Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem97

Bericht 05 Nov 2013 08:57

Re: Draagdoekentopic

Ik heb mij opgegeven voor een cursus voor draagconsulente :D
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Nov 2013 11:00

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Ik heb mij opgegeven voor een cursus voor draagconsulente :D



Leuk! Veel succes.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 05 Nov 2013 11:17

Re: Draagdoekentopic

Dank je! Moet nog even wachten, is in januari, maar heel veel zin in!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 05 Nov 2013 11:24

Re: Draagdoekentopic

Oh, ik ben jaloers! Veel plezier en succes op de cursus!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 05 Nov 2013 11:27

Re: Draagdoekentopic

Dat is leuk Gaia! Dat zou ik in de toekomst misschien ook nog eens willen doen, lijkt me zo leuk!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Nov 2013 11:29

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk, Gaia!

21 november is er een draagdoekconsulente op ons consultatiebureau, daar wil ik graag heen met mijn dochter :) Ze vindt het heerlijk in de draagdoek, maar ik krijg het alleen niet goed voor elkaar om haar erin te krijgen. En mijn man is overdag gewoon aan het werk, dus dan gebruik ik 'm niet en dat vind ik best jammer.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 05 Nov 2013 13:37

Re: Draagdoekentopic

Bedankt allemaal!
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:07

Bericht 05 Nov 2013 13:46

Re: Draagdoekentopic

Gaia, wat leuk!

Suus, dat vind het echt goed van het cb, ik zou daar ook heen gaan. Wat handig!
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem 48

Bericht 13 Nov 2013 00:18

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ff een vraagje. Het petekindje van mijn vriend heeft veel last gehad van reflex en is schijnbaar een vrij onrustige baby. Waarop ik tegen mijn vriend zei hebben ze wel eens een doek of drager geprobeerd. Dat hebben ze nog niet geprobeerd en mijn vriend heeft nu bedacht dat hij er een voor ze wil kopen. Alleen kreeg ik nu dus de opdracht om er ff een uit te zoeken. En dan gaat het met name om het kindje. Hij is nu denk ik zo'n 3,5 maand oud. Verder is het een onwijs sterke baby.
Aangezien ik de moeder verder ook niet ken is het denk ik makkelijk om voor een ergonomische drager te gaan ipv een doek dat moet je nl maar net willen.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 08:10

Re: Draagdoekentopic

Minx: op deze leeftijd moet je even goed kijken of de drager geschikt is voor jonge baby's. Dat heeft niet zozeer met de sterkte van de baby te maken, maar met de breedte van het rugpand. Veel dragers zijn nog te breed voor kleine baby's. Verder heb je ook een hoop verschillende ergonomische dragers. Wat voor type zijn de ouders? Zijn ze geschikter voor een stoerdere drager met gespen (dan is de manduca new style met baby-insert misschien geschikt), ietsje alternatiever is de bondolino, wel een stoerder uiterlijk, maar de heupband met klitteband en de schouderbanden moet je een knoop inleggen, nog alternatiever is de storchenwiege babycarrier, die is van draagdoekenstof. De heupband klik je vast met een gesp, de schouderbanden knoop je af.

Het nadeel van een drager met volledig gespen is dat het langer duurt voordat alles goed verstelt is, als de ouders van verschillend postuur zijn en allebei willen dragen zou ik hier niet voor kiezen.

Hieronder de site van babybij. Hier kun je op soort drager en op leeftijd zoeken:
http://www.babybij.nl/draagzak/vanaf-de-geboorte
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2013 08:32

Re: Draagdoekentopic

Dat wat Rejoy zegt.
En anders kan je ze misschien meenemen naar een inloopochtend/middag, zodat ze het zelf kunnen proberen, wat ze fijn vinden?
Dan kunnen ze het verschil proberen tussen een draagdoek en een draagsysteem.
Ik draag bijvoorbeeld liever met een doek omdat dat veel meer het gewicht verdeeld. Voor even snel is mijn wompat dan weer handig. Maar zo heeft ieder een eigen voorkeur.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Nov 2013 11:18

Re: Draagdoekentopic

Haha ik droomde vannacht dat ik een mail had gekregen dat mijn draagjas er aan kwam :-).

@Minx, wat is je budget? Dat maakt ook nog wel uit. Ik heb een Manduca, die kan ook met een pasgeborene maar ik vind 'm nu eigenlijk pas prettig nu hij wat ouder is. Maar het kán wel en hij is ook lang bruikbaar. Ik heb 'm overigens op ebay besteld.
<<

Anoniem66

Bericht 13 Nov 2013 11:25

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:Ik heb mij opgegeven voor een cursus voor draagconsulente :D


Leuk! Vind ik ook echt wat voor jou!
<<

Anoniem 48

Bericht 13 Nov 2013 12:22

Re: Draagdoekentopic

Ja dat is een beetje het probleem ik heb de ouders nog nooit gezien. Budget maakt eigenlijk niet zoveel uit :) dus dat is wel makkelijk. Bondolino heb ik laatst zelf ff geprobeerd met mijn achternichtje en vond dat qua knoopgehalte nog wel mee vallen. Denk dat ik gewoon ff moet gaan kijken met mijn vriend erbij. Die kent hun het beste.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2013 12:41

Re: Draagdoekentopic

Luce schreef:
Gaia schreef:Ik heb mij opgegeven voor een cursus voor draagconsulente :D


Leuk! Vind ik ook echt wat voor jou!


Thanks, heb er ook heel veel zin in. Lijkt me echt heel leuk.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2013 12:42

Re: Draagdoekentopic

Oh haha Minx dat is idd wat onhandig. Dan zou ik iid samen met je vriend gaan kijken :)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2013 17:02

Re: Draagdoekentopic

Gaia, wat leuk ! Mooi in de buurt, volgens mij zit er nog geeneen in A. toch?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2013 17:05

Re: Draagdoekentopic

Geloof 1tje maar, dus dat is goed voor mij :D
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Nov 2013 20:29

Re: Draagdoekentopic

Misschien kennen jullie deze al, maar ik zag m, en wilde m toch even delen. Waarom dragen zo goed is (itt zogenoemde babybungels :angel: ) Dat ziet er toch gewoon heeerllllijk uit :heart:

Afbeelding
Afbeelding

Het knopen is mij nooit echt eigen geworden, vond het echt veel gedoe. Mijn mooiste doek ligt nog in de kast, en ben van plan na de geboorte van kleine zus naar een draagconsulente te gaan. Daar vond ik deze plaatjes... :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 13 Nov 2013 20:38

Re: Draagdoekentopic

Echt heel mooi Snoezel. Had dit plaatje nog nooit gezien. Moet voor een pasgeboren baby toch super fijn zijn, zo geborgen en bij de moeder.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 13 Nov 2013 21:36

Re: Draagdoekentopic

Ik vind het echt een prachtig plaatje! Laat goed zien hoe een baby nu eigenlijk zit in zo'n draagdoek.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Nov 2013 21:45

Re: Draagdoekentopic

Ahw :heart:
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem25

Bericht 13 Nov 2013 21:46

Re: Draagdoekentopic

Ahhh wat een mooie foto! Ik wil ook weer zo'n kleine baby in de draagdoek (en aan de borst, en slapend op mijn buik)
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Nov 2013 21:47

Re: Draagdoekentopic

Ng even geduld Aimee!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 13 Nov 2013 22:01

Re: Draagdoekentopic

Pompoen heb jij verder ook nog niks gehoord van de jas? Ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden hoor!; ik ben ook zo bang dat hij me te klein zal zijn ik lees steeds dat hij klein valt. ...
Mother of 3 adorable children
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers