Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Sep 2013 17:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik meld mij hier ook. Voor de zomervakantie was ik heel goed bezig. Maar door de ziekenhuisopname van mijn vader en het overlijden daarna is mijn hele eetpatroon even flink slechter geworden. Ook omdat er soms niet veel tijd was en wij veel bij mijn moeder waren. Zij is niet zo van het biologisch en heel gezond eten. Nou meer van de oude stempel. Laten wij het daar op houden.
Nu ik weer werk zijn mijn ontbijtjes weer lekker gezond geworden. Ik ontbijt vooral met Overnight oats. Dat vind ik echt lekker en vult ontzettend goed. Lunch is toch vooral volkorenbrood. Zou wel graag speltbrood willen eten maar dat vind vriendlief niet zo lekker. De avondmaaltijden zijn niet heel erg slecht. Maar kunnen nog gezonder. Ik hoop hier weer veel tips en lekkere recepten te zien. Ik vond de link van Jans al fijn. Veel lekkere recepten.

Nu las ik trouwens dat roomboter beter is. Maar ik heb een lactose intolerantie. Dus dat is weer niet goed voor mijn buik. Nu las ik ook dat de Lidl lactosevrije roomboter heeft. Alleen ben ik er vanmiddag geweest maar ik kan deze niet vinden. Weten jullie welk merk lactosevrij is? Ik gebruik ook regelmatig cocosvet om op het brood te doen. Dat vind ik ook wel lekker.
10-08-2017 ♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 04 Sep 2013 17:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet graag biogarde ipv yoghurt, is dat ook nog gezonder? of is Griekse yoghurt of volle yoghurt beter?

Waar kun je cacaonibs kopen? (in een winkel, online weet ik)
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 17:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Isolt, mijn man eet ook geen speltbrood maar van dat donkere oerbrood. Wij halen gewoon verschillend brood en pakken de sneetjes die we willen uit de vriezer. Is dat misschien handig voor jullie?

Pure*, cacaonibs kun je volgens mij bij de biologische supermarkt/reformwinkel kopen.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 04 Sep 2013 17:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Sep 2013 17:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pure* schreef:Ik eet graag biogarde ipv yoghurt, is dat ook nog gezonder? of is Griekse yoghurt of volle yoghurt beter?

Waar kun je cacaonibs kopen? (in een winkel, online weet ik)


Ik koop ze bij de biologische winkel.
10-08-2017 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Sep 2013 17:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Isolt, mijn man eet ook geen speltbrood maar van dat donkere oerbrood. Wij halen gewoon verschillend brood en pakken de sneetjes die we willen uit de vriezer. Is dat misschien handig voor jullie?

Pure*, cacaonibs kun je volgens mij bij de biologische supermarkt/reformwinkel kopen.


Ja dat is ook wel een idee. Verkoopt de Jumbo Speltbrood? Ik merk door dat ik steeds naar verschillende supermarkten ga toch wel meer geld kwijt bent. Daarom probeer ik het zo veel mogelijk tot één winkel te beperken. Ik wil namelijk alles uit de biologische winkel proberen. Dat is niet zo bevorderlijk voor mijn portemonnee.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 17:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vaak speltbrood van Jumbo, vind ik erg lekker. Het ligt bij het ovenbrood.
Spelt roggebroodjes zijn ook erg lekker trouwens, van Jumbo!
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Sep 2013 17:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

ik wil ook graaag met jullie meeschrijven. in dember gestart met cambridge 500 en van 91.6 naar 63.5 gegaan. nu weeg ik op dit moment 68 en ik wil heel graag nog op eigen kracht en met gezonde voeding en sport naar 61.6 om die magische 30 kilo eraf te bereiken.

vandaag gegeten:

o: 2 boterhammen met chocopasta
t: niks
l: preistomppot met een boomstam
t: 500 gram mager franse kwark met een banaan
d: 4 boterhammen met smeerkaas peper
t: 1 appel

niet heel bijster gezond, maar was het vandaag alweer een beetje vergeten zoals ik vaak doe.
Laatst gewijzigd door dream op 04 Sep 2013 17:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 17:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dream, echt knap dat je zo veel bent af gevallen!
Heb je twee keer lunch gehad of zit er een diner tussen? Je lijstje is nog niet echt 'clean', is dat wel je bedoeling?
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Sep 2013 17:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

mijn diner is 4 broodjes met smeerkaas het staat er verkeerd.
mijn lijstje is niet bepaald goed nee maar daar wil ik graag aan werken. sommige dingen vind ik niet nodig zoals spelt brood omdat ik van mening ben dat volkoren crackers of donker brood ook goed is. maar mischien verander ik van mening als ik een tijdje mee schrijf.

ik heb trouwens vandaag tutti fruti gehaald bij de lidl, is dit nou gezond :

Ingrediënten:
gedroogde ontpitte pruimen, gedroogde ontpitte abrikozen, gedroogde peren, gedroogde ontpitte perziken, gedroogde appelringen, antioxidant: zwaveldioxide, voedingszuur : citroenzuur, conserveermiddelen : sorbinezuur, plantaardige olie.

voedingswaarde per 100 gram:
energie 215 Kcal, eiwitten 3,3g, koolhydraten 47,1g, waarvan suiker 46,9g, vetten 1,5g, waarvan verzadigde vetzuren 0,4g, voedingsvezels 9,3g, Natrium 0,01g
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 17:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Speltbrood hoeft ook helemaal niet, volkoren is ook prima hoor. Ik vind speltbrood gewoon lekker ook.
Tuttifrutti met mate is best oké, maar ik vind er wel erg veel suiker in zitten voor een tussendoortje. 100 gram appel bijvoorbeeld is 54 kcal en 12 gram suiker, even ter vergelijking.
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Sep 2013 18:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

aziraphale ik wou nog zeggen dat ik het echt goed van je vind dat je al bijna 30 dagen, 30 day shred volhoud. ik stel het elke keer uit
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 18:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Tnx! Wat lief. Ik ben stiekem ook wel trots, ik ben niet echt een volhouder qua sporten namelijk. Maar ik zit nu echt in een lekkere flow. Zodra ik met m'n slaaphoofd op m'n matje ga staan en aan de warming up begin, word ik echt goed wakker en fit :)
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 18:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dream, als je graag gedroogd fruit wil eten, dan kan je beter voor de biologische variant kiezen. Die wordt namelijk niet gezwaveld, de gewone wel.
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Sep 2013 18:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

ik zou het bijna gaaan proberen als ik jou reactie zo lees maar ik ben zoooooooo lui hahahahahaha. Of gewoon om 22:00 naar me bed gaan en optijd eruit voordat mijn zoontje wakker word om 7 uur. maar het jammere is dat ik tot 21:00 werk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 04 Sep 2013 19:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

wat doen jullie nu op brood, op het andere forum heb ik onthouden :

eieren, hummus, zalm, advocado
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 19:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik doe meestal alleen roomboter op m'n brood, ik heb weinig tijd om te eten op m'n werk dus m'n boterham ter plekke beleggen wil niet zo goed. Als ik 'm al belegd meeneem, wordt het zo zompig.
Maar gekookt ei of een omelet inderdaad, avocado met ricotta, zeezout, tomaatjes. Gerookte zalm vind ik echt heel lekker, met wat yoghonaise. Humus eet ik zelf eigenlijk nooit maar is ook erg gezond. Verder misschien vleeswaren zoals kalkoenfilet of gerookte kip maar daar weet ik niks ervan (ik eet al 15 jaar geen vlees). Makreelfilet is ook erg lekker en vol goede vetten. Ik eet wel eens die uit een blikje met tomatensaus er al door of ik maak er een spread van met ricotta. Tonijn is ook lekker met Griekse yoghurt, mosterd, peper en zout en een uitje en dan op (geroosterd) brood.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 19:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net even m'n eten voor morgen klaar gezet. Ik moet morgen werken, dus dan vind ik het makkelijk om het 's avonds klaar te zetten.

Ontbijt:
Smoothie van havermelk, havermout, gebroken lijnzaad, chiazaad, rauwe cacao poeder, 3 dadels en banaan.
Ik heb alles behalve de banaan al in de koelkast gezet, de banaan ligt in plakjes in de vriezer. Dan gooi ik het morgen ochtend in de blender.

Tussendoor:
Pruimen

Lunch:
Paar speltboterhammetjes met aardbeien jam (ik heb altijd die van ekoland zonder suiker)

Tussendoor:
Speltwafels (die op rijstewafels lijken. Dat staat standaard op m'n bureau)

Diner:
Frituurrommel, haha (we eten bij m'n schoonouders)
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 19:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag (voor het eerst) zelf speltbrood gebakken. Echt super simpel! En veel goedkoper.
Ben benieuwd of het vanuit de vriezer nog een beetje te eten is.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 19:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Ik heb vaak speltbrood van Jumbo, vind ik erg lekker. Het ligt bij het ovenbrood.
Spelt roggebroodjes zijn ook erg lekker trouwens, van Jumbo!

Ben morgen bij Jumbo, ga er gelijk voor kijken! Het speltbrood ken ik al, heerlijk!
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 04 Sep 2013 19:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pure* schreef:Ik eet graag biogarde ipv yoghurt, is dat ook nog gezonder? of is Griekse yoghurt of volle yoghurt beter?

Waar kun je cacaonibs kopen? (in een winkel, online weet ik)


Volgens Annemarie Postma is dat weer beter. Omdat het beter is voor je darmflora.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Sep 2013 20:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Blij schreef:
Minx schreef:Ik meld me ook maar weer heb echt een trap onder mijn kont nodig. Mijn energiepijl logt echt ergens op de bodem van de oceaan, dus het word weer eens tijd om daar wat mee te doen. Vanaf morgenochtend er weer goed voor gaan. Dan weer lekker beginnen met smoothies ed.


Ontbijt je daar mee? Dat is mijn plan. Lijkt me zo'n goed begin van de dag. Ik had het nu 's middags. Maar wil t vanaf morgen in de ochtend gaan doen.


Ja werkt voor mij heel goed, dan heb ik mijn fruit iig binnen, dat vergeet ik nog wel eens overdag.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Sep 2013 20:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik heb vandaag (voor het eerst) zelf speltbrood gebakken. Echt super simpel! En veel goedkoper.
Ben benieuwd of het vanuit de vriezer nog een beetje te eten is.


Recept? Ik wil dat ook nog eens doen, want na jouw recept van de speltpizza ben ik 'om'. Ik heb al zitten zoeken naar recepten voor speltbrood, want ik heb echt zin om dat zelf eens te maken. Heb jij een broodbakmachine of maak je het gewoon in de oven? Ik moet het in de oven maken en heb het tot nu toe niet gedaan, omdat ik me afvroeg of gewoon een homp in de oven kan leggen of een broodbakblik nodig hebt.

Ik ben inmiddels weer iets gezonder bezig. Vanmorgen 30 days shred gedaan, ontbeten met havermoutpap, tussendoor appel, banaan en paar hazelnoten. Tussen de middag twee boterhammen en 's avonds eiermie met chahmpignons, sojasaus en sugar snaps. En niet gesnoept! Dat is een hele prestatie. Ik moet echt weer even ontsuikeren, want het beviel me zo goed en nu ben ik weer volop snoeperig (met uitzondering van vandaag dan). Vanmorgen weer wat inkopen gedaan, dus ik kan weer even vooruit.

Happi, ik maak regelmatig overnight oats 's avonds. Vaak doe ik dat al tijdens het eten koken, want dan ben ik toch al bezig. Het kost me ongeveer 4 à 5 minuten en dan heb ik 's ochtends het ontbijt dus al klaar. Dat scheelt een hoop.

Heb nu overnight oats klaar staan met banaan/mango, havervlokken, lijnzaad, kokos en cacao nibs. Ben benieuwd.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik bak speltbrood in de broodbakmachine. Ik gebruik een biologische Oermix waar alleen maar water bij hoeft, echt ideaal.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb deze gemaakt:
http://mamakeuze.blogspot.nl/2012/11/vo ... n.html?m=1
Alleen dan 7 gram gist gebruikt (zat in het zakje).

En zo zag het er uit:
Afbeelding

Ik heb het in de oven gedaan. Ik dacht dat ik graag een broodbakmachine wilde hebben, maar dit gaat echt prima zo. Ik heb het in een siliconen cakevorm gedaan.
De ingrediënten kostten me bij elkaar 1,35 en ik heb er 20 boterhammetjes van gesneden. Stukken goedkoper dan uit de winkel.
Binnenkort wil ik ook zuurdesem proberen.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Sep 2013 21:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die mix die ik koop is van Jumbo en kost €3,98 volgens mij. Daar bak ik twee broden van.
Waar koop jij je speltmeel zo goedkoop dan, Jans'? Ik weet niet de precieze prijs maar dacht dat het bij onze reformwinkel een stuk duurder is.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron