Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteiten naast school

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jan 2018 10:30

Activiteiten naast school

Welke activiteiten doen jullie kinderen naast school?

Mijn zoon is nu 7 en zit nog op zwemles en heeft op judo gezeten maar dat vond hij niet meer leuk dus daar is hij mee gestopt met de zomervakantie. Nou merk ik dat hij graag weer iets zou willen doen maar hij is hypermobiel en heeft een motorische afwijking waardoor niet alle sporten even goed gaan. Hij wil bijvoorbeeld wel graag op voetbal maar dat is niks want hij kan niet hard rennen en voordat hij bij de bal is zijn de andere kinderen alweer aan de andere kant van het veld. Tennis leek hem ook wel wat maar daar heeft hij de kracht niet voor in zijn handen en armen.
Nou zag ik van de week dat ze hier in de wijk een soort gewone gym/spelletjes lessen hebben in de gymzaal hier vlakbij dus misschien is dat wel leuk om te doen en hij wil misschien op gitaarles dus daar gaan we een keer een proefles van doen. Maar ik dacht misschien doe ik hier nog inspiratie op voor andere activiteiten waar ik nog niet aan gedacht heb.
2010 2012
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 10 Jan 2018 12:03

Re: Activiteiten naast school

Is hij graag creatief? Anders iets van tekenles ofzo.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 10 Jan 2018 12:07

Re: Activiteiten naast school

ShallY schreef:Is hij graag creatief? Anders iets van tekenles ofzo.


Nee dat vindt hij niet leuk. Hij is meer van de computers, experimenten enz. Ik heb hem al opgegeven voor een mad science cursus binnenkort maar dat is helaas maar 6 keer. Verder heb ik daarmee niet echt iets kunnen vinden in de buurt.
2010 2012
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Jan 2018 12:12

Re: Activiteiten naast school

Mijn dochter van 5 zit op gym. Dat is 1 keer per week 3 kwartier.
Vanaf groep 3 is het een uur.

Binnenkort gaat ze op zwemles, ik weet nog niet of we haar dan ook op gym houden.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 10 Jan 2018 12:16

Re: Activiteiten naast school

Mijn zoontje is ook niet echt van het sporten. Hebben ook nog niks voor hem gevonden. Hij zit nu op scouting. Hij vindt dit helemaal geweldig.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jan 2018 12:18

Re: Activiteiten naast school

Mijn dochter van 4 zit op gym.

In het dorp waar ik werk, hebben ze knutsellessen. Is zoiets niet bij jullie te vinden? Ze doen regelmatig technische dingen, hartstikke leuk!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Jan 2018 12:19

Re: Activiteiten naast school

Mijn dochter heeft eerst kleutergym gedaan en is daarna gaat turnen (en dat doet ze nog). Daarnaast gaat ze ook nog naar musicalles. Ze zou nog wel iets willen doen maar ik vind dit nu wel even genoeg.
Mijn zoon zit op zwemles en wil daarna het liefst niks doen;-) Wij willen wel graag dat hij daarna iets gaat doen en hij denkt dat hij dan Freerunning wil gaan doen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2018 12:30

Re: Activiteiten naast school

Vanwege de hypermobiliteit van je zoon, zou ik kiezen voor iets van Atletiek. Daarin komen allen grondvormen van bewegen veel aan bod en alle spiergroepen worden gebruikt. Op deze manier leert hij ( onbewust) alle spieren gebruiken en zal hij zo beter met spieren zijn hypermobiliteit opvangen.

Wat ik in mijn jeugd ook heel fijn vond was dat wij naast een sport ook muziek les hadden. Misschien is er een leuk muziek instrument wat hij kan leren spelen. Vele muziekscholen bieden ook een programma aan waarbij de kennismaken met allerlei muziekinstrumenten en dat ze daarna pas een keuze maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jan 2018 13:23

Re: Activiteiten naast school

Net voor de kerstvakantie hebben ze zwemdiploma B ook gehaald dus dat is net af gerond.
Sinds het begin van dit schooljaar zitten ze allebei op gym dat is een uur. Eentje zit ook nog op dansles dat is 45 minuten en ze krijgen samen ponyles dat is een half uur (het rijden, de voorbereiden en afronding komt er dan nog bij)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem245

Bericht 10 Jan 2018 14:38

Re: Activiteiten naast school

Mijn zoon is met 7 jaar begonnen met drummen.
Daarnaast heeft hij Judo gedaan, vond hij niet zo heel leuk, en daarna Atletiek. Dat vond hij wel heel leuk maar hij groeit ontzettend snel en kreeg daarom veel last van kramp. Daar is hij na 1,5 mee gestopt.
Hij heeft een tijdje niks gedaan maar gaat morgen beginnen met Freerunnen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 10 Jan 2018 14:56

Re: Activiteiten naast school

Oudste is 6 en zit 1uur per week op gym en 1uur per week op gymles. Als ze klaar is met haar zwemdiploma's wil ze graag paardrijden en eigenlijk wil ze ook op ballet of toneelles.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jan 2018 17:48

Re: Activiteiten naast school

Scouting en atletiek zijn al genoemd, maar daar moest ik ook aan denken! Wel lekker bewegen en buiten zijn, maar niet op een heel competatieve manier (al kun je met atletiek ook meedoen aan wedstrijden, maar dat is toch anders dan hoe het bij bijvoorbeeld voetbal gaat).
Hardlopen kan wel belastend zijn bij hypermobiliteit volgens mij.

Onze zoon van 9 zit bij een klimvereniging, wij zijn wekelijks in de klimhal. Een sport waarbij je vooral je eigen grenzen verkent en verlegt. Prestaties ten opzichte van andere kinderen zijn niet zo belangrijk. Ik denk dat boulderen (zonder touw) misschien lastig is met weinig kracht in de armen, maar toprope klimmen (met touw), zou prima moeten gaan. Wel eens geprobeerd?

Judo lijkt me ook een hele goede!
<<

Anoniem272

Bericht 10 Jan 2018 17:50

Re: Activiteiten naast school

O ja en Silly-Ones advies sluit ik me ook bij aan. T. heeft zo'n oriëntatieklas muziek doorlopen en voor trombone gekozen. Hij geniet er zo van.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 10 Jan 2018 17:54

Re: Activiteiten naast school

Filoria schreef:
Judo lijkt me ook een hele goede!


Misschien de openingspost nog eens doorlezen? :smile:
<<

Anoniem272

Bericht 11 Jan 2018 10:09

Re: Activiteiten naast school

Haha, lekker suf :palm:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers