Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 04 Nov 2013 21:36

Re: Sollicitatietopic

@ Jans, nee heb nog niks gehoord helaas. Wel druk aan het zoeken. Maar weet eigenlijk niet goed meer waar ik het nog zoeken moet.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Nov 2013 13:44

Re: Sollicitatietopic

Jans dat is wel fijn dat de vacatures niet online staan.

Roos vervelend dat je er zo'n gevoel aan over gehouden hebt.

Ik heb nog steeds niets gehoord, wel spannend. Ik had sinds mijn afstuderen 4 sollicitatiegesprekken gehad. En nu heb ik er in 2 weken tijd 2 want ik kreeg afgelopen donderdag een mail met de vraag of ik nog steeds beschikbaar ben. Gelijk mijn nieuwe cv gestuurd en gister even gebeld. Ook dit weer via een open sollicitatie.
<<

Anoniem 3

Bericht 05 Nov 2013 14:38

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn zeg Minx, toch een goed gevoel dat ze jou bellen!
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 23:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 05 Nov 2013 14:42

Re: Sollicitatietopic

Believe, heb je geen contactpersoon of nummer? Anders bel je er even achteraan :)
<<

Anoniem 3

Bericht 05 Nov 2013 14:45

Re: Sollicitatietopic

Uiltje schreef:Believe, heb je geen contactpersoon of nummer? Anders bel je er even achteraan :)
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 23:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 10:05

Re: Sollicitatietopic

Als het echt 2 weken geleden is zou ik vandaag wel bellen. Ik zou dan wel echt graag willen weten hoe of wat.

Ik sta op het punt waar ik ineens de luxe heb om te kiezen uit 2 banen. Ik heb afgelopen week mijn sukkelbaantje ;) stopgezet, zat gelukkig nog in de proeftijd en kan morgen beginnen bij een nieuw bedrijf. Ik heb er heel veel zin in.

Vandaag word ik nog gebeld door het bedrijf waar ik gisteren een tweede gesprek had, maar ik denk zelf niet dat ik daarvoor kies maar voor het andere bedrijf.

Hoewel ik het bedrijf van gisteren echt heel, heel erg leuk vind kan ik gewoon niet tegen 8 uur reistijd per week, onbetaald. En daarnaast een loon wat lager ligt dan het bedrijf waar ik morgen kan beginnen, wat ik vanuit mijn raam kan zien.

Vandaag nog even voor de laatste keer hard denken, maar diep van binnen heb ik de keuze toch al gemaakt haha.
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 10:22

Re: Sollicitatietopic

Ja misschien ook wel inderdaad, wacht de ochtend nog even af, dan bel ik vanmiddag even.

Wat een luxe Intoxicated! Als het zo veel reistijd scheelt zou ik voor dat bedrijf gaan waar je kunt beginnen.
Het was toch iets tijdelijks bij jou?
<<

Anoniem29

Bericht 06 Nov 2013 10:32

Re: Sollicitatietopic

Dat tijdelijke werk heb ik nu stopgezet. Ik ben ondertussen gewoon verder gaan solliciteren en daardoor kwamen die twee banen waar ik nu tussen kan kiezen op mijn pad. Dat tijdelijk werk was ook direct geen droombaan maar puur werk om geld binnen te harken :P

De banen waar ik nu tussen kan kiezen vind ik beide heel erg leuk om te doen. Bij het bedrijf wat ik uiteindelijk wil kiezen weten ze ook van mijn studieplannen, dus daarom kies ik ook liever voor hun. Ondanks dat ze weten wat ik wil, willen ze mij toch aannemen en mij een kans bieden mocht mijn hele studieplan niets worden.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 06 Nov 2013 10:45

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn dat je kan kiezen uit twee banen, Intoxicated! Wat voor soort werk ga je doen?

Ik ben op het moment aan het invallen op verschillende basisscholen en ik ben als freelancer aan het werk op onderwijskundig gebied. De afgelopen twee weken heb ik daar aardig wat uren kunnen maken, maar voor volgende week en de weken daarna heb ik nog bijna niks staan. Ik ben blij dat ik wat heb en wat kan werken, maar ik houd niet zo van de onzekerheid. Op zondagavond weet ik nog niet hoe mijn week eruit gaat zien. Ik ben ook flink aan het solliciteren, maar krijg veel afwijzingen. Laatst een voor een vacature waar meer dan 300 personen op hadden gereageerd.

Over tweeeneenhalve week heb ik een tweede gesprek en presentatie bij een bedrijf. Ik heb daar wel lichte twijfels over, omdat het 45 minuten rijden is enkele reis zonder file en omdat zij door heel Nederland werken, maar het sluit wel goed aan op mijn ervaring en opleidingen. Bovendien kan ik echt nu al op zien tegen die presentatie die ik dan moet gaan houden daar. Maar goed, ik ga me gewoon goed voorbereiden.
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 10:50

Re: Sollicitatietopic

Maar was de baan dan niet voor een half jaar ofzo? Of heb ik dat niet goed onthouden?
Wel fijn dat ze al weten van je studieplannen, dan hoef je je daar niet druk om te maken. Is het te combineren met je studie?

Herkenbaar Zonnetje, daarom heb ik me om laten scholen en ben ik gestopt in het onderwijs..
Het trekt ooit wel weer aan denk ik, maar nu zijn er veeeeel te weinig banen en te veel personeel.. Jarenlang invallen is ook geen succes lijkt me..

Spannend! Is dat wel voor in loondienst? En ben wel benieuwd wat je dan gaat doen, wel onderwijsgerelateerd begrijp ik?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Nov 2013 13:11

Re: Sollicitatietopic

Believe schreef:
Uiltje schreef:Believe, heb je geen contactpersoon of nummer? Anders bel je er even achteraan :)


Jawel, maar klinkt dat niet opdringerig? Het nieuws dat ik door ben naar de tweede ronde heb ik ook gehoord doordat ik zelf een mail gestuurd heb. Mijn man vindt dat ik geduld moet hebben..
De contactpersoon werkt alleen maandag en woensdag, dus ik denk dat ik deze week af ga wachten en eventueel maandag ga bellen.


Ik vind dat niet opdringerig hoor, eerder dat je initiatief toont en niet afwacht :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 14:48

Re: Sollicitatietopic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 23:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 06 Nov 2013 15:09

Re: Sollicitatietopic

Believe schreef:Maar was de baan dan niet voor een half jaar ofzo? Of heb ik dat niet goed onthouden?
Wel fijn dat ze al weten van je studieplannen, dan hoef je je daar niet druk om te maken. Is het te combineren met je studie?

Herkenbaar Zonnetje, daarom heb ik me om laten scholen en ben ik gestopt in het onderwijs..
Het trekt ooit wel weer aan denk ik, maar nu zijn er veeeeel te weinig banen en te veel personeel.. Jarenlang invallen is ook geen succes lijkt me..

Spannend! Is dat wel voor in loondienst? En ben wel benieuwd wat je dan gaat doen, wel onderwijsgerelateerd begrijp ik?


Ik heb na de Pabo onderwijskunde gestudeerd en ik ben 3,5 jaar aan het werk geweest als onderwijs.adviseur, maar helaas is het bedrijf waar ik werkte failliet gegaan. Nu ben ik door naar de tweede ronde bij een onderwijs.adviesbureau, dus dat zou heel goed bij mijn opleidingen en ervaring uit mijn vorige baan passen.
Lange tijd invallen lijkt mij inderdaad geen succes, zeker niet omdat er in mijn woonplaats (en omgeving) minder kinderen geboren zijn en worden, waardoor er volgend schooljaar ook leraren met een vaste baan ontslagen gaan worden.

Vervelend dat je tot volgende week moet wachten en dan weer een gespreksronde ingaat met twee andere personen. Ik heb het idee dat het sollicitanten behoorlijk lastig gemaakt wordt op dit moment, omdat bedrijven zoveel te kiezen hebben.
<<

Anoniem 3

Bericht 06 Nov 2013 15:17

Re: Sollicitatietopic

Oh wat fijn zeg dat je ook door bent! Is je tweede gesprek al ingepland?
En dat is ook zo, bij ons in de omgeving hoor je ook veel over scholen die steeds maar weer inkrimpen..
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 06 Nov 2013 15:19

Re: Sollicitatietopic

Dat is fijn, Believe, dat er meerdere plekken beschikbaar zijn. Ik heb het idee dat dat ook zo is bij de baan waar ik nu door ben naar de tweede ronde, maar ze zijn daar niet heel duidelijk in.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 06 Nov 2013 22:02

Re: Sollicitatietopic

Wat heerlijk zeg, als je de luxe hebt om uit meerdere banen te kunnen kiezen!

Ik heb inmiddels een leuke vacature gevonden en natuurlijk meteen gesolliciteerd. Hij staat er sinds gisteren op, dus ik verwacht niet deze week al een bericht. Hopelijk wel snel! Het is een vacature secretaresse voor 16-20 uur waar je ook taken verricht wat ik heb moeten doen in mijn stages in de reisbranche (reizen boeken). Ben echt enthousiast!

Ik duim verder voor de rest die nog druk aan het solliciteren is!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 07 Nov 2013 19:49

Re: Sollicitatietopic

Ik kan vandaag al terugkomen op mijn post hierboven. Heb al een afwijzing binnen. Uiteraard een standaard brief. Morgen maar even bellen wat de echte reden is.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 09 Nov 2013 12:48

Re: Sollicitatietopic

Wat jammer chocolate cookie. Is wel erg snel trouwens.
Laatst gewijzigd door Plien op 11 Nov 2013 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 09 Nov 2013 13:08

Re: Sollicitatietopic

Spannend Plien! Ga voor je duimen :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 10 Nov 2013 23:16

Re: Sollicitatietopic

Aagrh.. Ik had van de week een super leuke vacature gezien, starter, mijn opleiding en 2 km van m'n huis. Dus ik dacht nog, ga van 't weekend rustig voor zitten om een brief te schrijven, keek ik vandaag, hebben ze hem van internet gehaald! Beetje jammer, want in de vacature stond nog; reageren tot 11 november. En ik kan hem echt nergens terug vinden :nopompom:
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2013 09:51

Re: Sollicitatietopic

Wat vervelend, Belle.

Ik heb dat ook eens gehad. Sindsdien sla ik altijd de tekst op. Dan kan je evt er achteraan bellen.
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 10:13

Re: Sollicitatietopic

Wat jammer Belle! Heb dat ook al vaker gehad.. Blijkbaar hebben ze dan toch sneller geschikte mensen gevonden ofzo?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2013 13:44

Re: Sollicitatietopic

Whoehoe! Net via iemand een leuke interne vacature ontvangen. Het gaat om een tijdelijke functie vanwege zwangerschap, maar dat maakt me niet uit. Ik had gelijk gebeld. Die persoon vond het leuk dat ik binnen een kwartier na het verzenden van die mail al belde. Ik hooooooop zo dat dit iets gaat worden. Het is maar voor een half jaar, maar dat maakt me niet uit! Werk is werk. En de functie is super leuk!
Duimen draaien!!!
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 11 Nov 2013 17:14

Re: Sollicitatietopic

Hoera!!! Ik ben geschikt bevonden voor de functie! A.S vrijdag heb ik al de eerste trainingsdag:):):)
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem 3

Bericht 11 Nov 2013 17:20

Re: Sollicitatietopic

Wat fijn! Gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron