Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Jan 2018 08:54

Re: Stomme vragen topic #4

Champagne schreef:Zijn jullie baby’s/dreumessen ook veel verkouden door het kdv? Mijn dochter gaat sinds half december 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf en komt steeds snotverkouden thuis. Is dit herkenbaar?


Ja herkenbaar. M is volgens mij haar hele leven al verkouden. De ene keer erger dan de andere keer, maar volgens mij vegen we echt dagelijk meerdere keren haar neus af.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Jan 2018 09:35

Re: Stomme vragen topic #4

Ja, de helft van de tijd is ze snotkanon. Rond de kerst is ze 11 dagen niet geweest, dus hoopte even op rust, maar helaas. De helft van de verkoudheden pikken wij ook nog eens mee. Hoop echt dat het minder wordt als ze ouder wordt.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 17 Jan 2018 10:34

Re: Stomme vragen topic #4

Dat niet meer verkouden zijn wordt pas beter nadat ze een jaar of 6 a 7 zijn. Tuurlijk zijn er kindjes die het minder hebben, maar over het algemeen is een kind 6 tot 12 keer verkouden per jaar. Heb 't toevallig laatst opgezocht omdat m'n stiefdochter ook constant verkouden is, en het vaak wel beter gaat als ze bij ons is geweest en weer terug bij af als ze bij dr moeder is geweest. En m'n stiefdochter zit al in groep 2.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jan 2018 12:47

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:
Salome schreef:Welke klei gebruiken jullie?
Ik heb de eetbare klei van SES gekocht en T vindt het prachtig. Uuuuren speelvermaak!
Het smeert alleen ontzettend. Allemaal kleine snippertjes overal en het plakt vooral erg aan zijn kleding.
Nu vind ik het wel belangrijk dat het niet giftig is want af en toe verdwijnt er nog wat in zijn mond.


Eetbare klei? Welke heb je? Wij hebben ook speciale klein vanaf 12 maanden. Niet giftig, wel mega zout, zodat ze het alsnog niet in hun mond willen stoppen. M wil er alleen maar van eten, maar zodra ze iets in haar mond stopt, is het brullen :palm:


Ja dan hebben we dezelfde. Super zout is het. Maar ik bedoel eetbaar als in dat het geen kwaad kan haha
Maar ik heb bij de Lidl speelzand gekocht. Eens kijken of dat makkelijker op te ruimen is. Dan kan het tenminste met de stofzuiger.
2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jan 2018 13:47

Re: Stomme vragen topic #4

Hier valt het goed mee.
Zoon was daar niet zo gevoelig voor, die was ook niet zo vaak verkouden en nog steeds niet. Hij is nu 5 en is zeker geen 6 à 12 keer per jaar verkouden, eerder 2 à 3 keer.

Dochter gaat nog naar het kdv en in het begin was ze wel altijd verkouden, maar de laatste maanden eigenlijk weer vrijwel niet.
2012 & 2016
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 17 Jan 2018 15:29

Re: Stomme vragen topic #4

Hier is dochter ook altijd verkouden door het kdv. Rond kerst niet want toen ging ze 2 weken niet, helaas na 2 dagen weer verkouden en nu ook ontstoken oogjes :(
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2018 15:39

Re: Stomme vragen topic #4

Paddenstoel schreef:Hier is dochter ook altijd verkouden door het kdv. Rond kerst niet want toen ging ze 2 weken niet, helaas na 2 dagen weer verkouden en nu ook ontstoken oogjes :(


Ah zielig he? Mijn dochter had vorige week ook onstoken ogen, net als alle andere kindjes in haar groep.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2018 16:01

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn zoon is ook non stop verkouden en gaat niet eens naar het kdv. Ik vind het zielig maar ook ergens wel goed. Hij moet die weerstand toch opbouwen. Al vond ik die ontstoken oogjes wel echt heel zielig.
Let's discover the world together.
<<

Paddenstoel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 15 Dec 2013 20:50

Bericht 17 Jan 2018 16:04

Re: Stomme vragen topic #4

Champagne schreef:
Paddenstoel schreef:Hier is dochter ook altijd verkouden door het kdv. Rond kerst niet want toen ging ze 2 weken niet, helaas na 2 dagen weer verkouden en nu ook ontstoken oogjes :(


Ah zielig he? Mijn dochter had vorige week ook onstoken ogen, net als alle andere kindjes in haar groep.


Zeker zielig, ze moet ook erg hard huilen als we het schoonmaken :(
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Jan 2018 18:19

Re: Stomme vragen topic #4

Heel veel kindjes zijn verkouden, zielig hè..

Wanneer ging jullie kind van een ledikantje naar een groot bed?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 20 Jan 2018 18:53

Re: Stomme vragen topic #4

Onze jongens gingen niet vanaf het begin naar het kdv, maar pas bij 9 maanden en de oudste was 3. De oudste was daarvoor altijd al veel verkouden totdat zijn neusamandel is verwijderd. De jongste is bijna nooit verkouden. Wel pikt hij andere dingen snel op. Hand, voet, mondziekte bijvoorbeeld en nu de waterpokken.

De oudste ging hier met 2 jaar en 2 maand uit zijn ledikant naar een peuterbed, omdat de jongste in het ledikant moest.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 20 Jan 2018 19:33

Re: Stomme vragen topic #4

SoGood schreef:Wanneer ging jullie kind van een ledikantje naar een groot bed?

Met 22 maanden ging hij over naar een peuterbed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 20 Jan 2018 19:44

Re: Stomme vragen topic #4

Nog niet, bij ons ledikant kan de zijkant eruit, dat hebben we gedaan toen ze 25/26 maanden was dacht ik (ze deed toen steeds haar beentjes tussen de spijltjes en zat 1 keer bijna klem op die manier). Voorlopig ligt ze er nu op deze manier nog wel fijn in, lekker knus!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Jan 2018 21:25

Re: Stomme vragen topic #4

T ligt nog steeds in een ledikant. Een dezer weken gaat ‘ie over. Hij klimt er wel zelf in en uit, met een trapje :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

widko

Noob

Berichten: 229

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:20

Bericht 20 Jan 2018 21:25

Re: Stomme vragen topic #4

ons zoontje is 27 maanden en slaapt nog in zijn ledikant. de zijkant kan er uit maar dat hebben we geprobeerd maar dat wil hij niet. Aangezien hij niet klimt laten we hem lekker in zijn ledikant liggen.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jan 2018 07:58

Re: Stomme vragen topic #4

SoGood schreef:Heel veel kindjes zijn verkouden, zielig hè..

Wanneer ging jullie kind van een ledikantje naar een groot bed?


Met 2 jaar en 2 maanden, dat had met name te maken met de leveringstijd van zijn bed. Anders was het al eerder geweest. De eerste 1,5 maand heeft het bed laag gestaan en nu hebben we het omgebouwd naar een hoogslaper en dat gaat echt heel goed.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Jan 2018 08:07

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankt voor jullie reacties! Wij gingen gisteren voor een logeerbed maar uiteindelijk liepen we tegen een heel schattig eenpersoonbed aan. (dacht eerst dat er eerst een peuterbed zou komen maar las hier toevallig weer dat een eenspersoonsbed een beter optie is.) Het logeerbed hebben we nu maar laten zitten maar het bed van F is er volgende week al.. :smile: Maar ik twijfel nu of ik nog even wacht met de overgang. Ze slaapt nog prima in haar ledikant en als moeder sluit je dan weer iets af ofzo, vind ik nogal een ding. :silent:

Oja, Ze is net 2 geworden en je kan het bed (soort 'bank') andersom tegen de muur zetten zodat je alsnog het ledikanteffect hebt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jan 2018 09:03

Re: Stomme vragen topic #4

Ik kan mij nog helemaal niet voorstellen dat T over een paaar maanden in een peuterbed kan.
Hij wordt in mei 2 jaar. Slaapt prima in zijn ledikant en is erg ondeugend. Het duurt bijv erg lang voordat hij slaapt dus ik denk dat we hem dan continu uit bed hebben haha
2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2018 10:03

Re: Stomme vragen topic #4

Onze zoon ligt nog heerlijk in zijn ledikant, zolang hij het fijn vindt laat ik hem liggen.
Bij onze dochter hebben we met een jaar of 2 de zijkant eruitgehaald, omdat ik haar erin leggen en uithalen lastig vond met mijn dikke buik. Ze heeft er zo nog tot ongeveer 2 jaar en 10 maanden ongelegen, daarna is hij naar haar broer gegaan die uit zijn wieg groeide. Ze heeft toen eerst een tijdje op een matras op de grond gelegen om te wennen en toen hebben we een eenpersoonsbed gekocht.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2018 00:31

Re: Stomme vragen topic #4

Heeft iemand tips voor wat we nog zouden kunnen proberen?
Onze zoon (bijna 1), heeft het op het moment erg koud ‘s nachts. Hij wordt de laatste nachten continu wakker en kan dan de slaap niet meer vatten. Net heb ik hem getemperatuurd en was hij 35.8. Hij slaapt in een lange mouwen romper, dikke pyjama, nog een dun broekje er extra onder, met een paar dunne en dikke sokken over elkaar heen, in een puckababy 4 seasons bag, en sinds een paar dagen nog een extra dunne slaapzak zonder mouwen daaronder.
Hij gaat soms zijn hele bed door, wat maakt dat ik dekens nogal eng vind, maar ik weet ook niet meer zo goed wat we er verder nog mee kunnen.
Zijn zus was ook een ontzettende koukleum, sliep het eerste jaar onder 4 dubbelgevouwen dekens en dan nog kruiken erbij, en vorig jaar nog met die hele stapel dekens, en dat gaat dit jaar echt veel beter, dus voor op de lange termijn vertrouw ik er wel op dat ik zoon niet als michelinmannetje hoef te blijven kleden, maar voor nu weten we ons echt geen raad, iemand nog tips?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2018 05:13

Re: Stomme vragen topic #4

Wol!
Wollen romper met lange mouwen en een wollen legging onder de pyjama.

S en ik zijn mega kouwkleumen in ieder geval een wollen onderlaagje dragen is een enorm verschil.

En een wollen onderdeken/vachtje is hier ook de redding voor koude winternachten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem231

Bericht 22 Jan 2018 05:53

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou ook wol gaan proberen.
Misschien even langs de huisarts gaan? Bij mijn zoon waren zijn bloedwaardes niet goed toen hij niet op temperatuur kon blijven. Ik vind dat jouw zoon al veel kleren aan heeft. Hoe is de temp van de kamer?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2018 06:57

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ga kijken voor wol, Tnx voor de tip!

De kamer is ‘s nachts 19 graden, dus ook al warner dan aangeraden wordt.
Ik wist niet dat dat zo kan zijn, van die bloedwaarden. Ik zal eens overleggen met de assistente. Ik herken ‘t koud zijn wel van bij D, vandaar dat ik me er niet zo’n zorgen om maak, maar ‘t breekt wel flink op zo.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 09:38

Re: Stomme vragen topic #4

Bestaan er dan iets van wollen rompertjes of echt een pyjama?
Ik merk dat O het ook koud heeft 's nachts, althans, hij wordt vroeger wakker met een dunnere pyjama dan een dikke fleece maar die vind ik zo synthetisch dus koop liever wol, dat vind ik een hele goede tip. Waar koop je dat?


Nog een vraag:
Hoe vaak gaan jullie baby's of dreumesen in bad/onder de douche?
O heeft een gevoelig huidje dus wij doen hem maar eens of twee keer per week onder de douche. Wassen wel elke dag z'n handjes uiteraard. Maar ik vraag me af of de frequentie niet hoger moet nu hij meer rond kruipt in huis en dus viezer wordt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem231

Bericht 22 Jan 2018 09:47

Re: Stomme vragen topic #4

Ja er zijn wollen rompers.
Wij doen ze ook maar 1x in de week in bad ivm gevoelige huid. Wel iedere dag handen, gezicht, billen en tegenwoordig de zweetvoeten van zoon.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers