Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spelletje 4,5,7 jaar

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2017 12:31

Spelletje 4,5,7 jaar

Welk spel is leuk wat ik met mn dochter van 4,5 kan spelen, maar ook met de meiden van vriend die 5,5 en 7,5 zijn?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Nov 2017 12:39

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Ik ben met deze vraag een keer naar een spelletjes winkel gegaan. Ik wilde namens iets halen wat mijn neefjes met dezelfde leeftijden samen kunnen spelen, maar die spelletjes zijn er niet.
Het heeft te maken met de leeftijden en hoe ze qua ontwikkeling allemaal heel anders zijn.

Uiteindelijk heb ik een spel gekocht wat beter bij de oudere leeftijd paste, waarbij ze moeten samenwerken. Deze spelen komen er steeds meer. Dus samen overleggen en delen om het doel van het spel te halen.
De jongste kan je laten meespelen, door samen met de jongste te spelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 07 Nov 2017 12:43

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Ik heb pas dobble gekocht (alleen dan de AliExpress variant met camping plaatjes).
Die vinden onze meiden van bijna 5 en 8,5 erg leuk om te doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2017 13:36

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Silly-one, das jammer dat de winkel ook niks wist.
'Probleem' (nouja weet niet of het echt heel erg is maar toch) is dat dochter de jongste is, en ik het spel zowel met haar doordeweeks wil spelen, als hun (al dan niet onder begeleiding) samen. Dan heeft ze doordeweeks net een spel wat te moeilijk is misschien. Maar als ik een spel pak wat net iets meer op haar niveau is dan is het in het weekend voor de oudste te simpel en is ze in alles de anderen voor

Viva, voor die paar euro ligt dat spel iig al in mn winkelwagen op ali;)

Zat nu verder aan kwartet of ganzebord te denken. Maar dat zijn de ouwverwetste spellen en er zal vast meer op de markt zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Nov 2017 13:55

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Kun je er dan niet gewoon 2 kopen of denk ik nu te simpel. Kan ze in t weekend (samen met jou) met de oudsten spelen en doordeweeks iets wat meer bij haar leeftijd past.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Nov 2017 15:30

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Elro schreef:Silly-one, das jammer dat de winkel ook niks wist.
'Probleem' (nouja weet niet of het echt heel erg is maar toch) is dat dochter de jongste is, en ik het spel zowel met haar doordeweeks wil spelen, als hun (al dan niet onder begeleiding) samen. Dan heeft ze doordeweeks net een spel wat te moeilijk is misschien. Maar als ik een spel pak wat net iets meer op haar niveau is dan is het in het weekend voor de oudste te simpel en is ze in alles de anderen voor

Viva, voor die paar euro ligt dat spel iig al in mn winkelwagen op ali;)

Zat nu verder aan kwartet of ganzebord te denken. Maar dat zijn de ouwverwetste spellen en er zal vast meer op de markt zijn

Klopt. Ik vond het okk jammer, masr ik ben toen in een echte spelletjeszaak geweest. Kom je daar binnen. Dan kennen ze alle spelletjes. Ze hebben alles gespeelt en kunnen je alles uitleggen. De eigenaar gaf ook echt aan dat er geen spelletjes zijn voor die drie leeftijden die voor alle drie leuk zijn. Dan is het idee van (?) niet zo heel slecht om door de weeks iets anders met je jongste dochter te spelen
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Nov 2017 15:43

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Kan Twister niet?
L2014 & H2017
<<

Anoniem244

Bericht 07 Nov 2017 16:58

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Hier vinden de kinderen van vriend (4 en 7) bunny hop, knibbel knabbel knuisje leuk, halli galli junior, poepie knor, skip bo junior leuk
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 07 Nov 2017 19:30

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Pim pam pet is ook leuk. Gaat om de woordenschat en snelheid. Halli galli is ook leuk om te doen.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 07 Nov 2017 21:02

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Mens erger je niet, Halli Galli, Wie is het, Ganzenbord, Memory, Kwartet, Animal Party (laatste is puur een kwestie van dobbelen, dus geluk hebben, en niet een kwestie van tactiek).

Ik denk dat er best wat geschikte spellen zijn, alleen de oudste zal wel vaker winnen, omdat ze een betere tactiek zal hebben.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Nov 2017 23:20

Re: Spelletje 4,5,7 jaar

Ja dat zal wel Maan. Maar met bijv ganzebord of Knappe Koppen is dat dan weer niet.
Maar tnx voor de tips. Op een halli galli zal ik bijv nooit gekomen zijn, omdat ik de volwassen variant ken, en zelf niet zou kunnen inschatten hoe dit voor kinderen is (iig niet mijn dochter)
Wie is het heb ik toevallig al gehaald. Alleen de oude variant zal nog niet gaan ondat er namen onder de personen staan en de jongste 2 die nog niet kunnen lezen. En ze kunnen het maar met zn 2en doen (nu is dat niet het grootste probleem, maar niet mijn inzet)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers