Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #5

<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 22 Jan 2018 09:49

Stomme vragen topic #5

Onze dochter gaat dagelijks in bad of onder de douche.

-----

Deel 4
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jan 2018 09:50

Re: Stomme vragen topic #4

Elke dag maar dat is ook omdat het hier zo heet is en zweet enzo. Ook zwemmen we bijna elke dag in chloor. R heeft ook gevoelig huidje maar sinds ik hem met aveeno baby insmeer elke dag en natuurlijk wasspul gebruik (Zwitsal is echt vreselijk rotspul qua ingrediënten, weet niet wat je gebruikt) is zijn huidje zijdezacht en egaal. Plus het hoort intussen bij ons avond ritueel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 09:54

Re: Stomme vragen topic #4

Oh ja in jullie geval daar snap ik het zeker, Marsy, met dat warme weer. Wij gebruiken Burt's Bees, dat is ook wel zacht spul. Ooh Aveeno is zo'n fijn merk. Had ik in Amerika ook vaak. Zal eens kijken of ze dat ook in Engeland hebben als we daar zijn binnenkort.
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2018 09:55

Re: Stomme vragen topic #4

Fiwen, heb jij tips voor webwinkels, en dan liefst met snelle levertijd? Of bv naar welke merken te kijken, of maakt dat niet zo uit? Mijn mans eerste reactie is: ‘wol kriebelt’, maar mij lijkt dat dat mee zal vallen?

Marin, wij doen om de dag, soms zit er een extra dag tussen als we laat klaar zijn met eten of de kinderen heel moe zijn. Ik vind het met al het gesmeer, gekruip etc toch echt wel lekker om regelmatig te badderen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jan 2018 10:07

Re: Stomme vragen topic #4

Oh hebben ze dat niet in Nederland? Anders stuur ik naar je op, geen probleem!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2018 10:28

Re: Stomme vragen topic #4

Rebecca, de wol die voor rompers gebruikt wordt kriebelt niet en is super zacht.
Wij hebben o.a. rompers van Dillings, Joha en Iobio (gehad)
De laatste twee zijn te koop via verschillende webshops.
Regenboogschaap, littleshoparoundthecorner, greenjump.
Wel opletten met wassen want het kan flink krimpen als je het te warm wast.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Jan 2018 10:28

Re: Stomme vragen topic #4

E. gaat ongeveer om de dag in bad of onder de douche.
Als ze bij mijn ouders is, gaat ze standaard in bad. Vindt ze heerlijk! Wij hebben alleen een douche en douchen zelf altijd 's ochtends voor het werk. Met E. kunnen we echt niet in 5 minuten douchen, dus dat doen we op dagen dat er iemand vrij is.
Als ze heel verkouden is of echt vies geworden, douchen we wel vaker met haar natuurlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 10:30

Re: Stomme vragen topic #4

Marsy31 schreef:Oh hebben ze dat niet in Nederland? Anders stuur ik naar je op, geen probleem!



Nee volgens mij niet. Maar ik kijk eerst wel even in Engeland joh, veel makkelijker. Wel heel lief van je. Ik kwam van het weekend wel achter een ontzettend fijn babykleding merk uit Australie, Bonds. Ken je dat? Mensen uit mijn Facebook Mama groepje uit Australie zweren daarbij, die kruippakjes schijnen echt super te zijn, heel stretchy en gaan maanden mee. Misschien als ik leuke zie dat ik je dan wel eens vraag of je iets op wilt sturen (vergoed ik natuurlijk).
Ze zijn zo awesome: https://www.bonds.com.au/baby/zippys.html
(for once dat ik ook meisjeskleren echt leuk vind haha)
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Jan 2018 10:36

Re: Stomme vragen topic #4

V gaat wisselend in bad. Soms maar 2x per week soms om de dag en soms elke dag. Maar net hoe het uitkomt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 10:39

Re: Stomme vragen topic #4

Rebecca schreef:
Marin, wij doen om de dag, soms zit er een extra dag tussen als we laat klaar zijn met eten of de kinderen heel moe zijn. Ik vind het met al het gesmeer, gekruip etc toch echt wel lekker om regelmatig te badderen.


Ja dat is ook een beetje mijn overweging om nu vaker te gaan douchen met hem. We hebben geen bad. Op dagen dat we rustig de tijd hebben, kan ik hem wel overdag in bad doen. Douchen doet mijn man, want hij kan hem beter vast houden, ik durf dat nu niet meer aan. Dat doen we op dagen dat m'n man sport want dan doucht hij 's avonds (normaal 's ochtends). Als we dat twee keer per week doen en dan nog één keer badje overdag, dan lijkt het me voorlopig wel voldoende, ook voor z'n huidje, want ondanks het zachte badspul, blijft z'n ruggetje met name gevoelig.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Jan 2018 10:41

Re: Stomme vragen topic #4

Ja Bonds is super. Wat R aan heeft in de boom is ook Bonds.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Jan 2018 10:43

Re: Stomme vragen topic #4

Oh waar bad staat moet douche staan. Ze gaat vaker met ons douchen dan in bad eigenlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 10:44

Re: Stomme vragen topic #4

Oh geweldig! Ik zie dat ze naar Nederland shippen dus ik ga eens kijken. Wel 20 dollar shipping kosten maar denk dat met gewone post dat niet heel veel anders zijn, of wel?

Edit: Ik heb er drie gekocht Marsy! Zie laatst gekocht topic :)
Laatst gewijzigd door Marin op 22 Jan 2018 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Jan 2018 11:05

Re: Stomme vragen topic #4

F. gaat iedere dag in bad/douchen. Een enkele keer slaan we het over.
⁠♡♡♡
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2018 11:21

Re: Stomme vragen topic #4

Wol inderdaad, als ik mijn nichtje moet geloven is het fantastisch. Zij draagt het zelf ook. Hetzelfde als dat ze de meiden aantrekt en die zijn super gevoelig voor elk kriebeltje pluisje kaartje wat maar verkeerd zit en die willen zelfs graat wol aan. Het is alleen niet goedkoop.

J doucht zo’n 2a3 keer in de week. Soms wat vaker. Toen hij baby was ook maar 1keer meer trok zijn huid toen ook niet. Zijn huid is nog steeds heel droog. Op de kinderopvang gebruiken ze de laatste tijd maizena bij iets rode billen. Werkt bij veel kinderen maar voor j is dat te droog dus in no time billen kapot.

Nog even terug komend op het bed. J zou nu nog steeds in zijn ledikant slapen als hij er niet uit zou klimmen met slaapzak en al.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 22 Jan 2018 11:30

Re: Stomme vragen topic #4

Oh...F. slaapt ook nog in een ledikantje hoor! Haar nieuwe kamer is nog steeds niet klaar (op het moment dat het geen noodzakelijke prioriteit meer had ging mijn man weer klantenwerk doen) en ze klimt bijna nooit uit bed gelukkig. Ze is in september 2 geworden.
⁠♡♡♡
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2018 12:02

Re: Stomme vragen topic #4

Dank je wel Fiwen, ik ga straks even goed kijken.

Goed om te horen ook Minx. Dat ‘t prijzig is zag ik, maar als ik dan weer kan slapen, is het het absoluut waard.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2018 14:49

Re: Stomme vragen topic #4

O wat goed van die wollen pyjama. Daar ga ik ook eens naar kijken. L voelt ook wat koud 's ochtends.

Hier gaat L om de dag in bad, met badolie. Ze heeft wat ruwe plekjes op haar huid. Na het bad smeer ik haar in met bodylotion van Rituals. Het ging een tijdje goed maar zag vanmorgen weer plekjes. Dus als iemand nog meer tips heeft (gewoon in NL te koop?)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2018 14:57

Re: Stomme vragen topic #4

Dee, Lipikar Baume AP van La Roch Possay vind ik heel fijn bij droge plekjes.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Jan 2018 15:13

Re: Stomme vragen topic #4

Hier nog steeds 1a2x per week in bad, beter voor haar huid. Gebruik inmiddels wel wat shampoo (naif) voor haar haartjes, maar verder geen zeep of wasgel.

Alleen als ze echt vies is gaat ze vaker, bij een doorgelekte luier bijv of id zomer met alle zonnebrandcreme en ih zand spelen etc. ;)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 22 Jan 2018 15:17

Re: Stomme vragen topic #4

Rituals zit volgend mij ook enorm veel parfum in?

Wij kregen destijds bij hypnobirthing de tip van (onbehandelde) amandelolie of kokosolie en vooral niet standaard babyolie gebruiken. Dus dat zou je nog kunnen proberen dee? Amandelolie hadden wij en dat kan in het badje (let op, baby wordt er wel glibberig van!) of gewoon je kindje er mee insmeren ná het badje.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 22 Jan 2018 20:43

Re: Stomme vragen topic #4

Wij gebruiken de Weleda Baby lijn, met calendulan. Sindsdien heeft R geen droge plekjes meer op zijn huidje.
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jan 2018 20:51

Re: Stomme vragen topic #4

Wanneer kon jullie dreumes met een lepel eten?
T kan prima stukjes brood prikken met een vorkje of stukjes vlees en aardappel.
Maar zodra je iets moet scheppen/lepelen dan draait hij zijn lepel halverwege om.
Dan heb je dus de stamppot of yoghurt in zijn schoot liggen.

Ik begeleid hem er altijd mee, maar dat laat hij steeds slechter toe :thumbdown:
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2018 20:57

Re: Stomme vragen topic #4

je hebt lepels die het hoekje om gaan. Dat eet voor veel kinderen veel makkelijker als het met een gewone lepel nog niet goed gaat.
2015 💙
<<

Anoniem231

Bericht 22 Jan 2018 21:25

Re: Stomme vragen topic #4

Dee ik gebruik altijd cetamacrogol crème, volgens mij ook zo te koop bij de kruidvat? Ik heb het altijd op recept dus weet niet zeker. Een vaseline zalf dus.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers