkennen van zwangere vrouwen.
Ik was oprecht blij voor de ander, maar tegelijkertijd heel verdrietig voor mezelf. Probeerde op zo'n moment niks te laten merken, maar daarna vloeiden heel wat tranen.
Weten je collega's ervan?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 20 Feb 2018 08:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lastig is dat he Emma. Je gunt het een ander natuurlijk net zo hard, maar tis toch ook confronterend voor jezelf.

Ik heb ook een zwangere collega en haar uitgerekende datum scheelt 1 dag met de dag waarop ik uitgerekend zou zijn als het geen miskraam was geworden. Dat vind ik ook echt best moeilijk, ik zie haar hele zwangerschap voor me ontwikkelen waar bij mij dus niks meer is.

Wij hebben na mijn laatste miskraam nog 1 poging gedaan en die is helaas mislukt. Nu besloten dat we (voorlopig) stoppen. Mijn lijf (en geest vooral ook) heeft echt even rust nodig. Hoop dat we over een paar maanden weer moed kunnen verzamelen en dat t ons ooit nog een keer gegund is. En nu proberen te focussen op andere dingen voorlopig.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 20 Feb 2018 17:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Herkenbaar dus Foxes! De meeste collega’s weten er niet van, mijn leidinggevende wel en een van mijn collega’s is ook een vriendin dus dat is wel fijn.

Ah Sophie dat is helemaal een rotsituatie zeg, dan wordt je er echt constant aan herinnerd. Sterkte de komende tijd!

Voor degenen die een curretage hebben gehad, hoe was jullie eerste menstruatie? Ik heb een cyclus van 5 weken normaal en dat klopt ook wel nu, superblij mij maar normaal heb ik wat meer bloedverlies. Zou dit komen omdat toch alles is weggehaald?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 20 Feb 2018 18:04

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Confronterend hè Sophie? Mijn overbuurvrouw is bevallen op de uitgerekende datum van mijn eerste miskraam, waardoor ik hele dagen tegen de versiering aankeek. Op dat moment was ik al weer zwanger, dus het was nog wel moeilijk, maar te handelen.

Totdat ik vlak daarna een miskraam kreeg met 15 weken. Ik kwam na het opwekken (ik moest 'gewoon' bevallen) thuis uit het ziekenhuis en het eerste wat ik zag was een ooievaar. Op dat moment deed het echt pijn en was ik in staat hoogstpersoonlijk die ooievaar uit de tuin te trekken.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Feb 2018 19:44

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Shit Sophie! Ik hoop dat jullie komende tijd tot rust komen!

Ik ben om die reden blij dat ik op mijn werk open ben geweest. Alle zwangerschapsaankondigingen wist ik al vooraf, dat maakte dat ik het op dat moment kon handelen!
⁠♡♡♡
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Feb 2018 19:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dat scheelt wel Uffe, wij zitten met allemaal vrouwen en zodra ze lucht krijgen van een zwangerschapswens ben je het onderwerp van gesprek en daar heb ik ook niet echt zin in.

Voor de meiden hier die al eens een curretage hebben gehad, zijn jullie daarna op controle geweest? Ik heb wel een afspraak zijn maar mij menstruatie was keurig op tijd en net als anders dus ik zie de meerwaarde er niet echt van maar misschien zie ik iets over het hoofd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers