Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koffie per dag

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 16 Jan 2018 15:01

Koffie per dag

Drink je elke dag koffie? Hoeveel kopjes per dag?
Haal je ook vaak koffie op stations/koffietentjes etc?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Jan 2018 15:04

Re: Koffie per dag

I :heart: koffie. Ik drink dus iedere dag koffie, ongeveer 3-4 kopjes per dag. Ik haal ook regelmatig koffie als ik onderweg ben, mijn favo is een caramel macchiato. Mijn inbouw koffiemachine is het belangrijkste apparaat in mijn keuken, helaas moet ik straks door onze verhuizing een tijdje zonder, baal er nu al gigantisch van!
<<

Anoniem246

Bericht 16 Jan 2018 15:06

Re: Koffie per dag

Vroeger dronk ik niets anders dan filterkoffie. Onlangs heb ik de overstap gemaakt van filterkoffie naar padskoffie. Dat vond ik nogal een stap. Ik drink er meer van, gemiddeld zes kopjes per dag. Maar ik onthoud me van koffietentjes of automaatkoffie. Dus het blijft altijd bij het gemiddelde van zes kopjes per dag.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Jan 2018 15:08

Re: Koffie per dag

Ik ben gek op koffie, kan me er echt op verheugen de avond van tevoren :)

In het buitenland zijn ze niet echt bekend met thuis/op het werk koffie zetten en dus kocht ik elke dag koffie maar hier probeer ik dat te minderen. Ik heb een nespresso apparaat en drink gemiddeld 3 kopjes per dag denk ik. Als ik ergens koffie ga drinken dan zoek ik online waar ze de beste koffie van de stad serveren en ga dan meestal voor een flat white die, in mijn beleving, bestaat uit een dubbele espresso met een klein laagje melkschuim.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Jan 2018 15:13

Re: Koffie per dag

Ik heb trouwens in Griekenland zó genoten van de cappuccino Freddo. Schijnt dus iets echt Grieks te zijn wat toeristen niet vaak nemen, but I loved it!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 16 Jan 2018 15:13

Re: Koffie per dag

Ja, ik hou van koffie! Ik drink gemiddeld vier koppen per dag. Twee in de ochtend, een in de middag en een in de avond na het eten. Als ik een lange werkdag heb meestal meer, als ik vrij en thuis ben minder. Thuis drink ik voornamelijk verse gemberthee. Ik haal regelmatig koffie onderweg of bij koffietenjes. In de auto/trein heb ik bijna altijd wel een koffietje voor onderweg.
<<

Geel

Bericht 16 Jan 2018 15:13

Re: Koffie per dag

Ik drink nooit koffie.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Jan 2018 15:19

Re: Koffie per dag

Ik hou van koffie! We hebben thuis een espressomachine waar de bonen vers gemalen worden. Sinds we die hebben drink ik steeds minder koffie buiten de deur omdat het vaak minder lekker is dan thuis. Voor mijn zwangerschap dronk ik zeker 3 koppen op een dag.

Ik drink het graag zwart, maar een lekkere cappuccino op zijn tijd kan ik ook waarderen. Die drink ik trouwens wel net zo lief buiten de deur.

De eerste periode van mijn zwangerschap miste ik het niet echt, ik vond het opeens niet lekker meer. Maar nu lust ik het weer en moet ik me echt inhouden om niet meer dan 1 a 2 kopjes per dag te drinken. Meestal 1, bij uitzondering 2.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Jan 2018 15:33

Re: Koffie per dag

Nooit, ik lust geen koffie.

Al vind ik die speciale koffies met smaakjes en slagroom
enzo die je in restaurants kunt krijgen er altijd super lekker uitzien. Echt een ienimini-nipje vind ik lekker, maar een slokje vind ik al niet te haggelen (hachelen?) en tja dan doe ik wel érrug lang over m’n inmiddels koude koffie he :wink:
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2018 15:40

Re: Koffie per dag

Ik houd heel erg van koffie. Ik drink vier koppen per dag. Alleen in de ochtend en vroege middag. Ik drink thuis zwart met suiker. Ik heb een Nespresso. En als ik buiten de deur koffie drink kies ik voor cappuccino. Ik zou graag nog een heel luxe koffie apparaat willen met een bonenmaler. Maar dat is erg duur.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Jan 2018 15:44

Re: Koffie per dag

Ik vind koffie heerlijk maar beperk het tot 1 kopje per dag. Thuis in de ochtend bij mijn ontbijt. Een hele enkele keer neem ik op werk nog een kopje koffie maar die haalt het niet bij mijn Nespresso koffie.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Jan 2018 15:48

Re: Koffie per dag

Ik drink geen cafeïne meer, dus ook geen koffie en decaf vind ik echt niks.
Maar het ruikt alleen al zoooo lekker. Mèh, ik mis het :nopompom:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2018 15:50

Re: Koffie per dag

Ik drink alleen maar ijskoffie. Soms zo'n verse van de Coffee Star en meestal die bekers van Starbucks van de supermarkt. Meestal drink ik er daar eentje per dag van, soms twee en in een heel dolle bui drie, maar dat komt heel zelden voor, drie is wel echt de limiet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2018 15:51

Re: Koffie per dag

Ik drink vier tot vijf koppen per dag, soms iets meer, soms iets minder. Best veel.

Eentje bij het ontbijt.
Eentje na het ontbijt.
Eentje tussendoor
Soms espresso tussendoor
Eentje na het avondeten
Soms nog eentje na het avondeten.

Wij hebben thuis een Jura die de bonen maalt. Erg lekker. Ik haal ook altijd en nergens koffie vandaan, leuk om te variëren.

Ik haal wanneer ik onderweg ben ook graag een kopje koffie en drink ook graag ergens bij een cafeetje.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2018 15:54

Re: Koffie per dag

Ik drink op mijn werk vaak 3-4 kopjes koffie. Thuis zet ik het bijna nooit, maar als ik ergens ga lunchen of 's morgens met m'n moeder wat ga drinken (doen we regelmatig op zaterdagochtend) dan neem ik altijd een cappuccino.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jan 2018 16:02

Re: Koffie per dag

Oeh, koffieleut meldt zich! I love it. Ik drink zeker 4-8 kopjes per dag. Wisselt een beetje, maar wel zeker minimaal vier.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 16 Jan 2018 16:03

Re: Koffie per dag

Ik ben koffie aan het leren drinken. Ik ben nu bij de cappuccino :ja: ik drink meestal 2 kopjes in de ochtend.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2018 16:06

Re: Koffie per dag

Ik heb duidelijk acuut koffie nodig want ik zet net de fles van O onder het koffiezetapparaat in plaats van m'n espressokopje die er naast stond.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jan 2018 16:10

Re: Koffie per dag

Haha Marin!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 16 Jan 2018 17:12

Re: Koffie per dag

Door de weeks drink ik bijna geen koffie, in het weekend wisselt het nogal. Nu krijg ik er ook deels oprispingen door dus ik drink wel een stuk minder dan voorheen.

Drink veel Lungo forte, Lungo Guatemala, Espresso Brazil of Espresso Leggero. Starbucks vind ik niks.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem247

Bericht 16 Jan 2018 17:25

Re: Koffie per dag

Ik ben echt gek op koffie. Ik drink er iedere dag een á twee. Niet meer. We hebben thuis een Nespresso apparaat en op het werk een Senseo. En ik maak ook zelf wel eens een cappuccino met de melkschuimer die aan het Nespresso apparaat vast zit. Ik heb ook siropen thuis zodat ik zelf bijv. een Latte Machiato caramel maken. En als ik op terras iets van koffie bestel bestel ik meestal ook een aparte soort koffie met een lekker zoet smaakje. Ijs koffie vind ik ook lekker in de zomer. Ik heb nu al een week geen koffie meer op door de operatie en mag het ook nog een tijdje niet maar oh ik mis het zo!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Jan 2018 17:52

Re: Koffie per dag

Ik drink elke ochtend een filterkoffie thuis met opgeklopte melk.
Heel soms neem ik 's avonds nog 1 kopje, maar dat is niet vaak.

Op het werk hebben we een bonenmachine en die geeft echt geen lekkere koffie. Hier drink ik het nooit, alleen thee.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Jan 2018 18:04

Re: Koffie per dag

Every day. Thuis 2 koppen, op m’n werk nog een stuk of 3. Na 14h drink ik geen koffie meer. Dat is iets gevoelsmatigs :)
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Jan 2018 18:10

Re: Koffie per dag

I <3 koffie maar ik ben wel aan het minderen. Door de weeks drink ik eigenlijk thuis geen koffie, wel op werk. Ik mag van mezelf op mijn werk geen cappuccino meer uit de automaat nemen, daar zitten namelijk wel verse bonen in maar melkpoeder en daar zit weer heel veel suiker in. Dus als ik binnen kom op werk, haal ik beneden "lekkere koffie". Meestal cappuccino met extra espresso en havermoutmelk. Hier moet je voor betalen. En dan mag ik van mezelf de rest van de dag eigenlijk geen koffie meer. Maar als ik het niet kan laten neem ik een zwarte koffie uit de automaat. Ik heb nu zelfs bijna 10 dagen geen koffie gedronken omdat ik met een soort detox bezig was.

Thuis hebben we een nespresso, maar die gebruik ik eigenlijk alleen in het weekend óf als ik op een vestiging in het land werk en langer moet rijden.

's Avonds drink ik trouwens geen koffie, of als ik uit eten ben een decaf, want anders slaap ik niet.. stom!
<<

Anoniem245

Bericht 16 Jan 2018 18:35

Re: Koffie per dag

Ik drink in de ochtend filterkoffie om lekker wakker te worden. Daar geniet ik ook echt het meest van.

Dan in de pauze op mijn werk cappucino uit de automaat, en heel af en toe thuis nog een kopje.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers