Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

<<

Anoniem315

Bericht 02 Sep 2013 17:27

Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Hoi, sinds een aantal dagen begin ik het idee te krijgen dat het gebied rond (en onder) mijn navel begint te trekken. Het voelt alsof de onderste huidlagen scheuren. Vooral als ik buk of zit en weer overeind kom. Aan de buitenkant is NOG niks te zien, maar ik vind het eng :|

Voor wie is dit herkenbaar? Moet ik me zorgen maken of juist niet? Kan ik er iets aan doen?

Ik zit nu op 27 weken.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 02 Sep 2013 17:30

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Dat is herkenbaar, dat had ik ook maar wat later in de zwangerschap, mijn navel was ook super gevoelig. Heb overigens geen striemen gekregen. Hoop voor je dat ze jou ook bespaard blijven!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Sep 2013 18:12

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Ik had ook veel pijn rond mijn navel, ik linkte het aan het gat van mijn navelpiercing. Ik weet niet of het verband houdt met striae, dat heb ik vooral in de laatste weken gekregen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Sep 2013 18:13

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Oh ik lees net je bericht in het najaarstopic ook. Vervelend dat je je zo naar voelt! Afbeelding Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:14

Bericht 02 Sep 2013 19:36

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Heel herkenbaar. Ik had al straie van de vorige zwangerschap rond mijn navel, maar daardoor lijkt het nog wel gevoeliger. Vooral op dagen dat er voor mijn gevoel een groeispurt plaatsvindt doet het echt zeer. Dan weet ik niet hoe ik moet zitten. Liggen is dan nog het beste. Mijn navel zlef is ook erg pijnlijk, vooral als ik mijn buik stoot. Mijn straie zijn nu ook weer groter geworden helaas.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Catgirl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:14

Bericht 02 Sep 2013 19:37

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Oja, en oo denk dat je er weinig aan kan doen. Smeren verzacht soms bij mij het vervelende gevoel, maar weg gaat het niet. En tegen straie werkt het natuurlijk ook niet :cry:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Sep 2013 22:16

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Ik ga morgenochtend de dokter bellen, want ik vertrouw het (ondanks contact met de vk) niet. Ik denk zelf aan een navelbreuk. Nu kun je daar weinig aan doen, maar ik wil het gewoon weten. En ook wil ik weten hoe ik erger kan voorkomen. Momenteel heb ik het idee dat als ik dikker word, en dat doe je doorgaans tijdens een zwangerschap, mijn buik open gaat barsten. Jeuj.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Sep 2013 23:52

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Ik heb het ook gehad en een half jaar na de bevalling kwam ik erachter dat het een navelbreuk was. Inmiddels ben ik eraan geopereerd. Ik denk dat je er nu weinig aan kunt doen en dat je na de bevalling pas echt kunt zien of het een breuk is.
Heel vervelend dat het zo naar voelt, ik vond het ook een naar gevoel.
Afbeelding
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2013 07:47

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Je buik gaat niet open barsten hoor! De huid rondom je navel is heel dun, die is nu natuurlijk aan het oprekken dus dat doet helaas pijn. Over een paar weken zal dit waarschijnlijk wel weer over zijn als de huid eraan gewend is.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Sep 2013 12:20

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Henque (je naam is leuk!): Haha, nee ik verwacht ook niet dat 'ie letterlijk gaat openbarsten, maar het gevoel dat er onderhuids iets scheurt, is sterk aanwezig. Ik hoop echt dat wat je zegt, ook gaat gebeuren. Even een paar dagen en dan weer normaal.

Lana, laat zo'n operatie sporen na? Zie je een duidelijk litteken?

De dokter stuurde me door naar de vk, waar ik voor morgen een afspraak heb gemaakt. Ik wil dat iemand er even naar kijkt. Ook al is het maar voor de geruststelling.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Sep 2013 14:05

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Nee je ziet er echt helemaal niets van. De snee maken ze ook in je navel, dus wat er zit, valt ook helemaal niet op.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 04 Sep 2013 14:14

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Gelukkig. Ik heb nu trouwens het idee dat het weer iets beter wordt! Ik durf weer sneller rechtop te staan. Voelde me de afgelopen dagen echt een bejaarde :ugeek:
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 04 Sep 2013 16:41

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Exogenesis schreef:Henque (je naam is leuk!): Haha, nee ik verwacht ook niet dat 'ie letterlijk gaat openbarsten, maar het gevoel dat er onderhuids iets scheurt, is sterk aanwezig. Ik hoop echt dat wat je zegt, ook gaat gebeuren. Even een paar dagen en dan weer normaal.

Lana, laat zo'n operatie sporen na? Zie je een duidelijk litteken?

De dokter stuurde me door naar de vk, waar ik voor morgen een afspraak heb gemaakt. Ik wil dat iemand er even naar kijkt. Ook al is het maar voor de geruststelling.


Dankjewel, vond m'n naam zelf ook wel leuk gevonden ;)
Fijn dat je bij de vk terecht kan morgen!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Sep 2013 18:10

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Uitkomst bezoek vk: Geen navelbreuk, ook (nog) geen uiteenwijkende spieren (te voelen aan een soort gat, dat er dus niet was. De spieren zijn nog recht). Ik heb enorm sterke spieren en weinig ruimte, omdat ik vrij smal ben, dus het zoekt een weg vooruit en de spieren staan gigantisch onder druk. Ik moet er dus maar mee dealen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 05 Sep 2013 21:31

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

"gelukkig" geen navelbreuk maar vervelend is het wel natuurlijk. Hopen dat het gevoel snel weer weggaat.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem315

Bericht 06 Sep 2013 18:13

Re: Navel lijkt uit elkaar te trekken. Au!

Het lijkt nu weer 'rustiger' te worden. Kennelijk is de huid voldoende uitgerekt, voorlopig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers