Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Houdbaarheid dranken

<<

Anoniem 42

Bericht 02 Nov 2013 18:26

Houdbaarheid dranken

Vroeger stond altijd op de melk altijd iets in de trant van dat drie dagen na openen van het pak versheid van de melk niet meer gegarandeerd was. Staat er nu niet meer op maar als ik een pak drie dagen open heb gehad, gooi ik het weg. Is dat eigenlijk nog wel nodig?

En hoe lang laten jullie bijvoorbeeld pakken vruchtensap maximaal open staan in de koelkast?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Nov 2013 18:30

Re: Houdbaarheid dranken

Ow hier staat melk wel eens 2 weken open in de koelkast. Maar voor ik het gebruik ruik ik en giet ik wat over in een glas om te kijken hoe het eruit ziet. Als het nog goed eruit ziet en ruikt gebruik ik het nog gewoon, let er dan niet op hoelang het al open staat.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Nov 2013 18:31

Re: Houdbaarheid dranken

Gewone melk drink ik niet maar karnemelk blijft hier wel tot een week open staan in de koelkast.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 02 Nov 2013 18:43

Re: Houdbaarheid dranken

Melk, sapjes etc. laat ik max. drie dagen open in de koelkast staan en dan gooi ik het weg (zonder experimenten met geur, kleur en smaak).
<<

Anoniem185

Bericht 02 Nov 2013 18:45

Re: Houdbaarheid dranken

Als ik het idee heb dat het te lang open staat naar mijn zin dan gooi ik het weg. Dus meestal wel binnen een week.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Nov 2013 18:53

Re: Houdbaarheid dranken

Meestal gaat het wel binnen een dag of 3 op en anders ga ik op geur en daarna op smaak af.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Nov 2013 21:59

Re: Houdbaarheid dranken

Hier is melk of sap meestal wel op binnen een aantal dagen.
Maar vla of yoghurt wil wel eens langer staan. Dan ruik en proef ik het eerst en na ruim een week gaat het sowieso weg.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 03 Nov 2013 23:28

Re: Houdbaarheid dranken

Oh, hier blijft alles rustig langer dan een week open staan en dan gebruiken we het nog gewoon hoor. Ik houdt de datum op de verpakking aan en ga daarna op geur/kleur/smaak af. Dingen worden vaak veel te snel weggegooid, terwijl het nog prima is. Wel gooien we regelmatig vruchtensappen weg. Dit gaat dan open op een verjaardag en wordt vervolgens een maand of twee niet gedronken :laughcry:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Nov 2013 06:58

Re: Houdbaarheid dranken

HIer staat het open totdat het op is, of totdat het niet meer goed ruikt/smaakt. Ik koop wekelijks een pak melk en die is niet binnen 3 dagen op, maar die gooi ik dan ook niet weg. Als het nog goed ruikt en smaakt maakt het mij niet uit. Ik merk wel dat het laatste glas wat minder smaakt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Nov 2013 09:41

Re: Houdbaarheid dranken

Melk staat hier gerust een week open, heb er nog nooit last van gehad dat het vies werd ofzo.
Sap staat hier open tot het op is, maar vaak is dat wel binnen 3/4 dagen. Ijsthee gaat wat minder snel op, die staat gerust 3 weken op, ook nog nooit problemen gehad.. Als het goed smaakt en er goed uit ziet heb ik er geen problemen mee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2013 10:08

Re: Houdbaarheid dranken

Ik ben hier heel erg in, tot ergernis van mijn vriend.
Als een pak melk/vla/yoghurt 3 dagen open staat gooi ik het weg, soms na 2 dagen al. Ook al zit het dan nog bijna vol.

Andere dingen laat ik max een week open staan, maar na 3 dagen vind ik toch dat het niet meer lekker smaakt. Vaak is dit verbeelding want volgens m'n vriend is er dan niks aan de hand.

Ik vergeet ook heel snel wanneer ik iets nou precies open gemaakt heb, dus dan gooi ik het sowieso weg.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers