Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

<<

Anoniem242

Bericht 22 Dec 2017 11:00

Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

https://www.nu.nl/binnenland/5058803/ag ... iquez.html

Wat vinden jullie hiervan? Ik weet even niet zo goed wat ik ervan moet denken. Want enerzijds is de nekklem wellicht in dusdanige mate geweest dat deze man eraan kwam te overlijden. Dat is geen goede zaak.
Maar anderzijds, hij heeft het staan uitlokken, meerdere malen staan roepen dat hij een geweer op zak had enz. gebruikte tegengeweld bij de aanhouding.

Ik vind het ergens wel triest dat agenten nu dus zijn veroordeeld want dat zou dus betekenen dat zelfs de agent ook zijn handen tegenwoordig er maar vanaf moet houden want anders wordt je aangeklaagd en ook nog veroordeeld?
Dus wanneer er tegengeweld wordt gebruikt in dit geval.

Had het voorkomen kunnen worden? Ja misschien door een andere manier van aanhouding denk ik, maar goed ik ben geen agent en ik ben er niet bij geweest dus ik heb uiteraard helemaal geen idee.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Dec 2017 11:41

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Gevoelsmatig vind ik het niet verkeerd dat ze schuldig zijn bevonden. Wat ik begrepen heb, is dat je met de nekklem iemand bewust tijdelijk out laat gaan. En dat ze de nekklem niet conform regels hebben toegepast. Dat vind ik heel ernstig gezien de impact van de ingreep. Daarnaast hebben ze niet direct medische hulp ingeroepen terwijl blijkbaar (?) duidelijk was, dat hij bewusteloos was en bij een goed uitgevoerde nekklem zou je snel weer bij bewustzijn moeten zijn.
Dat de agenten moesten handelen is in het vonnis ook meegenomen. Als jij of ik iets dergelijks zouden doen, zouden we er (gelukkig) niet met een voorwaardelijke straf afkomen.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Dec 2017 12:46

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Pannenkoek schreef:
Ik vind het ergens wel triest dat agenten nu dus zijn veroordeeld want dat zou dus betekenen dat zelfs de agent ook zijn handen tegenwoordig er maar vanaf moet houden want anders wordt je aangeklaagd en ook nog veroordeeld?
Dus wanneer er tegengeweld wordt gebruikt in dit geval.


Nee, dat betekent dit in de verste verte niet.
<<

Anoniem242

Bericht 22 Dec 2017 12:48

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Caulfield schreef:
Pannenkoek schreef:
Ik vind het ergens wel triest dat agenten nu dus zijn veroordeeld want dat zou dus betekenen dat zelfs de agent ook zijn handen tegenwoordig er maar vanaf moet houden want anders wordt je aangeklaagd en ook nog veroordeeld?
Dus wanneer er tegengeweld wordt gebruikt in dit geval.


Nee, dat betekent dit in de verste verte niet.


Ik hoop het maar.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Dec 2017 12:52

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Ik vind dat agenten beschermd moeten worden in de uitvoering van hun werk. Maar hoe het op mij overkomt, is dat met dit vonnis ook gebeurt.
Ik vind ook dat iedereen, politici agenten, artsen of andere beschermde beroepsgroepen wel vervolgd moet kunnen worden. Juist dit onderscheidt een democratie van een politiestaat of dictatoriaal bewind. Niemand moet onschendbaar kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Joey op 22 Dec 2017 13:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem242

Bericht 22 Dec 2017 12:56

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Ik ben het zeker met je eens Joey. Dit voorval had wellicht voorkomen kunnen worden dat weet ik als burger niet.
Ik ben alleen zo bang dat nu sneller een aanklacht wordt ingediend en dat het einde dan zoek is.
Neemt niet weg dat dit zomaar kan en deze voorwaardelijke celstraffen gepast zijn. Wij als burger hadden een hoger straf gekregen in deze situatie.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Dec 2017 12:59

Re: Agenten krijgen voorwaardelijke celstraf

Ik ben daar niet bang voor :D ook omdat ik gewoon vertrouwen wil hebben in ons systeem.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers