Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


stormschade

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 18 Jan 2018 10:26

stormschade

Wie van jullie heeft er al eens te maken gehad met stormschade? En hoe is dit afgehandeld?

Wij zijn sinds een aantal maanden verhuisd en hebben nu voor het eerst te maken met stormschade, zojuist is de schutting van ruim 20 meter helemaal omgewaaid, er liggen delen in de tuin verspreid en er zijn palen afgebroken door de wind.
Ik heb er foto's en video van genomen.

Ik heb een melding gemaakt bij onze verzekeraar, interpolis.
Er staat alleen dat er een eigen risico geldt van 200 euro (daar heb je dus echt geen nieuwe schuttig voor) en dat er vanaf windkracht 10 er dan vergoed kan worden.
Nu is die windkracht ook gemeten hier in de provincie.

Nu hoop ik dat wij dan gewoon alles vergoed krijgen, een compleet nieuwe schutting, ja min die 200 euro dan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jan 2018 10:29

Re: stormschade

Ik heb ooit eens iets van stormschade gedeclareerd bij Interpolis, ze vergoeden al vanaf windkracht 7. Inderdaad 200 euro eigen risico en de rest van het bedrag staat binnen twee werkdagen op je rekening. Gaat echt prima, ze zijn daar in mijn ervaring heel soepel in.

♥♥
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 18 Jan 2018 10:35

Re: stormschade

Ah toch vanaf windkracht 7 ik dacht 10 gelezen te hebben, zou dat ook per provincie kunnen schelen, of zeg ik nu iets geks.. haha
<<

Anoniem294

Bericht 18 Jan 2018 10:40

Re: stormschade

Ik ben ook benieuwd. Bij ons is er een rolluik losgewaaid. Hij stond halfopen. Gelukkig was de rest al wel open want bij de buren hangen ze allemaal los. Wonen hier vandaag een maand. Vorige huis wel eens de schutting helemaal tegen de grond gewaaid maar dat hebben we toen zelf weer opnieuw vastgezet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2018 10:41

Re: stormschade

Wat balen joh Druifje! Goed dat je foto's en video's hebt genomen. Maal ook even een screenshot van de wind meting in de province, zou ik zeggen. Ik weet de verzekeringsregels niet precies maar klinkt alsof je wel mogelijkheid hebt om het vergoed te krijgen. Ik hoop het voor je

Wij hebben drie jaar geleden stormschade gehad. Het plafond op de overloop van de eerste verdieping is toen ingestort. Het heeft nog heel wat voeten in aarde gehad om aan te tonen dat het door storm kwam, maar uiteindelijk is de verzekering akkoord gegaan. Wij hadden ook beeldmateriaal. Dat was tijdens zo'n erge zomerstorm. Ons huis staat op een enorm tochtpunt en het huis is gaan werken. Uiteindelijk zijn de kosten (zo'n 2000 eur) voor het repareren van het plafond volledig vergoed. Ik merk wel dat ik het altijd nog spannend vind als er echt zulke erge storm is. Ik was daar toen echt heel erg van geschrokken (ik sliep net omdat ik nachtdienst had gehad en werd wakker van het enorme kabaal), het was echt een enorme ravage.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 18 Jan 2018 10:50

Re: stormschade

Goeie tip Marin! Maar jee wat een ravage bij jullie!! Gelukkig wel vergoed uiteindelijk dan.. Ook via Interpolis?

Coco, is het rolluik kapot gewaaid?
Opnieuw rechtzetten van de schutting gaat niet lukken, het is gewoon afgebroken op een aantal plaatsen.
<<

Anoniem294

Bericht 18 Jan 2018 10:58

Re: stormschade

Wat een ravage Marin. Kan het mij nog wel herinneren van jullie toen.

Nee hij is nog niet stuk, maar wel uit de houder gewaaid. Als de storm is gaan liggen gaat mijn man het dak vd overkapping op om te kijken of hij het er zelf terug in kan krijgen. Hij stond trouwens half open toen ik zag dat hij wapperde en kon hem toen nog verder dicht krijgen. Dus er is een kwart los ongeveer.
Maar de buren hebben hem helemaal dicht en daar is die ook losgewaaid en inmiddels is de eerste helft er af gebroken en naar beneden gevallen. Ik was er dus nog enigszins op tijd bij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2018 11:24

Re: stormschade

Nee niet via Interpolis.
Hoop voor je dat alles vergoed gaat worden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jan 2018 11:47

Re: stormschade

Geen idee maar wij mogen het ook uit gaan zoeken want hier is de schutting ook kapot- en weggewaaid. Ik lees dus even mee.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Jan 2018 13:23

Re: stormschade

Hier is de schutting ook plat gewaaid. Ik heb alleen geen idee of ik de factuur nog ergens heb. Die heb ik wel nodig voor de verzekering zeker?
2010 2012
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 18 Jan 2018 13:29

Re: stormschade

Zou het Lexi?
Wij zijn hier een paar maanden geleden komen wonen en heb daar dus geen factuur oid van..
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jan 2018 13:34

Re: stormschade

Die factuur heb ik nog wel maar volgens mij moet je vooral uitzoeken wat de reparatie/vervanging gaat kosten en of dat al dan niet gedeeltelijk vergoed wordt of dat je een eigen risico hebt dat eerst aangesproken moet worden.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 18 Jan 2018 13:37

Re: stormschade

Bij ons is de schutting ook omgewaaid, maar denk dat het voornamelijk een kwestie is van de palen vervangen die afgebroken zijn. Dus €200 komen we denk ik niet aan dus denk dat we hier niets terug zullen krijgen van de verzekering.

Bon hebben wij ook niet hoor, want schutting stond er al toen wij hier kwamen wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Jan 2018 14:01

Re: stormschade

Ik heb het nu inderdaad ingevuld zonder factuur. Geen idee of we wat terug krijgen maar alles is meegenomen want er is van alles afgebroken dus echt herstellen zit er niet meer in vrees ik.
2010 2012
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jan 2018 14:33

Re: stormschade

Ik pas dus op het huis van vrienden die op wereldreis zijn en zag net dat de schutting naar de buren eruit ligt. Ga vanavond wel even naar de buren om te kijken hoe en wat, heb m'n vrienden net even gebeld maar ik ga nu het dakterras niet op want ben bang dat de deur eruit waait als ik die open doe.
<<

Anoniem317

Bericht 18 Jan 2018 18:29

Re: stormschade

Wij hebben gelukkig geen stormschade. Ik zag wel veel bomen en schuttingen die zijn omgewaaid.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 18 Jan 2018 20:11

Re: stormschade

Bij onze verzekering ligt het eigen risico bij stormschade op 250,- of zelfs 350,- momenteel...bij ons zijn een deel vd schuttingen om ver gewaaid, maar evt met stutten wel op te lossen zei mijn man.
Onze buren willen nu zsm nieuwe schuttingen kopen met betonpalen (het staat op de erfscheiding) maar ik vind dat a, niet nodig, b. heb ik er het geld niet voor liggen. In dec hebben wij waterschade gehad waardoor we beneden de vloer moeten doen, en dat gaat bij ons wel voor. Die schuttingen, met name de palen dus, nog wel te redden, al vinden zij van niet. :palm:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem306

Bericht 18 Jan 2018 20:17

Re: stormschade

We gaan het voor het eerst meemaken. We hebben door de storm een pijp die is afgebroken en het glas van de schuurdeur is gesneuveld. Het valt gelukkig nog mee.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Jan 2018 20:24

Re: stormschade

Hm net ook ingediend voor schuttingen maar ik zie nu pas dat er eigen risico is. Kom ik aan met mijn 60 euro schade ingevuld :thumbup:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Jan 2018 23:17

Re: stormschade

Wij hebben een aantal dakpannen die in de dakgoot liggen. Wordt morgen gemaakt. Eigen risico is 300 euro, alles daarboven wordt vergoed. Dat wordt denk ik dus zelf betalen.
04-2014
10-2015
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 19 Jan 2018 10:28

Re: stormschade

Hier het gehele dakleer van de dakkapel eraf gewaaid... wat geeft dat een herrie zeg! Eigen risico is €200..
<<

Anoniem294

Bericht 19 Jan 2018 14:04

Re: stormschade

Hier valt het toch een beetje tegen. Rolluik moet volledig vervangen worden. 175,- voor demonteren en dan nog 650,- voor een nieuwe en dan nog montage kosten. Al met al zullen we wel rond de €1000,- euro zitten.
Wij hebben geen eigen risico dus hopelijk wordt alles gedekt.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 22 Jan 2018 09:26

Re: stormschade

He balen coco.. dure dingen he die rolluiken!!

Ik heb net bericht van Interpolis, het bedrag voor de nieuwe schutting word vergoed, min de eigen risico.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 09:55

Re: stormschade

Dat is fijn Druifje.

Hoop dat het voor jullie meevalt Coco.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Jan 2018 11:52

Re: stormschade

Hier ook stormschade. Ik had het niet eens gezien donderdag :smile: . Serieus niet op gelet. Mijn moeder deed vrijdga de gordijnen op en zag aan beide kanten de schutting eruit liggen.

We hebben het huis zo gekocht dus ik heb ook geen factuur. Ik moet volgens de verzekering iemand laten komen en die zal dan een factuur maken voor schadeherstelling. Maar ik gok dat het gewoon nieuwe schuttingen gaan worden.

Geen idee. Maak me er nog niet zo druk om :smile:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers