Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 04 Jan 2018 10:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat een verdrietig nieuws Emma.

Vervelend dat je van je omgeving niet de steun krijgt die je hoopte. Ik kon ook helemaal niks met opmerkingen als 'je weet in elk geval dat je zwanger kunt worden'.

Mensen bedoelen het goed en weten vaak niet wat te zeggen, maar daar zit je dan gewoon niet op te wachten.

Neem de tijd om het te verwerken.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jan 2018 11:07

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Emma! Ik kon ook helemaal niks met zulke, vast goedbedoelde, rationaliserende opmerkingen. Het is gewoon een groot verlies en daar mag je heel verdrietig, boos en onzeker over zijn. Heel veel sterkte!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jan 2018 11:31

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik snap helemaal wat je bedoelt Emma. Die opmerkingen, hoe goed bedoeld ook, zijn vreselijk.

Ja, je bent zwanger geraakt, maar dat heeft wel een eeuw geduurd en nu sta je nog met lege handen. Je hele toekomstbeeld is gewoon uiteen gespat en dat doet pijn. Het is jullie verdriet, neem de tijd hiervoor om dit te verwerken.

Ik weet zelf helaas ook wat het is, zowel missed abortions al ondoordachte opmerkingen. Als je vragen hebt of je verhaal kwijt wilt, je mag altijd een PM sturen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Jan 2018 11:32

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Voor de dames die tabletten hebben ingebracht, hoe lang duurde het voordat het op gang kwam en hoe lang duurde het?

En bedankt voor alle reacties, die doen me echt goed!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Jan 2018 11:43

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma: ik heb twee keer tabletten gehad. De eerste keer werkten ze vrij snel (binnen een paar uur) en dacht ik dat er vanaf te zijn. Helaas was dat niet het geval. Bij de controle bleek echter dat alles er nog zat en kreeg ik alsnog een curettage.

De tweede keer wist ik door de termijn (het kindje was met ruim 12 weken gestopt met groeien) van tevoren dat de tabletten waarschijnlijk niet voldoende waren. Uiteindelijk na ca. 18 uur het kindje verloren. Alsnog een curettage gehad voor restweefsel en een paar maanden later nog één.

Mijn ervaringen zijn dus wisselend. Al ben ik heel blij dat bij de tweede keer het kindje zelf kwam. Dit was zo fijn voor de verwerking.

Nogmaals, veel sterkte.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2018 11:46

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma schreef:Voor de dames die tabletten hebben ingebracht, hoe lang duurde het voordat het op gang kwam en hoe lang duurde het?

En bedankt voor alle reacties, die doen me echt goed!

Binnen 3 uren begon het lichtjes te bloeden en binnen 5 uren was ik alles kwijt. Heb wel netjes de avond en de volgende dag ook weer tabletten ingebracht om de hele kuur zeg maar af te maken.
Bij de controle 2 weken later zat er alleen nog een klein beetje bloed wat met een volgende menstruatie eruit zou komen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Jan 2018 13:04

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat ontzettend verdrietig Emma, heel veel sterkte.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 04 Jan 2018 13:44

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Emma. Neem de tijd om het te verwerken, dat is echt belangrijk. Veel sterkte!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 04 Jan 2018 14:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ah jemig wat rot van die opmerkingen. Heel veel sterkte en dikke knuffel van mij.
<<

Anoniem318

Bericht 04 Jan 2018 15:50

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Emma, ben je nu bezig met de tabletten? Heel veel sterkte.

Ik denk dat de werking wel sterk kan verschillen per persoon en ook per dosis. Het lijkt alsof iedereen verschillende hoeveelheden en schema's voorgeschreven krijgt, dus afhankelijk daarvan verloopt ook de afstoting. Ik moest 4 pillen tegelijk inbrengen, 48 uur wachten en dan een tweede dosis van 4 pillen inbrengen. Bij mij begon het bloedverlies geleidelijk (zoals een menstruatie ongeveer) en pas 7 uur na de tweede dosis ben ik uiteindelijk het vruchtje en de rest verloren. Een proces van 2 dagen dus. Maar het kan ook gaan zoals bij Cotton (ik hoop het voor je).

Misschien ook handig om te weten: je kan door de pillen een beetje verhoging krijgen en buikloop - dat is normaal. Nogmaals heel veel sterkte.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2018 16:05

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

MB mijn schema was inderdaad anders. Ik moest 's ochtends 2 tabletten inbrengen, dan `s avonds weer 2 en dat de volgende dag herhalen.
Toen ik er zelf midden in zat heb ik daar op Google op gezocht en ieder ziekenhuis heeft andere schema's bleek toen wel.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Jan 2018 16:14

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Madame Butterfly schreef:Emma, ben je nu bezig met de tabletten? Heel veel sterkte.

Ik denk dat de werking wel sterk kan verschillen per persoon en ook per dosis. Het lijkt alsof iedereen verschillende hoeveelheden en schema's voorgeschreven krijgt, dus afhankelijk daarvan verloopt ook de afstoting. Ik moest 4 pillen tegelijk inbrengen, 48 uur wachten en dan een tweede dosis van 4 pillen inbrengen. Bij mij begon het bloedverlies geleidelijk (zoals een menstruatie ongeveer) en pas 7 uur na de tweede dosis ben ik uiteindelijk het vruchtje en de rest verloren. Een proces van 2 dagen dus. Maar het kan ook gaan zoals bij Cotton (ik hoop het voor je).

Misschien ook handig om te weten: je kan door de pillen een beetje verhoging krijgen en buikloop - dat is normaal. Nogmaals heel veel sterkte.


Nog niet, ik heb ze wel en ga er zo maar aan beginnen. Zie er een beetje tegenop aan de ene kant omdat het dan echt weg is, stom hè. Ga het wel echt zo doen want het moet toch en ik hou alleen mezelf voor de gek.
Ik heb 8 pillen gekregen, moet er zo 4 nemen en als er na 24 uur niks gebeurt nog een keer 4. Raar inderdaad dat ieder ziekenhuis iets anders aanhoudt!
<<

Anoniem318

Bericht 04 Jan 2018 16:33

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik snap het wel, het is dan definitief en er is dan geen weg meer terug. Maar dat is er nu eigenlijk ook niet, je moet alleen nog afscheid nemen van het idee. Het voelt verschrikkelijk om dit nu te moeten doen, maar het is ook de enige manier om weer vooruit te kunnen kijken. Straks (vanavond of morgen) is het achter de rug en kun je weer naar de toekomst kijken en je focussen op een toekomstige zwangerschap die hopelijk niet lang op zich zal laten wachten.

Jouw scheme lijkt op mijn schema maar beter, hopelijk ben je er snel vanaf. Laatste tip: je gaat misschien wel krampen krijgen als het vruchtje eruit komt - laat het over je heen komen, probeer ze niet tegen te houden en niet bang te zijn. Die krampen helpen jou en je lichaam vooruit, het is precies wat er moet gebeuren. Beetje zweverig misschien, maar ik dacht de hele tijd: ok kom maar, laat het maar voorbij zijn. Als de krampen beginnen, dan is het ook echt zo weer voorbij (bij mij ongeveer 30 min).
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Jan 2018 16:38

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt voor de tip, ik ga eraan proberen te denken als het zo ver is. Voor nu zie ik ook gewoon op tegen het onbekende, ik hoop dat het allemaal snel voorbij is.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 04 Jan 2018 16:55

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Mag je ze wel 's avonds inbrengen Emma? Ik mocht dat niet. Stel dat.je heel.extreem gaat vloeien is contact met het ziekenhuis lastiger. Ik vond het trouwens ook doodeng, heel logisch!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2018 16:57

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik zou ook niet 's avonds het eerste inbrengen denk ik. Met een beetje pech zit je dan midden in de nacht op het heftigste punt. Verder ook wat Uffe aangeeft.

Het is ook doodeng, ik vond het vreselijk eng. Wat moet je er nou van verwachten? Sterkte!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Jan 2018 17:35

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Een uurtje geleden heb ik ze ingebracht, wil er toch zo snel mogelijk vanaf zijn. Van het ziekenhuis mocht dat ook gewoon, omdat nooit te zeggen is hoe lang het duurt voor het iets doet. Net belde de verloskundige die gaf aan dat ik haar kan bellen als het niet goed gaat en ik heb ook nog een telefoonnummer van het ziekenhuis. Ik hoop dat het snel op gang komt nu.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 04 Jan 2018 17:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte de komende uren, Emma. Hopelijk helpen de pillen en heb je het gauw achter de rug.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Jan 2018 18:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte, Emma!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem306

Bericht 04 Jan 2018 20:00

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Heel veel sterkte Emma.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 04 Jan 2018 20:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Heel veel sterkte Emma!
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jan 2018 20:20

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte! Hopelijk doen ze hun werk, al vond ik het ook vreselijk om ze in te brengen. Ik kreeg wat licht bloedverlies na 3 uur maar dat heeft nooit doorgezet (ook de trede dosis niet). Hoop voor jou dat je er snel doorheen bent!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jan 2018 20:28

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte Emma!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 04 Jan 2018 20:31

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Och wat verdrietig Emma. Sterkte. Hopelijk is het gauw voorbij.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Jan 2018 20:40

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte Emma!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers