Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Geel

Bericht 21 Dec 2017 10:57

Re: Stomme vragen topic #4

Volgens mij kán het wel zo heftig zijn. Ik had dat zelf niet, maar was wel negen maanden lang misselijk en moest ook geregeld overgeven. Maar als ik dan gespuugd had, was het weer een paar uurtjes oké. Wat jij nu hebt is denk ik anders. Maar tis niet leuk, kan ik je vertellen. Maar je hebt geen keus, je moet wel. Dat is een houding die je echt moet aanleren als je moeder wordt, vind ik. Niet nadenken, gaan met die banaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 10:59

Re: Stomme vragen topic #4

Voor mij was het wel een ander soort misselijk dan wanneer je ziek bent. Ik kan het lastig uitleggen, maar een soort heel wee gevoel wat constant sluimert maar ook pieken heeft (en dan moest ik dus spugen). Ik heb het tot 14 weken gehad en ook niet in de allerheftigste mate dus gelukkig viel het mij nog wel mee. En ik heb nooit ergens anders moeten spugen dan thuis, niet onderweg, niet op het werk, dat had me heel erg geleken. Maar inderdaad, je moet wel. Je moet er doorheen. Ik vind het altijd zo rot om te lezen als mensen echt zodanig misselijk zijn dat ze bijna niet kunnen functioneren. Het lijkt me zo erg.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Dec 2017 11:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ja Marin, dat lijkt me dus ook zo heftig. Dat is ook echt m'n angst voor overgeven, dat ik niet op tijd bij een toilet ben. Ik had heel erg geluk dat ik zo ziek werd in een hostel waarbij het toilet naast m'n bed was want ik heb ook in hostels geslapen op het bovenste bed waarbij het toilet aan het einde van de gang was, dat had ik never nooit niet gered.
Ik zou dan dus echt 9 maanden zo ontzettend veel zelfmedelijden hebben haha.. Ik ben qua gezondheid niet echt een klager maar ziek zijn ben ik echt heel erg slecht in.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Dec 2017 11:34

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb het ook niet 9 maanden lang gehad, maar wel het grootste deel van m'n zwangerschap. Het is wel een ander soort misselijkheid als bij een voedselvergiftiging vind ik. Meer een sluimerende misselijkheid die continu aanwezig is maar niet altijd even heftig. Maar ik heb echt dagen gehad dat ik alleen al moest kotsen bij alleen het idee aan bepaald eten. Kon me ook echt niet meer voorstellen dat er ooit weer een moment kwam dat ik eten leuk ging vinden, letterlijk alles stond me tegen. Het was heel gek.
Ben het verder ook eens met Geel, dat je die houding moet aanleren. Ik kreeg ook wel eens opmerkingen (heel goedbedoeld) van: oh wat goed dat je doorgaat, ik zou dat niet trekken hoor, respect. Ik kon daar niet zoveel mee, want ik had niet echt een keuze. Er was geen alternatief, want zelfs als ik hele dagen stil in bed lag was ik misselijk en moest ik spugen. Dus ja, ik trok het eigenlijk ook niet maar je hebt gewoon geen keuze en je moet wel.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Dec 2017 11:39

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb beide keren niet 1x hoeven spugen en was ook nauwelijks misselijk. Dat kan ook he, dat je daar geen last van hebt. Ik kreeg aan het eind meer de klachten, zoals brandend maagzuur en pijnlijk bekken.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Dec 2017 11:41

Re: Stomme vragen topic #4

Mickey schreef:Ik heb beide keren niet 1x hoeven spugen en was ook nauwelijks misselijk. Dat kan ook he, dat je daar geen last van hebt. Ik kreeg aan het eind meer de klachten, zoals brandend maagzuur en pijnlijk bekken.

Ja dat kan inderdaad ook, en je kunt het ook allemaal hebben. Toen ik na iets van 25-26 weken minder misselijk werd kreeg ik brandend maagzuur en kon ik alsnog niet eten. FEEST :smile:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Dec 2017 11:42

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Ben het verder ook eens met Geel, dat je die houding moet aanleren. Ik kreeg ook wel eens opmerkingen (heel goedbedoeld) van: oh wat goed dat je doorgaat, ik zou dat niet trekken hoor, respect. Ik kon daar niet zoveel mee, want ik had niet echt een keuze. Er was geen alternatief, want zelfs als ik hele dagen stil in bed lag was ik misselijk en moest ik spugen. Dus ja, ik trok het eigenlijk ook niet maar je hebt gewoon geen keuze en je moet wel.

Zelfs m'n VK zegt wel eens zulke dingen als we het erover hebben dat ik nog iedere ochtend moet overgeven. Maar het went gewoon. Natuurlijk zou ik ook liever fris uit bed stappen, maar helaas, tis nou eenmaal niet zo. Maar na bijna 6 maanden is het echt wel gewenning geworden.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Dec 2017 11:46

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:
Mickey schreef:Ik heb beide keren niet 1x hoeven spugen en was ook nauwelijks misselijk. Dat kan ook he, dat je daar geen last van hebt. Ik kreeg aan het eind meer de klachten, zoals brandend maagzuur en pijnlijk bekken.

Ja dat kan inderdaad ook, en je kunt het ook allemaal hebben. Toen ik na iets van 25-26 weken minder misselijk werd kreeg ik brandend maagzuur en kon ik alsnog niet eten. FEEST :smile:

Wat rot dat je zoveel klachten hebt gehad :( Heel fijn dat mensen dan zeggen dat ze het zelf niet zouden kunnen. Daar heb je dan ook echt wat aan ja..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Dec 2017 12:24

Re: Stomme vragen topic #4

Lijkt me heel naar wanneer je zoveel misselijkheid/overgeefklachten hebt! Het kan zo zijn, maar het kan ook niet zo zijn. Ik werd soms na het ontbijt tijdens het tandenpoetsen even heel misselijk, gaf dan over (geloof maar 5 keer in totaal of zo) en dan was het weer de rest van de dag over.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 21 Dec 2017 12:25

Re: Stomme vragen topic #4

Ja Elliot, ik herken die opmerking natuurlijk van mijn ziekte maar dit zou voor mij wel een punt kunnen zijn om het gewoon maar lekker helemaal niet te doen :') Gelukkig is het totaal niet aan de orde voor me maar vroeg het me ineens af! Vervelend dat je zoveel kwaaltjes had!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Dec 2017 12:56

Re: Stomme vragen topic #4

Feline schreef:Wat ik me dus afgelopen week afvroeg.. Hoe houd je het vol als je elke dag moet overgeven? Wen je daaraan ofzo?

Ik had dus een voedselvergiftiging maar ik lag echt 4 uur op de wc-vloer en had zoveel pijn. Het is toch niet zo heftig neem ik aan? Want ik ben nu 5 dagen verder en ik heb nog steeds buikpijn van het vele overgeven. Dat is toch niet te doen als je dat 9 maanden zou hebben? Want ik weet van mezelf dat ik dan amper zou eten omdat ik overgeven echt ontzettend naar vind en het minder erg voelt als het alleen thee/water is wat eruit komt.


Bij mij was dit tijdens de eerste zwangerschap wel echt zo, ik voelde me echt heel ziek. Ik bleef ook gewoon spugen ook gal. Soms had ik een hele goede dag en gaf ik 1 keer over maar 20 keer op een dag was ook heel normaal. Dan ging het tegen de avond iets beter waardoor ik wel iets van vocht binnen hield en ging ik naar bed met de wetenschap dat ik weer zo ziek wakker zou worden. Soms werd ik ook midden in de nacht wakker om gal te spugen en sliep ik daarna weer verder. Zeker de eerste periode heb ik alleen thuis op bed of de bank gelegen, ik heb tot en met de bevalling overgegeven, daarna was het direct over.

Sommige vrouwen spugen en zijn dan opgelucht of kunnen daarna meteen weer eten, maar dat had ik ook niet, ik bleef de hele dag echt ziek. Ik durfde op een gegeven moment ook bijna niet meer, op betere dagen, naar buiten omdat ik echt overal overgegeven heb en me echt schaamde, op mijn werk had ik een emmer onder mijn bureau op de dagen dat ik kon werken. Ik bleef wel eten als het ook maar enigsinds ging want gal spugen vond ik nog veel erger dan eten uitspugen. Op een gegeven moment wist ik wel precies wat ik goed retour-voer was, dus eten wat minder erg was om uit te spugen.

Ik moet zeggen dat ik er na die zwangerschap heel lang er niet over heb kunnen praten zonder te huilen en dat ik ook echt wel een knauw heb gekregen van die zwangerschap. Ik hield het vol door telkens maar de hoop te hebben dat het op een gegeven moment nog over zou gaan. Toen ik ruim over de helft was, was wel duidelijk dat het niet meer over zou gaan, maar toen kon ik gaan aftellen en toen wist ik natuurlijk ook wel echt waar ik het voor deed. Maar heel eerlijk, ik heb weleens gedacht, dit wil ik niet meer, kan ik er mee stoppen?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Dec 2017 16:06

Re: Stomme vragen topic #4

Minoessepoes wat jij in je laatste zin schrijft herken ik wel een beetje, en ik kan me ook nog herinneren dat ik me in die ergste weken afvroeg, als ik vrouwen met meer dan één kind zag lopen, hoe zij het hadden aangedurfd om nog een keer zwanger te raken. Maar het gekke is, ik kijk helemaal niet negatief terug op de zwangerschap en ervaar het ook niet als zwangerschap met veel kwaaltjes. En inmiddels zou ik het ook zo nog een keer willen doen.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Dec 2017 16:10

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Minoessepoes wat jij in je laatste zin schrijft herken ik wel een beetje, en ik kan me ook nog herinneren dat ik me in die ergste weken afvroeg, als ik vrouwen met meer dan één kind zag lopen, hoe zij het hadden aangedurfd om nog een keer zwanger te raken. Maar het gekke is, ik kijk helemaal niet negatief terug op de zwangerschap en ervaar het ook niet als zwangerschap met veel kwaaltjes. En inmiddels zou ik het ook zo nog een keer willen doen.

De eerste 14 weken dat ik non-stop misselijk was heb ik halverwege precies hetzelfde gedacht. Inmiddels ben ik het alweer vergeten geloof ik. :angel:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Dec 2017 16:45

Re: Stomme vragen topic #4

Fijn dat je er nu zo op terug kijkt Elliot, je weet nu ook nog veel beter waar je het voor doet straks he!

Ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet had. Ons gezin voelde echt niet compleet, vandaar dat ik nog een keer zwanger ben geworden. Maar daar gingen wel met de nodige tranen, een gesprek met de verloskundige en de arts aan vooraf en we hadden al opvang voor de oudste geregeld als ik niet voor hem zou kunnen zorgen. Echt een plan gemaakt hoe we da zouden kunnen aanpakken.
Uiteindelijk besloten er voor te gaan en toen nog maanden "smoesjes"gehad waardoor ik elke maand terughoudend was. Uiteindelijk zei mijn man, we moeten het gewoon nu doen want dan weet je ook waar je aan toe bent en we moeten er wel een keer door heen en toen was ik die maand ook zwanger.
Meteen de dag na de test aan de medicijnen gegaan om het voor te zijn en maar te zorgen al een spiegel op te bouwen, ik heb meer dan de hoogste dosering geslikt en was daardoor een soort zombie en heel moe, maar ik heb niet overgegeven de tweede zwangerschap, ik was wel misselijk maar ik spuugde gewoon niet :hulde: Dat had ik vooraf echt nooit kunnen hopen.

Ik moet wel zeggen dat ons gezin gevoelsmatig nu compleet is en dat mij dat enorm veel rust geeft. Mijn man was al zo ver dat hij er meer dan vrede mee had als ik geen tweede zwangerschap aan zou durven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 21 Dec 2017 16:52

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef: En ik heb nooit ergens anders moeten spugen dan thuis, niet onderweg, niet op het werk, dat had me heel erg geleken.
Ik heb dat dus één keer gehad. Bij de tandarts. Als er één plek/situatie is waarin je niet wilt overgeven, is het wel bij de tandarts. :palm:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2017 17:13

Re: Stomme vragen topic #4

Oh wat rot :nopompom:
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Dec 2017 17:26

Re: Stomme vragen topic #4

Ik was zo'n geluksvogel die 9 maanden moest spugen. Gelukkig niet zo heftig als bij voedselinfectie maar ik doe het alsnog nooit meer. Er bleef niks meer van me over, zat er echt zo enorm doorheen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem231

Bericht 21 Dec 2017 21:22

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ook 9 maanden overgegeven. Ik begon de dag nadat we seks hebben gehad met overgeven (wist meteen dat ik zwanger was hierdoor) en ben gestopt toen ze geboren was. Tijdens de bevalling heb ik nog overgegeven.
Ook op andere plekken dus durfde niet meer het huis uit. Bij mijn (schoon)ouders, bij mij oma, in de winkel, op straat, zelfs bij de gyn tijdens een controle.
Ik heb nooit tegen vriendinnen durven te vertellen hoe erg het was omdat ik hun geen schrik wilde aanjagen en heb mij dus best eenzaam gevoeld die tijd.
Ik heb vaak gedacht ik stop ermee, ik wil niet meer maar dat doe je niet. En nu heb ik 2 prachtige kinderen maar door 2 verschrikkelijke zwangerschappen, wilde ik er zeker niet meer.
Maar er is een kans dat mijn zus geen kinderen kan krijgen en dan zou ik zo haar kind willen dragen als het nodig zou zijn.
Dus al met al, het was het waard en je gaat gewoon op overlevingsstand.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Dec 2017 13:12

Re: Stomme vragen topic #4

Carrie schreef:
Emma schreef:Hadden jullie in het begin van de zwangerschap veel buikpijn? Ik ben nu 7+3 weken zwanger en aan het einde van de dag krijg ik wel last van mijn buik. Ik heb zittend werk en heb wel het idee dat het komt door het zitten en een strakke spijkerbroek. Herkenbaar? Ik word er vreselijk onzeker van :(

Ik snap dat je daar onzeker van wordt, ik had er ook last van en het is allemaal goed gegaan! Er is een hoop aan de hand in je buik/baarmoeder, dat rekt allemaal op enzo, dat kan gepaard gaan met buikpijn.


Bedankt voor je reactie en Cotton ook!
Het is nu gelukkig weer stukken minder, als ik echt moe ben voel ik het en heb af en toe steken in mijn lies.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Dec 2017 13:14

Re: Stomme vragen topic #4

Wij willen vanavond kaasfonduen maar nu zag ik net op de verpakking dat er witte wijn in zit :nopompom:
Volgens mijn vriend mag je dit gewoon eten omdat de alcohol verdampt maar ik ben er niet zo zeker van dus wil het eigenlijk niet eten. Weten jullie hoe dit zit?
Misschien ga ik maar gewoon even naar de kaaswinkel om andere kaas te kopen, kan er toch niet van genieten als ik het al eet.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 23 Dec 2017 13:21

Re: Stomme vragen topic #4

Alle alcohol is pas verdampt wanneer het drooggekookt is. Ik zou andere kaas halen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 23 Dec 2017 13:32

Re: Stomme vragen topic #4

Emma schreef:Wij willen vanavond kaasfonduen maar nu zag ik net op de verpakking dat er witte wijn in zit :nopompom:
Volgens mijn vriend mag je dit gewoon eten omdat de alcohol verdampt maar ik ben er niet zo zeker van dus wil het eigenlijk niet eten. Weten jullie hoe dit zit?
Misschien ga ik maar gewoon even naar de kaaswinkel om andere kaas te kopen, kan er toch niet van genieten als ik het al eet.



Nee dit verdampt niet volledig. Als je kant en klare wilt, eru heeft een family variant zonder alchohol.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Dec 2017 15:25

Re: Stomme vragen topic #4

Hoe ga je om met verlatingsangst en eenkennigheid zijn? Ik heb de hele dag een kind aan mijn been hangen en als ik denk dat ze even zit te spelen en ik wel even naar de wc kan, is het weer drama. Ze wil de hele dag opgetild worden, slaapt voor geen meter en ik kan niet eens even een halve minuut in mijn eentje op de wc zitten :cry:

Ja ik weet het is een faaaaaaaaase. Waar wel heel vermoeiend :eyes:
december 2016
juli 2019
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Dec 2017 15:35

Re: Stomme vragen topic #4

Oh al die verhalen over 9 maanden overgeven, ik had dit beter niet kunnen lezen denk ik :palm:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem252

Bericht 23 Dec 2017 18:40

Re: Stomme vragen topic #4

Ik was dus wel een geluksvogel, ik heb letterlijk niet 1x overgegeven. Was wel eens misselijk maar dan at ik en was het weer weg.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron