Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

<<

Pjut

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 06 Jan 2018 20:17

Bericht 07 Jan 2018 21:40

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik werd ingeleid met 37 weken.
Ik had in mijn vluchttas:

Voor dochter
2 complete setjes kleding maat 50 ( ik verwachtte een kleintje)
mutsje
jasje
maxi cosi

Voor mij
lang Shirt om in te bevallen ( niet gebruikt :') )
warme sokken ( niet gebruikt )
dextro ( niet gebruikt )
Camera en lader
Telefoon en lader
Muntje voor rolstoel ( niet gebruikt )
Grote boxersshorts
Fijne shirts en broeken voor na de bevalling
Gevulde toilettas

Voor mijn man had ik nog extra ondergoed en shirt meegenomen.
Uiteindelijk duurde de bevalling nog geen 3 uren. Dus vandaar dat ik eigenlijk niet veel nodig had.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Jan 2018 21:53

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik weet het gewoon niet meer, uiteindelijk ook niet nodig gehad maar ik heb geen idee meer! Ik weet wel dat ik er steeds meer in ging stoppen.

Kleertjes in plastic tasje was wel een goede tip inderdaad, zo kon de kraamzorg thuis ook zo het eerste pakje uit de tas halen.
⁠♡♡♡
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Jan 2018 22:02

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Voor mezelf:
Badjas. Hier werden we nog om uitgelachen maar ik vond het superfijn toen ik vanuit het bad dat in een andere ruimte zat naar de kraamsuite moest lopen terwijl ik al persweeën had :)
Een joggingbroek en een wijde trui voor het naar huis gaan vond ik heel fijn. Even iets fris aan dat wel heel lekker zat.
Dextro. Uiteindelijk tijdens de bevalling niet aan gedacht maar ik kan me voorstellen dat dat fijn kan zijn om even op kracht te komen.
Een opgeladen camera
Ik had ook lekkere douchegel mee maar we hadden zo'n stomme verpleegkundige die zei dat ik thuis maar uitgebreid moest douchen en mijn haar moest wassen. Ze gaf me een washand met Zwitsal :nopompom:
Wat te lezen: niet gebruikt

Voor de baby:
Twee setjes, één in maat 50 en één in 56.
Mutsje
Wikkeldeken

Nog een andere tip: test van te voren hoe de maxicosi in de auto moet worden bevestigd. En neem de maxicosi ook vast mee naar binnen zodat 'ie op kamertemperatuur kan komen. Direct uit de auto is het ding veel te koud.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pjut

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 06 Jan 2018 20:17

Bericht 07 Jan 2018 22:16

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Teun schreef:Voor mezelf:
Badjas. Hier werden we nog om uitgelachen maar ik vond het superfijn toen ik vanuit het bad dat in een andere ruimte zat naar de kraamsuite moest lopen terwijl ik al persweeën had :)
Een joggingbroek en een wijde trui voor het naar huis gaan vond ik heel fijn. Even iets fris aan dat wel heel lekker zat.
Dextro. Uiteindelijk tijdens de bevalling niet aan gedacht maar ik kan me voorstellen dat dat fijn kan zijn om even op kracht te komen.
Een opgeladen camera
Ik had ook lekkere douchegel mee maar we hadden zo'n stomme verpleegkundige die zei dat ik thuis maar uitgebreid moest douchen en mijn haar moest wassen. Ze gaf me een washand met Zwitsal :nopompom:
Wat te lezen: niet gebruikt

Voor de baby:
Twee setjes, één in maat 50 en één in 56.
Mutsje
Wikkeldeken

Nog een andere tip: test van te voren hoe de maxicosi in de auto moet worden bevestigd. En neem de maxicosi ook vast mee naar binnen zodat 'ie op kamertemperatuur kan komen. Direct uit de auto is het ding veel te koud.


Dat testen van de maxicosi vind ik wel een goed punt! Hadden wij niet aan gedacht haha. Stonden we bij mijn driedeurs auto te klooien met 32 graden.... :palm:
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 07 Jan 2018 22:50

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

of nog erger je komt er dan pas achter dat de gordel van de achterbank te kort is en de airbag niet uit kan waardoor de voorstoel ook geen optie is.

handige lijstjes trouwens.
wanneer zijn jullie begonnen met het inpakken van de vluchttas?
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 07 Jan 2018 23:35

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Filoria schreef:O ja en een opgeladen camera waarvan je de instellingen hebt gecheck / je partner weet hoe die werkt.

Dat je partner niet nog tien minuten staat te klooien met ISO-waardes, de flitser etc. om een goede eerste foto te kunnen maken :palm:


Bij de derde lag de camera (en al het spul voor baby..) nog in de auto. Ze besloot na 42 weken dat het toch tijd was om in een rap tempo te komen..
Gebeurd ons niet nog een keer! Haha
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Jan 2018 07:53

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik had gewoon de standaard dingen mee.

Shirt, fijne zachte broek, bh, tandenborstel, tandpasta, douchespullen portemonnee en mijn controlekaart van de vk.
Voor dochter: 2x kleertjes, omslagdoek, maxi cosi en jasje. Det is het. Ik ging poliklinisch bevallen en ging ervan uit dat als ik onverwachts wel moest blijven, de rest wel van huis opgehaald kon worden.
<<

Anoniem252

Bericht 08 Jan 2018 07:56

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Elska schreef:of nog erger je komt er dan pas achter dat de gordel van de achterbank te kort is en de airbag niet uit kan waardoor de voorstoel ook geen optie is.

handige lijstjes trouwens.
wanneer zijn jullie begonnen met het inpakken van de vluchttas?


Wij gingen begin van mijn verlof (34 weken) een weekendje weg op 200 km rijden. Toen toch voor de zekerheid maar een vluchttas meegenomen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Jan 2018 08:24

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik heb die volgens mij vanaf 37/38 wk echt klaargemaakt. Wij gingen met 35 wk ook nog een weekendje weg, maar daarvoor niks extras meegenomen ofningepakt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Jan 2018 09:53

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik had een klein rol koffertje, zo'n handbagage formaat en aan de ene kant de spullen van de baby en mijn man en aan de andere kant voor mijzelf. Ik wist beide keren al dat ik 48 uur moest blijven na de bevalling.

Voor de baby had ik alles twee keer, romper, sokken, muts en pakje. Daarnaast een omslagdoek en iets warms voor in de maxi cosi.
Voor mijzelf had een zwarte joggingbroek, een aantal zwarte strakke boxers van mijn man die ik na de bevalling droeg, voedings hempje, bh en een vestje met knoopjes zodat ik makkelijk kon voeden en slippers. En dan het shirt waar ik in wilde bevallen en een oplader voor mijn telefoon. Daarnaast had ik mijn make-up tasje bij me want ik wilde niet dat de oudste van me zou schrikken na de bevalling ( eerder bij mijn schoonzus gebeurd omdat ze zo wit zag), deo en een mini shampoo.
Voor mijn man een T-shirt, schone boxer, Ipad met oplader en iets van een mueslireep.

En dan had ik nog het briefje met inlogcodes voor de geboorte kaartjes zodat we die in het ziekenhuis al konden bestellen.

Mijn man was overigens prima in staat om de kleding voor de baby te pakken ed, dus ziplock zakjes ed was hier echt niet nodig. Daarnaast wonen we op 10 minuten van het ziekenhuis dus als het nodig was geweest om even op en neer te gaan in de dagen na de bevalling was dat ook geen probleem.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jan 2018 11:17

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Veel te veel eigenlijk, maar ik wist dan ook niet wat het fijnste was met bevallen. Ik ben ingeleid en ben in totaal 4 dagen in het ziekenhuis geweest.
Zwangerschapspyama
2 nachthemden
Bikini
Badjas / ochtendjas
Pyama met knoopjes zodat ik makkelijk kon voeden
Aantal paar sokken
Positiejoggingbroek en trui, ook voor als ik weer naar huis zou mogen. Die zaten zo heerlijk, die mis ik wel! Besteld bij Zalando destijds.
Zwangerschapsonderbroeken
Ipad & oplader
Tijdschriften & een boek (bijna niets mee gedaan)
Telefoon & oplader
Toiletspullen, zodat ik me lekker kon douchen, haren wassen en ook wat opmaken met naar huis gaan
Dextro, pepermuntjes & ontbijtkoek (niet gebruikt. Kreeg ‘s avonds laat na de bevalling nog het eten wat ik graag wilde)
Lippenbalsem
2 setjes kleding voor de baby (maat 50 en maat 56)

Man had eigen spullen meegenomen, maar daar stond al een deel van klaar.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 08 Jan 2018 14:01

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Elska schreef:wanneer zijn jullie begonnen met het inpakken van de vluchttas?

Met 34 weken ofzo.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 08 Jan 2018 15:19

Re: Vluchttas.. Wat zat/zit er bij jou in?

Ik had bij 35/36 weken wel deels ingepakt maar toen ik met 38+2 midden in de nacht weeën kreeg en naar het ziekenhuis moest heb ik eerst m'n tas verder moeten inpakken.

En nog voordat we gingen tijden heb ik m'n man laten zien hoe de maxi cosi vast moest in de auto.
Dat waren we dat weekend van plan maar toen besloot de kleine man al dat het tijd was om te komen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers