Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem301

Bericht 15 Nov 2017 12:22

Re: Stomme vragen topic #4

Luisa schreef:Maar wat bedoelen jullie dan met zelf laten eten? Bord en lepel/vork in hand baby en maar laten proberen of anders? Ik geef haar dus wel eten in de hand of een vork met eten erop en ja, dan stopt ze het zelf in de mond. Dit is sowieso de enige manier haar te laten eten, maar dan is het dus nog zeer minimaal. Ik vind het gewoon lastig, juist omdat ze zo dun is. Maar misschien moet ik het ook maar laten.

Vanavond heeft ze trouwens nog wat pasta en toetje yoghurt met aardbeien op. Was ik erg blij mee!

Het is geklieder inderdaad maar ze moet het toch op een dag zelf leren, toch?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 12:33

Re: Stomme vragen topic #4

Wij eten 1 keer per week makkelijk dwz bijv pasta met saus uit een pot/zak (met extra groenten zelf toegevoegd) of wereldgerecht van Knorrrr. Vanaf welke leeftijd zouden jullie je kindje dit mee laten eten?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Nov 2017 12:35

Re: Stomme vragen topic #4

Wij doen dat nu sinds een maandje of twee denk ik? Vanaf 12 maanden mogen ze in principe alles eten, maar ik ben daar dus iets eerder mee begonnen. Alleen als het echt pittig is krijgt D. iets anders.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 12:40

Re: Stomme vragen topic #4

Ze heeft laatst wel kip madras meegegeten en dat vond ze heerlijk. Maar bedacht me later dat er misschien te veel zout in zit (in pakjes en zakjes, maar af en toe dient gemak de mens). Maar als we de rest van de week zoutloos eten kan het toch wel?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2017 12:43

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Ze heeft laatst wel kip madras meegegeten en dat vond ze heerlijk. Maar bedacht me later dat er misschien te veel zout in zit (in pakjes en zakjes, maar af en toe dient gemak de mens). Maar als we de rest van de week zoutloos eten kan het toch wel?

Mijn moeder heeft nooit zonder pakjes of zakjes gekookt. En zo zijn er zoveel hoor ;)
Ik zou niet mezelf in allerlei bochten gaan wringen om de rest van de week zoutloos te gaan eten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Nov 2017 12:44

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat lijkt mij wel hoor! Het lijkt me ook niet goed om vanaf 12 maanden vanuit het niets ineens alles te gaan geven, dus af en toe een beetje wennen aan andere dingen vond ik zelf wel prima.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 12:48

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:
Jip schreef:Ze heeft laatst wel kip madras meegegeten en dat vond ze heerlijk. Maar bedacht me later dat er misschien te veel zout in zit (in pakjes en zakjes, maar af en toe dient gemak de mens). Maar als we de rest van de week zoutloos eten kan het toch wel?

Mijn moeder heeft nooit zonder pakjes of zakjes gekookt. En zo zijn er zoveel hoor ;)
Ik zou niet mezelf in allerlei bochten gaan wringen om de rest van de week zoutloos te gaan eten.


Dat gaat vanzelf. We doen bij vers koken eigenlijk geen zout in gerechten. Mijn schoonouders we (en dan enorm zout)l: en ik heb wel gevraagd of zij apart willen koken voor V, vinden ze ook geen probleem.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 12:49

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Ja dat lijkt mij wel hoor! Het lijkt me ook niet goed om vanaf 12 maanden vanuit het niets ineens alles te gaan geven, dus af en toe een beetje wennen aan andere dingen vond ik zelf wel prima.


Het is niet helemaal vanuit het niets, toch? Ze eet nu alles mee (behalve dan de pakjes (op 1 keer na) en patat of pannenkoeken, pizza oid). Maar dan kunnen we met de pakjes/zakjes dag wat makkelijker worden!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2017 12:50

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:
Cotton schreef:
Jip schreef:Ze heeft laatst wel kip madras meegegeten en dat vond ze heerlijk. Maar bedacht me later dat er misschien te veel zout in zit (in pakjes en zakjes, maar af en toe dient gemak de mens). Maar als we de rest van de week zoutloos eten kan het toch wel?

Mijn moeder heeft nooit zonder pakjes of zakjes gekookt. En zo zijn er zoveel hoor ;)
Ik zou niet mezelf in allerlei bochten gaan wringen om de rest van de week zoutloos te gaan eten.


Dat gaat vanzelf. We doen bij vers koken eigenlijk geen zout in gerechten. Mijn schoonouders we (en dan enorm zout)l: en ik heb wel gevraagd of zij apart willen koken voor V, vinden ze ook geen probleem.

Ja dat bedoel ik. Maar ik zou me dus niet heel druk erom maken als je deze week nog eens een zakje gebruikt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Nov 2017 12:51

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:
Elliot schreef:Ja dat lijkt mij wel hoor! Het lijkt me ook niet goed om vanaf 12 maanden vanuit het niets ineens alles te gaan geven, dus af en toe een beetje wennen aan andere dingen vond ik zelf wel prima.


Het is niet helemaal vanuit het niets, toch? Ze eet nu alles mee (behalve dan de pakjes (op 1 keer na) en patat of pannenkoeken, pizza oid). Maar dan kunnen we met de pakjes/zakjes dag wat makkelijker worden!

Oh ik dacht dat ze nu apart eten kreeg. Ik ben vrij makkelijk met eten, D. krijgt ook wel eens gewoon vla. Niet nodig hoor, maar ik ben er dus niet heel terughoudend in. Daarom krijgt hij nu ook gewoon bijna altijd dat wat wij eten. Anders eet hij trouwens ook niet, als hij ziet dat er op mijn bord iets anders ligt wil hij mijn eten en niet dat van hem.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 13:03

Re: Stomme vragen topic #4

Nee, ik vind het supermakkelijk juist dat ze 'alles' mee eet. Ze krijgt alleen iets anders als wij dus pakje/zakje/fastfood eten. En ze krijgt nog niet altijd vlees erbij. Thanks, dan gaan we dat nog weer wat makkelijker krijgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 13:04

Re: Stomme vragen topic #4

Handig dat ze al zo met de pot mee eet Jip! Vanaf wanneer zijn jullie dat gaan introduceren?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 13:09

Re: Stomme vragen topic #4

Euh, vrij snel geloof ik. Denk vanaf een maand of 7 al.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Nov 2017 13:12

Re: Stomme vragen topic #4

S heeft meteen vanaf 6 maanden alles mee gegeten. Enige waar ik op gelet heb is dat ze zo weinig mogelijk zout, suiker en geen honing kreeg tot 1 jaar.
Nu let ik daar nog steeds wel op want ik vind het niet nodig dat ze al meer van die drie dingen binnen krijgt maar wel minder strikt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Nov 2017 13:14

Re: Stomme vragen topic #4

Ah ideaal! Nou eten wij vaak pas rond 8 uur a half 9 dus echt mee eten kan nog niet, maar ik kan wel wat meer gaan letten op hetzelfde eten. Hij krijgt al complexere hapjes tegenwoordig maar nog wel gepureerd.

En ik denk dat die ene keer per week wat makkelijker eten uit pakje voor haar niet zo'n ramp is, Jip.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Nov 2017 13:18

Re: Stomme vragen topic #4

Vanaf een maand of 10 ging ze bij ons mee eten geloof ik. Ze keek de stronken broccoli van mijn bord en weigerde haar eigen prak te eten. Dan maar zo.
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 15 Nov 2017 13:19

Re: Stomme vragen topic #4

V. heeft maar een week of 2 gepureerd gehad. Daar begon ze al zo snel op te kauwen dat we al stukken zijn gaan geven. Ze heeft het heel lang niet zelf gepakt, maar dat gaat nu ook heel goed.

Ik sta er verder zo in als Fiwen met zout, suiker en geen honing.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Nov 2017 13:20

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou het gewoon geven Jip. Als ze dan wat meehapt is het prima toch.
Het gaat toch niet om gigantische hoeveelheden en inderdaad niet te vaak per week.
Net als Elliot ben ik erg makkelijk. T mag alles eten. Hij WIL het alleen niet. Eet nogsteeds liefste groente en aardappel en vlees. Maar ik laat altijd wat proeven van onze maaltijd.
(edit: ook als dit pasta of pizza is)

Verder ook met Fiwen eens.
2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 13:22

Re: Stomme vragen topic #4

Wij lieten de kinderen ook al vrij snel gewoon mee-eten, wel zo makkelijk. Wij letten inderdaad ook wel op zout, suiker en zeker geen honing voor het jaar, maar patat en pannenkoeken aten ze echt al wel voor die tijd hoor. Daar smulden ze juist van. We bestelden dan patat zonder zout (doen we sowieso als we patat eten) en de pannenkoeken aten ze gewoon naturel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem316

Bericht 17 Nov 2017 15:27

Re: Stomme vragen topic #4

Persoonlijk vind ik de wereldgerechten nog te zout voor mijn dochter. Zij eet dan ook niet mee. Voor de rest eet mijn dochter wel mee (tenzij pizza of iets anders wat lastig voor haar te eten is) .

Ook een eetgerelateerde vraag. Ik wil al een tijdje mijn dochter komkommer laten eten. Hier ben ik best vroeg mee begonnen, maar ze vindt het gewoon echt heel vies. Kan ik daar wat mee? Ik vind het zelf ook vies dus ze heeft het niet van een vreemde :wink:. Het zou alleen zoveel makkelijker zijn om het wel te lusten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2017 15:31

Re: Stomme vragen topic #4

Waarom wil je persé dat ze het lust, Dee? Ik lust zelf sinds kort ook pas komkommer, terwijl het best een neutraal smaakje heeft.

Misschien vindt ze het met wat pindakaas erop lekker? Zout erop zou ik niet doen (gezien je eerste deel van je berichtje ook over zout gaat ben je dat denk ik met mij eens). Misschien zoutarme aromat? Maar daar zit ook weer MSG in, dus dat zou ik ook niet doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Nov 2017 15:33

Re: Stomme vragen topic #4

Nouja anders kom ik alleen maar uit op rozijntjes, fruit en koekjes/rijstwafeltjes/wortelknabbeltjds als tussendoortje.
Ik loop er zelf ook tegenaan dat ik het niet lust dus leek me zo fijn als ze zulke dingen wel gewoon at.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Nov 2017 15:39

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat snap ik wel. Misschien over tijdje weer proberen?
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Nov 2017 15:52

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb bij dochter t pakjes verhaal lang weg kunnen laten. Maar ik was dan ook alleen en schikte me naar haar. En als ik iets at wat zij niet 'mocht' dan kookte ik dat apart zonder die kruiden. Zo kon ze wel met de pot meeeeten maar dan op een gezonde manier. AOf ik had een portie in de vriezer. Ik denk dat ik dat wel tot 1.5 heb volgehouden.
Nu met zoon zal t een ander verhaal worden.. dan zal ik makkelijker toegeven

En mbt komkommer. Dochter at dat tot ze 4 was ook niet. Ook alleen tomaatjes. Maar ze kreeg in principe smorgens fruit en in de middag tussendoortje duus genoeg afwisseling toch
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Nov 2017 17:20

Re: Stomme vragen topic #4

Marin, ben benieuwd, zijn jullie van plan om altijd zo laat te blijven eten?

Ik vraag dat omdat ik het vroeger ook deed. Altijd rond 20.00. En eigenlijk sinds m’n oudste een jaar is eten we altijd om 18.00, zodat we samen eten. Ik vind dat moment samen belangrijk maar het was in het begin wel echt aanpoten om ons schema zo om te gooien. Nu doen we het al bijna 5 jaar en ben ik er aan gewend.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers