Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek? Wie herkent dit?

<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 07 Feb 2018 20:40

Ziek? Wie herkent dit?

Vanmiddag kwam F. erg bleek uit school. Thuis hebben we een broodje gegeten en toen wilde hij tv kijken. Gaandeweg de middag werd hij waziger af afweziger. Avondeten wilde hij wel, maar hij heeft uiteindelijk maar een paar hapjes soep op. Nog voor bedtijd lag hij op de bank in een diepe slaap. Hij lijkt geen koorts te hebben, dus heb geen temperatuur opgenomen. Maar het zit me niet lekker. Hij is de hele middag niet van de bank geweest, geen protest met naar bed brengen, zelfs geen protest toen hij vanmiddag op de tablet wou en de accu leeg bleek. Hij is totaal niet zichzelf en dat zit me totaal niet lekker. Maar om nu de Hap te bellen omdat hij slaapt en suf is, klinkt ook zo stom.

Wie herkent dit?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 07 Feb 2018 20:47

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Tja, heel cliché maar jij kent je kind het beste. Je noemt niet echt duidelijke symptomen waaraan mensen hier op het forum iets kunnen herkennen. Als je gevoel zegt dat het fout is zou ik morgenvroeg gewoon lekker naar de huisarts gaan. Kan jou het schelen wat die man/vrouw daarvan denkt. Geeft je zoon zelf ook niet aan of ie pijn heeft o.i.d?
<<

Anoniem281

Bericht 07 Feb 2018 20:51

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Tobias had het laatst ook en die had de volgende dag wél koorts, bleek de griep te zijn. Ik zou 't nog even aankijken, maar sluit me wel bij Feline aan; jij kent je kind het best. Ik zou overigens nog wel met 'm gaan praten, mijn Tobias is nog geen twee dus ik moet 't vooral nog hebben van gokken en invullen.
<<

ChiQ

Bericht 07 Feb 2018 20:55

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Griep. Julian en zijn vriendjes allemaal hetzelfde. Geen puf voor niets, in en in moe.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 07 Feb 2018 21:01

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Bedankt voor jullie reacties. In de klas heerst het ziek zijn enorm, dus wat dat betreft zou het goed kunnen. Ik heb alleen een totaal ander beeld van ziek zijn. Vanavond nog maar een paar keer hij 'm kijken en morgen maar verder zien.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Feb 2018 21:06

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Hier begint het daar ook mee. Dag erna koorts. Soort erge vermoeidheid vooraf omdat het lichaampje aan het vechten is om niet ziek te worden (denk ik)
2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Feb 2018 21:17

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Hier ook herkenbaar. Zoon en dochter zijn allebei ziek en het begon ook zo. Inmiddels hebben ze al 5 dagen hoge koorts.
2010 2012
<<

Anoniem247

Bericht 07 Feb 2018 22:35

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Hier ook herkenbaar. Mijn oudste is sinds 2 weken ook heel rustig. Normaal eet hij als een bouwvakker en nu een hij een stuk minder. Ook ligt hij liever op de bank spelletjes op de iPad te doen dan dat hij buiten speelt. Dat is meestal andersom. Hij heeft geen griep maar al wel 2 keer flinke migraine gehad. Ik laat ‘m gewoon even. Zolang hij nergens pijn heeft of klaagt dat hij niet lekker is zal het wel goed zijn.
<<

Anoniem280

Bericht 07 Feb 2018 23:05

Re: Ziek? Wie herkent dit?

1 van mijn dochters heeft enorm de griep, maar geen koorts, wel verhoging, de ander heeft hoge koorts, maar heeft verder geen tekenen van de griep.
Die met verhoging wil alleen maar slapen, meer niet.
De ander is druk met spelen en wil van alles eten etc.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Feb 2018 23:53

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Er heerst van alles en nog wat. En t kan ook langer duren dan 'normaal'. In de klas van dochter zitten er al 2 die een week ziek zijn.
Dochter heeft vanacht gespuugd. Vanmorgen wilde ze niet naar school, maar al gauw klaarde ze toch op en heb ok haar alsnog om 10 uur naar school gebracht waar t goed ging. Alleen weinig gegeeten. Maar dat viel thuis wel weer mee. Na school haar wel veel op de bank laten zitten/liggen. Maar dat was dus een kort ziekzijnmomentje
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem280

Bericht 08 Feb 2018 01:29

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Ik ben zelf zowat 2 weken onder de pannen geweest wat griep betreft.
Het is echt hardnekkig.
<<

ChiQ

Bericht 08 Feb 2018 08:03

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Caramba schreef:Ik ben zelf zowat 2 weken onder de pannen geweest wat griep betreft.
Het is echt hardnekkig.


Julian 3 weken, mijn man 2 weken. En nu niet meer vreselijke hoofdpijn maar heel moe. Ik denk dat dit virus heel lekker ging op de milde winter. Kinderen in julians klas ook, 1 na de ander!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 08 Feb 2018 21:35

Re: Ziek? Wie herkent dit?

F. heeft vannacht goed doorgeslapen, maar was vanochtend niet in zijn doen. Heb hem lekker thuis gehouden en hij is mee geweest boodschappen doen.

Thuis heeft hij lekker met een deken op de bank gehangen. Wilde weinig eten en drinken, maar is niet meer zo wazig. Denk dus idd een milde griep.

Morgen is hij vrij, dus lekker weekend nu. Mooi de tijd om bij te komen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Mathilde

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 09 Feb 2018 13:05

Woonplaats: Reuver

Bericht 09 Feb 2018 13:35

Re: Ziek? Wie herkent dit?

Ja, heel herkenbaar. Bij mij ook. De oudste heeft alleen wat koorts, maar de jongste (11mnd) heeft flinke koorts, dichte holtes en is helemaal niet lekker.

Advies van de huisarts; PCM geven, veel rusten en uitzingen die griep.
Huismoeder - Muismoeder
♥ Noah
♥ Kimmie
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2018 14:48

Re: Ziek? Wie herkent dit?

E is ook ziek, ook koorts en willen slapen. Hij is nagekeken door een arts omdat ik vermoedde dat hij last had van zijn oor, maar die kon behalve de koorts en licht opgezette klieren helemaal niks vinden. Vanmorgen ging het iets beter, hij was wel wat hangerig en lichte verhoging, maar hij kwam zelf uit bed en at goed, dus in overleg met het KDC toch geprobeerd, maar nu het middag is, is hij weer warm en moe. Gelukkig is het weekend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo, Minx, Papillio