Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 03 Jan 2018 14:35

Re: Stomme vragen topic #4

Die beker hadden wij ook. Doordat het drinken in de rand blijft staan, was het een hoop geknoei.

Wij hebben al een tijd de miracle 360 beker van Munchkin. Ideale beker en lekt echt niet!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 14:38

Re: Stomme vragen topic #4

Oh zou dat het zijn? Dat ie op zich wel blokkeert, maar het restje water uit het randje komt? Dank je!

Volgens mij hebben de andere Lente Mama's op de app ook deze Munchkin beker. Misschien toch die dan eens proberen. Is dat zelfde soort principe?

Pff man voordat je erachter bent wat werkt ben je zo tientallen euro's verder. Wat moet je met al die bekers..
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jan 2018 14:51

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben die beker ook gehad, hij lekt wel, maar niet zo erg als een gewone beker. :P
Ze moeten met deze beker alsnog leren dat bekers niet op de grond/op z’n kop/schuin horen. Dat vond ik wel een mooie gedachten, maar niet altijd heel praktisch. Bij mijn dochter hebben we deze beker overgeslagen en steeds een rietjes beker of gewone beker aangeboden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jan 2018 14:57

Re: Stomme vragen topic #4

Waarom is een rietjesbeker niet aan de orde Marin? D. drinkt alleen maar uit rietjesbekers/gewone glazen met een rietje of z'n oefenbeker (maar die laatste is echt alleen om slokjes te oefenen, niet om zelf te drinken). Al sinds hij een maand of 6 is, gewoon zodra hij andere dingen dan alleen flesjes melk ging drinken. Ik vind ze ideaal, lekt bijna niet en hij kan hem gewoon zelf pakken en gebruiken.
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Jan 2018 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 14:58

Re: Stomme vragen topic #4

Soleil schreef:Ze moeten met deze beker alsnog leren dat bekers niet op de grond/op z’n kop/schuin horen. Dat vond ik wel een mooie gedachten, maar niet altijd heel praktisch.


Haha dat zeg je goed!
Hmm, dan toch misschien alleen maar deze beker aanbieden als ik zelf 'm vast houd. Maar ja, het lijkt me juist zo goed om het hem ook te laten proberen en dan kan hij zo lekker in de wipstoel met een beker zitten als ik kook bijvoorbeeld, maar niet als alles onder zit.

Elliot, omdat O nog niet snapt dat ie daaruit moet zuigen. :palm: Houd je dat ding voor z'n mond, dan doet ie niks. Idem dito met van die fruithapzuigdingen, dat lepel ik ook voor 'm op.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jan 2018 14:59

Re: Stomme vragen topic #4

Oh zo! Ja dan wordt 't lastig, haha. Ook niet als je er een beetje in knijpt zodat er iets uitkomt?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 15:01

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb zo'n harde waarin niet te knijpen valt. Haha ik hoor het al, ik moet er nóg eentje kopen. :laughcry:
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jan 2018 15:06

Re: Stomme vragen topic #4

Nou die van mij is ook hard (WHAHA als je niet het hele gesprek volgt is dit zo fout), maar als je hem helemaal vol doet en daarna dichtdraait komt er een beetje druk op het rietje en dan kun je wel ietsjes knijpen waardoor er net wat water uitkomt zegmaar. Maar ik weet niet of dat ook helpt als hij het hele principe nog niet snapt. Ik kan me niet meer herinneren hoe we dat bij D. deden, erg he. Hij snapte het geloof ik gewoon vanaf het begin al.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jan 2018 15:07

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou niet nog 5 bekers kopen hoor Marin :smile:
Gewoon de rietjesbeker van de Hema en dan inderdaad vol doen en beetje knijpen.
Geen speciale antilek rietjesbekers want daar moeten ze harder aan zuigen.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 15:10

Re: Stomme vragen topic #4

Haha Elliot. Nou ik ga het wel eens proberen. Ik weet in elk geval dat ik deze beker dan zelf maar even moet vasthouden ipv aan hem moet geven. Maar ik ben allang blij, want hij vindt drinken hieruit gewoon leuk en dus drinkt hij! Zeker nu hij al dagen koorts heeft vind ik dat echt enorm fijn.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 03 Jan 2018 15:15

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou deze inderdaad ook nog even vast blijven houden voor hem. Hier werkte hij ook niet goed omdat hij hem dan bij de rand vast hield en dan lekte hij alsnog. Ik heb nu de rietjesbeker van de action (2 euro). Die vindt Ravi echt heel fijn. Uit de rietjesbeker van de Hema dronk hij maar een paar slokken en deze drinkt hij leeg. Hier zitten handvaten aan waardoor hij hem zelf vast kan houden. Misschien een tip. Het duurt soms inderdaad even voordat ze een rietjesbeker snappen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jan 2018 15:29

Re: Stomme vragen topic #4

Marin ik kan je de rietjesbeker van de kruidvat aanraden. Kost 2,50 volgens mij. Ding kan je in duwen waardoor er dus water uitkomt. M snapte al die andere bekers niet maar met deze snapte hij het na 2 x omdat ik dan in de beker kneep. En ding is nog Antilek ook ;)

Edit: bedenk mij dat ik precies dit gesprek ook heb gehad bij mijn zwangeryogaclubje. Meerdere baby’s daar die op zelfde manier als M hebben geleerd. Allemaal aan de kruidvat bekers inmiddels.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Jan 2018 17:21

Re: Stomme vragen topic #4

Ik had dit moeten lezen voordat ik bij de Hema een tuitbeker en rietjesbeker ging kopen.. beide aangeboden, aar zoon bijt er liever op haha.lastig hoor, weet echt niet meer hoe t bij dochter ging. Ik had iig niet veel verschillende bekers gekocht. Enigste wat ik weet is dat ik op een gegeven moment warme melk in de rietjesbeker heb gedaan, geschud, en toen open gedaan en meteen in de mond van dochter: dan spuit t namelijk omhoog en gaan ze automatisch zuigen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Jan 2018 17:46

Re: Stomme vragen topic #4

Marin ik heb vaker gehoord dat die Avent bekers lekken. Volgens mij is het systeem verser hetzelfde als de Munchkin beker alleen heeft deze geen rand waar het water in blijft staan. Ik vind het echt een fijne beker.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Jan 2018 17:48

Re: Stomme vragen topic #4

Wat een gedoe is dat he Marin! Hier ligt een tuitbeker van avent en nog eentje van een onbekend merk, maar daar heeft ze nooit echt iets mee gedaan. Toen las ik dat dat blijkbaar slecht was voor de mondmotoriek, heb ik ze ook niet meer gegeven en gaf ik water of diksap gewoon uit een flesje. Of de oefenbeker van difrax. Maar M ging steeds meer zitten en snapte niet dat ze haar hoofd achterover moest doen om uit de fles te kunnen zuigen. Dan zat ze rechtop uit de (ook rechtop staande) fles te zuigen, dus toen dacht ik: rietjesbeker! We hadden er een cadeau gekregen van difrax en die ging eigenlijk meteen goed. We oefenen ook regelmatig nog met die oefenbeker, maar dat wil nog steeds niet zo...
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Jan 2018 20:52

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn dochters hebben sinds afgelopen vrijdag oorbellen. Laten "schieten" bij een juwelier. De juwelier gaf aan dat we niet mochten draaien en dat we elke dag moeten druppelen met dat spul wat we hebben meegekregen. Dat druppelen moet 2x per dag de eerste week de week daarna 1x per dag.
Nu waren we 1 januari bij familie mijn dochters laten trots de oorbellen zien en alle familieleden( iedereen ouder dan 40 jaar) zei oh ohja nu moet je elke dag draaien, ik gaf aan dat dat dus niet meer mocht, zeggen 4/5 mensen ja maar dan groeien ze toch vast....En nu denk ik daar dus steeds aan dat die oorbellen vast groeien, maar goed ik denk dan ook de juwelier zegt het niet voor niks.
Ik heb zelf geen oorbellen... maar kan iemand mijn geruststellen dat het prima is om niet te draaien en dat ze dan echt niet vast groeien.????
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 20:58

Re: Stomme vragen topic #4

Ja wat een zoektocht wat werkt he Niekske.
Hij was hier zo blij met z'n beker vanavond, hij gaat echt springen in z'n stoel zo leuk vindt hij het om eruit te drinken, zelfs als ik 'm vasthoud. Dus ik blijf deze nog maar even vasthouden bij 'm. Dank jullie voor de adviezen, ik ga die Munchkin iig even onthouden en over tijdje weer rietjesbeker proberen.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 03 Jan 2018 21:26

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou hem leren drinken uit een gewone beker.

E. Snapt ook niets van een rietjesbeker. Ook als je erin knijpt snapt hij er niets van. Munchkin beker ofeen tuitbeker die antilek is snapt hij niet.
We hebben hem in het begin uit een gewone tuitbeker laten drinken en hebben hem toen met een difrax oefenbeker uit een gewone beker leren drinken.

Hij drinkt al vanaf een maand of 10/11 goed uit een beker. Als we weg gaan neem ik een bidon mee. Die kan ik dicht meenemen en als hij dorst krijgt drinkt hij daar uit
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem316

Bericht 03 Jan 2018 21:29

Re: Stomme vragen topic #4

Oh dat vind ik wel gek studiebol, gaf de juwelier ook aan waarom je niet mocht draaien? Ik weet niet beter dan dat je moet draaien.. Zou het kwaad kunnen als je het wel doet?

Ik heb die ook gehad Marin, ellendig ding. Laatst had ik hem droog weg gezet in de kast en haalde ik hem er laatst uit: allemaal schimmel in de rand. Weg gegooid dus. Ik heb nu een Nuk beker waar ik erg enthousiast over ben. Die drinkt ook als een gewone beker. En anti lek ook. Heel fijn.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jan 2018 21:30

Re: Stomme vragen topic #4

Studiebol schreef:Mijn dochters hebben sinds afgelopen vrijdag oorbellen. Laten "schieten" bij een juwelier. De juwelier gaf aan dat we niet mochten draaien en dat we elke dag moeten druppelen met dat spul wat we hebben meegekregen. Dat druppelen moet 2x per dag de eerste week de week daarna 1x per dag.
Nu waren we 1 januari bij familie mijn dochters laten trots de oorbellen zien en alle familieleden( iedereen ouder dan 40 jaar) zei oh ohja nu moet je elke dag draaien, ik gaf aan dat dat dus niet meer mocht, zeggen 4/5 mensen ja maar dan groeien ze toch vast....En nu denk ik daar dus steeds aan dat die oorbellen vast groeien, maar goed ik denk dan ook de juwelier zegt het niet voor niks.
Ik heb zelf geen oorbellen... maar kan iemand mijn geruststellen dat het prima is om niet te draaien en dat ze dan echt niet vast groeien.????

Hier kan Cotton je alles over vertellen, hopelijk leest ze het. (Maar ze groeien niet vast nee).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jan 2018 21:32

Re: Stomme vragen topic #4

Raven schreef:Ik zou hem leren drinken uit een gewone beker.

E. Snapt ook niets van een rietjesbeker. Ook als je erin knijpt snapt hij er niets van. Munchkin beker ofeen tuitbeker die antilek is snapt hij niet.
We hebben hem in het begin uit een gewone tuitbeker laten drinken en hebben hem toen met een difrax oefenbeker uit een gewone beker leren drinken.

Hij drinkt al vanaf een maand of 10/11 goed uit een beker. Als we weg gaan neem ik een bidon mee. Die kan ik dicht meenemen en als hij dorst krijgt drinkt hij daar uit


Tot ik deze beker had (gisteren gekocht) gebruikte ik ook een normale beker. Kan hij prima maar ik zocht iets wat hij zelf vast kan houden, vandaar deze. (alleen zal ik 'm ivm lekken dan toch maar zelf vast moeten houden voorlopig)
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jan 2018 21:33

Re: Stomme vragen topic #4

Als je draait maak je steeds het wondje open waardoor het langzamer geneest dacht ik. Ik weet ook niet beter dan dat je er gewoon af moet blijven.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Jan 2018 21:36

Re: Stomme vragen topic #4

Studiebol schreef:Mijn dochters hebben sinds afgelopen vrijdag oorbellen. Laten "schieten" bij een juwelier. De juwelier gaf aan dat we niet mochten draaien en dat we elke dag moeten druppelen met dat spul wat we hebben meegekregen. Dat druppelen moet 2x per dag de eerste week de week daarna 1x per dag.
Nu waren we 1 januari bij familie mijn dochters laten trots de oorbellen zien en alle familieleden( iedereen ouder dan 40 jaar) zei oh ohja nu moet je elke dag draaien, ik gaf aan dat dat dus niet meer mocht, zeggen 4/5 mensen ja maar dan groeien ze toch vast....En nu denk ik daar dus steeds aan dat die oorbellen vast groeien, maar goed ik denk dan ook de juwelier zegt het niet voor niks.
Ik heb zelf geen oorbellen... maar kan iemand mijn geruststellen dat het prima is om niet te draaien en dat ze dan echt niet vast groeien.????

Volgens mij is het zo dat het gaatje nu een wond is en die moet dichtgroeien. Als je eraan gaat draaien, trek je die wond juist weer open. Al was het advies zo'n 25 jaar geleden inderdaad wel om te draaien, dus ik snap die reacties van je familie wel :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jan 2018 21:38

Re: Stomme vragen topic #4

Nou, volgens mij zeiden ze 25 jaar geleden tegen mij dat ik twee keer per dag even moest draaien.
En verder idd vanaf blijven zodat het wondje kan helen. Zoiets was het dacht ik haha.
Ik mocht iig ook niet vaak draaien.
2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 03 Jan 2018 21:58

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hadden wel dagelijks draaien als advies gekregen, halve rondjes zodat het haar er niet tussen kwam.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers