Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opknaptopic!

<<

Anoniem255

Bericht 08 Okt 2013 09:49

Re: Opknaptopic!

De naam weet ik zo niet.
Het is nummer GN 012-09
Ik heb het bij de Gamma laten mengen en dan kun je kiezen voor hun eigen merk, histor, flexa etc.
Heb nu trouwens ook gewoon voor de extra dekkende muurverf gekozen, dat kan ook op hout. Wilde eens kijken hoe dat verft en uitpakt. En omdat muurverf extra mat is. Heb voor 1 liter 10euro betaald.
<<

theelepel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 28 Sep 2013 11:11

Bericht 08 Okt 2013 10:12

Re: Opknaptopic!

Dankjewel! Ik zal binnenkort eens even gaan kijken!
<<

Anoniem66

Bericht 08 Okt 2013 10:21

Re: Opknaptopic!

Heel gaaf, die kast Mien! En dat lampje, ook zo tof!

Letterbak: nee nog niet af.. Steeds te druk voor. Wel de basis al geverfd, moet nu de behangstukjes nog plakken maar kom er steeds niet aan toe.
<<

Anoniem20

Bericht 04 Nov 2013 12:50

Re: Opknaptopic!

Wat lijstje van de kringloop opgeknapt en met vier nieuwe lijstje gecombineerd op het toilet.
Slechte fotokwaliteit, dat wel.
Afbeelding
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Nov 2013 14:01

Re: Opknaptopic!

Leuk Juani! Hier liggen ook al een aantal lijstjes klaar om zo'n zelfde soort collage te maken voor op de babykamer.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Nov 2013 14:11

Re: Opknaptopic!

Afbeelding

De commode zelf opgeknapt. Hij ziet er weer als nieuw uit nu! Ik zal binnenkort even foto's maken van het ledikantje en de box.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem57

Bericht 04 Nov 2013 14:35

Re: Opknaptopic!

Oh wow! Dat heb je mooi opgeknapt! Wat een werk zeg!
<<

Anoniem57

Bericht 04 Nov 2013 14:39

Re: Opknaptopic!

Ik heb een simpel krukje opgepimpt, de kleur is nu oudroze. Ik zal nog wel eens een foto maken als hij droog is en beneden staat.

Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 04 Nov 2013 15:00

Re: Opknaptopic!

Mooi tsjip en parel! Ook de kleuren die jullie hebben gebruikt. De kleur van de commode heb ik volgens mij ook nog staan, voor een kinderstoel die ik nog moet verven.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2013 15:13

Re: Opknaptopic!

Leuke dingen komen voorbij!
Ik knap ook vaak dingen op, maar vergeet meestal voor-foto's te maken.

Ben vanmorgen een paar vaasjes gaan verven.
De bruine moet nog, de roze was zoals de bruine en de groene krijgt straks nog een laagje.

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Nov 2013 18:23

Re: Opknaptopic!

Dankjewel! Het was ook wel een heel werk. Helemaal omdat ik me niet meer in alle houdingen kon wurmen vanwege mijn buik ;) Het ledikantje en de box waren erger trouwens. Al die spijltjes waren een beste klus..

Parel: dat krukje is ook leuk geworden! Hier staat er ook nog eentje om opgeknapt te worden. Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik het wil.

Oh la la: leuk die vaasjes! Ik heb laatste ook 2 vazen geverfd en wauw dat had ik eerder moeten doen! Je hebt ineens iets heel nieuws voor je gevoel. Voor foto's vergeet ik normaal ook altijd. Nu met de babyspullen heb ik er voor het eerst aangedacht.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Nov 2013 18:38

Re: Opknaptopic!

Ooh La La, ik vind die groene zo eigenlijk ook wel leuk!
L2014 & H2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2013 18:41

Re: Opknaptopic!

Op de foto valt het mee, maar in het echt komt het glas er (naar mijn smaak) nog te veel doorheen.
Een extra laagje is denk ik mooier.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem20

Bericht 04 Nov 2013 19:54

Re: Opknaptopic!

Is het niet lastig om vazen etc. te verven? Ik pak vaak de spuitverf, alleen kan ik niet in de leuke kleurtjes vinden.
<<

Anoniem 63

Bericht 04 Nov 2013 21:45

Re: Opknaptopic!

Hé dat krukje heb ik ook Parel! Nooit aan gedacht om dat te verven, haha.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2013 22:30

Re: Opknaptopic!

juani schreef:Is het niet lastig om vazen etc. te verven? Ik pak vaak de spuitverf, alleen kan ik niet in de leuke kleurtjes vinden.


Ik heb nu krijtverf gebruikt. Wil prima, je kunt ze alleen niet echt afnemen met water denk ik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 04 Nov 2013 23:46

Re: Opknaptopic!

Niet echt een opknap iets, maar wel iets wat ik zelf ga maken, ipv het in de winkel te kopen;

Afbeelding
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 05 Nov 2013 07:45

Re: Opknaptopic!

Ooh La La! schreef:
juani schreef:Is het niet lastig om vazen etc. te verven? Ik pak vaak de spuitverf, alleen kan ik niet in de leuke kleurtjes vinden.


Ik heb nu krijtverf gebruikt. Wil prima, je kunt ze alleen niet echt afnemen met water denk ik.

Je kan het proberen met blanke boenwas er overheen, dan zit er wel een soort beschermlaagje overheen. Als je A.nnie S.loan krijtverf gebruikt met daar overheen hun clear wax (anders dan boenwas) dan is het zeker waterdicht (en het uiterlijk blijft mat).


Toen ik verhuisde heb ik zo'n beetje heel mijn huis opgeknapt maar qua verf werk waren onderstaande wel de leukste dingen.
Afbeelding
Misschien zie je het niet heel goed maar hij is lichtblauw geworden
Afbeelding
Afbeelding
De stoelen waren ook bruin
Afbeelding

Momenteel heb ik veel meubels staan om op te knappen dus die volgen als ze af zijn.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Nov 2013 09:53

Re: Opknaptopic!

Ooh La La! schreef:
juani schreef:Is het niet lastig om vazen etc. te verven? Ik pak vaak de spuitverf, alleen kan ik niet in de leuke kleurtjes vinden.


Ik heb nu krijtverf gebruikt. Wil prima, je kunt ze alleen niet echt afnemen met water denk ik.


Ik heb er ook krijtverf voor gebruikt. Gaat echt heel goed en snel trouwens. Zelf heb ik een fles vernis staan. Gekocht bij vertechnieken.nl. Dit smeer ik op de kwetsbare oppervlakken. Ik moet het blad van de commode daar ook nog even mee behandelen.

Vajen: dat ziet er erg mooi uit! Mooie kleur heeft de kast ook gekregen.
Hier staat de eettafel ook nog te wachten ook nog te wachten op een likje verf.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem255

Bericht 06 Nov 2013 16:01

Re: Opknaptopic!

Vajen, wat mooi!!
Tsjip: Heel erg mooi geworden!
<<

Anoniem255

Bericht 06 Nov 2013 16:10

Re: Opknaptopic!

Helaas geen voor foto's maar dit heb ik nog opgeknapt.
Beetje slechte foto's wederom.
Het tafeltje was blank vurenhout, de krantenbak denk ik ook vurenhout en het ladekastje was eikenhout.
Ik zit nu op stof voor mijn stoelen te wachten.

*knip*
Laatst gewijzigd door Anoniem255 op 07 Nov 2013 20:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 06 Nov 2013 16:15

Re: Opknaptopic!

Wanneer ik het verven niet meer zat ben, dan ga ik mijn eetkamertafel en haltafel opknappen. Ik heb ze al eens eerder opgeknapt, maar toen had ik de ballen verstand van verven. Dus nu ik weet hoe ik het moet doen, doe ik het opnieuw.
<<

Reneé

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:05

Bericht 06 Nov 2013 17:02

Re: Opknaptopic!

Vajen schreef:
Ooh La La! schreef:
juani schreef:Is het niet lastig om vazen etc. te verven? Ik pak vaak de spuitverf, alleen kan ik niet in de leuke kleurtjes vinden.


Ik heb nu krijtverf gebruikt. Wil prima, je kunt ze alleen niet echt afnemen met water denk ik.

Je kan het proberen met blanke boenwas er overheen, dan zit er wel een soort beschermlaagje overheen. Als je A.nnie S.loan krijtverf gebruikt met daar overheen hun clear wax (anders dan boenwas) dan is het zeker waterdicht (en het uiterlijk blijft mat).


Toen ik verhuisde heb ik zo'n beetje heel mijn huis opgeknapt maar qua verf werk waren onderstaande wel de leukste dingen.

Momenteel heb ik veel meubels staan om op te knappen dus die volgen als ze af zijn.


Vajen: Die kast is echt enorm gaaf geworden! In welke kleur heb je die geverfd? Weet je dat toevallig nog?
<<

Anoniem57

Bericht 06 Nov 2013 20:53

Re: Opknaptopic!

Oh wow Mien wat gaaf allemaal!
Vajen, ook prachtig!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 06 Nov 2013 21:11

Re: Opknaptopic!

Renee, had het blik nog staan dus heb het opgezocht: het is Histor matte lak (terpentine basis) en de kleur heet Zilt. Kan alleen wel zijn dat ik er nog iets wit bij heb gedaan om hem nog iets lichter te maken.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers