Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur voor mama

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Jan 2018 10:25

Voorkeur voor mama

Ons zoontje hangt al vanaf het begin heel erg aan mij.
Als mijn man het dan overnam was het eventjes tegensputteren maar dan ook prima.
Ik kon ook rustig weggaan of naar boven lopen. Ook kon mijn man hem prima troosten als hij gevallen was.

Sinds een paar weken is dit anders. Hij is veel ziek geweest en (geen idee of het daardoor komt) hij hangt sindsdien erg aan mij. Als mijn man weg is vraagt hij wel naar hem en als hij thuiskomt is hij wel erg blij. Hij begroet hem en gaat dan weer terug naar mij.
Het 'probleem' is een beetje dat hij mijn man nu wegdrukt en gaat huilen. Ook roept (en daarna schreeuwen) hij om mama. Mijn man kan hem 's ochtends niet eens uit bed halen. Eten geven lukt niet en het ophalen op de opvang is een ramp. Zodra hij doorheeft dat ik nog niet thuis ben kan hij niets met hem beginnen (is ook vermoeidheid denk ik ). De enige oplossing is jas aan en eventjes naar buiten. Dat vindt hij geweldig en is hij gelijk afgeleid.
Als we met z'n drietjes spelen 's avonds is er ook niets aan de hand. Dan doet hij gek met mijn man en vraagt wel aandacht. Maar weglopen kan ik dan dus niet. Bovendien word ik erg moe van dat gehang aan mijn been de hele dag.

Herkent iemand dit? Is het een fase?
Moet ik het negeren als mijn man erbij is? Of moet ik wat anders doen?
Ik ga dus wel op zaterdagochtend gewoon douchen als T beneden is met mijn man. Hij brult dan ongeveer 10 minuten en gaat vervolgens wel spelen met mijn man. Maar bij ieder geluidje wat hij van boven hoort vliegt hij weer naar de deur.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Jan 2018 11:25

Re: Voorkeur voor mama

Het is een fase.

N. had het rond die leeftijd en J heeft het ook. Wel een graadje erger trouwens.
Ik kan ook echt niks doen zonder dat er gehuild wordt en mijn man kan niks goed doen.

Geen tips verder, behalve negeren als je man er bij is. Anders kun je écht helemaal niks.
Ik kan in ieder geval niet wachten tot deze fase voorbij is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Jan 2018 11:33

Re: Voorkeur voor mama

Mijn zoon hangt ook nog heel erg aan mij. Mijn dochter heeft dat ook wel een tijdje gehad, maar niet zo erg als zoon. Als ik niet thuis ben, is mijn man ook wel goed, maar anders moet ik alles doen. Leuk ook toen ik ziek was vorige week. Ik lag in bed en mijn man bracht de kinderen naar bed. Omdat mijn zoon wist dat ik thuis was, vond hij dat echt niet oke! Gillen, huilen, brullen, keihard tegenstribbelen. Mijn man is gewoon doorgegaan, voor hem ook niet leuk natuurlijk, maar ik was op dat moment gewoon echt te beroerd om te helpen.
Hoe lief ik hem ook vind, ik hoop wel dat dit gauw wat minder wordt. Het is ook niet alsof hij mij er een plezier mee doet, want bij alle poepluiers is het ook: "Mama moet mij schoon poetsen!" :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Jan 2018 12:17

Re: Voorkeur voor mama

Oke herkenbaar dus. Ik vind het echt rot voor mijn man. Die heeft zo ook weinig zin in een dagje alleen met T.
2016
<<

Geel

Bericht 31 Jan 2018 15:13

Re: Voorkeur voor mama

Ja, deels herkenbaar. Ze vindt mijn man heel leuk en wil ook wel met hem spelen, maar wassen, omkleden, naar bed brengen en dat soort verzorgende taken moet ik doen en als mijn man haar meeneemt naar boven terwijl ik beneden blijf is het brullen. Niet leuk, en mijn eerste neiging is om haar dan over te nemen, maar we hebben het daar een tijd geleden over gehad en dat doen we niet (meer).

Dat zou meteen mijn advies zijn: praat erover met je man en bedenk een plan waardoor je op één lijn zit. Bovendien moet je man ook echt goed beseffen dat het niet aan hem ligt. Hij moet het eigenlijk niet persoonlijk opvatten, hoe moeilijk dat ook is. Het helpt hier ook dat ík dat tegen hem gezegd heb: schat, het ligt niet aan jou, ze houdt echt van je, kijk maar naar... en dan gaf ik een voorbeeld.

Verder: bij ons helpt het om dingen aan te kondigen en door te spreken naar M. Dus: papa gaat jou zo naar bed brengen, want mama moet nog werken. Dat zeggen we een keer of twee en als het dan daadwerkelijk gebeurt, voeren we het ook zo uit. Ze moet dan eerst huilen en roept veel 'nee!', maar na een minuut of twee merkt ze dat het geen zin heeft, leidt mijn man haar af met praten, lachen, grapjes maken en dan is het eigenlijk over.

Sowieso helpt consequent zijn hier erg. Wij zeggen best vaak: ik zie dat je het niet leuk vindt, maar het moet toch, dus we gaan het nu doen. Een beetje de ouder-autoriteit zeg maar. 'Omdat ik het zeg', jeej. Maar dat geeft wel rust, het is heel duidelijk en overzichtelijk. Dus: jij vindt het niet leuk als papa jou uit bed haalt, maar ik haal jou toch uit bed, want het is dag en ik ga voor jou zorgen. Klaar. Volgens mij als je dat kalm en gedecideerd zegt en een paar keer volhoudt, kan een kind zich daaraan overgeven.

Wat we ook ergens in een boekje hebben gelezen, is dat als zij hem afwijst of geen knuffel wil geven of weet ik het, dat mijn man dan zegt: geeft niks als jij mij geen knuffel wil geven/niet wil dat ik jou aankleed, maar ik vind jou wel heel lief dus ik geef jou toch een kus/zorg toch voor jou etc. Dit zegt-ie niet vaak, want het moet ook geen beladen ding worden, maar hij vond dit wel een handig zinnetje voor zichzelf om het goed te zien.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Jan 2018 15:53

Re: Voorkeur voor mama

Wat jij zegt doen wij ook Geel.
Uitleggen wat er gaat gebeuren en wie het gaat doen. Wie er gaat werken en wie er thuisblijft.
Ik hoop dat het snel effect heeft.

Mijn man geeft T ook altijd een kus of knuffel als hij gaat en hij zwaait naar hem. Probeert zich normaal te gedragen en zich niet afgewezen te voelen.
Maar ik weet dat hij er nu al tegenop ziet om morgenmiddag met T door te brengen. Dat vind ik erg moeilijk.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers