Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Feb 2018 07:20

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Ik dacht aan namen als Kim, Emily, Zoey en Jennifer. Oke, die laatste is de beginklank mogelijk anders, maar als je 1 keer zegt het is dje dan is het toch goed lijkt mij? Ik zie bij veel namen het probleem geloof ik niet.
Een naam als Pete wordt in NL toch niet opeens Peter? En een uitspraak als Petuh lijkt mij ook niet logisch.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:08

Bericht 08 Feb 2018 07:26

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Stacey, Vince
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Feb 2018 07:37

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Luisa schreef:Ik dacht aan namen als Kim, Emily, Zoey en Jennifer. Oke, die laatste is de beginklank mogelijk anders, maar als je 1 keer zegt het is dje dan is het toch goed lijkt mij? Ik zie bij veel namen het probleem geloof ik niet.
Een naam als Pete wordt in NL toch niet opeens Peter? En een uitspraak als Petuh lijkt mij ook niet logisch.



Je hebt kans dat mensen met een Nederlandse tongval dan Piet gaan zeggen. Maar ja joh dat lijkt mij ook niet zo'n ramp dan toch. Klanken worden gewoon net iets anders uitgesproken per taal.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 08 Feb 2018 07:40

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Claire**** schreef:Bob is echt een compleet andere uitspraak in NL en EN.
NL: Bob
EN: Boooaaab

Maar als je zo gaat beredeneren, dat je exact dezelfde uitspraak wilt, dan blijft er eigenlijk niets meer over. Veel Nederlanders zijn boerenhorken als het om Engelse woorden/namen uitspreken gaat. als je zo gaat beredeneren als hierboven dan blijft er gewoon echt helemaal geen naam over. Elke naam wordt door iedereen weer anders uitgesproken, neem mijn naam (R.osina, niet Engels, maar even als voorbeeld), de één gebruikt een normale s-klank in het midden, de ander een veel harder uitgesproken s-klank en de ander weer een z-klank. Heeft allemaal met tongval van die persoon te maken en wat mij betreft is het allemaal goed. Als je het belangrijk vind dat een naam in zowel Nederland als een Engelssprekend land gebruikt kan worden, dan zou ik gewoon lekker een naam uitkiezen die in beide landen gebruikt wordt, en er verder niet wakker van liggen dat het in Nederland Bob zou zijn en in Engeland Boooaaab. Dat is gewoon de tongval/het accent waarmee mensen spreken en daar valt gewoon weinig rekening mee te houden. En dat heeft juist ook z’n charme, vind ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Feb 2018 09:05

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Wij zouden ook graag een naam kiezen die in beide talen goed uitgesproken wordt. Wel zou ik er voor kiezen om het dan bijvoorbeeld in het Nederlands uit te spreken maar niet dat vriend zijn familie er moeite mee heeft. Zoals mijn naam, die kunnen ze niet goed uitspreken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2018 09:08

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Maple schreef:
Claire**** schreef:Bob is echt een compleet andere uitspraak in NL en EN.
NL: Bob
EN: Boooaaab

Maar als je zo gaat beredeneren, dat je exact dezelfde uitspraak wilt, dan blijft er eigenlijk niets meer over. Veel Nederlanders zijn boerenhorken als het om Engelse woorden/namen uitspreken gaat. als je zo gaat beredeneren als hierboven dan blijft er gewoon echt helemaal geen naam over. Elke naam wordt door iedereen weer anders uitgesproken, neem mijn naam (R.osina, niet Engels, maar even als voorbeeld), de één gebruikt een normale s-klank in het midden, de ander een veel harder uitgesproken s-klank en de ander weer een z-klank. Heeft allemaal met tongval van die persoon te maken en wat mij betreft is het allemaal goed. Als je het belangrijk vind dat een naam in zowel Nederland als een Engelssprekend land gebruikt kan worden, dan zou ik gewoon lekker een naam uitkiezen die in beide landen gebruikt wordt, en er verder niet wakker van liggen dat het in Nederland Bob zou zijn en in Engeland Boooaaab. Dat is gewoon de tongval/het accent waarmee mensen spreken en daar valt gewoon weinig rekening mee te houden. En dat heeft juist ook z’n charme, vind ik.


Dank u. Ik vind dit zo'n vreemd topic!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 08 Feb 2018 09:10

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Wij hebben er eigenlijk vooral naar gekeken dat hun namen in het buitenland ook kunnen worden uitgesproken, maar dat dan de klemtoon iets anders ligt lijkt me geen probleem. Ik heet zelf Ta.mara en in het amerikaans/engels wordt dat Ta-mèra geloof ik. Tja, je kan niet alles hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Feb 2018 09:24

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Ik snap wel in het geval van Claire dat ze een naam zoekt die zowel Nederlands als Engels is maar enig verschil in uitspraak lijkt me ook echt geen probleem en haast niet te voorkomen. Het wordt echt niet ineens een andere naam in veel van deze voorbeelden.

Maarre Claire je bent nog niet zwanger toch? Of hebben we wat gemist?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 08 Feb 2018 09:25

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Mijn vriend(UK) zegt net als ons,bob. Du eigenlijk geen verschil.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Feb 2018 09:35

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Caro schreef:
Maple schreef:
Claire**** schreef:Bob is echt een compleet andere uitspraak in NL en EN.
NL: Bob
EN: Boooaaab

Maar als je zo gaat beredeneren, dat je exact dezelfde uitspraak wilt, dan blijft er eigenlijk niets meer over. Veel Nederlanders zijn boerenhorken als het om Engelse woorden/namen uitspreken gaat. als je zo gaat beredeneren als hierboven dan blijft er gewoon echt helemaal geen naam over. Elke naam wordt door iedereen weer anders uitgesproken, neem mijn naam (R, niet Engels, maar even als voorbeeld), de één gebruikt een normale s-klank in het midden, de ander een veel harder uitgesproken s-klank en de ander weer een z-klank. Heeft allemaal met tongval van die persoon te maken en wat mij betreft is het allemaal goed. Als je het belangrijk vind dat een naam in zowel Nederland als een Engelssprekend land gebruikt kan worden, dan zou ik gewoon lekker een naam uitkiezen die in beide landen gebruikt wordt, en er verder niet wakker van liggen dat het in Nederland Bob zou zijn en in Engeland Boooaaab. Dat is gewoon de tongval/het accent waarmee mensen spreken en daar valt gewoon weinig rekening mee te houden. En dat heeft juist ook z’n charme, vind ik.


Dank u. Ik vind dit zo'n vreemd topic!


+1
Laatst gewijzigd door Susan op 08 Feb 2018 10:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem248

Bericht 08 Feb 2018 09:59

Re: Namen die hetzelfde worden uitgesproken in NL en EN

Hoi meiden, mag mijn maam uit de quotes? Ik wilde hem straks misschien weer weghalen :)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers