Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Nov 2013 20:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Heel herkenbaar clapperdie. Ik vergeet soms zwanger te zijn. Dit kindje beweegt ook minder dan de eerste deed.
M:21072011
J :08012014
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 03 Nov 2013 20:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shally, wat jammer.....heel veel sterkte.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 03 Nov 2013 20:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gek is dat he. Ben benieuwd wanneer er inderdaad gevoel gaat komen dan wordt het natuurlijk al echter contact maken in de buik met mn handen lukt dan misschien ook wel.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Nov 2013 21:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ook hier herkenbaar. Bij de tweede deed ik het er al "even bij" en nu helemaal. Terwijl ik er zo graag bewust van wil genieten omdat dit de allerlaatste keer zal zijn...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Diantjuh

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 04 Nov 2013 21:19

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed.
Vandaag contact gehad met de verloskundige, ik heb 28-11 de eerste echo.... Spannend...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 04 Nov 2013 23:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik voel me op het moment niet lekker (keelpijn, hoofdpijn, spierpijn gevoel in nek en schouders) en het valt me allemaal even zwaar. De moeheid die er weer is, mijn oudste die gestart is op school wat veel veranderingen met zich meebrengt, ikzelf werk de komende twee maanden extra uren op mijn werk, mijn man heeft het verschrikkelijk druk met zijn bedrijf waardoor eigenlijk alles op mij neerkomt, de spanning van de combinatietest die eraan komt en sowieso ben ik nog steeds bang dat het alsnog mis gaat... kortom: blegh!!!

*klaagmodus uit*

Sorry ik moest het even kwijt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 05 Nov 2013 09:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hè wat naar Knillis, dat je je zo voelt :(! Knuffel voor jou. Wat rot dat je bang bent dat het alsnog misgaat.

Hier gaat alles goed. Nog wel heel erg moe. Volgende week dinsdag eindelijk de eerste afspraak en echo bij de verloskundige, ik vind het heel spannend.
2014 2016
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 05 Nov 2013 09:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis: wat vervelend dat je je zo voelt! Kan me voorstellen dat het allemaal extra zwaar is en je dan ook nog het idee hebt dat je het alleen moet doen.

Elvie: wat spannend bijna naar de verloskundige.

Ik ben sinds vandaag voor het eerst echt misselijk. Moe ben ik al een aantal dagen, helaas deze week veel avonddiensten dus helaas niet vroeg naar bed.
<<

Tove

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 20 Sep 2013 17:43

Bericht 05 Nov 2013 12:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi allemaal,

Ik wilde me gister afmelden in dit topic omdat ik dacht dat het helemaal fout was gegaan. Zaterdagochtend al wat licht bloedverlies gehad. Toen de verloskundige gesproken en zou dan met 8 weken voor de eerste echo mogen. Zodat ik minder lang hoefde te wachten. Bloeden was inmiddels gestopt, dus ik was aardig gerust gesteld. Zondagavond leek het alsnog de verkeerde kant op te gaan. Heel veel bloedverlies en buikpijn. Dokterspost gebeld en moest afwachten. Bloeden was op later wel gestopt. Gisterochtend naar de huisarts geweest en zij dacht ook dat het een miskraam was. Ik mocht toen kiezen afwachten of een echo. Gekozen voor de echo en ben samen met mijn man naar het ziekenhuis gegaan.

In het ziekenhuis werd al snel bevestigd dat het er niet goed uit zag. Ik wilde net gaan vragen wat nu de gang van zaken was, toen er werd gezegd. Volgens mij zie ik gewoon een vruchtzakje en een dooier. Ze heeft toen iemand erbij geroepen en die zag het ook. Blijkt dat ik een hematoom van 4 bij 3 bij 3 in mijn baarmoeder heb. Deze zorgt voor de bloedingen. Gynaecoloog heeft ook bevestigd dat het kindje er nog zit. Hartje was helaas nog niet te zien, dus moet over twee weken terug komen. Tenzij ik tussendoor weer erge buikpijn, bloedverlies of me er gewoon niet goed bij voel, dan mag ik altijd bellen voor een extra controle.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 05 Nov 2013 14:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Tove, fijn dat het kindje er nog gewoon zit, wat gaat er gebeuren met die hematoom? Moet dat weggehaald worden? Of hoeft dat niet?

Knillis, wat vervelend dat je je nu niet goed voelt. En dan werken alle andere omstandigheden ook niet mee nee.

Ik ben ook nog steeds erg moe. Vandaag ook ineens weer misselijkheidsvlagen, terwijl dat juist wat minder werd de afgelopen week. Heb afgelopen weekend s avonds ontzettende rugpijn gehad in mijn onderrug. En ook mijn buik deed pijn. Maar ik kon toen ook niet goed van mijn ontlasting afkomen. Ben die avond maar vroeg naar bed gegaan, want ik kon niet eens normaal zitten van de rugpijn. Ik was erg bang dat het toen misging. Maar nu heb ik al een paar dagen nergens last meer van. Volgende week woensdag volgende echo. Ik hoop dat alles gewoon goed is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 05 Nov 2013 18:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Tove, wat zal dat schrikken zijn geweest. Hopelijk blijft het met jullie kindje goed gaan en heeft het verder geen last van de hematoom. Gaan ze dat nu verder behandelen of wachten ze tot na de bevalling?

Wij zijn weer terug van vakantie. Helaas veel misselijk en moe geweest en helaas ook een paar keer migraine. Ik kan echt niet wachten tot de betere weken gaan aanbreken.
Net hebben wij de termijn echo gehad en die was helemaal goed. Duidelijk 2 beentjes en 2 armpjes gezien.
Ook was ons kindje aan het zwaaien. Het blijft nog zo onwerkelijk en fijn dat het via de echo bevestigd wordt dat er echt iets in mij groet. Donderdag de nekplooimeting dit is bij een speciaal echobureau met mooie apparatuur ben heel benieuwd!
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 05 Nov 2013 20:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis: wat rot dat je je zo voelt! Stomme hormonen!
Tove: oei dat is behoorlijk schrikken! Gaan ze er nog iets mee doen? Wel een geruststelling dat het kindje er nog zit.
Victoria: fijn dat de termijn echo goed was! Ik vind het ook zo'n gek idee dat er een kindje in me groeit!

All: ik ben sinds vorige week zo misselijk! Bahbah, ben er echt naar van. Ik hou nog wel alles binnen, ik moet juist eten! Ieder uur moet ik wat eten want anders word ik helemaal missselijk incl. spugen. Echt rottig, want ben zo misselijk dat ik liever niets eet. Verder ook last van mn darmen en nog steeda erg vermoeid. Zo vind ik zwanger zijn eigenlijk helemaal niet leuk :(
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

vlindertje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 16 Sep 2013 17:03

Bericht 06 Nov 2013 16:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

super fijn victoria een goeie termijn echo!!!

en ik herken wat je zegt kwa kwaaltjes, ik ben er ook zo beroerd van ik kan ook niet wachten op de betere dagen

en nilou ja die misselijkheid is niet leuk, ik ben ook al weken erg misselijk

vanmorgen termijnecho gehad en alles was prima!! kleine was lekker druk :)
26-01-14 Jaysen mijn mooie vlindertje........ je leeft voort in mama`s hart

Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 07 Nov 2013 09:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Goedemorgen! Ik kom me hier aanmelden, heb gisteren positief getest!!

Ben vanochtend meteen even naar de huisarts gegaan omdat ik geen idee hoe dat hier in België gaat. Ik ben meteen even op de weegschaal gezet, mijn bloeddruk is gecontroleerd en er is bloed geprikt om de termijn te bepalen. Morgen kan ik bellen voor de uitslag. Volgens de huisarts is dan vervolgens de eerste controle (echo bij een gynaecoloog) pas met 12 weken. Pffff. Lang wachten.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 07 Nov 2013 10:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Pitufo!!

En ook fijn de positieve termijnecho's!!

Ik ben echt de hele dag door moe, misselijk zodra ik iets eet maar nog steeds superblij en het word vanzelf minder.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 08 Nov 2013 10:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Pitufo! Gefeliciteerd!
2014 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Nov 2013 10:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd Pitufo!!

Vanmiddag om 12.30 uur de nekplooimeting, erg spannend!

Gelukkig weer opgeknapt, ik ben weer redelijk happy :) En vandaag alweer 13 weken, na vanmiddag moet ik jullie toch echt gaan verlaten...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem111

Bericht 08 Nov 2013 10:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thanks meiden! Vanochtend heb ik de huisarts gebeld voor de bloeduitslag en die zei dat ik inderdaad zwanger ben, maar dat het LCG-gehalte aan de lage kant is. Nu wil ze na het weekend nog een keer bloed prikken om te controleren of de waarde wel stijgt. Dus nu ben ik superonzeker :nopompom: Ik voel wel van alles (af en toe kramp onder in m'n buik, lage rugpijn, veel plassen en erg moe), maar of dat wat zegt...

Lijkt me lastig, Wen, dat je misselijk wordt zodra je iets eet. Beetje zelfkwelling: je moet op een gegeven moment eten omdat je honger krijgt, terwijl je weet dat je vervolgens misselijk wordt.
<<

Anoniem111

Bericht 08 Nov 2013 10:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend Knillis!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 08 Nov 2013 13:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend Knillis! Veel succes zometeen!
2014 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Nov 2013 14:52

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeej hele goede uitslag gehad! Kan van 1 op ruim 6000 op het syndroom van Down! Ze heeft al veel dingen nagekeken (hartje, hersenen, organen) en het zag er allemaal prima uit :)

Ik ga jullie nu verlaten, ik wil jullie allemaal een hele goede zwangerschap wensen en ik hoop jullie allemaal te zien in het voorjaar 2014 of zomer 2014 topic (die ga ik stiekem meelezen)!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem198

Bericht 08 Nov 2013 18:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ga jullie ook verlaten. Ik ben vandaag 12 weken en heb een goede nekplooimeting gehad!
Succes meiden en hoop dat de kwaaltjes snel minder worden. Bij mij helaas nog steeds niet. Vandaag echt zo'n dag dat ik misselijk opstond en niet meer is weggegaan.
Van het weekend even goed bijslapen denk dat m'n jetlag ook nog wel wat invloed heeft op de moeheid en het misselijk zijn!
<<

Anoniem113

Bericht 08 Nov 2013 19:28

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd pitufo! Ik hoop dat de hcg waarde mooi stijgt!

Knilis en victoria fijn dat beide extra ondezoeken goed waren en dat jullie op gaan naar de 12 weken + topics!

Wat een spanning tove! Hoe gaat het nu?

Hier gaat alles goed. Maandag hebben wij de termijnecho. Als alles goed is gaan we het ook openbaar maken. Thank god want ik kan mijn buik echt niet meer verbergen. Ben verder nog wel vermoeid maar merk dat overdag wel wat beter gaat. Gister had ik een bijeenkomst van het werk en was toen om 22:00 uur thuis, ik was echt gesloopt toen!
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 442

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:56

Bericht 08 Nov 2013 21:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Knillis en Victoria wat fijn dat jullie weer goede echo's en uitslagen hebben!
Op naar het volgende topic!!
En victoria ik hoop dat je nu snel wat minder misselijk zult worden.

Pitufo welkom en gefeliciteerd. Wel spannend de uitslag van de huisarts. Hopelijk neemt de hcg snel toe!

Fijn weer een echo Clapperdie. Wij hebben veel mensen al na de eerste echo verteld dat ik zwanger ben. Dit omdat mijn omgeving wel even een positief bericht van ons kon gebruiken.
Ik ben bang dat het anders voor mij ook lastig zou zijn om het te verbergen,
De positiebroeken worden hier inmiddels alweer gedragen!
Net als jou voel ik me overdag ook weer wat beter, maar 's avonds stort ik in. Dan ook veel last van mijn rug.
Maar goed alles weer voor het goede doel :yes:
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Anoniem113

Bericht 08 Nov 2013 22:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja dat snap ik Mardie, hoe gaat het nu met jou/jullie? Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven, in hoeverre dat al kan natuurlijk.

Ik had van de week een positiebroek aan maar merkte dat de band aan het einde van de dag wel wat lubberde, zit er tussenin. Dinsdag ga ik lekker weer mn strakke jurkjes dragen :dance: eindelijk weer een beetje gekleed naar mn werk.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde