Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 26 Nov 2017 15:23

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou de voetenzak zeker erbij pakken Marin, vooral 's ochtends is het best koud als je stilzit!

Uffe: Ik denk dat E. er nog wel inpast. Dan zou F. ook nog moeten passen lijkt me :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 26 Nov 2017 15:47

Re: Stomme vragen topic #4

Iemand een windschild (mutsy) ipv van een voetenzak ?
<<

Anoniem231

Bericht 27 Nov 2017 06:54

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske ik weet de reden niet waarom je knijpfruit geeft maar er zijn ook herbruikbare zakjes voor. Alleen dan moet je het zelf maken. Maar weet dus niet of dat een optie is.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 27 Nov 2017 09:36

Re: Stomme vragen topic #4

Wij gebruiken de voetenzak al een hele tijd, slofjes en sokjes blijven hier ook niet zitten inderdaad, dus lekker warm. En ik loop natuurlijk heel veel met hem omdat ik geen rijbewijs heb, en ook de gastouder is veel buiten met hem.
10.04.17
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Nov 2017 10:24

Re: Stomme vragen topic #4

R groeit de wandelwagenbak uit, maar t weer nu maakt t dat ik de wandelwageninzet nog nietg wil gebruiken. Nu is zn kopje meer beschermd tegen de kou. Maar had ook niet verwacht dat de voetenzak al gebruikt zou worden

Ik vraag me ook iets af mbt t weer; wat trek ik ze binnenshuis aan? Hij heeft nu een romper met lange mouw en longsleeve. Twijfel of ik de dikkere truien al aan moet geven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2017 10:32

Re: Stomme vragen topic #4

Elro schreef:R groeit de wandelwagenbak uit, maar t weer nu maakt t dat ik de wandelwageninzet nog nietg wil gebruiken. Nu is zn kopje meer beschermd tegen de kou. Maar had ook niet verwacht dat de voetenzak al gebruikt zou worden

Ik vraag me ook iets af mbt t weer; wat trek ik ze binnenshuis aan? Hij heeft nu een romper met lange mouw en longsleeve. Twijfel of ik de dikkere truien al aan moet geven


Wandelwageninzet plat en kap omhoog geeft toch ook warmte. Vestje met capuchon aan.
Deden wij ook vanaf ruim 5 maanden. Voor jou ook fijn inderdaad vanwege de voetenzak.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2017 10:35

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben een hele grote kerstboom ieder jaar en nu loopt T natuurlijk rond.
Wat zal ik doen? Bijpassende nepballen halen en de onderste meter nep doen of gewoon echt.
Wat doen jullie? Hij is namelijk erg ondernemend en ik heb vrij dure ballen :palm:
2016
<<

Anoniem257

Bericht 27 Nov 2017 10:45

Re: Stomme vragen topic #4

Ik twijfel ook enorm. Ik denk dat ik het gewoon ga proberem met normale ballen. Lukt dat niet dan inderdaad platic ballen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Nov 2017 10:56

Re: Stomme vragen topic #4

Lastig Salome. Wij twijfelen ook zo met ons monstertje. Ik denk dat we uberhaupt overslaan. En voor jullie... Misschien toch echte ballen proberen? Hij moet er natuurlijk hoe dan ook af leren blijven, ook aan de plastic ballen mag hij niet komen.

Elro, dan zou ik 'm toch gaan ombouwen naar de zitgedeelte. Dat scheelde hier zoveel qua blije baby. O. klom gewoon echt de wagenbak uit op een gegeven moment.

Binnenshuis draagt O. romper met een lange mouwenshirtje of een trui. En een broek uiteraard. Alleen trekt hij constant z'n sokken uit, dus hij heeft wel blote voeten. Daarom wil ik wel dat de rest van z'n lichaam warm is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem231

Bericht 27 Nov 2017 10:56

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zet dit jaar bewust geen kerstboom. Dochter trekt zich overal aan op dus ben bang dat de boom om gaat. Misschien een kleintje op tafel ofzo.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 27 Nov 2017 12:45

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:Ik heb movicolon en niet movicol, daar zit verschil in geloof ik.
Maar goed, wat je ook krijgt, het zal je vast helpen!

Ja, dat is ook zo! Smaak is wat verschillend.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Nov 2017 12:57

Re: Stomme vragen topic #4

Betty schreef:Ik twijfel ook enorm. Ik denk dat ik het gewoon ga proberem met normale ballen. Lukt dat niet dan inderdaad platic ballen.


Ik kom net terug van het tuincentrum. Wat zijn die plastic dingen lelijk.
Ik ga voor echt en helemaal onderaan wat houten prul.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 27 Nov 2017 14:37

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben allemaal plastic zooi gehaald en maken echt een hele kleurrijke kinderproof boom haha. Normaal echt niet mijn smaak maar met een kindje erbij vind ik het wel leuk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Nov 2017 19:16

Re: Stomme vragen topic #4

In huis hetzelfde wat ik ook draag aan laagjes. Mouwloze/korte mouwen romper en een trui, broek en sokken draag V
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Nov 2017 19:51

Re: Stomme vragen topic #4

Arwyn schreef:Ik zou de voetenzak zeker erbij pakken Marin, vooral 's ochtends is het best koud als je stilzit!

Uffe: Ik denk dat E. er nog wel inpast. Dan zou F. ook nog moeten passen lijkt me :)


Ik weet niet of ik nog zin heb om het te proberen haha! Maar mocht het echt een keer nodig zijn doe ik dat wel, moet ze maar gewoon haar benen optrekken.
⁠♡♡♡
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 28 Nov 2017 11:25

Re: Stomme vragen topic #4

@Olijfje
Ik had er aan eind van zwangerschap ook gigantisch last van.. Liep ontlasting eindelijk lekker, ging meneer op mn darmen duwen, tadaa! :nopompom: Enigste manier waarop ik de laatste weken nog enigzins lekker zat was compleet onderuit hangend en benen zo wijd mogelijk, en niets hielp bij mij echt. Ik zag ook echt op tegen na de bevalling, voor mijn idee zou er dan echt een megatros druiven uithangen. :palm: Maaaaaar, tijdens persen is er niets extra bijgekomen en de dagen daarna zag je ze gewoon krimpen/verdwijnen... :hulde: 24 uur na bevalling waren ze gewoon al de helft van daarvoor. En na 3 dagen zo goed als weg! :cheering: Er zit nu nog een heeeeel klein inimieni geval, maar daar heb ik echt 0,0 last van. Dus het kan ook meevallen, dat je nu alleen nog even door moet bijten. Maargoed, iedere aambei is natuurlijk weer anders dus hopelijk geen valse hoop.. Maar het kan dus wel! Wie weet...
<<

Anoniem328

Bericht 28 Nov 2017 14:29

Re: Stomme vragen topic #4

Kiwi kijk dat zijn de verhalen waar ik op zit te wachten :smile: Ik was al zo bang dat het na de bevalling nog zoveel erger zou zijn maar dat hoeft dus niet perse.

Het leek hier een dag iets beter te gaan met de obstipatie maar helaas was dat te vroeg gejuicht. Zit compleet dicht.

Kan vanmiddag bij de apotheek de movicolon ophalen. Dus hopelijk snel weer een normale stoelgang en hopelijk worden de aambeien dan ook wat minder pijnlijk of in ieder geval niet erger.

Bedankt voor alle adviezen!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Nov 2017 14:34

Re: Stomme vragen topic #4

Olijfje schreef:Kiwi kijk dat zijn de verhalen waar ik op zit te wachten :smile: Ik was al zo bang dat het na de bevalling nog zoveel erger zou zijn maar dat hoeft dus niet perse.

Het leek hier een dag iets beter te gaan met de obstipatie maar helaas was dat te vroeg gejuicht. Zit compleet dicht.

Kan vanmiddag bij de apotheek de movicolon ophalen. Dus hopelijk snel weer een normale stoelgang en hopelijk worden de aambeien dan ook wat minder pijnlijk of in ieder geval niet erger.

Bedankt voor alle adviezen!

Ik doe het door wat vruchtensap of beetje koude chocolademelk. Even goed roeren, in 1x achterover en dan een glas water er achteraan. Veel succes!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 28 Nov 2017 21:57

Re: Stomme vragen topic #4

Oké.. even een stomme vraag, maar het ging ineens door m'n hoofd.

Wij gebruiken op dit moment condooms als anticonceptie. Mocht ik zwanger raken, is dit (zeker) niet gepland, maar wel gewenst. Is het dan een dom idee om toch mbt een zorgverzekering hier (een eventuele zwangerschap) rekening mee te houden?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Nov 2017 22:03

Re: Stomme vragen topic #4

Speciaal voor een zwangerschap zou ik dat dan nu niet doen, Huppekee. De kans is klein en je betaalt per maand fors meer. De verzekering kan ook lang niet altijd uit voor iedere zwangere (bijvoorbeeld als je met medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen).
Mocht je zwanger worden dan beval je ook alleen in 2018 als je binnen 4 maanden zwanger raakt. Als je zwanger 2018 uit gaat kun je dan je verzekering van 2019 aanpassen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 28 Nov 2017 22:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ja precies.. ik vroeg het me gewoon ineens af
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 28 Nov 2017 23:10

Re: Stomme vragen topic #4

Hoe bepaalden jullie welke flesjes jullie gingen aanschaffen?
Ik ben langzaam aan het beginnen met de baby-uitzet en ook al wil ik proberen borstvoeding te gaan geven, ik ga natuurlijk toch een paar flesjes kopen.
Nu heb je natuurlijk Avent, Difrax, Dr Brown en nog meer....
Ik ken alleen avent van toen ik nog in de kinderopvang werkte en dat vind ik fijne flessen, maar... wat is nou het verschil?
Anti-krampjes zijn ze volgens mij tegenwoordig allemaal, maar wat is nou nog meer het verschil?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Nov 2017 23:22

Re: Stomme vragen topic #4

JaneDoe schreef:Hoe bepaalden jullie welke flesjes jullie gingen aanschaffen?
Ik ben langzaam aan het beginnen met de baby-uitzet en ook al wil ik proberen borstvoeding te gaan geven, ik ga natuurlijk toch een paar flesjes kopen.
Nu heb je natuurlijk Avent, Difrax, Dr Brown en nog meer....
Ik ken alleen avent van toen ik nog in de kinderopvang werkte en dat vind ik fijne flessen, maar... wat is nou het verschil?
Anti-krampjes zijn ze volgens mij tegenwoordig allemaal, maar wat is nou nog meer het verschil?

In een van de babyboxen zit een klein Avent flesje. Daar hebben wij ons de eerste tijd prima mee gered, naast de borstvoeding. Pas toen hij grotere hoeveelheden ging drinken, heb ik een grotere fles gekocht. Eerst een Avent, maar die wilde hij ineens niet meer. Toen heb ik een nuby fles erbij gekocht, omdat die qua speen het meeste overeen kwam met de borst. Na een paar weken dronk hij ineens ook weer uit de Avent.
Ik denk dat je dus het beste even kan wachten hoe het loopt na de bevalling. Mocht het met de borstvoeding niet lukken, dan is een fles snel genoeg gehaald, en als het wel goed gaat, heb je die kleine van Avent om te oefenen (Mocht je de boxen aanvragen :wink:)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 28 Nov 2017 23:25

Re: Stomme vragen topic #4

Ik had Avent flesjes in huis omdat mijn schoonzussen hier positieve verhalen over hadden. R dronk er alleen niet goed uit en uiteindelijk zijn wij bij de flessen van Dr Brown uitgekomen, werkte perfect tegen zijn krampjes.
10.04.17
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 28 Nov 2017 23:27

Re: Stomme vragen topic #4

Dankjewel Mickey! Op al die uitzetlijsten staat dat je flesjes al in huis moet hebben voor t geval borstvoeding meteen niet lukt, dus uiteraard trap ik daar weer in he haha! Ik ben echt de typische zwangere consument :palm:
Maar dan wacht ik het nog maar even af inderdaad.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers