Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2018 15:46

Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Aargh zo stom! Wij hebben deze Maxi Cosi:

Afbeelding

De Citi.

Nu is dat zilveren dingetje tussen de voetjes van de baby, aan de voorkant van dit ding, afgebroken. Daarmee verstel je de gordels, en zet je ze vast op de gewenste strakte (da's geen woord haha). Maxi Cosi zelf zegt dat ze dat niet los opsturen want het zijn onderdelen die met de gordels te maken hebben, dus dat mag volgens protocol niet los opgestuurd worden. En moet dus gemaakt worden bij hen. De toko waar we 'm gekocht hebben zegt ongeveer hetzelfde, plus dat we geen garantie meer hebben en dat als zij het voor ons fixen bij MC, dat het dan 70,- kost. Een nieuwe kost 99,- zie ik nu.

Shit!! Zouden we nou zo'n hele unit nieuw moeten kopen alleen maar voor dat onderdeeltje? We kunnen natuurlijk ook een complete MC kopen op MP alleen voor dat onderdeeltje, maar dat vind ik ook echt weer het toppunt van onzin qua consumptiemaatschappij ofzo.

Iemand van jullie geweldige ideeen of dit zelfs zelf gehad?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Jan 2018 15:52

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Gewoon een nieuwe kopen.

Het is de veiligheid van jullie kindje. Als je het niet goed gemaakt krijgt vliegt je kind door de auto als er iets gebeurd. Of krijgt de gordels los getrokken, omdat hij niet op spanning blijft staan.

Het is misschien jammer van het geld, maar veiligheid boven alles.

Edit: nog even een aanpassing. Ik zou er ook geen op mp kopen. Als een maxi cosi gevallen is dan is hij ook niet meer veilig en de kwaliteit gaat achteruit als hij ouder wordt. Net als een helm.
Laatst gewijzigd door Raven op 18 Jan 2018 15:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2018 15:53

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou een nieuwe kopen omdat het om veiligheid gaat. Daarmee neem ik geen risico's en ik laat het ook niet maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jan 2018 16:15

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou ook een nieuwe kopen. Het is niet voor niets dat ze het niet opsturen, het gaat om de veiligheid van de baby. Straks monteer je het net niet helemaal juist en schieten de gordels ineens los.

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 18 Jan 2018 16:16

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou ook een nieuwe kopen. Zou het zowel vanwege de veiligheid als vanwege het weinige verschil in kosten niet willen laten repareren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11567

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2018 16:16

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

nieuwe kopen met dit soort dingen zou ik geen risico nemen. Zeker ook aangezien het ding nog een hele tijd gebruikt gaat worden. Dit laten maken zou ik ook zonde vinden.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2018 17:10

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou ook zeker geen hele nieuwe unit op MP kopen hoor. Dit slotje kan er sowieso af, maar er is nu een pinnetje gebroken waardoor 'ie niet meer bevestigd kan worden. Met de MC zelf is niks mis, en alleen dit onderdeeltje kun je dus wel vaker los in de hand hebben. Daarom voelt het zo ontzettend stom.

Raven, ik laat natuurlijk niet ons kind door de auto vliegen ofzo. En natuurlijk gaat veiligheid boven alles. Is ook niet echt mijn vraag ofzo. En natuurlijk koop ik geen MC op MP. Het zou gaan om het onderdeel. Wat dus sowieso los kan.

Maar goed, jullie zijn verder heel eenduidig! Als we moeten kiezen tussen laten repareren of een nieuwe kopen, doen we wel dat laatste, vanwege het gedoe, maar mennn wat stom zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 18 Jan 2018 20:03

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Stom dat maxi cosi geen garantie geeft. Wij hebben zoiets soortgelijks gehad 6 jaar geleden met de autostoel van Mutsy. Die was ook al buiten standaard garantie termijn maar omdat het om een veiligheidsproduct ging werd het alsnog kostenloos gerepareerd.
Ik zou dus nog een keer overleggen met Maxi Cosi of er niks anders mogelijk is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2018 20:09

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Goeie tip Fiwen, dat kunnen we eigenlijk best proberen inderdaad!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2018 13:44

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Zora schreef:Raven, ik laat natuurlijk niet ons kind door de auto vliegen ofzo. En natuurlijk gaat veiligheid boven alles. Is ook niet echt mijn vraag ofzo. En natuurlijk koop ik geen MC op MP. Het zou gaan om het onderdeel. Wat dus sowieso los kan.

Maar goed, jullie zijn verder heel eenduidig! Als we moeten kiezen tussen laten repareren of een nieuwe kopen, doen we wel dat laatste, vanwege het gedoe, maar mennn wat stom zeg!


Maar dat zegt Raven toch ook niet? Vind je de reacties van een nieuwe kopen vervelend?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Jan 2018 14:44

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Fiwen schreef:Stom dat maxi cosi geen garantie geeft. Wij hebben zoiets soortgelijks gehad 6 jaar geleden met de autostoel van Mutsy. Die was ook al buiten standaard garantie termijn maar omdat het om een veiligheidsproduct ging werd het alsnog kostenloos gerepareerd.
Ik zou dus nog een keer overleggen met Maxi Cosi of er niks anders mogelijk is.


Dit inderdaad. Maxi cosi heeft sowieso een ongeluk-omruil-service: www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/ongeval- ... rvice.aspx Vriendin van me heeft na een auto-ongeluk (iedereen ongedeerd) haar gehele maxi cosi kosteloos kunnen omruilen voor een nieuwe. Dan zou zo'n onderdeeltje toch ook gefixt moeten kunnen worden lijkt me...
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Jan 2018 16:02

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Als je de stoel laat maken kun je 'm uiteindelijk weer verkopen. Je verlies is dan mibder groot dan wanneer je een nieuwe zou kopen. Ik zou namelijk prima een autostoel op marktplaats kopen. Op dit moment ben ik ook op zoek naar een vervolgstoel op mp. Naief ben ik echt niet, onvoorzichtig met mijn kinderen ook niet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Jan 2018 16:05

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Waarom koop je dan toch een stoel op MP Pleun? Het is toch gewoon een risico?

♥♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Jan 2018 16:10

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Elliot schreef:Waarom koop je dan toch een stoel op MP Pleun? Het is toch gewoon een risico?


Ja dat zou ik ook niet durven eigenlijk. Tweedehands alleen als ie van een bekende komt of ik 100% zeker weet dat er niks mee gebeurd is. Via MP krijg je die garantie niet.
december 2016
juli 2019
<<

Nathalie

Noob

Berichten: 233

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Jan 2018 16:26

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Zonde dat je het kapje niet los kunt krijgen. Is er prima zelf op te zetten zonder dat de veiligheid in gevaar komt.

Als een stoel niet gebarsten is of en het piepschuim is nog heel dan is er niks mee aan de hand.

Zo'n stoel moet tegen een stootje kunnen. Of zijn jullie zo naief dat je denkt dat de stoel die je in de winke koopt nooit gevallen is. Tijdens transport gebeurd dat we eens en jullie denken toch niet echt dat al die stoelen dan weg gegooit worden. Die worden gewoon weer opgestapeld en verkocht.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Jan 2018 16:36

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Met de vracht en in de winkel zetten zijn ze zeker voorzichtig en passen ze ook op dat ze niet vallen.

Daarbij zitten de stoelen heel goed verpakt bij vervoer.

Ik heb in twee verschillende babywinkels gewerkt en nog nooit meegemaakt dat zo'n stoel flink gevallen is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 19 Jan 2018 16:45

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

heel goed verpakt bij vervoer? Dat viel mij eigenlijk nogal tegen. De maxi-cosi kwam aan in een ruime doos zonder enige vulling.
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jan 2018 17:08

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou een Maxi cosi op Mp kopen voor alleen die klip. Dat erop zetten, wat inderdaad gewoon ook los te maken is, is geen hogere wiskunde. Noem mij naïef, maar je kunt zelf echt wel testen of dat losse onderdeel juist vervangen is.
<<

Anoniem231

Bericht 19 Jan 2018 18:59

Re: Maxi Cosi onderdeel kapot (Gordelslotje)

Ik zou er ook gewoon 1 bij de kringloop halen en dan maken. Scheelt toch een hoop geld. Mijn mc is trouwens gewoon 2de hands maar wel van een bekende.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers