Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 18 Jan 2018 15:01

Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ik merk aan mijzelf dat ik een stuk emotioneler reageer sinds ik zelf een kind heb dan daarvoor op kinder gerelateerde onderwerpen.
Voorbeeld ik heb die documentaire gezien pilotenmasker over kinderen met kanker ik heb zitten huilen. Ik vind dit zo vreselijk en bid dan echt dat mijn kind eeuwig gezond zal zijn. Of net keek ik Jo Frist en zag ik dat iemand zijn kind sloeg met een riem. Weer barste ik tranen uit en dacht ik nee dit kan echt niet. Ik was zo kwaad op die man geworden als ik hem persoonlijk zou kennen. En bijv de gedachte dat iemand mijn kind geestelijke of lichamelijk pijn zou doen ik weet niet of ik dan niet ontplof en dingen zou doen die eigenlijk niet door de beugel kunnen.
Tuurlijk vond die dingen eerst ook verschrikkelijk maar nu moet ik echt vaak huilen en voel ik die pijn.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Jan 2018 15:03

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja dat heb ik ook met dat soort dingen nu veel erger. Maar ook als ze bijvoorbeeld een optreden hebben op school ofzo moet ik altijd bijna huilen omdat ik het zo schattig vind. Voelt echt heel stom maar ik kan er niks aan doen.
2010 2012
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2018 15:08

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Jaaa niet te vergelijken idd! Voorheen kon ik van alles met zielige kindjes gewoon handelen, nu echt niet meer. En idd Lexi, ook dat soort dingen, zo vermoeiend. Als T ergens om lacht, of hij doet iets voor het eerst, vooral in het openbaar ofzo, dan krijg ik echt een brok in m'n keel. Zucht haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2018 15:09

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Mijn vriend is nu echt een zacht ei geworden en hij is bang dat het nog erger wordt als de baby er is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Jan 2018 15:12

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Echt heel herkenbaar inderdaad!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Geel

Bericht 18 Jan 2018 15:22

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Heel herkenbaar en niet te vergelijken met vroeger.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2018 15:25

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Lexi schreef:Ja dat heb ik ook met dat soort dingen nu veel erger. Maar ook als ze bijvoorbeeld een optreden hebben op school ofzo moet ik altijd bijna huilen omdat ik het zo schattig vind. Voelt echt heel stom maar ik kan er niks aan doen.

Ik heb dat ook met m'n neefje eigenlijk. Dan loop ik gewoon over van trots.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2018 16:18

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja herkenbaar

Dat heb ik ook Lexi bij mijn eigen kinderen maar ook bij mijn neefje.
2014 2016
<<

Anoniem231

Bericht 18 Jan 2018 20:40

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ik heb dat ook. Huil ook veel sneller van trots idd. Maar we zijn ook films die ik niet meer kan kijken. Vroeger keek ik thrillers en horrors, kan ik nu echt niet meer tegen.
<<

Anoniem306

Bericht 18 Jan 2018 21:15

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Heel herkenbaar. En wat Pollepel zegt over films is ook herkenbaar. Niet alleen films. The walking death kan ik gewoon niet meer zien, sinds er ook kleine kinderen inzitten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jan 2018 08:24

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja ik herken dat ook hoor. Gisteravond keek ik ‘Floortje naar het einde van de wereld’ en dat ging over een vrouw die babyneushoorns opvangt nadat hun moeder is doodgeschoten voor de stroop. Dat raakt me dan al zo, dat die wezentjes letterlijk moederziel alleen zijn geraakt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem245

Bericht 19 Jan 2018 08:27

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Oh vreselijk ja Lady, ik heb dat ook gezien. En dan te horen dat die neushoorntjes zo afhankelijk zijn van aandacht van hun moeder... Zo sneu!

Ik kan ook nergens meer tegen, ben heel emtioneel. Heb ook het idee dat het erger geworden is naarmate mijn zoon groter is geworden.
Dansende en zingende kindjes kan ik ook niet tegen, maakt niet uit of ik ze ken of niet.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jan 2018 10:40

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ik was al heel emotioneel, en tijdens de zwangerschap werd het helemaal erg. Iemand hoefde maar 'huilen' te zeggen en ik ging huilen. Dat is gelukkig wel iets minder geworden maar ik ben nog wel super gevoelig en snel emotioneel. Heb ook vaak een brok in mn keel. Dat had ik als kind ook vaak maar als volwassene eigenlijk nooit meer. Tor nu dus.
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 19 Jan 2018 11:43

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Jep. Ik was voordat mijn dochter geboren werd, best hard. Ook voor mezelf. Maar sinds de zwangerschap ben ik veel rustiger en zachter geworden en ook emotioneler. Ik kreeg dit toevallig laatst ook terug van een collega van mij, zo bijzonder :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 19 Jan 2018 22:25

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja kinderleed raakt mij nu nog erger en dierenleed ook. We hebben tv op kantoor in mijn front Office ruimte waar ik alleen zit en toen was er interview met ouders waarvan meisje na pesten zelfmoord hadden gepleegd de week ervoor. Tránen met tuien gehuild, collega’s keken wel raar ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem247

Bericht 19 Jan 2018 22:29

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Jep. Vooral als het om dieren en kinderen gaat ben ik echt emotioneler. Vooral dieren. Gisteren bij Floortje naar het einde van de Wereld ging het over een neushoorn opvang. Ik heb 2x zitten janken. Terwijl het niet eens zo emotioneel was maar dan ga ik teveel doordenken en dan zie ik zo’n lief baby neushoorntje zonder mama en dan tsja dan gaan de sluizen open hoor!

Edit ik lees nu pas de reactie van Lady haha. Maar dat dus ;)
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 19 Jan 2018 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 19 Jan 2018 22:31

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja, veel erger. Kinderleed raakt me harder, ik kan er soms niet eens over praten. Of als ik een kindje hoor huilen dan heb ik heel erg de behoefte om te gaan troosten.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 20 Jan 2018 09:02

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Lexi schreef:Ja dat heb ik ook met dat soort dingen nu veel erger. Maar ook als ze bijvoorbeeld een optreden hebben op school ofzo moet ik altijd bijna huilen omdat ik het zo schattig vind. Voelt echt heel stom maar ik kan er niks aan doen.



Ja dit dus :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2018 22:45

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ja en nee. Die zielige reclames doen me nog steeds niet veel. Sorry.
Maar ik merkte het bijvoorbeeld wel heel sterk vanavond toen we de film Room keken (over een gegijzeld kindje). Die bond tussen die moeder en kind, hoe ze hem vast hield, hoe ze hem los liet (zonder te veel te verklappen), ik voelde zo'n intens moederinstinct. Zo had ik dat eerder zonder zelf moeder te zijn niet gevoeld denk ik. Ik voelde het gevoel echt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Jan 2018 00:08

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Marin schreef:Ja en nee. Die zielige reclames doen me nog steeds niet veel. Sorry.
Maar ik merkte het bijvoorbeeld wel heel sterk vanavond toen we de film Room keken (over een gegijzeld kindje). Die bond tussen die moeder en kind, hoe ze hem vast hield, hoe ze hem los liet (zonder te veel te verklappen), ik voelde zo'n intens moederinstinct. Zo had ik dat eerder zonder zelf moeder te zijn niet gevoeld denk ik. Ik voelde het gevoel echt.


Mooie film is dat het? Heb hem een tijd geleden al gezien.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jan 2018 09:50

Re: Emotioneler nu je zelf een kind hebt ?

Ik heb hier echt even goed over na moeten denken en kwam voor mij op het volgende: voordat ik kinderen kreeg, was ik enorm emotioneel. Alles voelde heel persoonlijk en ik trok me alles aan, waardoor ik me best emotioneel overbelast voelde. Sinds dat ik kinderen heb, is dat veel minder; heel veel dingen voelen minder persoonlijk en ik kan veel beter afstand nemen. Ik kijk eigenlijk nog heel weinig tv dat echt over (kinder)leed gaat, maar als ik wel iets tref, raakt het me wel meer dan voorheen.

Mijn eigen kinderen vullen me met name met trots en ik kan volmaakt gelukkig worden van ze. Maar ik heb maar weinig momenten dat ik echt volschiet van geluk of ontroering. Laatst ging mijn zoon echt naar de basisschool en ik werd daar weer niet emotioneel van. Ik voelde me er gek over dat ik dat ik dat niet had.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers