Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede wandelschoenen

<<

Anoniem 42

Bericht 03 Nov 2013 21:53

Goede wandelschoenen

Welke wandelschoenen zijn goed en ook betaalbaar? Iemand tips?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Nov 2013 21:57

Re: Goede wandelschoenen

Waar wil je ze voor gebruiken?
Ik heb zelf schoenen van New Balans gekocht voor de 4daagse afgelopen zomer. Daarbij goed gelet dat ze heel ruim zaten, omdat bij lange wandelingen je voeten gaan uitzetten. Ik ben voor mijn schoenen naar een loopwinkel gegaan die en hardloopschoenen verkoopt en wandelschoenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem321

Bericht 04 Nov 2013 10:24

Re: Goede wandelschoenen

Het ligt er aan wat je doel is. Als je hier in Nederland wilt wandelen kun je best uit de voeten met wandelschoenen uit de A-categorie. Daarvoor kun je best naar de ANWB-winkel of naar Scapino (Mountain Peak). Die schoenen zijn betaalbaar.
Als je echt bergwandelingen wilt gaan maken, dan adviseer ik je om toch een hogere categorie (b/c) te nemen, omdat die nou eenmaal meer stevigheid bieden en je die dan ook nodig hebt.
Bij Scapino verkopen ze verschillende soorten wandelschoenen, maar ik heb niet zulke goede ervaringen met de 'stevigere' wandelschoenen van Mountain Peak, deze gingen gauw kapot bij gebruik in de bergen.
Ik heb zelf a-categorie schoenen van Scapino voor wandelingen hier in Nederland en dat bevalt prima.
Voor bergwandelingen heb ik wandelschoenen van Hanwag in de b/c categorie. Deze kostten een behoorlijke duit, maar bieden wel de stevigheid die je nodig hebt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Nov 2013 13:40

Re: Goede wandelschoenen

Ik loop zelf al jaren op Lowa. Deze wandelschoenen slijten niet zo snel. De zolen hebben erg veel profiel en zijn aardig dik waardoor ze lang mee gaan. Ik heb een paar gehad waar ik bijna 5 jaar mee gedaan en dat terwijl ik er bijna elk weekend wel zo'n 5 km op heb gelopen. New Balance heb ik ook gehad en kan daar niet aan tippen. Dat zijn zeker geen slechte schoenen, maar ook mijn ouders die de 4 vierdaagse tig keer hebben gelopen en verschillende merken hebben geprobeerd komen toch elke keer op Lowa (de gewone schoenen, niet de bergschoenvariant want die hebben ze ook) uit omdat daar de zool het langste goed van blijft. In de opruiming kun je ze voor 100 euro tegenkomen, maar meestal zijn zo rond 150 euro. Echter gezien de langere periode dat je erop kunt lopen tov andere schoenen zijn ze die prijs wel waard.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 04 Nov 2013 22:00

Re: Goede wandelschoenen

Ik heb ook lowa's
Afbeelding
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 04 Nov 2013 22:30

Re: Goede wandelschoenen

Ik heb Meindels, de hogere variant omdat ik soms last van m'n enkels heb. Ben er zeer tevreden over, draag ze bijna elke actieve vakantie.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Nov 2013 22:50

Re: Goede wandelschoenen

Ik heb nu outdoorschoenen gezien van Lumberjack die ik erg mooi vind. Maar zijn ze ook wel praktisch? Want ze zien eruit alsof ze niet meer schoon te krijgen zijn na een wandeling door de modder.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers