Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Me too

Ben jij ooit seksueel geïntimideerd of heb je te maken gehad met seksueel of fysiek geweld?

Ja
64
70%
Nee
27
30%
 
Aantal stemmen : 91
<<

Anoniem281

Bericht 13 Nov 2017 14:24

Re: Me too

Elliot schreef:
En dan nog die hele Jelle Brandt Corstius - Gijs van Dam affaire. Ok, JBC had zelf misschien geen naam genoemd in zijn artikel maar wel aan de Trouw, die het artikel publiceerde. Dan weet je ook heus wel dat 't uitkomt.


Ik durf niet in te gaan op die kwestie zelf, dat blijft welles-nietes en het blijft vreselijk, als iemand het zo ervaren heeft. Maar waar ik echt heel erg van schrok, was de hoeveelheid reacties vol 'Geloof geloof geloof', met andere woorden; geloof het slachtoffer. Zonder echte bewijzen dus.

En ik zeg niet dat je alles moet bagatelliseren, dat nooit, maar ik ben moeder van een kleine jongen. Nu nog een klein ventje van anderhalf. Maar wat als hij straks 21 is, studeert, in een dronken bui met een meisje flikflooit en zij hem opeens, onterecht, beschuldigd van meer? Moet hij dan klakkeloos worden gezien als dader? Verkrachter? Slechterik? Daar heb ik dus wel m'n twijfels bij. En doordat alles zo openbaar gaat, via Social Media e.d. is zo'n beschuldiging A. heel moeilijk te verwijderen, de stempel is al gedrukt. En B. binnen no time viral binnen je eigen kringen, zodat iedereen het weet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Nov 2017 15:16

Re: Me too

Ik vind dat zo'n moeilijke discussie. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar het is ook bijna onmogelijk te bewijzen. En ik denk oprecht dat er heel veel meer mee wegkomen en slachtoffers nket geloofd worden of weggelachen worden dan dat er daders vals beschuldigd worden.

En mannen EN vrouwen moeten gewoon leren dat seks iets is dat je doet als je allebei bewust en enthousiast instemt. E als 1 van de twee daar niet meer toe in staat is niet en als je het allebei niet bent ook niet. Blijkbaar ben ik heel braaf dat ik nog nooit dronken seks met halve vreemden heb gehad.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Nov 2017 15:48

Re: Me too

Het is ook heel lastig.
Als ik ga kijken naar mijn eigen situatie. Ik voel mijn verkracht, want er werd iets met mij gedaan wat ik niet wilde. Dat heb ik aangegeven, maar mijn ex wilde het dus het gebeurde.
In zijn ogen zal het gewoon een vrijpartij zijn geweest, waarin hij plezier had. Door zijn persoonlijkheid zal hij er echt niet aan gedacht hebben om zich te bedenken hoe ik mij gevoeld heb.
Het is dus zijn woord, tegen het mijne, maar wie heeft dan gelijk?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Nov 2017 16:13

Re: Me too

Ja en dat hele "je zegt nee maar je bedoelt ja" wat er bij veel mannen verkeerd in zit, waardoor je soms heel agressief je moet verdedigen wat juist bij macht of als je zelf meer timide bent of het toch al niet durfde überhaupt geen optie is. Niet meedoen, subtiel meermaals nee zeggen of handen wegduwen maar niet boos worden of weglopen terwijl de ander blijft doorgaan en dan toch toegeven. Terwijl je eigenlijk niet wilde en dat naar jouw idee naar jouw kunnen hebt aangegeven.

Was het dan toch geen nee?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Nov 2017 16:31

Re: Me too

Whatever schreef:Ik vind dat zo'n moeilijke discussie. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar het is ook bijna onmogelijk te bewijzen. En ik denk oprecht dat er heel veel meer mee wegkomen en slachtoffers nket geloofd worden of weggelachen worden dan dat er daders vals beschuldigd worden.


Er komen zo vreselijk veel mensen mee weg, dat is echt enorm triest. En het is zo lastig te bewijzen. Ik zou echt dolgraag willen dat elke dader hier ontzettend hard mee gestraft wordt en toch als iemand mij zou vragen of ze wel of geen aangifte moeten doen zou ik voor hun eigen welzijn dat alleen adviseren als ze echt keihard bewijs hebben. Het is iets wat ontzettend dubbel is want je wil dat niemand hiermee weg komt maar je wilt ook niet dat iemand "voor niks" door die hel heen gaat.
Laatst gewijzigd door Chaos op 13 Nov 2017 19:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Nov 2017 18:26

Re: Me too

Whatever schreef:Was het dan toch geen nee?


Dit inderdaad, je gaat gewoon aan jezelf twijfelen. Ben ik wel duidelijk geweest, of heb ik toch nog ergens ruimte over gelaten voor een ja?
Plus dan ook het hele punt dat je het idee krijgt dat je er niet over mag praten. Want als slachtoffer word je dan ook vies aangekeken, van hoe durf je het te zeggen. Hierdoor krijg je ook het idee dat je er niet over mag praten.

Ik vind het super dat er nu de ruimte wordt geboden om het bespreekbaar te maken. Alleen het punt dat er verhalen in de media komen waarbij iemand openbaar aan de schandpaal wordt genageld vind ik niet kunnen. Als er iets is gebeurd meld het bij de politie en los het achter de deuren op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Nov 2017 19:06

Re: Me too

Ja en het klopt gewoon niet. Ik heb het er ook met mannelijke vrienden over gehad en mannen weten ook heus dondersgoed wel wat een echte ja is. En ja, en aantal geven aan ook wel eens teveel gepusht te hebben en te ver gegaan te zijn en zich daar wel lullig over gevoeld te hebben. Naja, dan moeten die risico's maar groter word er dan denken ze daar misschien bij voorbaat al beter over na.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Nov 2017 20:04

Re: Me too

Silly-One schreef:.

Ik vind het super dat er nu de ruimte wordt geboden om het bespreekbaar te maken. Alleen het punt dat er verhalen in de media komen waarbij iemand openbaar aan de schandpaal wordt genageld vind ik niet kunnen. Als er iets is gebeurd meld het bij de politie en los het achter de deuren op.


Enerzijds eens, anderzijds kan ik er ook heel goed inkomen dat iemand die al bij de politie is geweest maar niet voldoende bewijs had, het alsnog naar buiten brengt. Wellicht een soort wraak maar daarnaast is het ook een waarschuwing naar anderen toe waardoor zij toch alerter zullen zijn met deze persoon in de buurt.

En als jij je gewoon als een respectvolle man/vrouw gedraagt, een ander behandelt zoals het hoort, dan zul je ook geen last hebben van zulke beschuldigingen. Uiteindelijk heb je dat natuurlijk grotendeels zelf in handen, juist als famous person zou je je wel tig keer moeten bedenken voordat je iemand ongewenst aanraakt. Valse beschuldigingen daar gelaten uiteraard.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 20:07

Re: Me too

Ik ben met die bekende personen wel heel bang dat een deel van de vrouwen die ze nu beschuldigen, destijds seks (of iets) hadden met de man in kwestie om de verkeerde redenen. De handeling bracht ze niet wat ze ervan verwacht (een grote rol bijv.) hadden en nu hebben ze spijt.
Je staat er echt versteld van hoeveel vrouwen hun baas verleiden voor opslag o.i.d.
Er wordt vaak maar gedacht dat het van de man uit komt, maar er zijn slinkse vrouwen bij hoor, poeh.
Dit is gewoon even een hersenspinsel he. Als alles wat er gaande is de waarheid is, dan is het gewoon vreselijk, maar op dit moment geloof ik echt niet alles.
<<

Geel

Bericht 13 Nov 2017 21:56

Re: Me too

Ik ben ook niet voor dit soort dingen uitvechten in media, maar het hele idee erachter is natuurlijk dat het niet kán bij de politie. Er ís heel vaak geen bewijs en vertrouwenspersonen en politiemensen raadden in het verleden vaak af om aangifte te doen. Bovendien is er zo veel onder het tapijt geveegd en hebben veel mensen zo lang hun mond gehouden, dat nu er een klein gaatje is geschapen door de eerste verhalen, de hele rotzooi ineens naar buiten komt.
<<

Anoniem281

Bericht 14 Nov 2017 07:07

Re: Me too

Mee eens, hoor, Cotton. Ik begrijp ook dat dit topic daar niet de juiste plek voor is, met alle negatieve ervaringen van meiden hier zelf. Maar er zijn ook heel veel vrouwen die juist de macht die ze als slachtoffer kunnen hebben, gebruiken om druk uit te oefenen.

Mijn 'angst' voor mijn zoon met zoiets, is ook gebaseerd op een ervaring van mijn broer. Die had geflikflooit met een meisje en zij had onwijs strenge ouders. Die zijn erachter gekomen en zij gaf hem de schuld. Uiteindelijk geloofden haar ouders het niet... En ging 't stilletjes over, maar m'n broer is wel een tijdje met de nek aangekeken toen-ie weer in die kroeg kwam. Het heeft hem trouwens ook waanzinnig wantrouwend gemaakt, hij is heel lang niet meer naar de kroeg geweest en negeerde meiden een lange tijd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Nov 2017 09:03

Re: Me too

Ja eens met Baz.

Blijft lastig dit.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 09:05

Re: Me too

Chaos schreef:
En als jij je gewoon als een respectvolle man/vrouw gedraagt, een ander behandelt zoals het hoort, dan zul je ook geen last hebben van zulke beschuldigingen. Uiteindelijk heb je dat natuurlijk grotendeels zelf in handen, juist als famous person zou je je wel tig keer moeten bedenken voordat je iemand ongewenst aanraakt. Valse beschuldigingen daar gelaten uiteraard.

Juist beroemde personen krijgen denk ik veel sneller met valse beschuldigingen te maken. Er zijn zat mensen die op geld uit zijn en maar een verhaal de wereld in helpen in de hoop dat ze geld aangeboden krijgen om hun mond maar te houden. En wat Cotton ook zegt, ze zullen er ook tussen zitten die toentertijd heel goed wisten waar ze mee bezig waren en hun lichaam in de strijd gooiden voor een goede rol. Dat is niet gelukt en nu proberen ze er op deze manier alsnog iets uit te slepen. Juist die valse beschuldigingen kun je als beroemde persoon niet tegenhouden. Daarom vind ik echt dat dit soort verhalen pas naar buiten moeten komen als de persoon in kwestie bewezen schuldig is en veroordeeld wordt. Maar goed, het is zo lastig te bewijzen en ik kan me ook voorstellen dat als het écht gebeurd is en de politie doet er niets mee, dat je het dan op een andere manier probeert.

♥♥
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers