Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis (ver) bouwplannen voor 2018

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 16 Nov 2017 18:51

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Leuk om te lezen, ik hou van vooruit plannen en ooit wil ik dat ik kan zeggen: Yes, ons huis is af en helemaal zoals we willen! We hebben 31 december precies 3 jaar de sleutel van ons huis, en we've come a long way since then. Het huis was al best af, maar er was/is genoeg te doen!

Planning voor 2018 en ook 2019, want ik weet niet precies wanneer wat komt, maar wel dat het komt!
-Een nieuwe keuken, YES daar kijk ik zo naar uit!
-De ramen op zolder laten vernieuwen, evenals een raam in de keuken.
-Een rolluik op de badkamer (ons hele huis is voorzien van rolluiken behalve daar, why???)
-Onze slaapkamer veranderen qua kleur, wanddecoratie en verlichting. Ik ben niet tevreden over de kleurkeuze van 3 jaar geleden, en de aankleding past gewoon niet meer bij ons (deze hadden we in ons vorige huis ook al).
-Als er nog budget is de vloeren boven en beneden laten opschuren en behandelen.
-Iets verzinnen zodat we een knussere zithoek krijgen in de woonkamer. We hebben echt een mega grote woonkamer, en het is er wel gezellig, maar ik mis nog een beetje dat knusse. Dat komt denk ik doordat het zo groot is. De plekjes op zich zijn heel gezellig, maar in de zithoek mis ik wat.

Tuin:
-In de voortuin de buxussen eruit en hopelijk van die schattige witte houten hekjes als vervanging.

Ooit:
-In de achtertuin nieuwe schuttingen (nog niet echt nodig nu).
-De trap naar de zolder mooier maken, is nu saaiig hout.
-De muren tussen de slaapkamers laten opvullen als dat mogelijk is, er is ooit een herindeling van onze bovenverdieping geweest (toen wij er nog niet woonden), en de muren zijn denk ik hol van binnen. Voordeel nu is dat ik de kindjes heel goed hoor als ik zelf in bed lig, maar als ze ouder worden vind ik het wel fijn als ze (en wij) meer privacy hebben.

Voor de rest nog wat kleine klusjes, die zullen wel in 2018 allemaal gebeuren.
En we willen ook graag nog her en der nieuwe meubels, maar dat komt vanzelf wel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Nov 2017 20:27

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Prioriteit heeft bij ons de trappen.
Die zijn nu nog kaal. Ik hoop eigenlijk dat we dat in de kerstvakantie al aanpakken, anders zo snel mogelijk in het nieuwe jaar.

Verder moeten we een nieuwe voordeur en in de woonkamer een nieuw kozijn.
Ook de voortuin willen we dit voorjaar aanpakken. Alles leeghalen, helemaal nieuw indelen, een hek plaatsen etc.

Dan hebben we eerst wel weer even genoeg gedaan.
In 2019 willen we dan de badkamer laten doen. Die is nu nog oud en lelijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Nov 2017 20:40

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Dat ruitjesbehang heb ik ook op de planning voor A Minoessepoes!

Dit is mijn inspiratie voor zijn kamer:
Afbeelding

Verder gaan we zo ongeveer alles doen, we krijgen 15 december de sleutel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem247

Bericht 16 Nov 2017 21:01

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

We hebben een hoop plannen en ook het geld ervoor alleen mijn man is een beetje laks in het regelen van dingen. We hebben wel afgesproken te willen beginnen in het najaar maar ik vind dat je dan nu alvast dingen moet gaan regelen. Mijn man vind dat we nog wel een paar maanden kunnen wachten. Mijn man wil ook alles goed doen en het beste willen van alles (=hoofdprijs) en ik vind dat we voor de middenmoot moeten gaan zodat er nog geld over blijft voor andere dingen zoals de voortuin. Dus tja ik weet niet of onze plannen in 2018 doorgaan en het misschien toch 2019 wordt..

Maargoed onze plannen :wink:

- we willen een aanbouw van ongeveer 3,5 bij 5 meter
- de keuken uitbreiden (twee extra keukenkasten, extra oven erbij en een grotere koelkast)
- de achtertuin aanpakken (sowieso leegmaken, meer stenen/tegels en een stukje kunstgras)
- en eigenlijk wil (vooral ik) de voortuin vernieuwen. Dat is nu een half oerwoud en ik wil kiezeltjes erin.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Nov 2017 21:10

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Mooie plannen dames.

Wij hebben de afgelopen jaren de keuken vervangen, de bovenverdieping naar onze zin gemaakt (badkamer ook een kleine update) en afgelopen zomer de tuin helemaal opnieuw gedaan. Behoorlijke klussen die erg veel geld gekost hebben.
De hal en het toilet benden zijn volgend jaar aan de beurt. De trap naar boven wordt dan gelijk opnieuw bekleed.
Verder geen wilde plannen. De grote dingen hebben wij dus al eventjes gehad.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Nov 2017 21:26

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Heel leuk Taeda!!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 17 Nov 2017 15:14

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Wij hopen eind 2018 samen een huis te gaan kopen, maar dat ligt eraan hoe snel we kunnen gaan sparen de komende tijd.

Dat zou dus ook nog begin 2019 kunnen worden.

Hopelijk een huis waar niet heel veel meer aan verbouwd hoeft te worden en in de wijk dichtbij school. Met meer kinderen in de straat om mee te spelen voor beide kinderen.
Of voor de oudste op een afstand dat hij zelf naar klasgenootjes kan fietsen/ lopen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 17 Nov 2017 15:16

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Och ik zou zoveel willen doen aan dit huis echter hebben we er al best veel geld in gestoken. Meer zou echt zonde zijn want qua waarde gaat het er niet heel veel op vooruit.

Maar wat we sowieso willen Doen:
Zolder maken in de bijkeuken voor extra opslagruimte.
Zolderkamer af maken

Misschien:
Keuken vervangen.
<<

Geel

Bericht 17 Nov 2017 16:15

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

We willen volgend jaar het dakraam vervangen in de zijkamer (toekomstige babykamer) en liefst ook de kozijnen in onze slaapkamer, want daar hebben we enkel glas en het hout is gewoon niet goed meer.

Verder willen we met de VVE het dak laten verbeteren en ons gezamenlijke portiek laten schilderen.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 17 Nov 2017 16:37

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

..
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 17:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 17 Nov 2017 17:02

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Wij hopen in 2018 ons huis nu echt verkoop klaar te maken en te koop te zetten.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Nov 2017 20:15

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Wij willen in 2018:

- hek verplaatsen van de tuin, we hebben een stuk grond bijgekocht. En dan ook gras leggen op het bijgekochte stuk.
- iets met de trappen, maar we zijn er nog niet over uit wat precies, geen tapijt maar het liefst wel iets wat geluid een beetje dempt.
- inbouwkast laten maken in 1 van de slaapkamers.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Nov 2017 21:22

Re: Huis (ver) bouwplannen voor 2018

Fred schreef:Overkapping laten maken zodat we droog naar de garage kunnen en in de zomer droog (en van minder belang in de schaduw kunnen zitten, ik heb een hekel aan de zon namelijk).
Buitenschilderwerk willen we na de overkapping doen.

Dit hebben wij vorig jaar gedaan en wij genieten er zo ontzettend veel van!
Heerlijk droog naar de garage lopen (hebben wij ook de vriezer), maar ook tot ‘s avonds laat buiten zitten of met regen. De was droogt er prima onder (en bij een nachtje buiten laten staan wordt het niet klam).
Minder wind en schaduw inderdaad, daardoor zit ik veel meer buiten.

Wij willen komend zomer de badkamer en wc aanpakken, daarnaast een wasmachine aansluiting in de garage en een dakkapel over de hele breedte van het huis. Kijk echt uit naar een nieuwe badkamer.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers