Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem231

Bericht 23 Dec 2017 18:41

Re: Stomme vragen topic #4

Anousch schreef:Oh al die verhalen over 9 maanden overgeven, ik had dit beter niet kunnen lezen denk ik :palm:


Sorry!
<<

Anoniem231

Bericht 23 Dec 2017 18:45

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:Hoe ga je om met verlatingsangst en eenkennigheid zijn? Ik heb de hele dag een kind aan mijn been hangen en als ik denk dat ze even zit te spelen en ik wel even naar de wc kan, is het weer drama. Ze wil de hele dag opgetild worden, slaapt voor geen meter en ik kan niet eens even een halve minuut in mijn eentje op de wc zitten :cry:

Ja ik weet het is een faaaaaaaaase. Waar wel heel vermoeiend :eyes:


Eenkennig:Ik ga ook naar het toilet als ze even niet kijkt. Als ze moppert gaat zoon even kijken. Gelukkig is het wel van korte duur behalve als ze moe is.
Optillen: dat doe ik alleen als het uit komt. Als ik kook, zet ik haar in haar stoel bij mij. Een soepstengel en een beker water.
Slapen: is ze al over op 1 slaapje? Misschien helpt dat.

Succes! Heel vermoeiend is het nu maar het wordt beter. Mijn dochter is iets ouder dan die van jou en ik merk dat het minder wordt. Hopelijk bij jullie ook snel!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Dec 2017 19:26

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:Hoe ga je om met verlatingsangst en eenkennigheid zijn? Ik heb de hele dag een kind aan mijn been hangen en als ik denk dat ze even zit te spelen en ik wel even naar de wc kan, is het weer drama. Ze wil de hele dag opgetild worden, slaapt voor geen meter en ik kan niet eens even een halve minuut in mijn eentje op de wc zitten :cry:

Ja ik weet het is een faaaaaaaaase. Waar wel heel vermoeiend :eyes:

Bij T begon dit een paar weken na zijn eerste verjaardag en heeft denk ik 2 maanden geduurd.
Wel een fase dus en het ging op vakantie over gelukkig. Toen was hij 1 jaar en 3 maand.
Ik denk omdat mijn man er toen ook de hele dag was dat hij mij wat makkelijker losliet.
Huilen met inslapen ging toen ook over.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 23 Dec 2017 20:41

Re: Stomme vragen topic #4

Hier is het ook aan de gang. Wel een lastige fase hoor want kan niks doen zonder dat ze gaat lopen jammeren. Vooral voor mijn man is het lastig want ze wil alleen maar mama.
Ik complimenteer haar maar heel erg als ze een keer niet jammert en leg haar uit wat ik ga doen. Volgens mij moeten we hier gewoon door heen :wink:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 24 Dec 2017 17:01

Re: Stomme vragen topic #4

Wat is het verschil tussen waterpokken en waterwratjes? S heeft vanuit het niks eigenlijk ineens wat, met vocht gevulde, blaasjes op haar lijf. Zag de eerste gisteren op haar voeten en nu heeft ze er op verschillende plekken van haar lichaam een paar.
Ze lijkt met momenten wat hangeriger, maar verder lijkt ze niet echt ergens last van te hebben. Via Google word ik niet heel veel wijzer. Misschien heeft iemand van jullie iets waar ik een verschil aan kan zien. Niet dat het verder heel veel uit maakt, maar kunnen we er in ieder geval rekening mee houden in het besmettingsgevaar.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Dec 2017 18:18

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb vroeger heel veel waterwratjes gehad. Vlgs mij zijn wratjes wat harder en dus minder blaasjes achtig.
Weet het niet meer zeker hoor, is inmiddels nl alweer 30Jr geleden.
30-04-2017
<<

Printje

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 14 Dec 2017 21:27

Bericht 24 Dec 2017 19:56

Re: Stomme vragen topic #4

Waterpokken is iets heel anders als waterwratjes. Waterpokken is binnen een korte tijd verdwenen en zijn idd blaasjes.

Waterwratjes liggen meer op de huid en hebben ongeveer dezelfde kleur als de huid..vaak onder de oksel enz zitten ze. Het ziet er echt heel anders uit.

Mijn kinderen hebben het allebei gehad zowel pokken als wratten.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 24 Dec 2017 20:37

Re: Stomme vragen topic #4

Inmiddels denk ik vrij zeker te weten dat het pokken zijn. Het eerste blaasje leek best op een wratje. Vandaar mijn twijfel en doordat ze er eigenlijk nagenoeg geen last van heeft nog. Er zijn nu in een vrij korte tijd best wat extra plekjes ontstaan die toch wel duiden op waterpokken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 24 Dec 2017 22:11

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb van een vriendin zo’n slaaptrainer gekregen, (was eerst van haar dochter) het schaap Zazu, die z’n oogjes open doet als het tijd is om op te staan. Heb alles ingesteld maar bij de demo gaan zijn ogen niet open. Klopt dit? Of is hij stuk.

Edit: hij doet het ineens!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 25 Dec 2017 08:02

Re: Stomme vragen topic #4

Carrie schreef:Ik heb van een vriendin zo’n slaaptrainer gekregen, (was eerst van haar dochter) het schaap Zazu, die z’n oogjes open doet als het tijd is om op te staan. Heb alles ingesteld maar bij de demo gaan zijn ogen niet open. Klopt dit? Of is hij stuk.

Edit: hij doet het ineens!

Ik heb nog wel eens ruzie met dat ding instellen. Dacht eerst dat die van mij ook kapot was, want dan ging hij opeens na een half uur weer open. Maar inmiddels doet hij wat hij moet doen en werkt hij goed bij zoon. Hopelijk werk het bij jullie ook en trekt je kind de stekker er niet af en toe uit want dan kan je alles weer opnieuw instellen :palm:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Dec 2017 09:04

Re: Stomme vragen topic #4

Framboos schreef:
Carrie schreef:Ik heb van een vriendin zo’n slaaptrainer gekregen, (was eerst van haar dochter) het schaap Zazu, die z’n oogjes open doet als het tijd is om op te staan. Heb alles ingesteld maar bij de demo gaan zijn ogen niet open. Klopt dit? Of is hij stuk.

Edit: hij doet het ineens!

Ik heb nog wel eens ruzie met dat ding instellen. Dacht eerst dat die van mij ook kapot was, want dan ging hij opeens na een half uur weer open. Maar inmiddels doet hij wat hij moet doen en werkt hij goed bij zoon. Hopelijk werk het bij jullie ook en trekt je kind de stekker er niet af en toe uit want dan kan je alles weer opnieuw instellen :palm:


Dit hadden wij ook. Je moet er batterijen in doen dan blijft hij alles onthouden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Dec 2017 14:33

Re: Stomme vragen topic #4

Wie heeft ervaring met een kindje van net een jaar die onder narcose moet? M wordt morgen geopereerd, we moeten om 9.30 in het ziekenhuis zijn en dan mag ze 6 uur niet meer gegeten hebben. Fantastisch tijdstip.... normaal wordt ze tussen 6 en 7 wakker en dan heeft ze honger en stopt ze niet met schreeuwen tot er een papfles in gaat. Dus we zijn plan om haar om 3.30 wakker te maken en dan proberen pap te geven, maar ik betwijfel of ze dat dan wil... zo nee, hoe ga je dan om met een hongerig kindje? Nog andere tips hierover?
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 27 Dec 2017 19:51

Re: Stomme vragen topic #4

Kun je haar de avond tevoren niet nog een fles aanbieden? Voordat je zelf naar bed gaat een fles slapend aanbieden?
<<

Anoniem236

Bericht 27 Dec 2017 21:22

Re: Stomme vragen topic #4

Onze zoon is met 15 mnd geopereerd. Maar wij moesten toen heel vroeg om 7.00 geloof ik in het zkh zijn.

In jou geval zou ik haar wel wekken denk ik vannacht. Gezien ze normaal met erge honger wakker wordt. Bij mijn eigen kinderen zou ik de tijd uitzingen maar die schreeuwen nooit vanwege honger.
Stel dat ze niet wilt s nachts, dan in de ochtend afleidende activiteiten doen? En niet zelf gaan eten/drinken in haar bij zijn

Beterschap alvast voor je kindje!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Dec 2017 21:45

Re: Stomme vragen topic #4

Ze wilde niet gaan slapen vanavond, dus ze ligt er net in :palm: zul je altijd zien. Dus we gaan toch maar voor 3.30 wakker maken en ander moet ze het doen met water/diksap in de ochtend...
december 2016
juli 2019
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 28 Dec 2017 07:31

Re: Stomme vragen topic #4

Slaapt ze dan nu niet langer niekske? Dan lost het zichzelf op ;-)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Dec 2017 17:19

Re: Stomme vragen topic #4

Ze heeft om 3.30 netjes een hele papfles op en is daarna meteen doorgeslapen tot 7.30. Helemaal prima! Verder is ook alles goed gegaan gelukkig!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem253

Bericht 28 Dec 2017 18:10

Re: Stomme vragen topic #4

Ah wat fijn Niekske! Hoop dat jullie weer snel naar huis mogen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Dec 2017 18:50

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:Wie heeft ervaring met een kindje van net een jaar die onder narcose moet? M wordt morgen geopereerd, we moeten om 9.30 in het ziekenhuis zijn en dan mag ze 6 uur niet meer gegeten hebben. Fantastisch tijdstip.... normaal wordt ze tussen 6 en 7 wakker en dan heeft ze honger en stopt ze niet met schreeuwen tot er een papfles in gaat. Dus we zijn plan om haar om 3.30 wakker te maken en dan proberen pap te geven, maar ik betwijfel of ze dat dan wil... zo nee, hoe ga je dan om met een hongerig kindje? Nog andere tips hierover?


Geen ervaring, maar wat sneu zeg. Sterkte.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Dec 2017 19:11

Re: Stomme vragen topic #4

Champagne schreef:Ah wat fijn Niekske! Hoop dat jullie weer snel naar huis mogen.


We zijn alweer thuis, was een dagopname gelukkig! Heftig dagje zo, vooral toen ze haar onder narcose brachten met het kapje... Ze werd zo boos en verzette zich uit alle macht, dus het duurde even voor ze in slaap viel. Maar toen ze wakker werd, was het al snel goed.
december 2016
juli 2019
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Dec 2017 21:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ah dat klinkt wel heel zielig Niekske! Gelukkig was ‘t na afloop wel snel goed.

D. heeft de laatste tijd iets nieuws, ze vindt ‘t hartstikke eng om op een hoge plek (anders dan de commode, maar op de commode zegt ze soms ook dat ze ‘t eng vindt). Ze zegt ‘beetje eng’, klampt zich zo ongeveer aan me vast, en als ik voorzichtig mijn hand loswurm, omdat ik die toch echt nodig heb om haar te verschonen, is ‘t huilen geblazen. Ik probeer haar gerust te stellen/af te leiden, zonder teveel nadruk op haar angst te leggen. Iemand herkenning/tips? ‘t Wordt alleen maar erger op het moment.
Ik kan ook niet goed bedenken waar de angst vandaan komt. Ze is wel recent (een maand geleden) hard van haar stoel gevallen, maar op stoelen is ze niet bang.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2017 21:03

Re: Stomme vragen topic #4

Wat gek Rebecca! Kan ze goed zien? Misschien ziet ze diepte niet goed?

V. mag binnenkort over op gewone melk. Zijn jullie in 1 keer over gegaan? Gaf je dat uit de fles of beker? En hoeveel dan nog? V heeft nu 2x180+6 (ochtend en namiddag) en 1x120+4 (lunch). Die 120 gaat niet altijd meer leeg. Die wil ik wel inhouden maar dan gewone melk bij de lunch. Het liefst in een beker (en dan denk ik minimaal 100ml).

En wanneer zijn jullie ontbijt bij de fles gaan geven? Ze kri krijgt nu een fles en dan een tijdje later fruit. Daar is ze tevreden mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Dec 2017 21:20

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Wat gek Rebecca! Kan ze goed zien? Misschien ziet ze diepte niet goed?

V. mag binnenkort over op gewone melk. Zijn jullie in 1 keer over gegaan? Gaf je dat uit de fles of beker? En hoeveel dan nog? V heeft nu 2x180+6 (ochtend en namiddag) en 1x120+4 (lunch). Die 120 gaat niet altijd meer leeg. Die wil ik wel inhouden maar dan gewone melk bij de lunch. Het liefst in een beker (en dan denk ik minimaal 100ml).

En wanneer zijn jullie ontbijt bij de fles gaan geven? Ze kri krijgt nu een fles en dan een tijdje later fruit. Daar is ze tevreden mee.


Ik ben met 1 jaar begonnen met 100-150ml halfvolle melk na de boterham. Ik geef het altijd in de Hema rietjesbeker. In het begin alleen de lunch en later ook het ontbijt. Ze moeten met 1 jaar 300ml zuivel per dag binnenkrijgen en met een toetje erbij kwam hij daar dan prima op.
Duurde alleen even voordat hij het lekker vond. Eerste tijd liet hij alles uit de mond lopen. Dus toen het met de lunch goed ging ben ik s ochtends ook ermee begonnen. En toen dus ook s ochtends eerst brood gaan geven.
Geloof dat hij tot 15 maanden s ochtends nog een fles gehad heeft voordat het echt goed lukte.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 29 Dec 2017 21:24

Re: Stomme vragen topic #4

ik zou de ochtendfles schrappen en een boterham geven. Doen wij ook.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2017 21:41

Re: Stomme vragen topic #4

En wat geef je dan bij de boterham Sam? Ik vind dat nog zo'n fijn momentje
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Verde