Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Jan 2018 10:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb geen idee hoelang dat nog kan duren Emma, ik heb ook nooit meer een test gedaan.

Melisande wat moet jij ontzettend lang wachten! Je lichaam zelf nog niets gedaan inmiddels?
⁠♡♡♡
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 29 Jan 2018 19:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Nee helaas ik moet denk ik gewoon wachten tot woensdag inderdaad. Zit er nu wel echt op te wachten dus ik hoop dat er woensdag een plan komt.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 29 Jan 2018 22:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma, bij mijn vorige miskraam heb ik tot bijna vier weken daarna nog positief getest. Daarna werd ik ongesteld en heb ik pas rond mijn eisprong weer getest, die test was eindelijk negatief (en twee weken later gelukkig weer positief). Het hcg-hormoon kan nog wel zes weken in je lichaam zitten volgens mij.

Melisande, wat naar dat je zo moet wachten. Hopelijk woensdag wel een plan van aanpak.

Ik heb vandaag een controle-echo gehad. Het was nog niet helemaal schoon, er zaten nog wat donkere vlekken, wat hoogstwaarschijnlijk duidt op bloed, maar het kan zijn dat het wat restweefsel is, dus ik moet wel in de gaten blijven houden of ik koorts krijg of ineens heftig begin te vloeien. Ik hoop maar dat het gewoon wat bloed is.
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 02 Feb 2018 21:00

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Maan wat naar dat je nog niet helemaal schoon bent. Moet je nu afwachten of krijg je verdere behandeling?

Ik heb de cytotec gehad, dat was best pittig. Gelukkig kwam het volgens mij wel los. Volgende week ga ik voor een controle echo, dus nu hopen dat het vloeien snel stopt en dat dan alles schoon is.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Feb 2018 13:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat vervelend Maan dat nog niet alles weg is!
Gelukkig kwam het los Melisande, heb je veel pijn gehad?

Hier gaat het op zich wel goed. Maandag even bellen voor een controleafspraak bij de gynaecoloog.
Gelukkig gaat het tussen mij en mijn vriend ook een heel stuk beter! We konden er moeilijk samen over praten maar zitten nu gelukkig weer op 1 lijn.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Feb 2018 14:30

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

He bah Maan wat naar dat nog niet alles weg was! Krijg je nu nog een controle echo?

Melisande ik hoop dat het volgende week allemaal schoon is voor je! Wel fijn dat het wat deed!

Emma wat fijn dat het weer beter gaat, het is ook niet niets om samen door te maken!
⁠♡♡♡
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Feb 2018 17:43

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dit topic bedoel ik Jasmina
⁠♡♡♡
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 07 Feb 2018 20:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dank je Uffe!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Feb 2018 21:31

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Jasmina, heel veel sterkte! Hoop voor je dat het allemaal snel op gang komt.

Hier denk ik dat ik bijna ongesteld word, zou fijn zijn! Mijn vriend wil echt perse 1 ronde wachten dus het kan me niet snel genoeg gaan.
Tussen de middag zat ik met allemaal vrouwelijke collega’s die hun kinderwens gingen bespreken, echt heel pijnlijk toen ze vroegen hoe het er bij mij voor staat. Heb maar gezegd dat ik geen haast heb maar ik kon wel huilen.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 07 Feb 2018 21:44

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Aaah, Emma, wat moet dat een rotmoment zijn geweest.
Hopelijk begint binnenkort je menstruatie, het zou fijn zijn als alles weer op gang komt.

Melisande, hoe gaat het nu met je?

Jasmina, ik las vandaag je bericht in het andere topic. Wat verdrietig voor je. Bij mij werd de eerste miskraam ook vastgesteld bij de echo, het hartje klopte nog wel, maar het was niet zoals het hoort. Toen ik wist dat het mis zou gaan, heb ik het losgelaten, op een avond afscheid genomen van het kindje (het hartje bleef maar kloppen, heel zielig) en die dag erna is de miskraam op gang gekomen. Hopelijk komt het bij jou ook zelf op gang.

Uffe, ik krijg geen controle-echo meer, maar een paar dagen na de vorige controle is het bloeden gestopt. Ik verwacht dat het dan ook wel helemaal schoon is. Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat ik alweer een eisprong heb gehad, maar vanmorgen had ik nog wel een positieve zwangerschapstest (heeeeel licht), en ik weet eindelijk niet of je wel een eisprong kan hebben als er nog hcg in je lichaam zit. Ik ben in ieder geval blij dat de test inmiddels bijna negatief uitvalt en het bloedverlies is gestopt, dat biedt weer kansen voor de toekomst.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 10 Feb 2018 13:41

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik wilde niet langer afwachten, gelukkig kon ik al snel terecht bij de gyn. Voor de zekerheid heeft zij nog een echo gemaakt en ook die was helaas niet goed. Ze adviseerde mij om tabletten te gebruiken, om zo de miskraam op gang te brengen.

Gisteravond mee begonnen en na een aantal uur nog een keer herhaald. Bloedverlies viel de eerste paar uur mee, maar vanmorgen na het opstaan echt enorm veel, zo veel had ik nog niet eerder gezien. Zelfs niet na mijn bevalling. Nu valt het gelukkig wel weer mee. Hoop alleen wel dat het nu heeft losgelaten en ik niet alsnog een curettage moet ondergaan.

Hebben jullie ook ervaring met die tabletten? Hoe verliep dat?
Laatst gewijzigd door Jasmina op 10 Feb 2018 14:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2018 13:45

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ja Jasmina, ik heb ervaring met die tabletten en vond het bloedverlies ook best heftig hoor.
Na een paar uur kwam bij mij het vruchtje al los en bij de controle zat er nog een beetje bloed, maar dat zou met een volgende menstruatie wel los komen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2018 13:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat je snel terecht kon Jasmina, ik hoop ook voor je dat het los komt.
Bij mij hadden de tabletten helaas geen effect, na 4x 4 moest ik alsnog een curretage ondergaan maar dat is me lichamelijk alles meegevallen.

Maan en Melisande, hoe gaat het met jullie?
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 10 Feb 2018 14:04

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt voor jullie reacties!

@Cotton: Kon je het duidelijk zien dat het was losgekomen? Ik zie namelijk vrijwel geen stolsels e.d. waardoor ik niet zeker weet of er überhaupt iets is losgekomen.

@Emma: Jeetje, 4x4 tabletten? Ik vond 2x 4 tabletten in een paar uur al veel. Las dat veel vrouwen in eerste instantie maar 1x 4 tabletten krijgen. Blijkbaar verschilt de hoeveelheid tabletten en het aantal uren wat er tussen moet zitten ook erg per gyn/ziekenhuis.

@Maan: fijn dat het bloeden inmiddels is gestopt. Hopelijk heb je snel weer een eisprong.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2018 14:07

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sorry Jasmina, niet zo kort op elkaar. Eerste 2x op donderdagavond en zaterdagochtend en die dinsdag erop had ik een echo en bleek het er nog te zitten. Toen dinsdag en woensdag nog allebei de dagen 4.
Bij mij moest er ook 24 uur tussen zitten.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2018 14:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ja ik had echt een duidelijk vruchtje in het wc papier toen en daarbij ook heel veel (en grote) stolsels.
Maar als je bloedverlies zo heftig is, is het natuurlijk best mogelijk dat het gewoon in de WC gevallen is?

Ik moest 's ochtends 2 tabletten inbrengen, 's avonds weer 2 en dat de volgende dag herhalen. Maar na de eerste 2 was ik het dus al kwijt (wel hele kuur afmaken). Verschilt inderdaad heel erg per ziekenhuis/gyn.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 10 Feb 2018 14:24

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

@Cotton: Ja dat zou goed kunnen! Was je na je miskraam weer snel zwanger? (sorry heb het topic nog niet helemaal doorgelezen).

Mijn buik ziet er ook nog erg zwanger uit, ondanks de 8,5 week zwangerschap. Ik kon al heel snel mijn normale broeken niet meer dragen. Dat vind ik nu wel erg vervelend en neemt hopelijk ook snel weer af.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2018 14:55

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Geeft niet! Ja ik was de derde ronde weer zwanger gelukkig. Dat was de eerste ronde dat m'n cyclus weer normaal was. Daarvoor was het iets langer.

Ik hoop dat de tabletten hun werk gedaan hebben. Wanneer heb je controle?
<<

Anoniem272

Bericht 10 Feb 2018 15:12

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Jasmina, wat naar dat je een miskraam hebt. Was het vruchtje ongeveer 8 weken oud? Ik heb met die termijn ook een miskraam gehad (bijna 9 weken). Ik vond het vruchtje toen wel duidelijk herkenbaar.
Tussen het eerste bloedverlies en het loskomen van het vruchtje zat bij mij bij allebei de keren 1 week. Dat schijnt vaker te gebeuren. De laatste dagen van die week had ik dan nog amper bloedverlies, en dan ineens kwam het vruchtje. Zo gek. Het gaat toch bij iedereen anders.
Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed bij jou. Sterkte!
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 10 Feb 2018 15:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Thanks! Over 2 weken, was de eerste mogelijkheid.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 10 Feb 2018 15:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Filoria schreef:Jasmina, wat naar dat je een miskraam hebt. Was het vruchtje ongeveer 8 weken oud? Ik heb met die termijn ook een miskraam gehad (bijna 9 weken). Ik vond het vruchtje toen wel duidelijk herkenbaar.
Tussen het eerste bloedverlies en het loskomen van het vruchtje zat bij mij bij allebei de keren 1 week. Dat schijnt vaker te gebeuren. De laatste dagen van die week had ik dan nog amper bloedverlies, en dan ineens kwam het vruchtje. Zo gek. Het gaat toch bij iedereen anders.
Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed bij jou. Sterkte!


Nee, het vruchtje was 7 weken en ik was 8,5 bijna 9 weken zwanger. Heb jij ook tabletten gekregen om het op gang te brengen? ik wist niet dat er dus ook nog een week tussen kon zitten. "Fijn" (is niet het juiste woord maar weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) om toch ervaringen van andere te lezen.
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 10 Feb 2018 16:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Jasmina wat naar van je miskraam! Ik heb ook de pillen gehad en het vruchtje was bij mij gestopt met groeien met 7 weken. Ik heb niet veel gezien van de stolsels, maar hoorde afgelopen woensdag dat het wel allemaal weg was. Hoop voor jou dat het ook klaar is na de pillen. Sterkte in deze tijd!
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 10 Feb 2018 17:06

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Maan wat vervelend dat de test nog licht positief is. Wel fijn dat het bloeden is gestopt. Hopelijk komt je cyclus snel weer op gang. Bij mij is het bloeden nu ook minimaal gelukkig.
<<

Anoniem246

Bericht 10 Feb 2018 17:21

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Zo verschrikkelijk fijn dat de TO inmiddels is bevallen van haar eerste! Ironisch ook nog eens. Maar wel mooi voor een ieder die dit moet doorstaan, dat ze weten dat er licht is aan het eind van de tunnel.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Feb 2018 14:03

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat het schoon is Melisande!
⁠♡♡♡
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath, Sublimo