Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haren

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Nov 2013 13:29

Haren

Bij de geboorte had mijn dochter een bosje met donker haar, vooral aan de achterkant zat erg veel en het was ook al een beetje lang.
Daarna viel het wat uit en werd het heel licht. Op een gegeven moment had ze heel licht haar en aan de achterkant wat langer. Bovenop nog steeds niet veel.
Omdat ze heel erg aan haar haren trok en allemaal kale plekken kreeg, hebben we haar kaal laten knippen.
Daarna leek het wel sneller te groeien, maar nu lijkt het ineens helemaal stil te staan.
Ze heeft dus echt weinig haar nu. Al staat het haar wel heel schattig, omdat ze een heel fijn koppie heeft.
Maar ze trekt er ook nog steeds aan.

Komt dit het ooit nog goed??!! Gaat mijn dochter ook ooit staartjes en vlechtjes krijgen?? ;)

Hoe was dit bij jouw kinderen?

Mijn zoon heeft trouwens wel erg dik haar.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Nov 2013 13:36

Re: Haren

Hier werd dochter geboren met een klein beetje haar. Het viel aan de bovenkant helemaal uit en rondom had ze wel nog haar, ze zag er toen uit als een oude opa :) Nadat ze 6 maanden was begon het ineens te groeien en hebben we het een paar keer op gelijke lengte laten knippen bij de kapper. Toen ze 1 was kon ze staartjes en ze heeft nu haar tot over haar schouders en we kunnen er nu van alles mee doen (alleen jammer dat ik er niet zo goed in ben :))

Mijn nichtje is 3 maanden jonger en bij haar is het sinds een half jaar ineens als een speer gaan groeien, toen ze 1,5 was had ze echt nog maar heel kort haar. En nu maakt het een groeispurt door en kan ze al staartjes op haar hoofd.

Wel jammer dat het niet zo snel groeit, maar het komt vanzelf! Ik denk dat mijn man ervoor getekend had, die vindt het een ramp om haar haren te doen :)
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 13:41

Re: Haren

Mijn dochter heeft ook altijd weinig haar gehad. Bij haar geboorte had ze een dun laagje, daarna is ze een tijdlang bijna kaal geweest en daarna kwam het wel weer terug, maar heel langzaam. Ze is nu vier en ze heeft nog steeds geen lang haar, wel wordt het voller en komen er steeds meer krullen in, dus dat vind ik wel erg leuk. Ik hoop dat het nu ook in de lengte gaat groeien. Het misstaat haar niet, net als jouw dochter heeft ze een mooi fijn gezichtje, maar ik vind het voor haar wel zo fijn als ze ook de keuze heeft om haar haar lang te laten groeien. Ze zei laatst zelf al dat ze graag lang haar wilde.

Het is wel echt een enorme verschil met Ezra en zijn grote volle bos krullen, maar goed, we wachten geduldig af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Nov 2013 13:44

Re: Haren

Knillis schreef:Hier werd dochter geboren met een klein beetje haar. Het viel aan de bovenkant helemaal uit en rondom had ze wel nog haar, ze zag er toen uit als een oude opa :) Nadat ze 6 maanden was begon het ineens te groeien en hebben we het een paar keer op gelijke lengte laten knippen bij de kapper. Toen ze 1 was kon ze staartjes en ze heeft nu haar tot over haar schouders en we kunnen er nu van alles mee doen (alleen jammer dat ik er niet zo goed in ben :))

Mijn nichtje is 3 maanden jonger en bij haar is het sinds een half jaar ineens als een speer gaan groeien, toen ze 1,5 was had ze echt nog maar heel kort haar. En nu maakt het een groeispurt door en kan ze al staartjes op haar hoofd.

Wel jammer dat het niet zo snel groeit, maar het komt vanzelf! Ik denk dat mijn man ervoor getekend had, die vindt het een ramp om haar haren te doen :)


Haha, ja mijn man vindt het ook wel ideaal zo.
Ik moet zeggen, het staat haar niet verkeerd. En ze heeft wel wat haar, maar een speldje bovenop haar hoofd glijdt er zo uit :(. En ik heb heel wat leuke speldjes klaarliggen, haha.

Susan: Wat leuk dat je nu een paar krullen ziet. Ja als ze 4 zijn, vinden ze het zelf ook wel heel leuk om langer haar te hebben. En jouw zoon heeft ook echt prachtig haar hè! Maar die heeft altijd wel veel haar gehad?
Afbeelding
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 01 Nov 2013 13:50

Re: Haren

Het kan nog helemaal goedkomen hoor! Ik had als baby erg weinig haar. Als kleuter had ik nog steeds kort haar, omdat het echt te dun en weinig was om het fatsoenlijk langer te dragen. Pas vanaf een jaar of 6 mocht ik het laten groeien en als je nu ziet: heel veel haar, behoorlijk dik en krullen :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Nov 2013 13:54

Re: Haren

Char schreef:Het kan nog helemaal goedkomen hoor! Ik had als baby erg weinig haar. Als kleuter had ik nog steeds kort haar, omdat het echt te dun en weinig was om het fatsoenlijk langer te dragen. Pas vanaf een jaar of 6 mocht ik het laten groeien en als je nu ziet: heel veel haar, behoorlijk dik en krullen :)


Dank je wel voor je hoopvolle antwoord, haha.
Bijzonder hè hoe haar zo kan veranderen.

Ik heb zelf ook een hele dikke bos haar en grove krullen, dus ik vind het al bijzonder dat mijn dochter heel licht haar heeft en ( tot nu toe ) erg weinig ;).
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 01 Nov 2013 14:28

Re: Haren

Mijn dochter heeft ook al vanaf de geboorte heel weinig haar. Het begint nu een beetje te groeien. Vooral achter wordt het wat langer. Had laatst speldjes gekregen van een vriendin, maar die glijd er zo weer uit.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Nov 2013 17:51

Re: Haren

Ravi is geboren met donkerblond haar. Het is nog nooit uitgevallen, het groeit alleen maar. We zijn al twee keer met hem naar de kapper geweest om het weer een beetje in model te knippen. Hij kan makkelijk staartjes en speldjes in, maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik kam er altijd een soort van hanekammetje in.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 18:02

Re: Haren

Ezra is geboren met steil zwart haar, bij hem is het na die eerste maanden wel een tijd veel dunner geweest. Tegen zijn eerste verjaardag begon hij krulletjes te krijgen, met anderhalf had hij een hele bos. Het is wel lichter dan bij zijn geboorte, een beetje kastanjebruin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Nov 2013 23:08

Re: Haren

N. werd geboren met een matje :D Ze had bovenop amper haar, of in elk geval erg kort, maar achter in haar nek een hele bos donker haar. Het viel een beetje uit, en in de loop der tijd is ze aardig blond geworden. Toevallig gaat ze morgen voor het eerst naar de kapper.

F. heeft redelijk wat haar, ook donker. Niet zo'n erg matje als haar zus, maar toch ook duidelijk meer in haar nek. Ik ben benieuwd hoe dat gaat groeien.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Nov 2013 23:20

Re: Haren

Ik was gewoon helemaal kaal tot aan mijn 2e en daarna heb ik nog een jaar stekeltjes gehad omdat het niet groeide. Nu heb ik haar tot op mn kont, helemaal goedgekomen dus! ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Nov 2013 23:21

Re: Haren

Oh, nou, wie weet krijgt Yrsa ook nog eens een grote haardos.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Nov 2013 23:51

Re: Haren

E had ook donker haar bij de geboore, en al redelijk wat. Alleen is alles uitgevallen, en heeftbzever tot nu toe een beetje lichtblond dun haar voor terug. En ik was bij de geboorte o blij dat ze haar had..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Nov 2013 00:04

Re: Haren

Elsa schreef:E had ook donker haar bij de geboore, en al redelijk wat. Alleen is alles uitgevallen, en heeftbzever tot nu toe een beetje lichtblond dun haar voor terug. En ik was bij de geboorte o blij dat ze haar had..


Dit klinkt een beetje als bij mijn dochter.

@Novalee: Haha, mijn dochter had ook een matje. Haar matje moesten we af en toe wel even bijknippen, anders was het helemaal een gek gezicht ;).
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Nov 2013 09:02

Re: Haren

_Lana_ schreef:
Elsa schreef:E had ook donker haar bij de geboore, en al redelijk wat. Alleen is alles uitgevallen, en heeftbzever tot nu toe een beetje lichtblond dun haar voor terug. En ik was bij de geboorte o blij dat ze haar had..


Dit klinkt een beetje als bij mijn dochter. .


Oeps, dat klinkt nog niet echt hoopvol voor me..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2013 11:47

Re: Haren

B had pikzwart haar bij haar geboorte, dat is allemaal netjes blijven zitten, behalve een plek op haar achterhoofd (door het liggen en schuren). Het werd alleen met de week lichter.
Het groeit wel flink hard!
Nu heeft ze lichtblond haar en, zoals je op de fotos kunt zien, is het vrij veel ook.
Hier dus aan staartjes en vlechtjes geen gebrek!
<<

Anoniem134

Bericht 02 Nov 2013 12:51

Re: Haren

Mijn zusje was zo goed als kaal bij de geboorte, maar met een jaar of 2 had ze een mooie bos blonde krullen, nu heeft ze nog steeds erg dik haar.

T.ess had met de geboorte al veel haar, ondertussen gaat we iedere 5 a 6 weken naar de kapper. Maar haar haren zijn al ver over haar schouders gegroeid.
Laatst gewijzigd door Anoniem134 op 02 Nov 2013 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Nov 2013 13:09

Re: Haren

Lejow schreef:Hier dus aan staartjes en vlechtjes geen gebrek!


Haha, ja dat zit bij B wel goed ;). Heeft ze ook dik haar? En ben je wel eens naar de kapper geweest?
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2013 13:35

Re: Haren

Ja mijn nichtje knipt het af en toe, maar vind het nooit mooi als het net geknipt is :( Zo statisch!
Wil het wel graag lang laten groeien, maar twijfel wat ik met haar pony wil..
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Nov 2013 14:14

Re: Haren

Lejow schreef:Ja mijn nichtje knipt het af en toe, maar vind het nooit mooi als het net geknipt is :( Zo statisch!
Wil het wel graag lang laten groeien, maar twijfel wat ik met haar pony wil..


Ik zou haar pony erbij laten groeien en nu met een speldje opzij doen. Hoewel het B enig staat, ben ik niet zo van de pony's. Vooral niet als het haar lang is.
Haar haar groeit dus wel snel!
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 02 Nov 2013 14:21

Re: Haren

_Lana_ schreef:
Lejow schreef:Ja mijn nichtje knipt het af en toe, maar vind het nooit mooi als het net geknipt is :( Zo statisch!
Wil het wel graag lang laten groeien, maar twijfel wat ik met haar pony wil..


Ik zou haar pony erbij laten groeien en nu met een speldje opzij doen. Hoewel het B enig staat, ben ik niet zo van de pony's. Vooral niet als het haar lang is.
Haar haar groeit dus wel snel!


Mee eens... doe ik bij t.ess ook. Heb soms ook het idee dat die pony anders echt irriteert en het lukt haar zelf niet om er een speldje in te doen. Al laat ze het vaak wel merken door ergens een speldje vandaan te toveren (uit haar haren of de kast) en die bij haar pony te houden.
<<

Anoniem166

Bericht 02 Nov 2013 16:00

Re: Haren

Lejow schreef:Ja mijn nichtje knipt het af en toe, maar vind het nooit mooi als het net geknipt is :( Zo statisch!
Wil het wel graag lang laten groeien, maar twijfel wat ik met haar pony wil..



Je kunt ook een schuine pony laten knippen. Dat heeft de kapper vorige week bij mijn dochter gedaan. Ik wilde haar pony laten groeien, maar knipjes haalt ze er steeds uit en dan ging er steeds haar voor haar ogen. Dus toch maar laten bijknippen en een schuine pony staat leuk, niet zo statisch waar je het eerder over had.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2013 18:36

Re: Haren

Oh dat is ook nog een optie ja!
Ja ik hou zelf ook niet zo heel erg van pony's.. zo rechttoe, rechtaan..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2013 18:44

Re: Haren

Soms vind een rechte pony wel staan, maar dan met dik, donker haar. Het moet wel echt bij iemand passen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Tom