Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaas bestaat niet

<<

Anoniem247

Bericht 06 Nov 2017 22:12

Sinterklaas bestaat niet

Hoe hebben jullie dit aangepakt of hoe gaan jullie dit straks aanpakken?

Ik weet nog goed dat mijn moeder mij het heel nuchter vertelde tussen de soep en aardappelen door en ik was echt intens verdrietig en boos. Verdrietig omdat ik geen cadeaus meer zou krijgen en boos omdat mijn ouders zo tegen mij gelogen hadden :laughcry:. Ik wil het bij mijn eigen kinderen toch iets anders aanpakken.

En wanneer vertel je het? Als ze in groep 4 of in groep 5 zitten?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Nov 2017 22:18

Re: Sinterklaas bestaat niet

Mijn oudste van 5 wist het vorig jaar al. Hij was toen 4, had denk ik ergens iets er over opgevangen en vroeg mij of Sinterklaas wel of niet echt bestond. Ik heb toen gekozen om niet te liegen en sindsdien weet hij het. Hij vond het trouwens geen big deal, begreep het ook wel, dus dat scheelde :)

Ik denk dat we bij de jongste ook rond die leeftijd iets gaan laten vallen, dus eigenlijk voordat het een big deal kan worden. Het feest blijft toch wel leuk.
#teammaple🍁
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Nov 2017 22:30

Re: Sinterklaas bestaat niet

Hier hetzelfde als bij UN. Ze vroegen zelf of het echt of nep was en idd toen besloten om het gewoon te zeggen. Beide in groep 3.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Nov 2017 22:31

Re: Sinterklaas bestaat niet

Mijn dochter had vorig jaar na de zomervakantie zelf bedacht dat hij niet echt bestaat. Ze was toen 7 jaar en zat in groep 5. Als ze er niet zelf achter gekomen was hadden we het waarschijnlijk dat jaar voor of na sinterklaas verteld.

Mijn zoon is 6 jaar en zit in groep 3, hij zei gisteren: ik denk dat sinterklaas niet bestaat. Ik vroeg waarom hij dat denkt en toen zei hij 'omdat sinterklaas zo groot is' (?). Daarna had hij het er niet meer over, maar ik denk dat zijn geloof langzaam aan het wankelen gaat. Bij hem ga ik gewoon een keer bevestigen dat hij inderdaad niet bestaat en als hij direct aan ons vraagt of sinterklaas niet echt bestaat dan ga ik daar niet over liegen en vertel hem dat dat klopt.
<<

Anoniem247

Bericht 06 Nov 2017 22:34

Re: Sinterklaas bestaat niet

Ik zit er zelf ook aan te denken om het na deze keer ook te vertellen. Mijn oudste is zo vreselijk zenuwachtig en hieper altijd deze periode. En dat resulteert zich ook in slecht slapen, grote mond, druk gedrag etc omdat hij het allemaal gewoon té spannend vind. En dat begint nu al dus hij is echt een maand lang zo.. Hij is 7 en zit in groep 3.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 06 Nov 2017 22:38

Re: Sinterklaas bestaat niet

Wij kregen een mail begin dit schooljaar van de juffen van groep 5.
Dat ze dit jaar lootjes gaan trekken en er dus verwacht wordt dat de kinderen het grote geheim weten.

Mijn ex heeft het aan zoon vertelt, dus hoe het hier aangepakt is weet ik niet.
Maar dus in groep 5.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 06 Nov 2017 22:44

Re: Sinterklaas bestaat niet

Als hij zo zenuwachtig is, Ava, waarom vertel je het dan nu al niet? Misschien haalt dat de spanning eraf. En dan niet tussen de piepers door, net als je moeder, maar met aandacht en geruststelling.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Nov 2017 22:58

Re: Sinterklaas bestaat niet

Dochter van vriend is 7, zit in groep 4, en gelooft nog.

Hier is t ook vanaf groep 5 surprise, maar is t niet per se dat ze t grite geheim al moeten weten
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem245

Bericht 07 Nov 2017 08:35

Re: Sinterklaas bestaat niet

Hier ging dat ontzettend leuk, mijn zoon twijfelde het jaar ervoor al, maar toen kon ik het nog een beetje redden. Jaar later in Maart ofzo vroeg hij of Sinterklaas nou wel of niet bestond, en toen heb ik gevraagd wat hij zelf dacht en toen zei hij dat het wel allemaal erg ongeloofwaardig was maar hij snapte niet hoe dan die cadeaus er konden komen.
Toen heb ik gezegd dat opa en oma, de buren en ik allemaal in het complot zaten, dat de buurman op de ramen klopte etc. En toen was hij helemaal verbaasd en emotioneel dat wij dat allemaal gedaan hadden. Hij was toen 7 denk ik.
<<

Anoniem247

Bericht 07 Nov 2017 10:22

Re: Sinterklaas bestaat niet

Geel schreef:Als hij zo zenuwachtig is, Ava, waarom vertel je het dan nu al niet? Misschien haalt dat de spanning eraf. En dan niet tussen de piepers door, net als je moeder, maar met aandacht en geruststelling.


Zijn broertje maakt het nu ook voor het eerst echt bewust mee en ik wil het eigenlijk voor de laatste keer echt leuk aanpakken. We gaan deze keer ook voor het eerst naar een Sinterklaasfeest hier in het dorp en dat vind ik eigenlijk wel een goede afsluiting voor S. Hierna gaan we het toch maar vertellen hebben we gisteren besloten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Nov 2017 10:38

Re: Sinterklaas bestaat niet

Ik heb haar eerst gevraagd wat ze fijner vond, als papa en mama cadeautjes voor haar kopen of als Sinterklaas het doet. Ik wist al min of meer dat ze zou zeggen dat ze cadeautjes van papa en mama fijner vindt, dus daar heb ik op ingehaakt en verteld dat wij de cadeautjes dus ook kopen, dat Sinterklaas ooit wel bestaan heeft en dat het zo'n goede, fijne man was dat we zijn verjaardag nog elk jaar vieren compleet met verkleden en cadeautjesfeest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem247

Bericht 07 Nov 2017 11:34

Re: Sinterklaas bestaat niet

Dat is een goeie Susan. Ik denk dat ik daar voor ga. Dan is het verdriet/teleurstelling ook wat kleiner bij hem waarschijnlijk.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 05 Dec 2017 13:53

Re: Sinterklaas bestaat niet

Hier mijn oudste zojuist het geheim verteld. Juf had verteld dat ze volgend jaar geen cadeautjes meer kregen van Sinterklaas. Of juf het inderdaad zo zwart/wit heeft verteld, weet ik niet, maar dit is wat er bij dochter is blijven hangen. Laatst vroeg een klasgenootje al of ze nog geloofde. Ik moest me in zo veel bochten wringen om me hier uit te kletsen, dat ik het maar verteld heb. Pakjesavond is geweest, Sinterklaas op school is geweest, dus zag geen reden om het nog te rekken.

Ze vindt het helemaal niet erg en eigenlijk volkomen logisch. En ze is allang blij met d'r cadeau's, dus niks aan de hand.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem247

Bericht 05 Dec 2017 19:54

Re: Sinterklaas bestaat niet

Wij hebben toch besloten om nog een jaar te wachten. Hij heeft zich verrassend goed gedragen met alleen gezonde spanning. Niet net als vorig kaar dat hij er niet van kon slapen en super druk was. Dus het was best een gezellige tijd! Dus volgend jaar wordt echt het laatste jaar en dan is hij 8,5 jaar.

Wat fijn dat ze het zo goed heeft opgepakt Kissyfur. Maar wel raar dat de juf het zo heeft gezegd (mocht het echt zo gebeurd zijn).
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 05 Dec 2017 20:40

Re: Sinterklaas bestaat niet

Ik vermoed dat juf het wel iets (veel) genuanceerder heeft gebracht hoor. Maar goed, J. had zo nu en dan blijkbaar al vraagtekens, want ik kon me er niet meer uit redden.

Wel leuk, ze mogen hier altijd nog één keer hun schoen zetten op vijf december. Die schoenen heeft J. vandaag gevuld. Ze vond het prachtig, met de grootste lol heeft ze de pakjes in de schoenen gestopt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem306

Bericht 05 Dec 2017 21:19

Re: Sinterklaas bestaat niet

Zolang ze er niet hyper en zenuwachtig ect. van worden, dan ergens eind groep 4, begin groep 5. Dan gaan ze lootjes doen en wil ik wel dat ze het weten. En komen ze er eerder mee dan zal ik het wel eerder vertellen.

De tekst van Susan vind ik wel een hele goeie. Die ga ik onthouden.
<<

Anoniem242

Bericht 06 Dec 2017 11:37

Re: Sinterklaas bestaat niet

Wij hebben het de 2 oudste ook verteld. Juist omdat we het dit jaar niet wilde vieren. F reageerde heel laconiek en wist het blijkbaar al. S van mij werd boos. Zijn papa had het hem al verteld en hij zei " Papa heeft allemaal stomme dingen verteld over sinterklaas" Uiteindelijk ging het meer omdat hij dacht geen cadeautjes meer te krijgen. Wij vieren het vanaf nu alleen nog met kerst. Dus toen hij door had dat onder de boom cadeautjes kwamen, was het prima.
Wel zei hij nog " Ik blijf toch geloven in die geschminkte mensen" :angel:
<<

Anoniem255

Bericht 10 Dec 2017 10:44

Re: Sinterklaas bestaat niet

Dochter kwam er tijdens/na de intocht achter. Wenkbrauwen die aan elkaar geplakt zaten van de schmink, haren onder een pruik uit, een piet zonder haar... Er klopte niks van. Ze ging verder vragen en uiteindelijk heb ik het verteld. Ze was eerst boos maar vond het ook stoer dat ze een geheim heeft met alle grote kinderen en volwassenen.

Maar, ik merk dat ze twijfelt. Ze vind het denk ik te leuk om echt niet te geloven. Alle sinterklazen zijn nep. Behalve die van school. En papa en mama kopen de cadeaus, behalve die voor in de schoen. Want daar komt zwarte piet voor...
Ik heb het zo gelaten en we zien het volgend jaar wel weer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers