Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem260

Bericht 11 Jan 2018 14:24

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Hoe en wanneer vijlen jullie de nageltjes van jullie baby? Nog tips hiervoor?



Toen S nog klein was beet/scheurde ik ze :angel:
Of vijlen terwijl ze op me lag te tukken
<<

Anoniem316

Bericht 11 Jan 2018 14:42

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn man heeft er een gave voor. L blijft altijd heel rustig zitten en zit gebiologeerd te kijken. Dit gaat vanaf begin af aan al zo haha. Dus geen tips!

Wanneer gaan jullie met een verkouden kindje naar de dokter? Mijn dochter is af en aan verkouden. Ik zelf trouwens ook. Ze is verder niet benauwd of iets dergelijks. Ze hoest wel wat maar niet heel veel. Vannacht wel een keer dat ze heel erg moest hoesten maar verder niet.
Laatst had ze wel ontstoken oogjes en ben ik wel met haar heen geweest.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 11 Jan 2018 14:57

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Hoe en wanneer vijlen jullie de nageltjes van jullie baby? Nog tips hiervoor?

M. is nu bijna 5 maanden en die zet ik tussen mijn benen in op de bank met zijn gezicht naar de tv. Ik zet dan even Nijntje op en vijl dan ondertussen zijn nageltjes. Super handig want hij blijft rustig zitten zo.

Toen hij kleiner was en niet zo makkelijk bleef zitten deed ik het terwijl hij op het aankleedkussen lag.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 11 Jan 2018 18:04

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Wanneer gaan jullie met een verkouden kindje naar de dokter? Mijn dochter is af en aan verkouden. Ik zelf trouwens ook. Ze is verder niet benauwd of iets dergelijks. Ze hoest wel wat maar niet heel veel. Vannacht wel een keer dat ze heel erg moest hoesten maar verder niet.
Laatst had ze wel ontstoken oogjes en ben ik wel met haar heen geweest.

Niet denk ik tenzij ze er benauwd bij worden. Het is momenteel het seizoen van de verkoudheid. Huisarts gaat waarschijnlijk vertellen om haar neus te druppelen met zout en niet heel veel meer doen ben ik bang.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 11 Jan 2018 19:45

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat had ik zelf ook maar mijn moeder en zus vinden dus dat ik naar de huisarts moest gaan. Ikzelf vond dat niet zo nodig want inderdaad het is het seizoen en iedereen heeft er last van.
Dus ik begon aan mezelf te twijfelen maar nergens voor nodig weer haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Jan 2018 22:45

Re: Stomme vragen topic #4

De huisarts laat ons echt niet komen voor een verkoudheid.
Pas bij kroep, benauwdheid of langer dan drie dagen koorts.
T is ook non-stop verkouden. En het heerst echt ontzettend.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2018 14:30

Re: Stomme vragen topic #4

Ik haak hier even op aan. Wat kan ik allemaal doen aan een hoestend kind? O was net beter maar sinds gisteren hoest hij weer heel erg. Echt een heel naar hoestje, telkens alsof hij in slijm stikt, denk dat het vast zit. Ook echt de hele dag door. En tussendoor maakt hij de hele dag piep- en gromgeluiden met z'n keel. Lekker handig, spaar je stemmetje nou, denk ik dan, maar ik denk dat ie dat doet omdat het pijn doet.
Ik geef hem al veel extra vocht (water, koude komkommer, thee wil hij niet). Ik ga als het eindelijk straks even droog is tijmsiroop halen want dat schijnt ie ook al te mogen.
Maar verder? Naar de huisarts heeft mijns inziens weinig zin, al ziet m'n man wel graag dat ik ga. Hij is niet benauwd, geen piepende hoest. Wel enorme snottebellen maar daarvoor ga ik eerlijk gezegd niet naar de huisarts.
Of kan ik beter toch even langs? En kan ik naast deze dingen nog zelf iets doen?
Matrasje wat omhoog heeft overigens geen nut gezien ie z'n hele bedje door gaat 's nachts en dan dus andersom terecht komt, lijkt me averechts werken.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Jan 2018 14:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ik geef T dan Tussikind en smeer met Luuf baby. Op die leeftijd mogen ze inderdaad nog niet zoveel.
Als hij niet benauwd is en geen koorts heeft zou ik ook de huisarts nog niet bellen. Het heerst gewoon ontzettend.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2018 14:34

Re: Stomme vragen topic #4

Oh ja Luuf baby heb ik nog wel in huis van een vorige keer. Goeie!
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 15 Jan 2018 14:36

Re: Stomme vragen topic #4

Hier werkt een doorgesneden ui heel goed onder het bed om de luchtwegen vrij te maken. Als M verkouden is doe ik het nog steeds (en laatste ook bij mijzelf gedaan omdat je als zwangere amper wat mag). Verder veel sprayen met een zoutspray om neus zoveel mogelijk schoon te houden (dit werkt verder door). En als ie echt benauwd is bij huisarts een pufje vragen.

Schoon houden met zoutspray drukte huisarts mij echt op het hart omdat het dus verder doorwerkt op de luchtwegen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2018 14:47

Re: Stomme vragen topic #4

Ja zoutspray gebruik ik ook voor 'm. Vindt hij vreselijk, maar het helpt wel. Goed om te lezen dat dat ook doorwerkt op de luchtwegen.
Ik vind met name zo zielig dat hij echt half aan het kokhalzen is door het hoesten en dat de hele dag door. Wat moet dat keeltje pijn doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jan 2018 14:50

Re: Stomme vragen topic #4

Luuf en een doorgesneden ui zou ik niet doen als de luchtwegen al geprikkeld zijn (zo klinkt je verhaal, het hoesten), dat prikkelt alleen maar meer! Die twee zijn vooral voor een verstopte neus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Jan 2018 15:34

Re: Stomme vragen topic #4

V heeft een maand of 3 heel erg gehoest. 2x bij de huisarts geweest en die konden niks betekenen zo lang ze geen koorts had, niet benauwd was en verder goed at en dronk. Ik vond het supersneu klinken , maar V sliep er meestal gewoon doorheen (en wij niet..)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 15 Jan 2018 15:44

Re: Stomme vragen topic #4

Sneu he, beterschap!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jan 2018 16:26

Re: Stomme vragen topic #4

Pff ik heb nooit iets gevonden dat echt goed helpt. Wel regelmatig bij de huisarts geweest, ook pufjes gekregen om te kijken of dat wat deed, maar T is blijkbaar gewoon een hoester. Supervervelend voor hem :( Sneu ook voor O. Hopelijk is het bij hem wel iets vergankelijks!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2018 16:56

Re: Stomme vragen topic #4

Dank jullie. Hij is een heel zielig vogeltje intussen, alleen maar aan het huilen. Ben ik zo niet gewend van 'm. Ligt lekker veel bij me, dat is dan wel weer lief. Heb tijmsiroop gehaald en gegeven en verder maar goed vocht erin krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jan 2018 16:57

Re: Stomme vragen topic #4

Een natte handdoek over de verwarming op zn kamer of van die bakjes water eraan hangen helpt om de lucht wat vochtig te houden
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 16 Jan 2018 12:22

Re: Stomme vragen topic #4

Tussikind van VSM werkt hier altijd erg goed als hij moet hoesten. Je hebt ook Tussistin, de volwassen versie en die werkt bij mezelf ook erg goed.
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jan 2018 08:41

Re: Stomme vragen topic #4

Welke klei gebruiken jullie?
Ik heb de eetbare klei van SES gekocht en T vindt het prachtig. Uuuuren speelvermaak!
Het smeert alleen ontzettend. Allemaal kleine snippertjes overal en het plakt vooral erg aan zijn kleding.
Nu vind ik het wel belangrijk dat het niet giftig is want af en toe verdwijnt er nog wat in zijn mond.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2018 08:56

Re: Stomme vragen topic #4

Zijn jullie baby’s/dreumessen ook veel verkouden door het kdv? Mijn dochter gaat sinds half december 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf en komt steeds snotverkouden thuis. Is dit herkenbaar?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jan 2018 09:08

Re: Stomme vragen topic #4

Ja helaas Champagne. Hier ook al sinds oktober non stop verkouden.
Echt weerstand opbouwen helaas.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2018 09:15

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:Ja helaas Champagne. Hier ook al sinds oktober non stop verkouden.
Echt weerstand opbouwen helaas.


Zo sneu :-(
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jan 2018 09:19

Re: Stomme vragen topic #4

Champagne schreef:
Salome schreef:Ja helaas Champagne. Hier ook al sinds oktober non stop verkouden.
Echt weerstand opbouwen helaas.


Zo sneu :-(


Klopt! Het stomme is dat onze buurkinderen naar dezelfde opvang gaan en die beginnen altijd.
Hebben zij buikgriep, beginnen wij 3 dagen later.
Zo ook met verkoudheid, waterpokken en noem maar op.
Wij hebben een gastouder trouwens maar dat maakt dus geen verschil.
T is eigenlijk sinds onze zomervakantie continu ziek. Zucht..
2016
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Jan 2018 09:20

Re: Stomme vragen topic #4

Marin, zou stomen niet helpen? Dan komt alles lekker los. Gewoon onder/naast de hete douche. Eventueel met kamille of eucalyptusolie.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Jan 2018 09:53

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:Welke klei gebruiken jullie?
Ik heb de eetbare klei van SES gekocht en T vindt het prachtig. Uuuuren speelvermaak!
Het smeert alleen ontzettend. Allemaal kleine snippertjes overal en het plakt vooral erg aan zijn kleding.
Nu vind ik het wel belangrijk dat het niet giftig is want af en toe verdwijnt er nog wat in zijn mond.


Eetbare klei? Welke heb je? Wij hebben ook speciale klein vanaf 12 maanden. Niet giftig, wel mega zout, zodat ze het alsnog niet in hun mond willen stoppen. M wil er alleen maar van eten, maar zodra ze iets in haar mond stopt, is het brullen :palm:
december 2016
juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers