Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe wil jij leven?

<<

Anoniem19

Bericht 28 Okt 2013 09:37

Re: Hoe wil jij leven?

Maar ik denk dat dat dan geleidelijk ging. Ik ben ook wat ouder geworden, ken mezelf beter, weet hoe ik op mijn buien moet inspelen, heb een rustige vriend, helpt allemaal om de pieken en dalen wat in te perken. Ik neem aan dat je niet hebt gezegd op een dag oke NU ga ik stabiel zijn en dat je hele persoonlijkheid als een blad aan een boom is omgeslagen. Dat bedoel ik met in je aard.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Okt 2013 09:40

Re: Hoe wil jij leven?

Ja, dat is wel geleidelijk gegaan inderdaad.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 28 Okt 2013 10:26

Re: Hoe wil jij leven?

Sensation seeking is een persoonlijkheidstrek, dus hoe dat ontstaat, daar gaat de persoonlijkheidsleer over. Het heeft een biologische, erfelijke component, maar vormt zich in interactie met je omgeving. Een mindere basis arousal wordt er bijvoorbeeld mee in verband gebracht, maar ook de opvoedstijl van ouders.

Wat ED zegt klopt wel, hoewel er grote verschillen in emotionaliteit bestaan tussen mensen, worden mensen over het algemeen gematigder met ouder worden.
<<

Anoniem58

Bericht 28 Okt 2013 12:11

Re: Hoe wil jij leven?

Ik heb tot mijn 22e wel ongeveer gehad dat ik inderdaad sensatie nodig had in mijn leven. Ging tot laat op stap, was niet tevreden met het leventje met mijn ex, ben weggegaan, wilde hem toch terug en toen ik zwanger raakte was het net of ik ineens afgeremd werd. Meteen vanaf de dag dat ik positief testte sloeg ik om.
Nu nog steeds hou ik wel van hoogte punten, en na een mindere dag kan ik ontzettend gelukkig zijn met wat ik allemaal wél heb in mijn leven, ben dan juist extra dankbaar.
Dus een beetje in het midden eigenlijk.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 28 Okt 2013 13:31

Re: Hoe wil jij leven?

Hetzelfde als ED.
<<

Anoniem23

Bericht 28 Okt 2013 15:33

Re: Hoe wil jij leven?

Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig. Ik wil wel vaak nieuwe dingen doen en meemaken en als het binnen mijn bereik ligt dan zorg ik dat het gebeurt en als het niet kan dan lig ik daar niet wakker van.
<<

Anoniem19

Bericht 28 Okt 2013 15:45

Re: Hoe wil jij leven?

Harrison schreef:Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig. Ik wil wel vaak nieuwe dingen doen en meemaken en als het binnen mijn bereik ligt dan zorg ik dat het gebeurt en als het niet kan dan lig ik daar niet wakker van.


Dat lijkt me echt heel fijn!
<<

Anoniem36

Bericht 28 Okt 2013 16:17

Re: Hoe wil jij leven?

Ik heb nooit een stabiel leven gehad, er zijn bij mij altijd wel pieken en dalen. En hoe raar het klinkt, soms heb ik die dalen nodig. Heb héél veel meegemaakt in mijn leven en als ik na een dal weer een piek heb bedenk ik me maar weer eens hoe dankbaar ik moet zijn voor alles wat ik heb bereikt. Ik kom van heel ver, misschien wil ik daar later meer over vertellen. Op dit moment zit ik op een piek, en voor zolang het duurt geniet ik ervan :)
<<

Anoniem23

Bericht 28 Okt 2013 17:05

Re: Hoe wil jij leven?

Darcy schreef:
Harrison schreef:Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig. Ik wil wel vaak nieuwe dingen doen en meemaken en als het binnen mijn bereik ligt dan zorg ik dat het gebeurt en als het niet kan dan lig ik daar niet wakker van.


Dat lijkt me echt heel fijn!

Haha is het ook wel!

Ik maak me drukker om het emotioneel welzijn van anderen dan om dat van mezelf. Dat zou ik soms wel wat minder mogen doen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Okt 2013 17:33

Re: Hoe wil jij leven?

Harrison schreef:
Darcy schreef:
Harrison schreef:Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig. Ik wil wel vaak nieuwe dingen doen en meemaken en als het binnen mijn bereik ligt dan zorg ik dat het gebeurt en als het niet kan dan lig ik daar niet wakker van.


Dat lijkt me echt heel fijn!

Haha is het ook wel!

Ik maak me drukker om het emotioneel welzijn van anderen dan om dat van mezelf. Dat zou ik soms wel wat minder mogen doen.


Wat Harrison zegt heb ik ook. Ik ben stabiel gelukkig en opgewekt. Ik zie geluk in kleine dingen en geniet daarvan. Ik zoek ook geen spanning en sensatie.
En ik merk dat ik spanningen ook steeds makkelijker van me af kan zetten.
<<

Artemis

Bericht 28 Okt 2013 17:50

Re: Hoe wil jij leven?

Ik ben redelijk stabiel qua persoonlijkheid en stemming, hoge pieken en diepe dalen heb ik niet, afgezien van echt heftige gebeurtenissen die je niet kunt voorkomen.

Maar verder wil ik wel graag spanning en sensatie, met mate, maar helemaa saai en burgerlijk en binnen de lijntjes is zo ontzettend niets voor mij. Dan ga ik lopen rellen en spanning opzoeken, gewoon omdat ik niet zo goed zonder kan.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Okt 2013 09:35

Re: Hoe wil jij leven?

Ik herken mezelf ook wel in wat Harrison zegt. Nemen zoals het leven komt en hard werken voor iets wat je graag wil.

Mijn enige 'probleem' is dat ik zo kan opzien tegen dingen waar ik niet zoveel zin in heb of 'spannend' vind. Wat wel helpt is gewoon denken 'morgen om 16:00 uur ben ik er vanaf' o.i.d.

Gelukkig beinvloeden dat soort dingen nooit mijn nachtrust of slaap. Dus zo erg zal het wel niet zijn. Maar het lijkt me gewoon lekker om mezelf nergens druk om te hoeven maken. Of misschien ook wel niet. Dat is misschien ook wel heel saai toch? Hahaha, geen idee! Ik ga ratelen.
<<

Anoniem12

Bericht 30 Okt 2013 09:42

Re: Hoe wil jij leven?

Harrison schreef:Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig.

Over het algemeen geldt dit ook voor mij.

Op dit moment ben ik niet echt stabiel en schiet het van extreem vrolijk naar 'ik ben zo gefrustreerd dat ik m`n telefoon tegen de muur kapot smijt'. :thumbdown: Maar goed, dat gaat ook wel weer over, alleen alles wat nu mis gaat is me even teveel.
<<

Zero

Bericht 30 Okt 2013 10:32

Re: Hoe wil jij leven?

Ik weet dat eigenlijk niet.
Ik leef nu alleen maar in pieken en dalen en ik zou heel graag een beetje rust vinden, maar aan de andere kant zie ik dat ook niet echt helemaal bij me passen.
Op werkvlak bijvoorbeeld, ik wil eens in de zoveel tijd een uitdaging hebben of mezelf kunnen uitdagen.
En dat kan natuurlijk heel goed gaan of dat kan een ramp worden.

Laat ik het zo zeggen - in de grote lijnen zou ik stabiliteit willen, maar af en toe een paar kleine pieken of dalen op bepaald vlak heb ik echt nodig om gelukkig te zijn. Mijn leven moet als een hartslag zijn.
<<

Anoniem17

Bericht 30 Okt 2013 10:34

Re: Hoe wil jij leven?

Ik denk er hetzelfde over als Zero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Okt 2013 10:39

Re: Hoe wil jij leven?

Ik wil zoals Harrie zijn!

Volgens anderen ben ik denk ik altijd vrolijk. In de afscheidsspeech op mijn werk werd gezegd dat het zonnetje van kantoor weg ging. M'n vriend kent me ook wel anders. Over het algemeen ben ik vrolijk hoor, behalve als ik te veel pijn heb! Maar dat laat ik alleen aan m'n vriend zien.

Ik wil wel al m'n dromen proberen te volgen zodat ik nergens spijt van kan hebben.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Okt 2013 17:11

Re: Hoe wil jij leven?

Ik zou graag emotioneel stabiel willen zijn. Dat ben ik ook altijd geweest, alleen het laatste jaar lukt het me niet meer, ik vind dat niet fijn. Kabbel liever rustig verder, nu kan ik soms so switchen, dat ben ik niet van mezelf gewend.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Okt 2013 17:19

Re: Hoe wil jij leven?

Nu ik er zo over nadenk neem ik mensen die heel turbelent in hun emoties zijn ook altijd minder serieus.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 31 Okt 2013 19:50

Re: Hoe wil jij leven?

Ik heb ook graag een stabiel leven, vooral nu met 2 kids. Op dit moment is het alles behalve stabiel. We hebben al heel wat meegemaakt en financieel werkt het op dit moment echt niet mee omdat mijn man een tijd zonder werk heeft gezeten en geen recht had op een uitkering. We moeten heel minimaal leven. Dat zal de aankomende maanden nog wel zo blijven... :(
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Nov 2013 23:30

Re: Hoe wil jij leven?

Ik moest meteen aan dit topic denken bij het zien van dit plaatje:

Afbeelding
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem7

Bericht 03 Nov 2013 00:04

Re: Hoe wil jij leven?

Ene horizontale lijn lijkt me ook niet leuk, maar dalen hoef ik ook voorlopig even niet meer, die heb ik al wel even voldoende gehad. Even op adem komen, in de toekomst zullen er vast nog wel dalen komen, maar laat die nog maar eventjes uitblijven.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 03 Nov 2013 00:10

Re: Hoe wil jij leven?

Mijn leven bestaat uit pieken en dalen. Vooral de laatste paar jaar uit hele diepe dalen. Ik ben er zo klaar mee! Mijn enige wens is op dit moment dat ik een stabiel leven wil hebben (geen zieke of overleden familie/vrienden bijvoorbeeld). Als het weer wat rustiger in mijn leven is zoek ik de uitdagingen vast wel weer op, kijk daar nu al naar uit. Voorlopig alleen even niet.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 03 Nov 2013 10:31

Re: Hoe wil jij leven?

Harrison schreef:Ik ben eigenlijk heel stabiel, ik ben 99% van de tijd opgewekt en blij en dat vind ik heel fijn. Ik denk ook niet echt in pieken en dalen die ik meemaak. Het is gewoon zoals het is en ik maak er maar het beste van. Ik ben ook niet onrustig. Ik wil wel vaak nieuwe dingen doen en meemaken en als het binnen mijn bereik ligt dan zorg ik dat het gebeurt en als het niet kan dan lig ik daar niet wakker van.

Dat had ik ook, tot dat er echt iets in mijn leven gebeurde waardoor ik nu gewoon even niet meer positief kan denken. Soms heb je dat dan niet meer in de hand, hoe positief en vrolijk je ook in het leven staat.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 11:02

Re: Hoe wil jij leven?

Ik heb dat ook gehad Loura. Ik ben altijd een super positief mens geweest, zelfs als er erge dingen in mijn leven gebeurde bleef ik positief, opgewekt en sterk, maar op een bepaald moment gebeurde er echt iets heel ingrijpends en toen ben ik het voor een paar jaar helemaal verloren. Gelukkig begin ik nu langzamerhand mijn oude ik weer te worden.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Nov 2013 12:55

Re: Hoe wil jij leven?

Ik heb stress en problemen nodig om te kunnen functioneren. Zonder 'problemen', kunnen groot en klein zijn, word ik onrustig en ga ik juist uitkijken naar de shitty periode, omdat ik gewoon wéét dat die komt. Wanneer alles te rustig gaat, te goed, gaat 't knagen en lijk ik juist problemen te gaan veroorzaken.

Ik heb ups en downs nodig, om alles te relativeren. Een high is pas high, als je uit je low komt. Vind ik.

Verder ben ik trouwens wel 9 van de 10 x opgewekt. Al is de wereld nog zo negatief en zwart en lijkt er geen einde te komen aan de zware tijden, dan blijf ik zoeken naar de silver lining. Dan ga ik back to basic en kijk ik naar wat ik wél heb. Kleine dingen kunnen me dan gelukkig maken of op z'n minst blij en daar houd ik me aan vast.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers