Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Traktaties

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jan 2018 21:46

Re: Traktaties

Volgens mij trakteert hier iedereen op cupcakes. Toen ik R vroeg wat hij wilde trakteren was het antwoord 'cupcakejes natuurlijk'.

Dus ik moet nog even van die plaatjes online bestellen want als ik met fondant bezig moet wordt het niet wat.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem250

Bericht 27 Jan 2018 22:13

Re: Traktaties

Och wat rot dat jij je rot hebt gevoeld om reacties van andere moeders. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik ook weleens mopper over moeders van geweldige broodtrommels en kunstwerken van traktaties. Inderdaad, omdat ik dan het idee heb dat ik mijn kinderen tekort doe met een suffe traktatie en een saaie broodtrommel. Maar ik haal dus echt nul plezier aan het maken van traktaties. Ik heb zitten zwoegen op kabouters van appels afgelopen december. Het was middernacht toen ik ze allemaal in elkaar had geflanst. Maar ik beloof dat ik geweldige traktatiemoeders niet meer zal vervloeken. Ik ben gewoon jaloers denk ik.
<<

Anoniem250

Bericht 27 Jan 2018 22:16

Re: Traktaties

.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 27 Jan 2018 22:33

Re: Traktaties

Ik probeer altijd een soort van gezonde traktaties te doen, zodat er niemand kan vallen over de hoeveelheid snoep ed, mooie traktaties vind ik heel leuk, helaas heb ik oprecht geen tijd om er zoveel werk van te maken ( en die tijd wil ik ook niet maken, dus zo belangrijk vind ik het dan weer niet). Maar ik vind er niks van als andere ouders hun best doen, leuk juist. Als er veel snoep getrakteerd wordt vind ik dat vaak wel storend eigenlijk, dat vind ik echt onnodig.

Toen S drie werd trakteerde hij banaan aapjes https://www.google.nl/search?source=hp& ... 7nhUE44oTM: en dan in de handen van het aapje een dieren vingerpoppetjes.

Toen S 1 werd trakteerde hij een soepstengel met van die wiebeloogjes https://www.hema.nl/winkel/kind/kinders ... -(15170064)?channable=e8212.MTUxNzAwNjQ&gclid=EAIaIQobChMI4OXy5_z42AIVg-cbCh3j2AvoEAQYASABEgKcPPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJbGgun8-NgCFZ3Fsgods4MNsQ zodat het er als een soort van rupsje uit zag en dat in folie.

Toen hij twee werd had ik uitdeelboekjes van Kikker met rozijntjes van Zonnatura want daar staat een afbeelding van Kikker op in een zakje.

En toen M geboren is had ik doosjes rozijnen ingepakt in een papiertje met de afbeelding van blauwe muisjes, met daar tegen aan een ooievaar geplakt ( die dus bleef staan door het doosje) met een blauwe ballon in zijn bek waar ik met stift M zijn naam op had gezet.

Nu we gaan verhuizen trakteren de jongens een mandarijn met zo’n parapluutje ( die normaal gesproken in ijsjes worden gestoken) met daaraan een kaartje met de foto van beide jongens met daarop te tekst: aju paraplu, wij gaan verhuizen.

Pinterest is wat dat betreft mijn beste vriend, het ziet er meestal best prima uit, is redelijk verantwoord maar ook snel klaar.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Jan 2018 08:41

Re: Traktaties

Geen foto's maar m'n oudste heeft afgelopen jaren getrakteerd op minikrentenbollen , bloemetjes van wortels met kaas( met Nijntje en een gieter erbij) pietjes van rozijnendoosjes en toen ze 4 werd op poepkoekjes. Met een mol erbij. Laatste was een grote hit. Toen ze vijf werd wou ze perse cakejes dus dat werd het! Met schuddebuikjes en pietjes erop

Wat m'n jongste op haar eerste verjaardag had getrakteerd ben ik even vergeten. Dit jaar waarschijnlijk Dikkie dik mandarijnen
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Jan 2018 09:05

Re: Traktaties

Ik vind persoonlijk dat een traktatie gerust minder gezond mag zijn maar ik zorg er wel voor dat het geen mega snoep festijn wordt. Als ik af en toe zie wat er voorbij komt, zakjes chips en dan ook nog snoepjes erbij bijv. dat vind ik veel te veel. Ik ga voor de grootte die ze hier ook evt bij een kopje thee zou krijgen.
Tot nu toe heeft J getrakteerd:
- hartjes van bladerdeeg met kaneel en suiker op een stokje
- cupcakes met een klein chocolaatje in de vorm van een '6'
- plakjes chocolade en vanille cake met in het midden een bloemetje eruit gehaald met een koekvormpje en dan opgevuld met het bloemetje van de andere smaak.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jan 2018 09:18

Re: Traktaties

Wat een ontzettend leuke traktaties zie ik hier! Jullie zijn echt zo creatief.

Ava wat leuk!
Julia die van jou vind ik erg leuk, een simpel iets en toch zo leuk juist.
Muppet je die van jou zijn gewoon fantastisch. Dat je die moeite neemt joh. Echt mooi.

O hoeft voorlopig niet te trakteren gelukkig. Het lijkt me leuk maar ook gedoe.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 28 Jan 2018 09:26

Re: Traktaties

Wat stom dat er wordt gezegd dat ouders dit doen om elkaar de ogen uit te steken! Als Julian zo’n waanzinnig leuke traktatie krijgt denk ik eigenlijk alleen maar: Wauw! Hier is tijd in gaan zitten! Maar ik merk heel erg dat er wel schoolplein maffia moeders zijn. Die worden zeer fanatiek. Ik heb dat niet. Ik vind knutselen echt de hel en ik ga echt niet van mijn kostbare tijd ook nog zitten knippen haken plakken zodat een andere moeder zich kut voelt. Dat volk moet dan ook nog kinderen leren dat pesten niet ok is onderling tussen kinderen maar ineens als je geniepig kan pesten is het allemaal ok? Nou.

Wat ik trouwens wel hoorde dat je nu op sommige scholen geen duur fruit meer mag meegeven, zoals aardbeitjes, meloen etc. Op onze school is dat geen discussie maar op die school waarbij dit niet mocht moest dat kindje wel zijn meloen delen met de rest. Nou die juf had aan mij een verkeerde gehad, want een galia meloen is heel de zomer maar €0,99 man, en ik snap heus wel dat er verschil in inkomen zit maar je kan gewoon niet kinderen weerhouden van verschillen. Nu neemt Julian altijd een appel mee want die vindt hij het lekkerst maar stel het had om financiele redenen altijd een appel geweest, is er dan ineens wel gedoe.
<<

Anoniem255

Bericht 28 Jan 2018 09:40

Re: Traktaties

Ik hoor hier op school ook wel eens iets over wat mijn kinderen trakteren. Dan denk ik: dus omdat JIJ niet creatief bent, zou IK daar mee moeten stoppen. Beetje raar, natuurlijk. Bovendien is het vaak nog goedkoper ook. Als ik een lekkere prikker zou maken in december of februari, ben ik voor zo'n 30 kinderen al snel rond de 20.- kwijt. Plus de hectiek die er bij komt kijken... alles moet 's ochtends gebeuren, anders is het bruin of droog. Of de prikkers breken halverwege af. Of je krijgt ze niet in de meloen geprikt...

Voor mijn zoon heb ik een keer jutezakjes gehad, een sinterklaasje of pietje op bedrukt, de naam van het kind en wat pepernoten en een mandarijn er in. Kosten: +/- 15.-

Laatste keer knikkerzakjes gemaakt, naam van het kind er op, paar knikkers er in en een zakje smoeltjes. Kosten: +/- 12.50

Voor dochter: fruitbakje van naam voorzien, popcorn er in, klaparmband met naam er bij.
Kosten: +/- 12,50

Komende traktatie: een vilten sleutelhanger met naam en 2 snoepsleutels. Kosten: +/- 12.50

Stress: 0.
Ik begin ruim van te voren en ben ook nog bezig met mijn hobby. Plus dat mijn kinderen kunnen meehelpen.

Overigens zie ik al die dingen nog steeds voorbij komen op school. Kei leuk, toch?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 28 Jan 2018 10:25

Re: Traktaties

Nou inderdaad Mien,ik denk er net zo over als jij.
Inderdaad vroeg beginnen af en toe een maken, helemaal leuk. Gisteren vast een peertje geprobeerd. Snel klaar en helemaal leuk :)

Afbeelding
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 28 Jan 2018 16:14

Re: Traktaties

Wat een gave traktaties kunnen sommige van jullie maken zeg! Zelf ben ik niet zo handig en creatief met knutselen zoals haken bijvoorbeeld. Maar ik zou het juist heel leuk vinden als mijn dochter zoiets moois kreeg als traktatie van iemand. Dat soort dingen bewaar ik ook zeker!
Op de peuterspeelzaal heb ik rugzakjes van Dora gemaakt omdat mijn dochter daar helemaal weg van was toen. Daar heb ik wel heel veel leuke reacties op gehad en iedereen zei dat ze hem bewaard hebben omdat ze het zo leuk gemaakt vonden!
Afgelopen jaar een zakje met verschillende verpakte snoep dingetjes gedaan. Mijn schoonvader was toen net overleden, dus ons hoofd stond er niet echt naar. Als straks onze tweede dochter is geboren wil ik ook iets maken zodat mijn dochter dat kan uitdelen in de klas omdat ze grote zus is geworden dan!

Mocht er iemand nog ideeën hebben? Die zijn altijd welkom! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers