Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Nov 2017 23:30

Re: Stomme vragen topic #4

Ik gaf ook bv en had toen ik moest gaan kolven in eerste instantie genoeg aan dat Avent flesje uit de baby box. Ik vind Avent nog steeds het fijnst.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Nov 2017 03:18

Re: Stomme vragen topic #4

Hier had ik de flessen van medela, action en Kruidvat smalle hals.
De avent brede hals zat in zo'n box, zoon kon daar niet uit drinken. Alles liep er langs af. S fles van difrax ging ook niet.
Van een vriendin een medela fles gekregen en dat ging perfect! Dus ik heb dezelfde soort bijgekocht alleen dan de goedkopere variant.

Over de verzekering, bij cz kan je later de verzekering omzetten naar gezinnen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Nov 2017 07:43

Re: Stomme vragen topic #4

Via een vriendin heb ik bij dochter flessen van tommee tippie gekocht. Die hebben ook meer een speen in tepelvorm. Bij zoon heb ik ze ook aangeschaft tijdens de mazzeldagen. Ivm kolven en de tepel/speenverwarring. Maar ook omdat ik wist dat ik toch uiteindelijk een x over zou gaan op fv
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Nov 2017 07:54

Re: Stomme vragen topic #4

Ik dacht ook dat ik flesjes e.d. in huis moest halen, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Inderdaad zit in zo’n box een flesje van Avent en verder had de kraamhulp ook flesjes bij zich. Nu hebben we nog een klein formaat van Dr. Brown gekregen van de verloskundige en mijn man heeft in de kraamweek een groter formaat van Difrax gekocht.
Dus zonder dat ik het in huis had is het toch goedgekomen :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 29 Nov 2017 08:08

Re: Stomme vragen topic #4

En sowieso heb je aan 1 fles gewoon voldoende. Zeker in het begin. Ze kunnen toch maar uit 1 fles tegelijk drinken :P
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Nov 2017 12:30

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ook het Avent flesje uit een van de boxen. Wilde daarnaast nog een dr brown halen maar ik trof lege schappen. Populaire fles of moeilijk verkrijgbaar?
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 29 Nov 2017 18:55

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankt allemaal voor de reacties op mijn begrafenis vraag. Wilde al meteen reageren maar kreeg van de week steeds foutmelding na het inloggen? Heel gek.
Ze zijn uiteindelijk gegaan, ik vond dat ik het niet kon verbieden ook al was het op 'mijn dag'. Ze hebben zich daar keurig gedragen maar eenmaal weer thuis bij mij kwam alle spanning er uit. Gelukkig was ex hier nog bij dus heeft ook gezien wat voor impact zoiets heeft. Vandaag weer een gewone dag en is sint belangrijker om over te praten dan oma :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Nov 2017 22:10

Re: Stomme vragen topic #4

Gingen jullie wel eens boodschappen doen met een (kleine) baby en zo ja, hoe deed je dat dan? Maxicosi alleen mee of ook het onderstel van de wandelwagen? Ik zit nog te zoeken wat handig is. Ja, boodschappen bestellen, maar ik wil er ook wel eens op uit :wink:

En nog een vraag over die Tog-waardes. Heb er naar gegoogled, maar ik snap niet helemaal hoe het nu zit met die waardes. Iemand die daar ooit iets mee heeft gedaan?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Nov 2017 22:15

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Gingen jullie wel eens boodschappen doen met een (kleine) baby en zo ja, hoe deed je dat dan? Maxicosi alleen mee of ook het onderstel van de wandelwagen? Ik zit nog te zoeken wat handig is. Ja, boodschappen bestellen, maar ik wil er ook wel eens op uit :wink:

Wij hebben een kleine supermarkt op loopafstand, daar ging ik bijna dagelijks heen voor iets. Dan had ik een loopje. Ik gebruikte hiervoor de gewone kinderwagen. Voor grotere boodschappen zette ik de mc in de winkelwagen. Onze kinderwagen heeft geen boodschappenruimte, dus ik vond een karretje en een kinderwagen niet zo handing. Wanneer ik even de stad in ging, zette ik de mc wel vaak op het onderstel van de kinderwagen. Ik heb dat vaak gebruikt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2017 22:17

Re: Stomme vragen topic #4

Misschien heb je iets aan dit topic Amandine.
boodschappen-met-baby-t27591.html?hilit=Boodschappen%20baby#p1030400

Ik zat er ook zo mee te kloten. Draagzak, maxicosi, allemaal gedaan. En dan idd zo zitten kloten met wagentjes en de auto heen en weer en bah zo'n gedoe! Ik bestel meestal en haal 't op bij 't pick up point want het is zo'n gedoe anders. Maar komende week wil ik 'm voor 't eerst in 't karretje proberen te zetten. Hij zit stevig genoeg nu.

Tog snap ik ook niet.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2017 22:25

Re: Stomme vragen topic #4

Oh en hoe gaat het nu met jullie Amandine? Was al zo benieuwd.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Nov 2017 22:28

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ging ook vaak met baby kleine boodschappen doen, lekker er even uit. Ik deed de baby meestal in de draagdoek en had een rugzak mee voor de boodschappen. Bij zoon liet ik ook regelmatig dochter een karretje duwen :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Dec 2017 00:44

Re: Stomme vragen topic #4

Nu ik weet dat we een jongen krijgen en mijn eindejaarsuitkering is gestort, ga ik los met shoppen :palm:
Maar wat ik me afvraag, aangezien de bekende uitzetlijstjes allemaal wat anders zeggen, hoeveel setjes kleding is nou handig om te hebben? Aangezien je ook vast en zeker genoeg zal krijgen....?

Ik heb 1 setje besteld bij Van Pauline, zie foto hieronder.
Wie weet er nog leuke webshops in dezelfde stijl?

Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 01 Dec 2017 00:55

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hadden denk ik 3 setjes kleren in maat 50, de rest hebben we gekregen. Rompers hadden we in 50/56. Je weet vooraf sowieso niet hoe groot/klein je kindje is dus zou iig niet te veel kopen, je kan altijd nog bij haken.

@Amandine; Wij laten de boodschappen bezorgen en ik zorg dat ik iedere dag een loopje heb. Maandag bv brood, dinsdag verse groente voor E, woensdag vers fruit voor E, donderdag brood voor E, vrijdag een paar sokken.
Afhankelijk van het weer en de voorraad combineer ik dingen of sla ze juist over.

Wij hebben een 4 seizoenen puckababy en op de site zie precies wat de TOG waardes zijn en wat ze dan 'moeten' dragen.
30-04-2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 01 Dec 2017 09:40

Re: Stomme vragen topic #4

Ik dacht al dat er een topic over was gewest, maar wist het niet zeker. Bedankt Marin!

Nu voel ik me een slechte moeder, omdat ik niet elke dag buiten met haar kom :redface: het weer is af en toe echt slecht en ik moet er echt nog handigheid in vinden.
Voor de boodschappen moet ik altijd de auto pakken, want op loopafstand is niets. Meestal ga ik dan naar meerdere winkels. Bij de supermarkt kan ik de maxicosi op een speciale houder zetten heb ik gezien, maar als ik naar de slager moet of drogist moet ik denk ik maar het onderstel van de kinderwagen gebruiken.

Wij hebben dekentjes van Jollein en die hebben een Tog van 1.1. Ik leg haar in bed met een romper met korte mouw, shirtje en broekje of een boxpak. Het is bij ons op de kamer iets van 19 graden. Denk dat dat wel goed is, maar vraag me af of ik geen warmere deken voor de winter moet aanschaffen.

Het gaat hier redelijk. De ene dag beter dan de andere. Afgelopen dagen waren er dagen bij dat ze bijna niks terug gaf en andere weer wel. Het is te hopen dat ze er snel overheen groeit, want dan ga je er ook sneller op uit. Gisteren bij het cb kwamen weer verschillende mondjes terug, omdat je haar dan in en uit de maxicosi tilt en moet uitkleden en zo.
Da’s dan niet handig. Maar qua gewicht gaat ze prima. Ze weegt nu 3634 gr. en krijgt kleinere flessen verdeeld over de dag.
Alleen na de nachtvoeding wil ze niet meer zo makkelijk gaan slapen :( dan duurt het soms een uur voordat we haar rustig hebben. Dat is wel vervelend. Zouden we haar grotere flessen aanbieden, dan slaapt ze ook beter door, maar zolang ze nog teruggeeft durf ik die niet aan te bieden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 01 Dec 2017 09:42

Re: Stomme vragen topic #4

JaneDoe schreef:Nu ik weet dat we een jongen krijgen en mijn eindejaarsuitkering is gestort, ga ik los met shoppen :palm:
Maar wat ik me afvraag, aangezien de bekende uitzetlijstjes allemaal wat anders zeggen, hoeveel setjes kleding is nou handig om te hebben? Aangezien je ook vast en zeker genoeg zal krijgen....?

Ik heb 1 setje besteld bij Van Pauline, zie foto hieronder.
Wie weet er nog leuke webshops in dezelfde stijl?

Afbeelding


Ik had vier setjes kleding in 50 en vier in 56. Ook verschillende rompers in beide maten. Ik heb wel dingen gekregen in 56, maar dat is haar nu echt nog te groot, waardoor ik nog in 50 heb bijbesteld.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 01 Dec 2017 11:42

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine, je kunt haar temperatuur opmeten om te kijken of ze het warm genoeg heeft. Anders eventueel een dekentje erbij. Ik heb nog nooit gekeken naar tog waardes, altijd gewoon op gevoel gedaan.
En vervelend van die nachten. L. deed dat ook heel erg, toen ze een week of 5/6 was werd dat minder. Veel baby's hebben een omgedraaid ritme. Wat kan helpen is duidelijk een verschil tussen de dag en nacht maken. Dus overdag geluid maken, met haar spelen, lichte kamer etc. En in de nacht donkere kamer en in het donker voeden, niet/weinig tegen haar praten.
Het wordt echt beter :) .

JD, ik zou niet te veel kopen omdat je niet weet hoe groot je baby is. De schattingen van de VK kloppen ook regelmatig niet, dus daar zou ik ook niet vanuit gaan. Eventueel is het ook zo bijgeshopt als de kleine er eenmaal is.
Van 50 hadden wij 4 pakjes en de rest 56. L. was klein (<3kg, 47 cm) en zij heeft al vlot 56 aangekregen. Eerst gewoon met omgeslagen mouwen/pijpjes.
En wat betreft de shopjes, op instagram/facebook heb je meerderen. Uit mijn hoofd Zoofs, Tinymoon, mr. Konijn, blonde zusjes etc.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem231

Bericht 01 Dec 2017 19:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ik had niets in 50, ook niet nodig gehad. 56 maar een maand nodig gehad volgens mij. Volgens mij iets van 4 favoriete setjes.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Dec 2017 21:11

Re: Stomme vragen topic #4

Hier ook maar 1 pakje in 50. De rest 56. Daar was ze met een maand ofzo ook al uit.

Even een ander vraagje. Dochter wil opeens niet zo best meer eten als het om fruit en avondeten gaat. Prima, kan gebeuren. Maar wat geven jullie Dan? Helemaal niks? Yoghurt wil ze vaak nog wel gewoon eten.
Vanavond wilde ze weer niks eten, ik heb op gegeven moment maar een boterham met boter gegeven en ze heeft nog yoghurt gegeten.
Iemand tips?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Dec 2017 21:18

Re: Stomme vragen topic #4

Herkenbaar Dee. Hoorde het bij zoontje van Green Pepper ook dus zal wel fase ding zijn. Hier gaat het goed als de eerste hap er eenmaal in zit en hij afgeleid is. Dus dat doen we nu maar eventjes.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Dec 2017 21:32

Re: Stomme vragen topic #4

Fase. Gebeurd hier nogsteeds. Vaak komt het door tanden.
T moet ik dan ook enorm afleiden met bakjes en liedjes zingen. Dan gaat de mond wel open.
Zelf eten werkt dan ook niet.

Omdat hij best ondergewicht heeft bied ik wel regelmatig alternatieven aan.
2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Dec 2017 21:42

Re: Stomme vragen topic #4

Siep schreef:Herkenbaar Dee. Hoorde het bij zoontje van Green Pepper ook dus zal wel fase ding zijn. Hier gaat het goed als de eerste hap er eenmaal in zit en hij afgeleid is. Dus dat doen we nu maar eventjes.


Inderdaad! Mijn zoon maakt er een enorm drama van. Het lastige is dat hij vaak wel iets eet als hij op schoot mag zitten. Ik worstel daar mee, hoe doe je dat? Altijd op schoot nemen zodat hij eet of juist steeds in de tafelstoel zetten zodat hij leert dat hij daar moet zitten om te eten? De keren dat ik hem in de tafelstoel heb laten zitten en heb laten brullen heeft het er toe geleid dat hij zonder eten naar bed ging en na een paar uur wakker werd van de honger. Erg lastig dus!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Dec 2017 21:49

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb beide keren geen kleertjes gekregen in maat 56, mensen kopen volgens mij vaker groter voor de zekerheid. Mijn jongste is 9 december 6 maanden en draagt nog steeds de meeste kleding in maat 56 ( maar heeft ook een maand of 3 maat 50 gedragen), de oudste had dat ook, andere kindjes passen nooit in 50 en zijn binnen een maand uit 56, het is zo verschillend hoe hard kindjes groeien dat ik niet teveel zou kopen en gewoon bij zou halen als je dat een beetje kan inschatten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Dec 2017 21:51

Re: Stomme vragen topic #4

minoessepoes schreef:Ik heb beide keren geen kleertjes gekregen in maat 56, mensen kopen volgens mij vaker groter voor de zekerheid. Mijn jongste is 9 december 6 maanden en draagt nog steeds de meeste kleding in maat 56 ( maar heeft ook een maand of 3 maat 50 gedragen), de oudste had dat ook, andere kindjes passen nooit in 50 en zijn binnen een maand uit 56, het is zo verschillend hoe hard kindjes groeien dat ik niet teveel zou kopen en gewoon bij zou halen als je dat een beetje kan inschatten.


Eens, het verschilt enorm per baby. Het verschilt overigens ook enorm per merk, dus koop niet te veel en ook niet alles van 1 winkel of merk.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Dec 2017 22:17

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:Fase.

Wel een lange dan :palm: Hier is het al bijna vijf maanden drama met avondeten. De eerste hap brood/fruit wil ook nog wel eens lastig zijn. Soms gaat het een avond goed, maar meestal vergaat de wereld zodra hij eten ziet. Na een paar happen gaat het vaak wat beter, maar ook regelmatig dat ik het na een paar happen opgeef.
We proberen hem inderdaad af te leiden met bakjes, eigen bestek, een boekje, liedjes.

Succes! Het is echt rot, zo tegen de avond ben je het vaak al een beetje zat, dan is je geduld wat lastiger op te brengen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers