Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stiefkind(eren)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Nov 2017 09:39

Re: Stiefkind(eren)

Ik vind het stiefouderschap ook pittig bij tijd en wijle. Ik had liever twee ‘eigen’ kinderen gehad dan een stiefkind en een eigen kind. Maar dat is nu eenmaal niet zo dus maken we er het beste van. Mijn stiefdochter heeft geen andere ouder, ik ben al sinds haar tweede in haar leven, ze weet dat het vroeger anders was en dat ik haar stiefmoeder ben. Ze weet ook dat haar ‘echte’ mama dood is. Ze noemt me mama en ik noem haar mijn dochter. Andersom noemt mijn zoontje mij en mijn man bij onze voornaam, als tegenhanger of zo.
Mijn man heeft overigens ook best wel eens struggles als stiefouder.
We hebben een tijd therapie gehad met zijn tweeen om hier beter onze weg te vinden. Dat heeft echt ontzettend veel geholpen. We hadden allerlei loyaliteitsconflicten steeds en mijn man behandelde zijn dochter als zijn kleine prinsesje. Ging haar verdedigen als ik ruzie met haar had en zo. Niet handig.
Dit even als tegenhanger voor al te positief nieuws.
Het gaat heel goed nu, we struikelen nog wel eens, maar 90% van de tijd functioneren we nu als gewoon gezin met papa, mama en twee kindjes.
De kinderen zien elkaar echt als broer en zus, ze spelen ontzettend veel samen en maken met enige regelmaat knallende ruzie. En als je dan voor de een opkomt dan komt die weer voor de ander op.
Kortom, het is niet altijd rozengeur en maneschijn, maar we zijn best een gelukkig gezinnetje zo.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Nov 2017 09:55

Re: Stiefkind(eren)

Ik denk dat je dat mooi zegt Caro, je speelt een belangrijke rol, maar wel een bijrol.

En wij herkennen dat ook van twijfels over hoe het er bij moeder aan toe gaat enzo. Maar inderdaad daar kunnen we iets van vinden, maar niks mee doen.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 28 Nov 2017 10:40

Re: Stiefkind(eren)

Radler schreef:Welcome to the club ;-)
Leuk! Klikt het goed tussen jullie?
Ik stuur je ook even een pb over fb groep.
Daar heb ik ook veel aan gehad en nog.


Het klikt goed tussen ons, het is echt gezellig als hij erbij is. Hij betrekt mij er ook echt bij en vraagt aandacht van mij.
Ik herken wel wat er wordt gezegd, over de bijrol die je hebt. Het kost mij ook wel moeite om te wennen aan het idee dat mijn vriend al die 'eerste keren' en het ouderschap en alles wat erbij hoort met een andere vrouw heeft. Juist omdat het ook nog zo ver van mij af staat, maakt het me best onzeker soms.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Nov 2017 10:53

Re: Stiefkind(eren)

De enige tip die ik daarin heb: laat het voor iedereen rustig verlopen. Wij hebben echt heel kalmpjes aan gedaan, ik was de bijstaander in het beginperiode en ook knuffelen/ kusjes geven deden wij toen niet in het bijzijn. Ik kwam wel als ze in bed lagen.

Die rustige opstartperiode heeft hier echt geholpen qua hechting. Ik krijg er altijd de kriebels van als mensen het helemaal gaan omarmen alsof dat dan de nieuwe gezinssituatie is en de kinderen moeten dat maar accepteren. De kinderen moeten jou gaan accepteren, en dat doe je alleen door de respect te geven en de ruimte te geven die ze nodig hebben om te wennen. Het komt echt wel, maar laat ze gewoon wennen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Nov 2017 11:47

Re: Stiefkind(eren)

Ik sta dan aan de andere kant nu maar heb inderdaad wel gemerkt dat het zoveel beter gaat als je gewoon rustig aandoet. Mijn vriend kwam hier eerst ook alleen als J lag te slapen. Hij vond het in het begin ook best lastig. Je krijgt ze er toch bij. Daarbij was hij er van overtuigd dat hij nooit kinderen wil en dan val je ineens voor iemand met een kind. Maar als ik die twee nu samen zie dat is echt fantastisch. Mijn vriend kwam een paar weken terug binnen en moest eigenlijk nog even wat voor zn werk afmaken. Nou dat lukte echt niet heel erg makkelijk J bleef hem maar knuffelen. Ook krijgt hij heel veel kusjes van J wat echt bijzonder is want zo snel geeft J geen kusjes.
Het had ook heel erg anders kunnen zijn maar ik vind het heel erg fijn dat het zo goed gaat tussen die 2.

En als stiefouder speel je een bijrol dat zal ook altijd zo blijven maar het is echt wel een hele belangrijke. Als ik ook naar mijn situatie kijk. De planning is er natuurlijk dat wij een keer gaan samenwonen. J zal mijn vriend dan vaker gaan zien dan zijn vader. Co-ouderschap is gewoon niet mogelijk door de afstand. Dus die bijrol zal dan behoorlijk richting hoofdrol ook gaan. Leuk voor mijn ex nee natuurlijk niet. Dat blijft altijd de vader van J maar je kan het gewoon niet uitsluiten dat J uiteindelijk iemand anders gevoelsmatig meer als vaderfiguur gaat zien dan zijn echte vader. Want ook het gevoel van kinderen kun je niet sturen.
2015 💙
<<

Anoniem242

Bericht 28 Nov 2017 11:51

Re: Stiefkind(eren)

Hier ook een stiefmoeder van 2. Ik heb zelf 1 zoon. Ik herken mij volledig in het stuk van Pompoen. Het is soms verdomd lastig een samengesteld gezin te zijn.
Nou heeft mijn zoon ook autisme wat het helemaal niet makkelijker maakt. Wij hebben samen ook therapie om onze weg beter te kunnen vinden erin en dat doet ontzettend goed. Plus dat mijn zoon onwijs vooruit is gegaan sinds hij op speciaal onderwijs zit. Hier was het eerder wel vaker kamp mama en kamp papa. Nu zijn we beter 1 geheel.
<<

Anoniem242

Bericht 28 Nov 2017 11:51

Re: Stiefkind(eren)

Mag ik ook een link van de facebookpagina?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 28 Nov 2017 12:00

Re: Stiefkind(eren)

Bedankt voor de tips. Ik probeer alles op zijn tempo te doen. In het begin meer de kat uit de boom gekeken en afgewacht wat hij deed. Ik merk dat ik mezelf eigenlijk altijd wel op de achtergrond plaats, tenzij hij de toenadering naar mij zoekt. Kan me ook gewoon heel goed inleven in de moeder, hoe dit voor haar moet zijn en dat dit voor haar ook wennen is. Nu is het zo dat (ik zal er vanwege herkenbaarheid niet verder over uitweiden) het jongetje mij al langer kent. Ik merk dat dit zeker meespeelt, omdat ik al enigszins een vertrouwd persoon voor hem was. Nu ziet hij mij (nog) vaker en dit versterkt de band sneller.

Ik vraag me af, in hoeverre de leeftijd meespeelt in het wanneer je in een kinds leven komt. Er zal best een verschil zitten in of een kind 2 jaar is of 7. Daarnaast ben ik best benieuwd naar de belevingswereld van de zoon van mijn vriend. Hij is dus bijna drie. Wat zou er zich allemaal in zn koppie afspelen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Nov 2017 14:01

Re: Stiefkind(eren)

Ik denk juist dat leeftijd een hele grote factor is. Ook de leeftijd waarop de ouders uit elkaar zijn gegaan. Mijn ex en ik waten tijdens de zwangerschap al uit elkaar en j heeft dus nooit met mama en papa in 1 huis gewoond. De band met mijn ex is dan ook heel anders dan hij geweest zou zijn als dat wel zo was. Mijn vriend zal dus nooit gezien worden als vervanger van papa in huis. En dat heb je met oudere kinderen natuurlijk sneller
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 28 Nov 2017 14:11

Re: Stiefkind(eren)

Maar ze voelen absoluut niet als eigen bij mij. Dat is ook onmogelijk lijkt mij.
Maar ben wel gek met ze en zij met mij, dus ben hopelijk een extra persoon voor ze bij wie ze zich fijn voelen.
Verder loopt het hier gelukkig gewoon goed en qua met de kinderen zelf geen struggles.
Vriend en ik zitten op 1 lijn en ook vriend en zijn ex zitten op 1 lijn.
Dat ze moeite met mij heb vind ik jammer, maar snap ik ook heel goed.
Want hoe lastig moet het als moeder zijn dat er een andere vrouw in het leven van je kinderen komt.
Maar vind het wel echt jammer dat ze daar verkeerde keuzes in heeft gemaakt richting ons maar vooral richting de kinderen. Als moeder is ze verder gewoon een hele goede moeder.
Maar er zijn zat lastige momenten geweest door stoken helaas. Gelukkig gaat dat steeds beter.

Caro snap dat dat even slikken is... het drukt jr weer even met je neus op de feiten.
Hier het weekend ook Sint op m’n werk gevierd en mensen gaan er logisch automatisch vanuit dat ik de moeder ben.
De kinderen zeggen er zelf nog niks van (mss nog te jong) maar later wel tegen mij “ze denken dat jij onze mama bent”

Zondag zeiden ze, volgens mama ben jij onze stiefmoeder nu. Voor het eerst dat ze eens iets positief gelabeld heeft over mij naar de kinderen. (Het was echt in het positieve en niet de negatieve heks stiefmoeders). Dat was echt eens prettig om te horen
Oeps er is nog een pagina aan tekst bij gekomen. Dat had ik nog niet gezien :)
<<

Anoniem244

Bericht 28 Nov 2017 14:17

Re: Stiefkind(eren)

Hier idd ook rustig aan gedaan. Eerst Samen gedate
Daarna de kinderen ontmoet, eerst als gewone kennis / vriendin.
Daarna dat ik papa’s vriendin was De kinderen waren toen 3 en 5.
In het begin niet gekust en geknuffeld.
De kinderen vonden mij meteen aardig en dat scheelt ook een hoop natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 25 Dec 2017 20:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 08:13

Re: Stiefkind(eren)

Ik las m'n openingspost weer eens terug en ben erg blij dat ik kan zeggen dat het nu zo anders is! Nog steeds vind ik het, net als velen hier, vaak nog wel lastig hoor. Maar m'n stiefdochter is nu helemaal gewend aan de situatie en heeft eigenlijk nooit meer van die terrorbuien als in het begin. Hele vooruitgang! Ze wordt ook ouder natuurlijk, dat scheelt ook, en ze heeft gewoon tijd nodig gehad om overal aan te wennen.

Met haar moeder loopt het ook redelijk, maar binnenkort begint er een 'gevecht' om herberekening van de alimentatie en dat wordt niet leuk denk ik. Verder erger ik me he-le-maal dood aan de kleren die m'n stiefdochter aan krijgt van haar. Het ziet er gewoon niet uit en ik vind dat echt erg. Heel vaak loopt ze in een legging met een shirtje en het lijkt wel of ze in haar pyjama loopt. Veel kleren zijn ook verwassen. Het staat zo onverzorgd! M'n vriend heeft al eens gevraagd of ze geen spijkerbroeken heeft en ze heeft nu wel wat stretchspijkerbroeken gekocht, maar ze heeft verder gewoon totaal geen gevoel voor stijl of combineren. Voor Sinterklaas heb ik nu een rokje en een maillot voor haar gekocht en ik kijk morgen nog even bij Primark voor een leuk jurkje ofzo. Ik denk dat ik die kleren dan gewoon hier houd, dan kan ik haar hier tenminste nog eens wat leuks aan doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem242

Bericht 29 Nov 2017 08:51

Re: Stiefkind(eren)

Wat fijn Bliss dat het nu beter gaat. Hoe reageert ze op het feit dat ze een broertje of zusje erbij krijgt?

Radler, fijn om te lezen dat het goed gaat bij jullie. Zonde he als de moeder het zo tegen werkt. Ik herken het wel. Ik was en ben echt een bedreiging voor de moeder van mijn stiefkinderen. Ik snap het ergens wel maar anderzijds vind ik dat zij niet mag klagen. Zij is namelijk weg gegaan bij mijn partner voor iemand anders. En mijn partner heeft dat allemaal maar meteen moeten accepteren. Dik 3 jaar later heeft hij mij pas leren kennen en kwam ik in het leven van hun kinderen. Nou ze heeft me het behoorlijk zuur gemaakt hoor. Nu nog negeert ze mij met regelmaat en heeft ze echt haar best gedaan mij buiten spel te zetten. Gelukkig gaat het nu wat beter.

Mijn zoontje heeft ook een stiefmama bij zijn vader en ik mag haar heel graag. Vanaf het begin zat dat meteen goed. Ze was zelf nog geen mama en had echt het beste voor met mijn zoon. Mijn zoon is ook gek op haar en dat was voldoende genoeg voor mij om haar te accepteren in zijn leven.
Nu is ze sinds kort ook zelf mama geworden en merk ik wel dat ze de liefde anders ervaart. En terecht natuurlijk want je eigen kind is absoluut anders dan je stiefkind.
Mijn zoon vind zijn zusje helemaal het einde.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Nov 2017 08:54

Re: Stiefkind(eren)

Heel herkenbaar Bliss dat van die kleren. Hier loopt stiefdochter er ook altijd heel onverzorgd bij als ze van moeders komt en vaak zit haar haar ook alsof ze er mee geslapen heeft (soms met vlechtjes is dat ook het geval en ik vind dat vreselijk). Wij kopen toch zelf kleren voor haar. Ik vind het altijd lastig als mooie kleding van hier mee gaat naar moeders omdat je niet weet hoe het terug komt. Maar goed daar wijzen we haar dan op. Ik vind het zo sneu dat je je kind er zo bij laat lopen maar goed het is dan zogenaamd weer een kwestie van smaak. Daar kun je helaas niks mee beginnen.
Ik koop regelmatig kleertjes van tom-du. Die blijven lang mooi en staan haar heel leuk.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Nov 2017 09:55

Re: Stiefkind(eren)

Hahah hier ook met die kleren! Ik heb gewoon echt een andere smaak, mijn vriend ook, dan zijn ex. En daar doe je niks aan, maar de kleren zijn altijd verwassen, vaal, vol pluizen, passen net niet. En bijvoorbeeld de oudste heeft echt een bleek toetje, maar ze doet haar altijd zwart aan. Maakt haar nog bleker. Ik zeg er in het bijzijn van de kids niets van, maar wij hebben ondertussen een volledige klerenkast voor ze.

Dus ik/ wij kopen vaak kleren voor ze, en houden ze dan. Ik was de kleren waarin ze komen direct, en die gaan maandag weer aan naar school. Uiteraard vindt er wel eens uitwisseling plaats maar dat is wel beetje het schema. Uiteindelijk moet je de kinderen niet te kort doen hiermee. Dus als ze helemaal wegzijn van een bepaald kledingstuk, dan krijgen ze dat echt wel mee.

De jongste heeft wel eens in een veel, veel te grote en te oude winterjas gelopen. Kind had het stervenskoud, dan koop ik dus een nieuwe jas. Mijn vriend vindt het wel eens overbodig (de jas niet, maar andere dingen wel), maar goed. Ik doe het graag, kan het betalen dus van mij krijgen ze dan vaak wat extra's.

Overigens vind ik het dus oprecht niet moeilijk met de kinderen om te gaan. Laat ik dat even voorop stellen. Ze zijn schatten en ik hou van ze. Ik vind het lastiger dat ik ze méér gun dan ze lijken te krijgen, en de bijrol die je speelt. Terwijl je ze het liefst bij je zou houden en er volledig voor zorgen. Dát vind ik lastig. Dat ze er zijn, is alleen maar een verrijking voor mijn leven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 29 Nov 2017 09:59

Re: Stiefkind(eren)

Caro schreef:
Overigens vind ik het dus oprecht niet moeilijk met de kinderen om te gaan. Laat ik dat even voorop stellen. Ze zijn schatten en ik hou van ze. Ik vind het lastiger dat ik ze méér gun dan ze lijken te krijgen, en de bijrol die je speelt. Terwijl je ze het liefst bij je zou houden en er volledig voor zorgen. Dát vind ik lastig. Dat ze er zijn, is alleen maar een verrijking voor mijn leven.

:love:
Ik werd hier gewoon een beetje emotioneel van!

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Nov 2017 10:03

Re: Stiefkind(eren)

Ahhh schatje toch! :love:

Zo waren er oudergesprekken op school geweest en ik vind educatie zooo belangrijk. Het gaat niet zo goed met de oudste op school, en dan wil ik gewoon weten hoe ik dat moet stimuleren (los van de dingen die we al doen). En dan stellen we vragen van te voren op, zodat hij ze kan stellen. Maar nu ging het dan 25 minuten over het feit dat ze ze niet op tijd op school krijgt en een heel opvoedstuk dat bij de moeder ligt. Ook hulde voor die juf trouwens, maar de focus ligt dan niet op het kind, maar meer op hoe de moeder ze moet opvoeden. Ik vind dat zo zonde! En stom.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 10:12

Re: Stiefkind(eren)

Ze krijgt wel regelmatig nieuwe kleren van haar moeder, maar dat zijn dus meestal leggings en longsleeves met prints of grote plakkaten van pailletten erop enzo. Beetje ordinair en totaal niet mijn smaak. Ik vind het dus wel lastig, want als ik kleren koop en ze gaat daarna naar haar moeder, weet ik niet wanneer ik de kleren weer terugzie en in welke staat inderdaad. Kan natuurlijk wel aangeven dat wij wat kleren voor haar kopen en dat ik die grotendeels bij ons wil houden. Haar haar ziet er trouwens altijd wel verzorgd uit, want haar moeder is kapster. Ze maakt wel bijna altijd hetzelfde kapsel, terwijl ik zelf juist wel afwissel, wel zo leuk toch?

Caro, mooi hoe je over ze spreekt en dat je het zo voelt. Ik ervaar het niet zoals jij, ik vind het gewoon ook fijn als m'n vriend en ik met z'n tweeën zijn en ik zou dan ook niet volledig voor m'n stiefdochter willen zorgen. Zoals het nu is, is het prima, we hebben onze draai goed gevonden met z'n allen.

@ Pannenkoek: ze is erg enthousiast over haar aanstaande broertje of zusje gelukkig!
❤ 7 juni 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Nov 2017 10:26

Re: Stiefkind(eren)

Oh ja, dat herken ik wel! De favoriete winkel van hun moeder is de Coolcat geloof ik. De ergste outfit vond ik ook: roze legging, oranje (kort) neon achtig tshirt en dan oranje nep dr Martens eronder. Ik kreeg zowat een rolberoerte toen ik dat zag.

Oh, ik geniet er ook erg van hoor als we samen zijn! Maar het zorgen bedoelde ik meer omdat ik vind dat ze zoveel meer verdienen dan dit zeg maar. Maar goed, dan kom ik weer op het stuk dat ik gewoon niet hun moeder ben. Dus ze zijn altijd welkom, hopelijk hebben ze een veilig plekje bij ons :-).
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2017 10:41

Re: Stiefkind(eren)

Zo lief om te horen hoe jij over je stiefkinderen praat, Caro!

Ik ben vanaf mijn tweede opgegroeid met een stiefmoeder en zij voelde en voelt wel echt als een tweede moeder voor mij. Ik denk dat dat ook wel een beetje zo groeit als je nog zo jong bent. Nu was bij ons de situatie wel iets anders, want ik woonde bij mijn vader en ging eens in de 2 of 3 weken een weekend naar mijn echte moeder (die kon vanwege haar depressie niet voor mij zorgen), dus alle schoolzaken kwamen ook op mijn vader en stiefmoeder neer.
Ik heb nu met al mijn ouders een goede band.

Wel herkenbare gesprekjes trouwens. Hier vroeger ook wel als er een vriendje of vriendinnetje kwam spelen: "X. zegt tegen jou mama van Suus, maar jij bent mijn mama niet, he?" . Dus hoewel mijn stiefmoeder echt als een moeder voor mij was, bleef mijn echt moeder mijn mama.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem244

Bericht 29 Nov 2017 11:18

Re: Stiefkind(eren)

Hier qua kleding, moeder heeft een prima smaak en koopt leuke kleding voor ze.
Alleen bv met kerst of bijzondere dagen hebben ze hun mooie kleren niet aan. Die bewaard ze voor bij haar thuis.
Dus heb nu voor kerst voor beide kleding gekocht. Deze kleding blijft dan ook bij ons liggen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Nov 2017 11:53

Re: Stiefkind(eren)

Hier worden nu wel goede dingen beschreven.
Ik vind het gezellig om met zn allen weg te gaan, dan zijn we ook 1 gezin.afgelopen weekend meegeweest naar sinterklaas van mijn werk, en dan horen ze er net zo goed bij. Als vriend er niet is (bijv avonddienst, of slaapt ivm nacht) dan zorg ik voor ze, en dat gaat ook goed. Is papa er wel, dan brengt papa ze vaak naar bed. Sowieso quality time voor hun, maar ook omdat ik zelf nog een eigen dochter heb waar ik 'automatisch' voor zorg. En zoontje Natuurlijk.
Maar toch vind ik het ook nooit zo heel erg als ze oo maandagochtend weer gaan. Het is gewoon druk, sorry. En iedere 2 weken moeten we daar opnieuw een soort van aan wennen. Ik denk dat dat het verschil is tussen of het stiefkind altijd bij je is, vaak (bijv co-ouderschap) of bijv om het weekend. Zo ook met school. Vriend gaat bij mij wel mee naar oudergesprek van dochter, ik niet bij zijn Kinderen. Het is ook lastig omdat ze ouder zijn dan mijn kinderen, en ze, hoewel dat maar een jaartje of 2 scheelt, toch net in een andere leeftijdsfase zitten die mij nog niet bekend is.
Ik denk dat ik ook daarom wel kan zeggen dat en omdat ik zelf kinderen heb, en omdat ik ze in verhouding minder vaak zie, ik veel meer van mijn kinderen houdt dan van hun, en ze ook nog wel als 'stief'kinderen voelen ipv mijn kinderen.

De kleding herken ik ook. Ze komen hier in kleren aan waarvan ik denk hm. Oranjeachtige legging met paars shirtje. De oudste gaat nog enigzins. Maar ze kregen dit iedere x aan als ze naar ons kwamen! Het waren 'papa-kleren'. Ook hier ging het bij naar bed gaan uit, hadden ze in het weekend 'onze' kleren en kregen ze het op maandag weer aan. Maar voelde toch niet goed om ze in die kleren weer naar school te Brengen.

Ik denk dus dat het gevoel naar je stiefkind van heel veel factoren afhankelijk is. Dat het zeker gezellig kan zijn, maar ook druk, en dan lichamelijk maar ook geestelijk.

(Ik hoop trouwens niet dat ik nu negatief overkom, want dat is helemaal niet de bedoeling)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Nov 2017 15:40

Re: Stiefkind(eren)

Nee hoor Elro, totaal niet negatief en zelfs heel begrijpelijk. Ik ken qua gevoel naar kinderen toe ook alleen mijn eigen gevoel naar stiefdochter en dat is niet altijd even positief hoor, ben echt benieuwd hoe het met ons eigen kindje straks is. Ik kan me sneller aan haar ergeren en interpreteer dingen sneller negatief (ik denk dat ik sneller doorheb wanneer iets aanstelleritis is of niet haha). Maar tegelijkertijd hebben we het ook ontzettend gezellig en vraagt ze ook aan mij of we een keer wat als meiden onder elkaar gaan doen. Dus nu gaan we een keer manicure en pedicure laten doen (nagels laten verzorgen). Moet alleen nog even kijken waar dat kan in de buurt.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Nov 2017 16:34

Re: Stiefkind(eren)

Ooh die kleren! As we speak draagt ze een lubberende 'legging', zwart met witte stippen. Daaroverheen hoge bruine laarzen en erop een grijze longsleeve met mega paillettenvlinder. Het is gewoon geen gezicht. :palm: Ik sta soms op het punt er iets van te zeggen tegen haar moeder, maar of dat nou zo verstandig is... Dan toch maar zelf iets kopen zodat ze er op onze dagen in elk geval nog leuk bij loopt.
❤ 7 juni 2018
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Nov 2017 16:39

Re: Stiefkind(eren)

Bij ons was het dieptepunt op de eerste dag van haar school zat haar haar heel lelijk met allemaal plukken los en bobbels er in, had ze haar oude lelijke brilletje nog (veel te ouwelijk voor een kind van 4) een jurk die veeeeeel te groot was met een spuuglelijk roze legging er onder met veel te lompe grijze laarzen. Als ik die foto's zie dan breekt m'n hart. Dan denk ik echt: hoe kan je je kind zo naar school sturen? Heeft het al een brilletje, en gescheiden ouders en dan die slonzige kleding en op de dagen dat ze naar ons ging gaf moeders ook nog een hele koffer mee.
Kon ze net zo goed "pest mij" op haar hoofd zetten. Gelukkig doen ze dat op die leeftijd nog niet zo, maar jeetje.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers