Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem122

Bericht 04 Nov 2013 11:07

Re: Verre reis topic

Gaaf Marsy! Hoelang blijven jullie totaal weg?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Nov 2013 11:26

Re: Verre reis topic

7 weken zoals het nu gepland staat! Dus 2 weken schoolvakantie voor mij en beide onbetaald verlof. Gaaf he, heb er zo'n zin in!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Nov 2013 17:55

Re: Verre reis topic

Supergaaf allemaal Marsy!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem122

Bericht 04 Nov 2013 18:13

Re: Verre reis topic

Marsy31 schreef:7 weken zoals het nu gepland staat! Dus 2 weken schoolvakantie voor mij en beide onbetaald verlof. Gaaf he, heb er zo'n zin in!


Heel gaaf! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
<<

Anoniem173

Bericht 04 Nov 2013 19:43

Re: Verre reis topic

wat leuk marsy!

Wij gaan volgende week naar Amerika! :cheering: lekker naar NewYork en Washington!
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2013 10:18

Re: Verre reis topic

Super leuk AM! :) Heel veel plezier alvast! Hopelijk blijft het lekker weer daar (het was van de week ineens weer 20 graden in Washington, maar het kan zo omslaan daar).

Wij hebben gisteren de uitgebreide bevestigingsemail gekregen, alles is geboekt! Nou mogen we ook gaan betalen :laughcry:

Maar wel echt zo leuk om een heel overzicht van die reis te krijgen, alles werd zo leuk omschreven (we gaan bijvoorbeeld samen met een gids een hele wandeltocht door van die bergdorpjes maken en dan op de markt ingredienten kopen - :heart: - en dan thuis bij die gids een maaltijd koken. Hoe leuk is dat!).

Ook zijn alle hotels geboekt! Het is een hele mooie mix tussen kleine guesthouses en mooie hotels geworden, een goede afwisseling tussen basic en luxe, precies zoals we wilden.

Voor wie het leuk vindt een klein overzichtje:

Yangon - Clover Hotel

Gewoon een stadshotel, maar ik vind die stoeltjes wel grappig en wel lekker om na de vlucht aan te komen.

Afbeelding



Hsipaw - Mr Charles Guesthouse

Die naam, geniaal! In zo'n bergdorpje dus.

Afbeelding

Afbeelding



Kyaukme - A Yone Oo Guesthouse

Het enige guesthouse van dit kleine dorpje, alleen dat al heeft zo z'n charme

Afbeelding

Afbeelding
(haha de enige foto ook die ik van de bedden kon vinden, heerlijk met van die smoetselige dekentjes, bah! :razz: )


Mandalay - Peacock Lodge

Deze lijkt vet leuk, hier kun je ook kooklessen nemen wat we zeker gaan doen!

Afbeelding

Afbeelding
Met echt prima kamers volgens mij!


Bagan - Shwe Yee Pwint Hotel

Helaas was het hotel van onze voorkeur al vol, dus we hebben dit aangeboden gekregen. Het is echt spiksplinternieuw volgens mij. Het heeft wel minder sfeer dan onze voorkeur, maar het is wel lekker super netjes allemaal! Gezien we hier 4 nachten slapen, willen uitrusten aan het zwembad en de was willen laten doen, is dit dus wel een goede keuze om even lekker te genieten! :) Hoewel het minder sfeer heeft, ziet het er wel echt goed uit :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nyaung Shwe - Pyi Bungalow

Schijnt echt heel leuk te zijn, weer vrij basic, maar die mensen schijnen super vriendelijk te zijn en het dorpje heel leuk.

Afbeelding

Afbeelding



Inle Lake - Paramount Inle Resort

We wilden heel graag nog één nachtje echt op het meer slapen, dus in zo'n hutje op het water. Even rustig een wijntje of biertje drinken bij zonsondergang aan het water. Dat is dit mooie resort geworden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Yangon - East Hotel

En tot slot eindigen we nog twee nachtjes in een stadshotel in Yangon, ook weer prima:

Afbeelding

Afbeelding




Sorry voor degene die dit niet boeiend vond, ik vind het heel leuk om te delen en beetje beeld te krijgen van de reis :) Ik vind het echt een leuke mix geworden :)
<<

Anoniem58

Bericht 05 Nov 2013 11:21

Re: Verre reis topic

Wauw, ik wil nog steeds mee! Volgens mij krijgen jullie een prachtige reis en ik ben heeeeeel benieuwd naar de foto's!
<<

Anoniem122

Bericht 05 Nov 2013 11:26

Re: Verre reis topic

Ziet er erg goed uit! Inderdaad leuke mix, en die hutjes op het water :heart:
Ik denk dat ik mezelf in Thailand de laatste paar dagen op zo iets ga trakteren :thumbup:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2013 12:07

Re: Verre reis topic

Ik zoek in Thailand ook nog zoiets als die hutjes (geweldige foto's trouwens Marin!)... Echt iets speciaals, iemand een idee?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 05 Nov 2013 12:09

Re: Verre reis topic

Marsy31 schreef:Ik zoek in Thailand ook nog zoiets als die hutjes (geweldige foto's trouwens Marin!)... Echt iets speciaals, iemand een idee?


Ik ben nu aan het zoeken, in welke regio zoek jij iets? Ik ben nu in het noorden van Thailand aan het zoeken. Kan wel wat links plaatsen hier als ik iets tegen kom??
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2013 12:51

Re: Verre reis topic

Maakt mij niet uit, we zitten eigenlijk wel overal haha.. Ik wil gewoon écht speciale dingen gaan doen in Thailand dus ja, als je links hebt - graag!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2013 13:16

Re: Verre reis topic

Marsy31 schreef:Ik zoek in Thailand ook nog zoiets als die hutjes (geweldige foto's trouwens Marin!)... Echt iets speciaals, iemand een idee?


Ik ken Thailand niet, maar ik kan het me heel goed voorstellen. Ik wilde het echt heel graag om 1 nachtje op zo'n plek te slapen. Ok, het is geen Bora Bora of de Malediven, maar toch.. Dit hotel heeft ook een vogelkijk toren, wat suf klinkt, maar het is de enige plek waar je in de hoogte 360 graden over t meer kunt kijken dus dan is t wel gaaf voor foto's!
<<

Anoniem122

Bericht 05 Nov 2013 13:21

Re: Verre reis topic

Marsy31 schreef:Maakt mij niet uit, we zitten eigenlijk wel overal haha.. Ik wil gewoon écht speciale dingen gaan doen in Thailand dus ja, als je links hebt - graag!!


Ik weet niet of je deze website kent? http://www.thailandblog.nl
Hierop staan ook vaak hele leuke tips. Je moet een beetje door de niet interessante blogs/posts heenlezen, maar vaak als je iets vind over een bepaalde regio / uitstapjes, staan er onderaan vergelijkbare artikelen van die site. Ik heb al heel veel tips hier op gedaan van dingen die ik graag wil gaan doen tijdens mijn tijd daar.
Die site wordt gerund door expats / mensen die er heen verhuisd zijn (veelal oude mannetjes met thaise vrouwtjes, maar daar moet je dus even doorheen kijken). Zij hebben vaak dus goede tips die je niet in een lonely planet vind bij wijze van :)
Dit is bijv. zo'n goede tip als je naar een floating market wilt, maar niet naar zo'n touristische markt:
http://www.thailandblog.nl/thailand-tip ... kok-video/

En als je dan verder scrolt, kan je naar allerlei andere artikelen doorklikken.
Of je kan ook zoeken links boven.
<<

Anoniem285

Bericht 05 Nov 2013 19:48

Re: Verre reis topic

Feline, goede reis!!! Heel veel plezier tijdens jullie avontuur, je weet ik vind het geweldig voor jullie. Het afscheid lijkt me erg moeilijk maar als je eenmaal op weg bent dan houdt dat je niet meer tegen. Heb je een blog die ik kan volgen?

AM, goede reis en veel plezier!!

Roos, ik heb vorig jaar veel in Zuid-Amerika gereisd, houd rekening met lange afstanden en dure vluchten. Chili, Argentinië en Brazilië zijn relatief duur, de rest is prima te doen.

Marsy, klinkt als een geweldige reis, inderdaad de perfecte combi van alles wat er maar te wensen valt voor een reis!

Marin, met zo'n voorbereiding wordt het vast en zeker een prachtige reis vol mooie plaatsen en ervaringen. Ben al benieuwd naar je verslag.

Ik ben terug van Tanzania en het was ge-wel-dig!!!
<<

Anoniem119

Bericht 05 Nov 2013 20:18

Re: Verre reis topic

Oooh ik ben heel benieuwd naar hoe je Selous vond!
<<

Anoniem285

Bericht 05 Nov 2013 22:42

Re: Verre reis topic

Ben ik niet geweest... ***
Laatst gewijzigd door Anoniem285 op 11 Nov 2013 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Nov 2013 10:43

Re: Verre reis topic

Oh Whoa drie parken in drie dagen? Intens. Welke vond je t mooist? Ik van die drie denk ik Tarangire. Ik vond manyara geen ruk aan! En super vet dat je de Kilimanjaro hebt beklommen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Nov 2013 17:29

Re: Verre reis topic

Toffe reis Marin en Marsy! Heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Zora, we houden een pagina op Facebook bij. Maken een groep zodat we leden kunnen goedkeuren :)

Tuktuk, we hebben nog compleet geen plannen. Willen een camper kopen, dat is het enige wat vast staat! De backpacks zijn inmiddels gepakt! Nog maar 4 nachtjes slapen :)

Iemand nog tips voor Singapore?
<<

Anoniem285

Bericht 06 Nov 2013 23:39

Re: Verre reis topic

Ik vind die drie parken prima te doen in drie dagen, sterker nog, ik had het ook wel gezien na die tijd. Safari vind ik prachtig maar is voor mij niet het hoofddoel van de reis. Ik vond ze alle drie anders en alle drie mooi, Manyara vond ik ook leuk vanwege de vele apen (die zijn tenminste actief) maar ziet er gewoon uit als een bos. Ik wil graag (snel) weer terug naar Afrika, maar ben dan niet van plan om nog op safari te gaan. Waar zijn jullie ook alweer geweest behalve de nationale parken?

Feline, hoe lang hebben jullie in Singapore?
<<

Anoniem119

Bericht 06 Nov 2013 23:51

Re: Verre reis topic

Ja ik vond twee weken safari ook wel extreem lang en de max. Toch hadden we de volledige tijd nodig om de big 5 te zien. Wij hebben alleen safari gedaan dus. 4 dagen Selous, dag Arusha, 4 dagen Tarangire, via manyara naar Ngorongoro, daar twee of drie dagen, toen serengeti voor vier dagen en tot slot nog in Arusha.
<<

Anoniem285

Bericht 07 Nov 2013 00:16

Re: Verre reis topic

Kan ik me voorstellen, ik heb bijvoorbeeld geen luipaard gezien hoor! En die neushoorn was ook totaal niet boeiend, je kon ondanks de afstand nog net zien dat het een neushoorn was, nou joepie...
Jullie zaten ook in van die prachtige lodges, dan is het alsnog vakantie - ik heb zo'n budget kampeer safari gedaan, ook hartstikke leuk, maar toch niet helemaal hetzelfde. Op de eilanden voelde ik me overigens alsof ik in het paradijs terecht was gekomen, maar ik ben dan ook een echt strandmens.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Nov 2013 08:14

Re: Verre reis topic

Sorry Polly, ik had jouw reactie volledig over het hoofd gezien..maar dankjewel :) Als je de FB groep wilt weten dan wil ik je wel een pm sturen?

We hebben maar 1 dagje in Singapore. Gaan sowieso naar Little India en dat enorme hotel met de boot op het dak :)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2013 08:35

Re: Verre reis topic

Wat een bijzondere en luxe overnachtingen zitten er tussen Marin :heart:! Vooral dat resort aan/op het meer ziet er echt lovely uit! Doet me denken aan onze overnachting op een meer in Thailand, al waren dat houten hutjes op palen met alleen een bed en een klamboe, voor het toilet moest je over een wiebelig bruggetje aan land :). Maar dat was echt het hoogtepunt van onze reis, het was midden in de jungle:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend wil ondanks alle adviezen om de steden/NP's wel te boeken niks boeken met onze West Coast reis, om vrijheid te behouden. Dat was ook eerst het idee, en dan lever je dus soms in op de beste en mooiste locaties maar krijg je er vrijheid voor terug. Ik vind dat alleen best lastig, want als ik me inlees zie ik zoveel coole overnachtingstips dat ik ze het liefste vast boek. Maarrr dat hadden we in Thailand ook al gedaan, dus ik moet me inhouden ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 07 Nov 2013 10:12

Re: Verre reis topic

Polly Dot schreef:Kan ik me voorstellen, ik heb bijvoorbeeld geen luipaard gezien hoor! En die neushoorn was ook totaal niet boeiend, je kon ondanks de afstand nog net zien dat het een neushoorn was, nou joepie...
Jullie zaten ook in van die prachtige lodges, dan is het alsnog vakantie - ik heb zo'n budget kampeer safari gedaan, ook hartstikke leuk, maar toch niet helemaal hetzelfde. Op de eilanden voelde ik me overigens alsof ik in het paradijs terecht was gekomen, maar ik ben dan ook een echt strandmens.


Ja ik hou zelf niet zo van het strand. Ik zou heel graag nog eens zo'n tropisch strand willen zien, zo'n eiland in Thailand bijvoorbeeld, maar nu voor Myanmar twijfelden we heel erg. M'n vriend hoefde het totaal niet, en het leek mij wel lekker om nog uit te rusten paar dagen, maar Myanmar is daar denk ik gewoon niet het geschikte land voor. Je hebt er wel zo'n strand, maar ik vond het uiteindelijk toch beetje zonde van het bijzondere land. Nu zitten we dus extra nachtje in luxe hotel op 't meer, ook relaxt. Zo'n strand in Thailand komt ooit nog wel.

En hahhaa heel herkenbaar van de neushoorn! We reden echt de hele dag in de Ngorongoro krater en de gids zei de hele tijd "Ja, zie dat stipje met je verrekijker daar, dat zwarte stipje... das een olifant, en dan als je naar rechts gaat, dan daar achter in de verte, dat stipje, dás een neushoorn". Ja euh leuk. Dat telt niet. Uiteindelijk hebben we ze nog redelijk dichtbij gezien:

Afbeelding

Maar dichterbij dan dat lukte echt niet hoor.



Sterre, wow echt super mooi, wat een uniek plekje! Dat is wel heel erg gaaf ja.
Wanneer gaan jullie ook alweer naar Amerika, in welke maand? Want mijn ervaring is dat op de bonnefooi echt heel erg prima kan in Amerika, zeker in de steden, maar in de NP's gewoon niet handig is. Tenminste, als je IN het park wilt zitten niet, maar er buiten kan het natuurlijk wel, alleen moet je dan soms eerst nog een uur rijden voordat je er weer bent. Als je dus meerdere dagen bij een NP zit, is dat niet handig. Voor een dagje maakt het niet zoveel uit. Vaak zijn die dorpjes er om heen wel enorm gericht op toerisme dus met genoeg restaurantjes en hotels, dus dat komt vast goed.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Nov 2013 15:17

Re: Verre reis topic

We gaan half april. Dan zijn sommige passen rond Yosemite waarschijnlijk ook nog dicht, dus dat is ook een reden om wat vrijheid te houden om andere routes te kiezen. Curry camp heeft dan nog wel plek, maar ik ben bang dat het echt freeeezin cold is 's nachts in die maand.

Omdat het voorseizoen is verwacht ik geen grote problemen met het vinden van relaxte slaapplekken, behalve in bijv Page of Death Valley. Die zou ik best al willen reserveren, maar mijn vriend vind dat we dan teveel flexibiliteit verliezen. Hmpf! Dan dus maar het risico nemen om verder te moeten rijden als we een park bezoeken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers