Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Dec 2017 13:44

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:Ik heb een hele stomme vraag... hoeveel poep luiers is normaal bij een kindje van ongeveer 13 maanden? M poept meestal zeker 3 of 4 keer per dag. Ik vind dat best veel. Ze plast ook genoeg en eet en drinkt goed (en veel) dus ik maak me er geen zorgen om. Maar ik vroeg het me gewoon af.

Ja hier ook iedere dag 4 poepluiers hoor. Ik vind het ook veel. En T is niet eens een grote eter haha
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Dec 2017 13:49

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn dochter poept ook 3 á 4 keer per dag.
Haar darmen zijn natuurlijk nog een stuk kleiner dan die van ons en ze eet aardig wat op een dag.
Zal wel goed zijn, neem ik aan.
<<

Anoniem231

Bericht 31 Dec 2017 14:05

Re: Stomme vragen topic #4

Tandjes misschien?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Dec 2017 14:35

Re: Stomme vragen topic #4

Ik denk inderdaad wat Gekkie zegt. Korte darmpjes nog.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Dec 2017 14:41

Re: Stomme vragen topic #4

Vraagje wanneer gingen jullie de Tripp Trapp zonder babyset gebruiken?
T maakt zijn gordel zelf los en wurmt zijn beentjes dan tussen de beugel. Ook wil hij steeds inde stoel klimmen wat ook gevaarlijk is als er een beugel op zit.
Onze gewone eetkamerstoelen klimt hij ook op en gaat dan gewoon zitten.
Ik zet de kinderstoel nu steeds in de gang maar dat is best een gesleep.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Dec 2017 15:01

Re: Stomme vragen topic #4

Die is er hier al een paar maanden vanaf.
Ze kan er heel goed zelf op en af klimmen en dat is zonder die beugel een stuk minder gevaarlijk.
Ze gaat er nu ook niet meer op staan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Dec 2017 15:10

Re: Stomme vragen topic #4

Oohh oké Gekkie. Ik dacht dat onder de twee echt wel te vroeg was.
Heb je de rugleuning er ook af? Dat kussentje kan ook anders toch?
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Dec 2017 15:14

Re: Stomme vragen topic #4

We hebben alles eraf gehaald. Ze zit op de kale stoel zeg maar.
Gaat prima, maakt ook makkelijker schoon.
Het werd echt gevaarlijk met die beugel en nu is dat gestunt gestopt.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Dec 2017 15:33

Re: Stomme vragen topic #4

Wij geven een torentje met afgemeten voeding mee, en idd 1 extra voeding. en 1 fles. Mocht er iets zijn hebben zij volgens mij ook voeding en fles als reserve (maar dat wil je niet echt ivm ander merk). Horveelheid schrijven ze op.

Poepluiers geen idee. Mijn gevoel zegt liever teveel dan te weinig, ik ben bang voor verstopping

Baby-inderf had ik niet. Dochter heeft eerste periode in de Ikea stoel gezeten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 31 Dec 2017 15:39

Re: Stomme vragen topic #4

Hoe hebben jullie welk extra vocht gegeven?
R drinkt geen water, lust hij niet. Geven t uit een flesje maar dat kan hij associëren met melk en daarom niet drinken. We hebben hier een tuitbeker maar die vind ik niet fijn. En gewone beker is te moeilijk. Ik weet dat dochter uiteindelijk uit de rietjesbeker dronk, maar de periode er tussen weet ik niet meer.
T kan ook liggen dat hij water gewoon niet lekker vind. Maar diksap vind ik eigenlijk ook nog niet nodig. Hoewel, dochter heeft dit lange tijd ook niet gekregen en drinkt dat nu ook altijd, dus daarvoor maakt t niet uit.. ook wel eens geprobeerd om 90 ml water metg 1 schepje melk te geven maar toen werd hij boos hihi
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Dec 2017 16:15

Re: Stomme vragen topic #4

Elro: de slokjes niet hij nu krijgt zijn nog oefenslokjes. V liet dat in het begin uit haar mond lopen. Ik gaf het uit een oefenbeker. Gaandeweg ging het steeds beter. Uit een fles vindt ze ook maar raar.
Wij wisselen nu af tussen rietjesbeker en de oefenbeker.
Laatst gewijzigd door Jip op 31 Dec 2017 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 31 Dec 2017 16:16

Re: Stomme vragen topic #4

Water of slappe thee blijven aanbieden, het is ook wennen voor zo'n kleintje. Wij hebben het ook nooit uit de fles gegeven en direct de rietjesbeker aangeboden vanaf 6 mnd. Af en toe wat slokjes lauwe thee of water van ons uit een gewone beker. De rietjesbeker had hij snel door. Nu drinkt hij het liefst roosvicee en water, naast zijn fles melk natuurlijk. Water het liefst uit de rietjesbeker van zijn broer natuurlijk, dat is veel gaver als je een jaar bent ;-).
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Dec 2017 19:41

Re: Stomme vragen topic #4

Dank jullie wel voor de antwoorden. Zo dacht ik het ook idd maar door J begon ik te twijfelen.
30-04-2017
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 31 Dec 2017 22:13

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:Vraagje wanneer gingen jullie de Tripp Trapp zonder babyset gebruiken?
T maakt zijn gordel zelf los en wurmt zijn beentjes dan tussen de beugel. Ook wil hij steeds inde stoel klimmen wat ook gevaarlijk is als er een beugel op zit.
Onze gewone eetkamerstoelen klimt hij ook op en gaat dan gewoon zitten.
Ik zet de kinderstoel nu steeds in de gang maar dat is best een gesleep.


T. zit er nu weer in :laughcry:
We werden er gek van dat hij steeds tijdens het eten van tafel ging. Wel zonder de rugleuning.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Jan 2018 09:11

Re: Stomme vragen topic #4

Snirp schreef:
Salome schreef:Vraagje wanneer gingen jullie de Tripp Trapp zonder babyset gebruiken?
T maakt zijn gordel zelf los en wurmt zijn beentjes dan tussen de beugel. Ook wil hij steeds inde stoel klimmen wat ook gevaarlijk is als er een beugel op zit.
Onze gewone eetkamerstoelen klimt hij ook op en gaat dan gewoon zitten.
Ik zet de kinderstoel nu steeds in de gang maar dat is best een gesleep.


T. zit er nu weer in :laughcry:
We werden er gek van dat hij steeds tijdens het eten van tafel ging. Wel zonder de rugleuning.

Onze T klom er zelf op gister.
Maar vergat vervolgens dat hij los zat en viel zo voorover.
Beugel er maar weer voor.
Hij bleef ook maar wijzen naar zijn stoel dat het niet goed was.
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Jan 2018 10:38

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Snirp schreef:
Salome schreef:Vraagje wanneer gingen jullie de Tripp Trapp zonder babyset gebruiken?
T maakt zijn gordel zelf los en wurmt zijn beentjes dan tussen de beugel. Ook wil hij steeds inde stoel klimmen wat ook gevaarlijk is als er een beugel op zit.
Onze gewone eetkamerstoelen klimt hij ook op en gaat dan gewoon zitten.
Ik zet de kinderstoel nu steeds in de gang maar dat is best een gesleep.


T. zit er nu weer in :laughcry:
We werden er gek van dat hij steeds tijdens het eten van tafel ging. Wel zonder de rugleuning.

Onze T klom er zelf op gister.
Maar vergat vervolgens dat hij los zat en viel zo voorover.
Beugel er maar weer voor.
Hij bleef ook maar wijzen naar zijn stoel dat het niet goed was.


D was nog geen jaar toen hij zelf in en uit die stoel klom :palm: . Uiteindelijk wel pas rond zijn tweede verjaardag volgens mij die beugel verwijderd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jan 2018 11:25

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben m best snel verwijderd omdat T er op de opvang een paar x uitgevallen was omdat ze de beugel er daar al wel eraf hadden :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jan 2018 11:39

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ook een vraagje! Wanneer gingen jullie kindjes over naar een volgend bed? Hier is t nog niet helemaal aan de orde maar Tobias begint wel steeds vaker te klimmen. Vooralsnog alleen als we erbij zijn als uitsloverij en lijkt ie er verder niet bij stil te staan, maar ben wel bang dat t niet heel lang duurt voor ie het door heeft. Ledikant staat al op z'n laagst, maar als hij z'n deken in t hoekje duwt en erop staat, is ie al zo hoog!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Jan 2018 11:49

Re: Stomme vragen topic #4

Beide gingen bij ons met 2 jaar over. Meteen naar een 1 persoonsbed. Wel met bedhekje.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem236

Bericht 01 Jan 2018 11:53

Re: Stomme vragen topic #4

Hier beide net na hun tweede verjaardag. Peuterbed, met hekje. Niet specifiek voor een peuterbed gekozen maar gekregen van familie.
Zonder hekje vielen ze steeds uit bed.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Jan 2018 11:54

Re: Stomme vragen topic #4

De beugel van de Tripp Trapp hebben we denk ik met 1,5 of zo al weggehaald. Ze ging steeds tegen dat ding aanduwen. Het kussen hebben we trouwens wel nog liggen, vind zelf een houten stoel ook niet fijn zitten..

Met ongeveer 2 is E. overgegaan naar een meegroeibed. Heeft voor en achter een hogere rand, daarom geen beshekje. Ging gelijk prima!
Ze was daarvoor een keer uit bed geklommen. Wel maar 1 keer gelukkig, maar daarna zijn we wel voor een ander bed gaan kijken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jan 2018 14:56

Re: Stomme vragen topic #4

Oeh T is nog steeds niet over naar een peuterbed! Hij klimt er ook niet zelf uit, tenzij het mag. We zijn inmiddels wel zo ver dat we het zelf handig zouden vinden, dus lang zal het niet meer duren :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2018 15:09

Re: Stomme vragen topic #4

Onze oudste slaapt nog in een ledikant. Maar wel met de zijkant eruit. Dus ze kan er zelf in en uit komen. Wij willen in het voorjaar of zomer eens kijken voor een nieuw bed voor haar. Ze wordt in juli 4.
2014 2016
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 01 Jan 2018 17:45

Re: Stomme vragen topic #4

Peuterbed: onze zoon ging over naar het peuterbed toen hij 22 maanden was. We verhuisden toen en hebben toen meteen zijn nieuwe bed neergezet. Ging vanaf dag 1 goed.

Trip Trap babyset: bij zoon heeft hij er opgezeten tot z'n zus hem nodig had. Hij was toen bijna drie jaar. Hij klom er al een jaar lang zelf in, maar eruit klimmen deed hij eigenlijk nooit. Nu zit hij gewoon los maar is al meerdere keren er af gevallen omdat hij niet op z'n billen blijft zitten :palm:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Jan 2018 20:04

Re: Stomme vragen topic #4

Bij mijn dochter hebben we de zijkant van het ledikant gehaald toen ze net 2 was. Dit was vooral vanwege mijn dikke buik :smile: de eerste nacht was even wennen, maar daarna ging het prima. Met 2 jaar en ongeveer 10 maanden ging ze over naar een eenpersoonsbed, omdat we het ledikant voor onze zoon nodig hadden, dit ging gelijk goed.
Zoon ligt nu nog in het dichte ledikant. Hij klimt er niet uit en ik vind het nog wel makkelijk dat hij er niet zelf uit kan komen.

Zoon zit op de Tripp Trapp nog in de babyinzet met een blad ervoor. Gaat prima eigenlijk, al zit hij ook regelmatig op die van zijn zus, zonder inzet dus. Ook hierbij geldt dat ik het wel makkelijk vind dat bijnier zelf van tafel kan gaan :wink: volgens mij zat dochter op deze leeftijd wel zonder inzet.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers