Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem122

Bericht 01 Nov 2013 07:54

Re: Verre reis topic

JaneDoe schreef:Ik twijfel (ja nog steeds) tussen georganiseerd of op eigen houtje.

De kogel is wel door de kerk dat het definitief Thailand gaat worden. Georganiseerd kom ik voor 15/16 dagen tussen de 1500 en 2000 euro uit, veelal zonder maaltijden.

Nu zie ik dat, als je het zelf regelt, een vlucht rond de 600/700 euro kost, en het leven daar is niet duur.

Wie heeft er ook daadwerkelijk ervaring met alleen reizen in Thailand? Is het echt een goed land om alleen te gaan? (Ook als leuk blond meisje van 28? :) )

Ik heb nog een kleine schop onder mijn kont nodig, en dan ga ik binnenkort alles zelf uitstippelen.
(alle goede tips wbt bookingsites van zowel hotels als vluchten zijn welkom, net als aanraders van hotels in Thailand).


Oh shit door alle hectiek de afgelopen week helemaal vergeten je een PM te sturen! Maar super stoer dat je de knoop door gehakt hebt. Je kan idd alles van te voren plannen, via www.booking.com of www.hostelworld.com of www.hostels.com je hotels / hostels boeken. Voor hotels is die eerste heel fijn, vaak goede aanbiedingen en bij 95% van de hotels kan je nog kosteloos annuleren tot 2 of 3 dagen van te voren. En vaak pas betalen in het hotel.
Het leven is er zeker niet duur, zoals ik al eerder zei, ik heb voor mezelf een maandbudget van zo'n 600 euro (25.000 baht).

Ik zou als ik jou was wel op 1 regio concentreren, dus niet én naar het noorden willen én naar het zuiden bijvoorbeeld, daar heb je gewoon te weinig tijd voor. Wel kan je bijv als je nog 3 dagen strand ofzo wilt doen op het einde, een binnenlandse vlucht naar het zuiden nemen. Toevallig afgelopen week gekeken, een enkeltje Bangkok - Chiang Mai heb je bij AirAsia al voor zo'n 35 euro, net als enkeltje Chiang Mai - Krabi bijvoorbeeld.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Nov 2013 08:04

Re: Verre reis topic

Jip83 schreef:Dit lange blonde meisje was ook alleen in Thailand! Kan prima! Ik heb nog wel ergens de link naar mijn blog...als je die wil? Wat ik ook wel deed was op waarbenjij.nu plaatsen zoeken waar ik heen wilde. Zo kwam ik op blogs van andere reizigers en deed ik tips op qua guesthouses, waar heen te gaan, etc.

Ik zeg doen!!! Het is zo makkelijk en veilig daar. En goedkoop. Ik wil je wel op weg helpen met een route en goede guesthouses. Heb er ook nog prijzen van (2jr geleden) dan heb je een indicatie.


Ik heb ook wel interesse in jouw blog! Ben nu een het uitstippelen wat ik in die maand na mijn stage wil gaan doen. Ik denk naar het noorden trekken, met de trein naar Chiang Mai, daar de bus naar Chiang Rai pakken en om de omgeving verkennen. En misschien dan door naar Udon Thani bijvoorbeeld. Heb echt nog geen idee..
<<

Anoniem38

Bericht 01 Nov 2013 18:21

Re: Verre reis topic

Tuktuk, je hebt PM!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2013 21:20

Re: Verre reis topic

Joh TukTuk maakt niet uit hoor! Maar ik ben ondertussen wel weer een beetje aan het kijken naar wat ik wil...
bedankt voor je tips, ik ga even kijken!

Van de week de lonely planet eerst eens halen om te kijken wat ik écht gezien wil hebben, zodat ik doelgericht een route kan uitstippelen en vervolgens hotels/hostels kan vinden....
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 01 Nov 2013 22:20

Re: Verre reis topic

Nou, nog 8 dagen en dan begint ons grote avontuur! Morgen verlaat ik mijn studentenhuis. Vandaag veel ingepakt en Harrison kwam ook helpen, zo lief en fijn!

Nu even een beetje emotioneel. Zit alleen in mijn overhoop gehaalde kamer. M'n vriend heeft een groot afscheidsfeest van z'n werk dus die is onbereikbaar. Zag al foto's voorbij komen op Facebook, iedereen gaat 'm onwijs missen en dan moet ik weer huilen omdat ik me bijna schuldig voel :)

Vind het nu wel even heel spannend allemaal! Morgen ben ik officieel werk- en dakloos!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2013 22:28

Re: Verre reis topic

Feline ik heb even gemist wat voor avontuur je tegemoet gaat... Klinkt in ieder geval niet alsof je 2 weken op reis gaat.
Wat ga je doen??
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 01 Nov 2013 22:35

Re: Verre reis topic

Nee haha, eerder 2 jaar ;)

Ik ga samen met m'n vriend enkele reis naar Nieuw-Zeeland voor onbepaalde tijd. Willen, als de financiën het toelaten, daarna doorreizen naar Australië e.d. Maar eerst hopelijk een jaartje NZ! We hebben in ieder geval geen idee wat we gaan doen en wanneer we terug komen en dat maakt het best spannend :)
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 01 Nov 2013 22:39

Re: Verre reis topic

Wow wat supersupervet zeg!!! Onwijs gaaf dat jullie die stap durven te wagen, ik ben jaloers!
Niet meer dan logisch dat je nerveus bent, het is niet niks om je baan en huis op te zeggen, lijkt me een raar gevoel.

Onwijs veel plezier in ieder geval! :thumbup:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2013 08:46

Re: Verre reis topic

Zo gaaf Feline. Kan me voorstellen dat je je nu heel gek voelt, echt zo'n twilight zone de komende dagen... Ga je een blog oid bijhouden??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem122

Bericht 02 Nov 2013 09:54

Re: Verre reis topic

Feline schreef:Nee haha, eerder 2 jaar ;)

Ik ga samen met m'n vriend enkele reis naar Nieuw-Zeeland voor onbepaalde tijd. Willen, als de financiën het toelaten, daarna doorreizen naar Australië e.d. Maar eerst hopelijk een jaartje NZ! We hebben in ieder geval geen idee wat we gaan doen en wanneer we terug komen en dat maakt het best spannend :)


Echt zo gaaf dat jullie dat gaan doen! En kan me heel goed voorstellen dat je het enorm spannend vindt. Ik herken het gevoel enorm, en ik heb ga maar 5,5 maand en weet dus precies wanneer ik mijn vriend, vrienden en familie weer ga zien, maar jullie hebben gewoon geen idee! En NZ is nou ook niet echt een bestemming waar je iemand even gaat opzoeken voor 1 of 2 weken.

Hebben jullie ook nog geen werk oid daar in het vooruitzicht?
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Nov 2013 13:01

Re: Verre reis topic

Wat leuk om de plannen van iedereen te lezen.

Feline vind het echt heel erg gaaf en spannend wat jullie gaan doen. Nieuw Zeeland staat nog op ons verlanglijstje, er moet ook nog wat te dromen zijn.

Hier komt de reis nu aardig dichtbij. Nog 5 dagen werken, een weekend om alles te pakken en dan vertrekken we. Kijk er erg naar uit. Al wat dollars bij de bank gehaald om het visum voor Cambodja te kunnen betalen en nu aan het lezen in het boek van Dolf de Vries, Reizen door Laos en Cambodja. Hierdoor krijg ik nog meer zin om het met eigen ogen te bekijken.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Nov 2013 17:01

Re: Verre reis topic

@ JaneDoe: Thailand is echt heel goed te doen in je uppie. Heb het al tig keer gedaan (oke, beetje overdreven: vier keer) en ik voelde me er goed en ook veilig. Zelfs veiliger als bijvoorbeeld in Oost-Europa of Australie waar ik ook gereisd heb. Ik vind de mensen er heel lief en behulpzaam.

De enige valkuil daar is dat je in een scam trapt. Mensen zien ons denk ik wel als rijke toeristen en vooral als je uitstraalt dat je er voor het eerst bent, kan het zijn dat bijvoorbeeld tuktukchauffeurs je teveel berekenen / naar de verkeerde plek brengen (een dure winkel) enzovoorts. Gewoon vriendelijk blijven herhalen wat je wilt en het komt goed. Maar het ergste wat je kan gebeuren als je in zoiets trapt is dat je een aantal euro's lichter bent na die tijd.

Ik heb Thailand ook weer op de planning staan, wanneer ging jij eigenlijk?

Misschien is het al eerder gezegd maar het is in principe niet nodig hotels vooruit te boeken. Voor de eerste nachten is het natuurlijk wel fijn maar er is genoeg keuze ter plekke. Maar uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat je zelf fijn vindt, maar nodig is het niet.

Als je alleen gaat kan ik je wel het noorden van Thailand aanraden: ik vond zelf contact maken in het zuiden lastiger omdat daar veel groepjes strand- en feestvakanties houden. (Nou ben ik ook niet de meest sociale persoon, dus misschien dat het jou wel makkelijker af zou gaan). Het oosten is ook heel mooi maar daar zijn wat minder reizigers. Het noorden is qua natuur ook super.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Nov 2013 17:46

Re: Verre reis topic

Je moet inderdaad oppassen voor de scams in Thailand en dan vooral in Bangkok. Geloof het nooit als iemand zegt dat een bepaalde toeristische attractie gesloten is en dat diegene jou wel voor een laag bedrag naar een andere tempel kan brengen, want dan wordt je opgelicht. Hier is een tijdje geleden ook een goed tv programma over gemaakt:
http://www.sbs6.nl/programmas/oplichter ... tuk-maffia

En geloof het niet als een Thai op je af komt, zogenaamd van de touristenpolitie (hoe echt het er ook uit ziet), en die zegt dat hij wel even tickets / hotels voor je gaat regelen, want "je moet als tourist opletten voor oplichters" zeggen ze dan nog, want dan betaal je ook de hoofdprijs.

Regel is eigenlijk, stap in Bangkok niet in een TukTuk, tenzij je duidelijk zegt "Straight to blabla, no stops!". Zodra je maar iets van 20/30 baht hoeft te betalen, is het foute boel. Beter kan je een taxi nemen en de meter aan laten zetten, veel goedkoper.
<<

Anoniem170

Bericht 02 Nov 2013 18:04

Re: Verre reis topic

Iemand weleens in Zuid-Amerika geweest? Lijkt me echt gaaf, om zo'n 3 maanden te gaan. Op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen? Ik zou dan naar Chili-Argentinië-Bolivia-Peru willen. Wat waren jullie bijv kwijt voor de vluchten?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Nov 2013 12:05

Re: Verre reis topic

TukTuk schreef:Regel is eigenlijk, stap in Bangkok niet in een TukTuk, tenzij je duidelijk zegt "Straight to blabla, no stops!". Zodra je maar iets van 20/30 baht hoeft te betalen, is het foute boel. Beter kan je een taxi nemen en de meter aan laten zetten, veel goedkoper.


Wij hebben wel een paar keer een Tuk Tuk genomen in Bangkok, en van te voren gewoon een voor ons goede prijs afgesproken. Ik heb er juist wel goede ervaringen mee, maar je moet inderdaad wel duidelijk zijn aan het begin over wat je wilt (en vooral ook wat niet). Ik geloof alleen dat ik 20/30 baht juist een goede prijs vond, maar dat terzijde ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 03 Nov 2013 12:20

Re: Verre reis topic

Sterre schreef:
TukTuk schreef:Regel is eigenlijk, stap in Bangkok niet in een TukTuk, tenzij je duidelijk zegt "Straight to blabla, no stops!". Zodra je maar iets van 20/30 baht hoeft te betalen, is het foute boel. Beter kan je een taxi nemen en de meter aan laten zetten, veel goedkoper.


Wij hebben wel een paar keer een Tuk Tuk genomen in Bangkok, en van te voren gewoon een voor ons goede prijs afgesproken. Ik heb er juist wel goede ervaringen mee, maar je moet inderdaad wel duidelijk zijn aan het begin over wat je wilt (en vooral ook wat niet). Ik geloof alleen dat ik 20/30 baht juist een goede prijs vond, maar dat terzijde ;-)


En je werd dan niet bij een juwelier of een andere winkel afgezet als je voor 20 baht instapte? :)

Je kan inderdaad best een TukTuk pakken, mits je, zoals ik al zei, duidelijk een prijs afspreekt en duidelijk maakt dat je niet ergens wilde stoppen.
Vaak moesten we dan iets van 80/90 baht betalen voor een klein stukje als we aangaven alleen rechtstreeks te wilden gaan, en dan was een taxi goedkoper.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Nov 2013 12:27

Re: Verre reis topic

Roos' schreef:Iemand weleens in Zuid-Amerika geweest? Lijkt me echt gaaf, om zo'n 3 maanden te gaan. Op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen? Ik zou dan naar Chili-Argentinië-Bolivia-Peru willen. Wat waren jullie bijv kwijt voor de vluchten?


Ik ben voor langere tijd in Ecuador geweest en heb vanuit daar een trip gemaakt naar Buenos Aires.
Vluchten zijn niet goedkoop, maar het hangt er vanaf hoe je vliegt. Als je het niet erg vindt om over te stappen is het vaak goedkoper :) Maar ik houd niet van overstappen als het maximaal 200 euro scheelt.

Leven daar is niet zo heel erg duur, in een aantal landen betaal je met US-dollars maar vooral in lage bedragen (1 dollar en 5 dollar biljetten). In Ecuador kon ik al bijna niet betalen met 20 dollar biljetten... Iedereen waarschuwt je om niet van de straat te eten, maar ik moet zeggen dat het best wel meeviel. Als je kunt zien hoe het gemaakt wordt en als er veel locals zitten is het eten vaak goed te doen :)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Nov 2013 12:36

Re: Verre reis topic

Ik heb ook goede ervaringen met de tuktuk, eigenlijk in geheel Thailand. Gewoon van tevoren aangeven waar je naartoe wil en een prijs afspreken. Ik betaalde voor ritjes van een minuut of 20, iets van 50/60 baht, ofzo? Ik vond dat echt prima, als je het omrekent is het zo weinig geld en dan heb je de vrijheid om ergens in het wilde weg heen te wandelen en dan weer terug te komen zonder de hele tijd te hoeven opletten waar je precies bent. Daarnaast vond ik het ook gewoon echt leuk om in een tuktuk te zitten, veel fijner dan in een taxi.

Ik ben trouwens wel een keer met de taxi gegaan, alleen dat vond ik juist weer minder. We zaten vast in het verkeer, maar de meter bleef maar oplopen en uiteindelijk zette hij me af in de hoofdstraat waardoor ik alsnog een kwartier moest wandelen (terwijl mijn voeten onder de blaren zaten en ik juist daarom een taxi had genomen).
<<

Anoniem38

Bericht 03 Nov 2013 15:10

Re: Verre reis topic

Wij hebben afgelopen vakantie ook een tuktuk genomen. Met een 'one stop', dus we wisten dat we bij een juwelier tien minuten binnen moesten blijven. We vonden het wel geinig om een keer mee te maken :-) niks gekocht uiteraard...
<<

Anoniem321

Bericht 03 Nov 2013 16:13

Re: Verre reis topic

Ik wil toch ook maar even meeschrijven in dit topic. Onze plannen voor een reis naar USA beginnen steeds meer vorm te krijgen. We willen eerst een aatal dagen naar New York en dan een binnenlandse vlucht naar het westen te nemen waar we een camper willen huren om een rondreis te maken. We willen sowieso Yosemite en Grand Canyon zien dus dat wordt dan toch nog qua km's een behoorlijke reis.
Maar echt supergaaf! Hoe meer ik me er in verdiep hoe enthousiaster ik word. Het zou dan in juni volgend jaar gaan gebeuren :dance:

Onze planning tot nu toe:
4 volle dagen NY
Daarna doorvliegen naar Fresno waar we een camper huren.
Naar Yosemite NP rijden en daar de highlights bekijken
Dan (waarschijnlijk via Las Vegas omdat het anders te ver rijden is in 1 dag) naar Grand Canyon
Camper in Las Vegas inleveren, de stad nog even bekijken en dan via NY (of direct, wat maar goedkoper is) terug naar AMS.
Voor de camperrondrit hebben we 9 dagen gepland, hopelijk is dat wat te doen, anders wordt het keuzes maken.

Iemand die zoiets al eens heeft gedaan en mij nog tips kan geven?
<<

Anoniem122

Bericht 03 Nov 2013 16:27

Re: Verre reis topic

Ja wij hadden juist goede ervaringen met de taxi's. Midden in het centrum is het idd niet altijd handig ivm de drukte, maar het is een stuk relaxter en veiliger dan een tuktuk.
We hebben zelfs 1x gehad dat er een probleem met de meter was en de chauffeur halverwege de meter gereset had. We hoefden uiteindelijk alleen t bedrag op de meter te betalen, terwijl het eigenlijk hoger zou moeten zijn.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Nov 2013 16:56

Re: Verre reis topic

Verblijf je ook in fresno, ragaZza? Ik zou het je niet aanraden in elk geval, stomste en lelijkste stukje van Californië. Maar wel handige uitvalsbasis voor yosemite inderdaad dus gauw daar heen rijden dan.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Nov 2013 09:10

Re: Verre reis topic

Marin, het is idd de bedoeling om meteen door te gaan naar Yosemite (mits de aankomsttijd van de vlucht gunstig is)..
Nu eerst maar even kijken of mijn vriend en ik vrij kunnen krijgen volgend jaar om die tijd, en dan kunnen we alles regelen :thumbup:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Nov 2013 10:09

Re: Verre reis topic

Nou wij zijn er ook uit, onze reis volgend jaar april en mei ziet er zo uit:

Sydney - Bangkok - Phuket: daar bruiloft 5 dagen in luxe hotel en 2 dagen eilanden etc. bekijken
Phuket - Chiang Mai: daar 3 dagen trektocht door de wildernis met speciaal olifanten project (wil namelijk alleen op goed verzorgde olifanten)
Chiang Mai - Koh Samui: mooie stranden bezoeken in 1,5 dag
Koh Samui - Bangkok: dan 4 dagen met de trein om Bangkok heen en de bezienswaardigheden doen
Bangkok - Amsterdam: vrienden en familie, verblijf in Friesland bij mijn vader
Amsterdam - Londen: vrienden en stad bezichtigen
Londen - Barcelona: stad bekijken
Barcelona - Wenen: terug naar waar ik 6 jaar heb gewoond, vrienden bezoeken
Wenen - Amsterdam: paar dagen bijkomen
Amsterdam - Brazilia: de stad en omgeving bekijken en het eerste kindje van mijn vriends broer bezoeken die dan net geboren is
Brazilia - Amsterdam - Bangkok - Sydney: omdat dat goedkoper is dan vanuit Brazilia terug naar Sydney is.

Een reis met avontuur, romantiek, natuur, feesten, familie en een nieuw continent. Echt helemaal geweldig, zó'n zin in!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 04 Nov 2013 10:26

Re: Verre reis topic

Wooow wat een fantastisch vooruitzicht Marsy!
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers