Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

<<

Anoniem282

Bericht 13 Jan 2018 15:29

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Dat slapen is echt heel rot, hè. Gisteren een niet zo'n soepel gesprek gehad in het ziekenhuis en daar was ik zo gefrustreerd en verdrietig van, dat ik gisteravond een sigaret heb gerookt. Ik zou normaal gesproken het niet zo erg vinden om mar 4 uurtjes per nacht te slapen, als ik al jarenlang dezelfde baan had en/of vrij de volgende dag. Ik merk dat dit me nu al opbreekt, omdat het hebben van een nieuwe baan al ontzettend veel vergt.

Ik probeer nu maar te minderen qua sigaretten roken en vanaf feb. ga ik dan wel weer klooien met tabletjes. Het is nu de tijd niet, ik krijg er sinds gisteren meer stress van dan dat het me goed doet. Voelde eerst heel erg als falen, maar alles tegelijk aanpakken is blijkbaar voor mij toch teveel van het goede.

Ik hoop voor jou echt dat je echt uit kan zitten qua slecht slapen en vast kunt houden aan de positieve kanten die al hebt ontdekt. Je mag echt heel trots op jezelf zijn!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Jan 2018 15:33

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

:cheering:

Even cheerleaden voor jullie hoor. Supergoed bezig Guat en Joey!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Jan 2018 15:37

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ooh wat rot voor je dat het voor jou nu even niet de tijd is. Ik vond het ook heel moedig dat je in jouw omstandigheden het aanging. Maar ook al is het kut als het niet lukt, echt van elke stoppoging leer je. Ik hoop dat je nu dan kunt accepteren dat je er voorlopig niet mee bezig gaat en er ook niet de hele tijd hoeft over na te denken!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Jan 2018 15:38

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Teun schreef::cheering:

Even cheerleaden voor jullie hoor. Supergoed bezig Guat en Joey!


Yeahhh :banaan:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2018 17:24

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Hoe willen jullie t liefste gesteund worden?
Vriend is nu een week gestopt masr o zo ontzettend chagrijnig. Eerst was t wat hangerig, maar nu is t echt niet lekker in zn vel zitten. Hij kan daar zelf ook niet tegen, waardoor hij mss nog meer chaggy wordt.. En hij wil t eigenlijk ook niet vanwege mij. Ik zeg ook dat t niet leuk Is, maar dat t gewoon ff iets waar hij doorheen moet. En ja dat ik ook wel eens een x chaggy terug kan reageren, omdat ik nu ff veel op me neem
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2018 18:00

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Nou mijn vriend is ook gestopt en was ook heeeeeel chaggie. Ik eigenlijk nauwelijks. Maar wat wij van te voren hebben besproken is dat we ervan uit gingen dat we ongeveer 3 weken chaggie zouden zijn en dat van elkaar zouden pikken. En ook besproken dat dat dus kon gaan knallen omdat de ander ook chaggie was, maar dat dat wel over zou gaan. Door ervan bewust te zijn hoopten we dat het uiteindelijk tot weinig problemen zou blijven.
Nou was mijn vriend de eerste week idd chaggie en ook echt gemeen soms. Ik heb veel gewoon gepikt met ons gesprek in het achterhoofd, maar goed, ik pik ook niet alles natuurlijk. Net als wat jij volgens mij beschrijft. Nou dit is een lang verhaal om duidelijk te maken dat hij er inderdaad doorheen moet en ik denk dat jij weinig kunt doen behalve wat milder zijn dan je evt normaal zou doen.
Als ik extra lief of aardig tegen m'n vriend ging doen tijdens zo'n kutbui hielp dat ook niet, niks was dan toch goed. Ik moest hem gewoon met rust laten (zo zou het bij mij ook werken).
Maar het gaat echt over! Hier gelukkig al na een 7/8/9 dagen. Nu 2.5 week gestopt en weet het al niet eens precies meer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Jan 2018 18:46

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ohhh wat balen Guat maar je moet er wel echt helemaal achter staan, anders wordt het m gewoon niet... op naar febr dan! :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2018 20:11

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Tnx joey voor de herkenning. Wat je schrijft klopt. Ik weet ook dat hij/ik/Wij hierdoor heen moeten. Ik kan dat nog wel langs me neer leggen. Maar vind t wel lastig te zien dat hij bijv sneller reageert op dochter. Maar goed dat neem ik dan snel over. Ik zeg wel eens dat vriend nu chaggy Is, en volgens mij heeft zij zelf er minder last van, maar dat vind ik lastig. Maar vriend vind dit gevoel zelf ook helemaal niks. Hij noemt t blij, en bijna depressief. Heeft nu nicotinepleisters gekocht ikn se hoop dat hij daardoor zich iets beter voelt.. Ik geloof daar niet helemaal in maar ga er nu maar eens tegen in ;)
(Dit is overigens als de zoveelste poging, en de andere pogingen had hij de eerste dagen nog wel 1-2 sigaretjes gerookt soms, dus in die zin is t wel knap dat hij er nog niet 1 opgestoken heeft)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Feb 2018 11:48

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

YES! Vandaag ben ik bij de POH geweest. Ik ben zó klaar met roken! Was me de laatste weken ook echt aan het ergeren aan het verslaafde gedrag wat er bijkomt.
Op haar advies ga ik morgen beginnen met zuigtabletjes. Ik rook niet zo heel veel, op normale dagen hooguit 10.
Ik heb er zin in iig!

Hoe gaat het bij jou Joey? En bij je vriend Elro?
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Feb 2018 12:06

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Top, Kees!! Niet roken of zó fijn. Bij mij gaat het prima, nu bijna 8 weken gestopt en na 5 weken nauwelijks ergens last meer van! Het begin is wel moeilijk natuurlijk. Succes!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2018 13:12

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wat goed Joey!!

En jij veel succes Kees. Hoe ging het toen je zwanger was? Had je er toen niet enorm veel last van?
Ik ben heel erg benieuwd hoe het je zal afgaan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Feb 2018 14:22

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed zo Joey!!

Dank jullie wel.
Zwanger ging het bijna vanzelf Winegum. In het begin wat onwennig, nam toen af en toe een hijsje van een e-smoker. Toen we naar Kaapverdië gingen was ik 10wk zwanger en heb ik hem thuis gelaten en dat ging verrassend goed.
Maar ik ben heel duidelijk toen niet voor mezelf gestopt, met het eerste het beste feestje was het raak, zo zonde want was dus 11mnd gestopt!

Morgen ga ik beginnen! Vind het stiekem wel spannend eigenlijk. Moet de eerste peuk zo lang mogelijk uitstellen en dat kan dan met behulp van die zuigtabletjes. Over 4wk weer een afpsraak bij de POH om te kijken hoe het gaat.
30-04-2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Feb 2018 14:42

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ja, dat lijkt me ook echt lastiger. Toen deed je het voor de gezondheid van je ongeboren kind, lijkt me toch een makkelijkere motivatie.

Maar goed, je lijkt er nu ook wel klaar voor te zijn.
Waarom ga je niet vandaag al beginnen met stoppen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Feb 2018 16:31

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Winegum schreef:Ja, dat lijkt me ook echt lastiger. Toen deed je het voor de gezondheid van je ongeboren kind, lijkt me toch een makkelijkere motivatie.

Maar goed, je lijkt er nu ook wel klaar voor te zijn.
Waarom ga je niet vandaag al beginnen met stoppen?


Ze raadde me aan om morgen de eerste sigaret zo lang mogelijk uit te stellen ipv vandaag 'halverwege' de dag te beginnen (met stoppen). De exacte reden daarvan weet ik eigenlijk niet :laughcry:
30-04-2017
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Feb 2018 16:56

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ik ben tig keer gestopt, maar halverwege de dag beginnen zou me echt niet lukken. Al was het maar om het feit dat je door te slapen de eerste moeilijke uren gestopt zijn er al op hebt zitten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 04 Mrt 2018 22:53

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Joey super goed!!

Kees, hoe gaat t?

Met vriend ging t eigenlijk wel goed!! Zei heel soms op t werk er 1tje te hebben geroken, maar daar bleef t bij.
Alleen op vakantie ging t de eerste avond al meteen mis. Hij ging water halen zag dat de sigaretten hier wel heel goedkoop waren.. ik kan boos worden, maar zie dat op vakantie ook niet zitten. Wel gezegd wat ik vond, en dat als hij na de vakantie weer stopt ik dan geen zin heb in chagarijnigheid. Hij is nu nog steeds van plan morgen (laatste dag) te stoppen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Okt 2018 12:06

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Hoe is het hier met de gestopte mensen?

Vriend is het niet gelukt... zou nu maandag weer een poging doen (stoptober), maar heeft alle dagen wel 2-3 sigaretjes gerookt. Ik vind het lastig hiermee om te gaan. Ik wil hem natuurlijk steunen, maar wil ergens nu ook boos worden dat hij het nog geen dag vol heeft gehouden..
(En ik ben zelf jaren geleden gestopt, dus weet echt wel dat t niet 123 zo makkelijk is. Maar vind het ergens ook wel 'zwakjes' van hem)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Okt 2018 13:52

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Gestopt nog en vriend ook! Kunnen ons beide ook niet meer voorstellen te roken. Wat dan weer niet betekent dat ik er nooit meer zin in heb. Forever verslaafd.

En ik snap je Elro. Ben ook bang dat je er weinig aan kunt doen, maar je irritatie is erg begrijpelijk. Maar je weet zelf dus ook hoe moeilijk het is.. ik ben zelf ook meerdere keren gestopt geweest en na korte of lange tijd dan toch weer begonnen. Hoop dat ik er nu echt niet meer aan begin.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Okt 2018 15:21

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Ik ben een half jaar geleden ook weer begonnnen. Bijna anderhalf jaar was ik eraf geweest. En toch is dat voor mij schijnbaar niet genoeg om er van af te blijven. Ik doe maar weer mee met Stoptober. Zo is het me immers de vorige keer ook gelukt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Okt 2018 16:29

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Wat enorm goed van je Joey! :cheering:

En Thunder, heel veel succes!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Okt 2018 16:48

Re: Stoppen met roken in 2018-wie nog meer?

Goed zo joey!!

Jammer thunder.. idd succes

Ik heb zelf heel lang gerookt (jaar of 9) en ook niet heel weinig. Toch is t me in 1x gelukt, en ben ik er nu zo'n 10 jaar vanaf. Daarom is t idd een frustratie naar vriend (zonder verdere veroordeling naar iets of iemand!)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers