Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baarkruk

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Nov 2013 17:16

Baarkruk

Tijdens een echo o de hoge school werd ik onwel zo plat op mijn rug. De begeleidend verloskundige zei dat het een overweging waard was om met hulp van de baarkruk te bevallen (als alle andere factoren het toelaten uiteraard). Van wat ik heb gelezen, staat het idee me wel aan. Het ziekenhuis waar ik naar toe wil, heeft ook een baarkruk.

Wat zijn jullie ervaringen?

Wat ik nog belangrijker vind: hoe gaat het dan met de baby erna? Kan ik hem zelf aanpakken? Hoe kan je de breast crawl laten beginnen? Ik neem dit wel mee in een geboorteplan, denk ik.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Nov 2013 17:24

Re: Baarkruk

Ik ben op de baarkruk bevallen. Dat wist ik niet van tevoren, maar ik had weinig persdrang, dus dat heeft de verloskundige ter plekke voorgesteld. Het ging wel een stuk beter dan liggend persen, ik denk dat ik ongeveer twintig minuten op de baarkruk heb gezeten. Ze had haar handje bij haar gezicht, dus voor het laatste stukje moest ik op handen en voeten gaan zitten zodat de verloskundige haar eruit kon halen, toen ben ik weer op bed geklommen.

Met haar ging het goed, als ik het me goed herinner had ze een Apgarscore van 9/10 en we mochten die nacht nog naar huis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem113

Bericht 02 Nov 2013 17:28

Re: Baarkruk

Ik wilde vooraf altijd op de baarkruk bevallen. Toen de bevalling begon ging het heel snel en werden al liggend op bed mijn vliezen gebroken. Toen het niet vlotte met persen heeft de kraamhulp de baarkruk gehaald en ben ik daar op gegaan. Viel me toen behoorlijk tegen en na twee persweeen ben ik weer op bed gaan liggen.

Ik denk dat je tijdends de bevalling moet kijken waar je je prettig bij voelt. En aangeven dat je wel de beschikking wilt over een baarkruk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Nov 2013 18:33

Re: Baarkruk

Ik ben op de baarkruk bevallen omdat ik daar tijdens de zwangerschapscursus goede verhalen over had gehoord.
Want de zwaartekracht werkt dan mee. De vk heeft haar aangepakt en de navelstreng zat om haar nek dus die heeft ze er vanaf gehaald en toen heeft ze haar aan mij gegeven. En kon ik op staan en ben ik op bed gelegd. Ik zat praktisch naast het bed. Mijn vriend zat tijdens de bevalling achter mij op en stoel en ik leunde op zijn benen. (Geloof dat ik hem wel pijn heb gedaan :wink: )

Ik zou het de volgende keer zo weer willen doen op die manier, misschien dat ik dan ook de baby wel zelf wil aanpakken.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Nov 2013 18:49

Re: Baarkruk

Ik wilde graag op een baarkruk bevallen en anders op handen en knieën maar uiteindelijk is daar niks van gekomen aangezien ik moest bevallen met een blaaskatheter, bloeddrukmeter en twee infusen. Bovendien kreeg ik een weeënstorm waardoor geen haar op mijn hoofd er over piekerde me nog maar een cm te verplaatsen.

Helaas dus geen beval-ervaringen. Ik heb wel tijdens de rondleiding in het ziekenhuis aangegeven dat ik dat graag wilde en toen hebben ze 'm gepakt en mocht ik er even op zitten. Dat zat dus helemaal niet goed want het deed pijn aan mijn heup! Toen heeft ze nog een oude baarkruk opgeduikeld en die was iets hoger en anders van vorm en die zat goed. Dus afgesproken toen dat ik om de 'oude' baarkruk zou vragen als ik daar kwam om te bevallen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 02 Nov 2013 19:08

Re: Baarkruk

Ik ben bij de jongste op de baarkruk bevallen.
Ik vond het eerst niet fijn zitten en na 1x persen had ik zo iets van dit word niet wat maar de vk zei dat ik maar even moest blijven zitten.
Daarna geen last gehad dat het voor mijn gevoel niet wou oid. Mijn man kon gewoon achter me zitten en me vasthouden en met een natte washand over mijn lijf heen want ik had het bloedheet.
J was er al met 10 mij persen. Toen zijn hoofdje geboren was heb ik samen met de vk hem aangepakt en op mijn borst gelegd.
Wat ik heel fijn vond was dat ik na tijd met mijn pasgeboren zoon heerlijk tegen mijn man aan kon leunen.
De placenta is ook geboren op de kruk, daar heb ik niks van gemerkt.

Ik ben terwijl ik J vasthield gewoon naar mijn bed gelopen, daar heeft J nog een uur op mijn borst gelegen en daarna zijn de controles oid gedaan.

Mocht ik ooit nog een kindje krijgen dan ga ik weer op de kruk of in bad.
De kruk is me goed bevallen. Al moet ik zeggen de eerste is liggend geboren en ja, dat ging ook prima.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Nov 2013 20:13

Re: Baarkruk

Toen mn badbevalling niet door kon gaan omdat ik naar t zh moest wilde ik op de baarkruk. 'Helaas' ging t zo snel op t laatst dat ik die niet meer gehaald heb en toch liggend op mn rug ben bevallen.

Ik zou op youtube filmpjes bekijken van baarkruk bevallingen, zo krijg je t beeld van liggend bevallen wat meer uit je hoofd, want dat is eigenlijk wat je altijd ziet op tv. Je kunt zo ook zien hoe je de baby kunt aanpakken enz.

Mijn bevalbad is trouwens ook nog te koop ;)
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 02 Nov 2013 20:27

Re: Baarkruk

Ik heb tijdens de bevalling van mijn 1e dochter 45 minuten op de baarkruk gezeten omdat het persen op bed niet vorderde. Ook dit lukte niet en ben weer op bed gaan liggen. Daarna nogmaals een 30 minuten geperst maar uiteindelijk is ze gehaald mt de vacuumpomp. Het persen ging over het algemeen wel iets gemakkelijker op de baarkruk dan op bed.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 02 Nov 2013 20:56

Re: Baarkruk

Ik heb er de eerste keer tijdens de zwangerschap wel over nagedacht maar het verhoogde risico (niet veel geloof ik hoor) op een totaal ruptuur hield me tegen. Uiteindelijk ging het persen ook vlot, twintig minuten, dus was het ook niet nodig. De tweede keer heb ik maar 2 minuten geperst :thumbup:

Wat ik me wel afvraag voor degenen die zelf hun kindje hebben aangepakt, waren jullie tijdens het persen nog erg "bij" dan? Ik heb beide keren ergens tijdens de ontsluitingsweeën mijn ogen dicht gedaan en deed ze pas weer open toen ze geboren was. Ik was op zich wel aanspreekbaar maar ik vraag me af of ik helder genoeg was om haar aan te pakken. De laatste keer heb ik niet eens gemerkt dat er 3 mensen de kamer in waren gekomen :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Nov 2013 21:02

Re: Baarkruk

Novalee schreef:Ik heb er de eerste keer tijdens de zwangerschap wel over nagedacht maar het verhoogde risico (niet veel geloof ik hoor) op een totaal ruptuur hield me tegen. Uiteindelijk ging het persen ook vlot, twintig minuten, dus was het ook niet nodig. De tweede keer heb ik maar 2 minuten geperst :thumbup:

Wat ik me wel afvraag voor degenen die zelf hun kindje hebben aangepakt, waren jullie tijdens het persen nog erg "bij" dan? Ik heb beide keren ergens tijdens de ontsluitingsweeën mijn ogen dicht gedaan en deed ze pas weer open toen ze geboren was. Ik was op zich wel aanspreekbaar maar ik vraag me af of ik helder genoeg was om haar aan te pakken. De laatste keer heb ik niet eens gemerkt dat er 3 mensen de kamer in waren gekomen :P


Ja, ik vraag dat me ook wel af. Ik zat ook totaal in mijn eigen wereld. Ze zeiden op een gegeven moment dat ik mijn ogen open moest doen omdat hij er al was, dus ik heb hem niet eens geboren zien worden.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 02 Nov 2013 22:00

Re: Baarkruk

Pompoen schreef:
Novalee schreef:Ik heb er de eerste keer tijdens de zwangerschap wel over nagedacht maar het verhoogde risico (niet veel geloof ik hoor) op een totaal ruptuur hield me tegen. Uiteindelijk ging het persen ook vlot, twintig minuten, dus was het ook niet nodig. De tweede keer heb ik maar 2 minuten geperst :thumbup:

Wat ik me wel afvraag voor degenen die zelf hun kindje hebben aangepakt, waren jullie tijdens het persen nog erg "bij" dan? Ik heb beide keren ergens tijdens de ontsluitingsweeën mijn ogen dicht gedaan en deed ze pas weer open toen ze geboren was. Ik was op zich wel aanspreekbaar maar ik vraag me af of ik helder genoeg was om haar aan te pakken. De laatste keer heb ik niet eens gemerkt dat er 3 mensen de kamer in waren gekomen :P


Ja, ik vraag dat me ook wel af. Ik zat ook totaal in mijn eigen wereld. Ze zeiden op een gegeven moment dat ik mijn ogen open moest doen omdat hij er al was, dus ik heb hem niet eens geboren zien worden.


Ik zat ook in mijn eigen wereld en vond dat zoooo jammer, nu nog steeds. De bevalling is echt voor mijn gevoel aan me voorbij gegaan.
<<

Anoniem20

Bericht 02 Nov 2013 22:02

Re: Baarkruk

de oudste is op de baarkruk geboren.
ik heb hem niet zelf aangepakt...had mijn bril niet op / lenzen niet in...min 6.75 :)
Sowieso was ik niet in staat om hem zelf aan te pakken, was redelijk 'ver weg' (als in: ik vroeg wat dat was...mijn zoon dus). De vk heeft hem mij vervolgens aangereikt, en toen zijn we op bed gaan liggen. Dat vond ik best eng. Ik stond te schudden van alle spanningen etc.. en hield een glibberige baby vast...en dan 3 meter lopen naar het bed.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 02 Nov 2013 22:07

Re: Baarkruk

Oh Juani ik moest echt even hard lachen om jouw berichtje.

ik ben op bed begonnen met persen, heb even op de baarkruk gezeten maar vond het niks, dus weer terug op bed gegaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 03 Nov 2013 07:48

Re: Baarkruk

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik 'm in elk geval laat neerzetten en ik bespreek het ook nog even met mijn eigen verloskundige. Het zelf aanpakken hoef ik ook niet persé, maar ik wil hem wel zo snel mogelijk tegen mij aan.
L2014 & H2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Nov 2013 08:11

Re: Baarkruk

Ella schreef:
ik ben op bed begonnen met persen, heb even op de baarkruk gezeten maar vond het niks, dus weer terug op bed gegaan.

Ik ook.

Later bij het bekijken van de foto's bleek dat iemand (moet de verloskundige wel geweest zijn) foto's heeft gemaakt van mij op de baarkruk. Heb nog nooit lelijkere plaatjes van mezelf gezien.
#teammaple🍁
<<

Anoniem113

Bericht 03 Nov 2013 09:01

Re: Baarkruk

Urban Naked schreef:
Ella schreef:
ik ben op bed begonnen met persen, heb even op de baarkruk gezeten maar vond het niks, dus weer terug op bed gegaan.

Ik ook.

Later bij het bekijken van de foto's bleek dat iemand (moet de verloskundige wel geweest zijn) foto's heeft gemaakt van mij op de baarkruk. Heb nog nooit lelijkere plaatjes van mezelf gezien.


:laughcry:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Nov 2013 09:35

Re: Baarkruk

Ik wilde graag op de baarkruk bevallen. Maar omdat ik een ruggespraak had gekregen mocht en kon dat niet meer.
Mijn vrouw wilde ook graag op de baarkruk bevallen, maar daar ging het ineens zo snel, dat ze adviseerde niet te veranderen van houding.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers