Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap frustratie Facebook

<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2017 15:43

Zwangerschap frustratie Facebook

Ik ben tegelijk zwanger met een vriendin die nogal actief meedoet aan winacties. Normaal al, maar dan heb ik daar geen 'last' van. Alleen heeft ze dus schijnbaar nu een alarm aan staan voor baby/zwanger gerelateerde winacties en tagt ze mij overal in. Vooral van die dingen dat ik dan bijv. binnen een uur moet reageren (en de pagina moet liken) om te winnen. Dus dat doe ik dan maar, anders vind ik het wat sneu voor haar haha. Maar jemig, waarom?? :banaan:

Zo.
Iemand anders nog iets te klagen? Hoeft niet persé over FB te gaan natuurlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2017 15:43

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Oh trouwens het is niet alleen die vriendin. Er zijn nog wel 3 of 4 anderen die me in alle baby winacties taggen. Hou op man, ik koop t zelf wel. Hoe groot is die kans nou dat je wint van 6000 reacties.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2017 15:46

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Oke, ik ben zelf niet zwanger, maar ook een herkenbare frustratie.
Een oud teamgenoot is vorig jaar bevallen en deelt en reageert op allerlei Facebook acties, ook in acties waarvan ik denk dat het voor een new-Born terwijl haar kleine toch al ruim 1 is.
Op sommige dagen staat echt mijn tijdlijn helemaal vol.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 29 Nov 2017 15:57

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Vervelend is dat.
Ik zie ook veel van die acties voorbij komen. Maar dan is het dus verplicht om iemand anders ook te taggen. Gezien je zwangerschap denkt iedereen natuurlijk aan jou ;) Ik doe met zo'n tag-verplichting niet mee aan een winactie, behalve als ik echt zeker weet dat diegene er ook wat aan heeft en dus niet regelmatig.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem304

Bericht 29 Nov 2017 16:09

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ja klopt, zo nu en dan is echt wel eens leuk, zeker bijvoorbeeld van een klein winkeltje in het dorp ofzo. Maar die massale winacties, nee vreselijk. Ik voel me dan echt verplicht om ook mee te doen om haar te helpen zeg maar. Bleh.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Nov 2017 18:59

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Tag acties laat ik aan mij voorbij gaan. Ik wil andere er niet mee lastig vallen.
Ik heb ook een ander account voor zo'n dingen. Geen zin om al die reclame op mijn fb te hebben.
Ik doe wel soms mee aan acties waar ik niets aan heb maar mijn zus bv om vraagt.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 29 Nov 2017 21:53

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

En doordat iedereen zich verplicht voelt tegenover haar vriendin blijven dit soort win-acties bestaan omdat ze onder 'sociale druk' weer nieuwe likes en tags krijgen hahaha.

Maar ik heb er gelukkig geen ervaring mee. En anders zou ik alsnog niet reageren erop als ik getagd zou worden. Al die reclame dingen op mijn tijdlijn heb ik helemaal geen zin in. Ik heb fb voor vrienden, niet voor bedrijven.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 29 Nov 2017 22:01

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Oh ik kan mij jouw frustratie wel voorstellen Cotton! Maar ik zou gewoon lekker niet reageren als je dat niet wil, dan is de boodschap ook wel duidelijk :smile:

Wat ik dan weer bijzonder vind, is het dagelijks en dan meer dan eens meedoen van mensen met allerlei winacties met betrekking tot zwangerschap en baby's, terwijl je nog niet weet dat iemand zwanger is. En dan weken later op Facebook de coming out met het gezegde: wij verwachten een baby! Ja duh, dat hadden we na die 221 like en deel acties wel door :palm:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Nov 2017 07:41

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ja, herkenbaar. Ik vind het ook zeer irritant!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Nov 2017 07:50

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Lady schreef:Ja, herkenbaar. Ik vind het ook zeer irritant!


As we speak: daar was er weer eentje :eyes:.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Nov 2017 08:03

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ysa schreef:Oh ik kan mij jouw frustratie wel voorstellen Cotton! Maar ik zou gewoon lekker niet reageren als je dat niet wil, dan is de boodschap ook wel duidelijk :smile:

Wat ik dan weer bijzonder vind, is het dagelijks en dan meer dan eens meedoen van mensen met allerlei winacties met betrekking tot zwangerschap en baby's, terwijl je nog niet weet dat iemand zwanger is. En dan weken later op Facebook de coming out met het gezegde: wij verwachten een baby! Ja duh, dat hadden we na die 221 like en deel acties wel door :palm:


Haha ja dat is wel dom. Ik probeer daar ook steeds op te letten, dat ik niet per ongeluk iets like dat met baby's te maken heeft! Die winacties vind ik sowieso stom, daar heb ik nog nooit aan meegedaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2017 10:17

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ysa schreef:Oh ik kan mij jouw frustratie wel voorstellen Cotton! Maar ik zou gewoon lekker niet reageren als je dat niet wil, dan is de boodschap ook wel duidelijk :smile:

Wat ik dan weer bijzonder vind, is het dagelijks en dan meer dan eens meedoen van mensen met allerlei winacties met betrekking tot zwangerschap en baby's, terwijl je nog niet weet dat iemand zwanger is. En dan weken later op Facebook de coming out met het gezegde: wij verwachten een baby! Ja duh, dat hadden we na die 221 like en deel acties wel door :palm:

Ik probeer nu inderdaad een beetje te minderen. Want misschien denkt ze juist wel dat ik het leuk vind haah.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 30 Nov 2017 10:30

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ysa schreef:Wat ik dan weer bijzonder vind, is het dagelijks en dan meer dan eens meedoen van mensen met allerlei winacties met betrekking tot zwangerschap en baby's, terwijl je nog niet weet dat iemand zwanger is. En dan weken later op Facebook de coming out met het gezegde: wij verwachten een baby! Ja duh, dat hadden we na die 221 like en deel acties wel door :palm:


Whahahaha dat is wel een beetje dom ja
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 30 Nov 2017 11:16

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Ja, of iemand die bewust geen foto's van de baby op FB zet, maar dan voor een winactie ineens wel. Even je principes opzij gooien voor de kans op een fles Zwitsal.
Laatst gewijzigd door Nan op 30 Nov 2017 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Nov 2017 11:22

Re: Zwangerschap frustratie Facebook

Nan schreef:Ja, of iemand die bewust geen foto's van de baby of FB zet, maar dan voor een winactie ineens wel. Even je principes opzij gooien voor de kans op een fles Zwitsal.

:lol:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers