Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 31 Okt 2013 12:46

Re: Afvaltopic

Hoi meiden, mag ik nog met jullie meeschrijven, of zit er een maximum aan dit topic?
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Okt 2013 13:48

Re: Afvaltopic

Slurp schreef:Hoi meiden, mag ik nog met jullie meeschrijven, of zit er een maximum aan dit topic?

Geen maximum volgens mij hoor, welkom! Volg je een speciaal dieet? En begin je net?
Afbeelding
<<

Anoniem26

Bericht 31 Okt 2013 13:56

Re: Afvaltopic

Ik vind dat 17 dagen dieet wel interessant klinken. Hoe het hier met degene die het ook doen? Weten jullie of er in het boek ook menu's staan voor de dag?
Laatst gewijzigd door Anoniem26 op 31 Okt 2013 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem26

Bericht 31 Okt 2013 14:17

Re: Afvaltopic

Heb het boek besteld. Morgen ermee beginnen ben erg benieuwd!
<<

Reva

Bericht 31 Okt 2013 14:36

Re: Afvaltopic

Ik heb het boek ook als pdf voor je Puggle, dan kan je de bestelling annuleren :D
<<

Anoniem26

Bericht 31 Okt 2013 21:24

Re: Afvaltopic

Wat lief! Maar ik vind een boek juist wel fijn maar bedankt.

Staan er ook dag menu's in het boek? Kon dat niet echt vinden.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Nov 2013 15:34

Re: Afvaltopic

Puggle, er staan inderdaad dag menu's in per fase.
Ik vond het een fijn dieet en goed vol te houden.
Na m'n bevalling ga ik dit dieet ook weer volgen.
<<

Anoniem26

Bericht 01 Nov 2013 21:41

Re: Afvaltopic

Ja ik heb hem vandaag binnen gehad en zie idd menu's erin staan fijn!

Hoe ging het afvallen bij jou? Hoeveel en in hoeveel tijd ben je ermee afgevallen?
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 01 Nov 2013 22:57

Re: Afvaltopic

Welkom Slurp! Veel succes! Wil je er veel kilo's af of valt het mee?

Hier ging het even wat minder, vandaar het minder posten :wink: Ik heb vandaag besloten te stoppen met het 17 dagen dieet, het is te streng voor mij. Ik ben er veel te veel mee bezig en ben alleen maar bezig met wat ik allemaal niet mag etc. Dus nu weer gewoon wat koolhydraten maar wel een stuk minder. Het ontbijten met alleen ei of yoghurt met fruit houd ik er in want daarmee, en halverwege de ochtend een tussendoortje, red ik het prima tot de lunch. Dan tussen de middag wel wat brood, maar minder en ook regelmatig een salade, en 's avonds weinig of geen koolhydraten. Aardappels en rijst mis ik bijvoorbeeld totaal niet. En verder magere tussendoortjes en in het weekend iets lekkers. Ik denk dat het op die manier beter bij mijn manier van eten past en ik het op termijn veel makkelijker vol kan houden.
<<

Anoniem85

Bericht 01 Nov 2013 23:47

Re: Afvaltopic

Ook ik wil graag gaan meeschrijven, ik was een tijdje terug goed op weg om de zwangerschapskilos eraf te krijgen, helaas de laatste tijd me teveel laten gaan en geen verleidingen kunnen weerstaan. Maandag begin ik, plan is minder eten, kleinere porties dus en goed ontbijten, als drinken alleen water en thee, of heel af en toe een redbull light, geen vette hap meer en meer fruit en groente eten. Mijn eetpatroon is nu echt heel beroerd.
Doel is minstens 4kg eraf, hopelijk voor de kerst, maar dat is te optimistisch denk ik.
Oh ja, ook wil ik gaan sporten, streven is 2x per week.
<<

Nyx

Bericht 01 Nov 2013 23:50

Re: Afvaltopic

De laatste week was toch niet zo geweldig als ik had gehoopt. Door tijdsgebrek toch vaak gekozen voor ongezond voedsel. Nu is het huis af en ben ik blij dat ik weer fatsoenlijk eten kan nemen.
<<

Anoniem198

Bericht 02 Nov 2013 01:33

Re: Afvaltopic

Puggle schreef:Ja ik heb hem vandaag binnen gehad en zie idd menu's erin staan fijn!

Hoe ging het afvallen bij jou? Hoeveel en in hoeveel tijd ben je ermee afgevallen?


Bij mij ging het redelijk snel kwam denk ik ook omdat ik er veel bij sportte.
Was werkloos toen dus alle tijd. Ik ben zo'n 8 kg afgevallen toen in 6 weken.
Daarna weer normaal gaan eten wel opgelet en minimaal 1 koolhydraat vrije maaltijd op een dag.
Nu een jaar verder ben ik ongeveer 2 kg aangekomen.
Wilde eigenlijk weer beginnen maar toen was ik zwanger. :wink:
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 02 Nov 2013 12:55

Re: Afvaltopic

Hoi meiden. Alweer even geleden dat ik in dit topic geschreven heb. Hier gaat het goed. Zit steeds rond de 70kg dus voor mij heel netjes. Soms er wat boven, soms er wat onder. Ben ook nog lekker aan het sporten en moet daar ook steeds op de weegschaal. Dat is wel goed voor mij! Hoe gaat het met jullie?
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 02 Nov 2013 16:40

Re: Afvaltopic

Ik heb niet een heel streng einddoel, ik weeg nu 64 kilo en wil sowieso onder de 60 komen, het liefst rond de 57. Ik ga hiervoor geen dieet volgen, maar 3 gezonde maaltijden en 2 gezonde tussendoortjes (fruit) eten. En minimaal 2x per week sporten, het liefst 3x, maar dat lukt niet altijd.
Ik vind het heel moeilijk om een goed aantal calorieën binnen te krijgen, vaak gaat het bij mij heel extreem als ik eenmaal bezig ben, en dan blijf ik onder de 1000 cal, dat is weer veel te weinig om het langere tijd vol te houden. En dat uit zich dan weer in eetbuien. Het is een beetje een cirkeltje waar in inzit..
<<

Anoniem26

Bericht 03 Nov 2013 22:00

Re: Afvaltopic

Victoria schreef:
Puggle schreef:Ja ik heb hem vandaag binnen gehad en zie idd menu's erin staan fijn!

Hoe ging het afvallen bij jou? Hoeveel en in hoeveel tijd ben je ermee afgevallen?


Bij mij ging het redelijk snel kwam denk ik ook omdat ik er veel bij sportte.
Was werkloos toen dus alle tijd. Ik ben zo'n 8 kg afgevallen toen in 6 weken.
Daarna weer normaal gaan eten wel opgelet en minimaal 1 koolhydraat vrije maaltijd op een dag.
Nu een jaar verder ben ik ongeveer 2 kg aangekomen.
Wilde eigenlijk weer beginnen maar toen was ik zwanger. :wink:


Dat klinkt goed! Netjes ook dat je het zo goed vol hebt gehouden met je gewicht.

Ik heb nog maar even een lekkere maaltijd gegeten vandaag, morgen starten met het dieet. De boodschappen ervoor vandaag in huis gehaald.
<<

Nyx

Bericht 03 Nov 2013 23:27

Re: Afvaltopic

Ik ben al de hele avond bezig op de site van Voedingscentrum, maar er klopt weer eens niets van de gegevens die ze hebben.

Ik kan niet vinden wat een volkoren bruine boterham doet qua kcal. Niet wat een Sesamcracker van Wasa doet. Wat kaas 48+ doet op een half belegde boterham. Of wat een cup-a-soup zou doen. Grrr! En ik wil het weten.
<<

Anoniem273

Bericht 03 Nov 2013 23:31

Re: Afvaltopic

Nyx, heb je al eens de calorieënteller app van FatSecret geprobeerd? Staat echt heel veel in.
<<

Nyx

Bericht 03 Nov 2013 23:50

Re: Afvaltopic

Aziraphale schreef:Nyx, heb je al eens de calorieënteller app van FatSecret geprobeerd? Staat echt heel veel in.


Nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Zal eens gaan Googlen. Sommige dingen staan wel op de verpakking, maar niet alles en ik mag graag alles weten. :) Of nee, nu ik het in mijn hoofd heb wil ik graag alles weten. ;)

Thanks!

Edit; Gelukt! Ik ben weer helemaal bij. :)
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 04 Nov 2013 10:37

Re: Afvaltopic

Hoi!

Mag ik me ook nog aanmelden?

Ik wil minimaal 5 kilo kwijt, geen speciaal dieet..
Het snoepen is mijn grootste valkuil, als ik dat laat val ik al af!
Afbeelding
<<

Raspberry

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:48

Bericht 04 Nov 2013 21:49

Re: Afvaltopic

Reva, zou je mij dat boek kunnen mailen oid?

Ik ben er ook wel erg benieuwd naar :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Nov 2013 22:01

Re: Afvaltopic

Zo, mag ik even een paar veren in m'n eigen reet steken? Vannacht vet slecht geslapen en de hele dag was ik al doodmoe, met als toppunt vanavond na het eten. Ik ben ff in bed gaan liggen, in slaap gevallen ook nog en daarna heb ik me toch nog uit bed gesleept, naar de sportschool en daar gefitnest en body combat gedaan. Hatsee! Trots op mezelf :D
❤ 7 juni 2018
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 04 Nov 2013 22:05

Re: Afvaltopic

Raspberry, Reva heeft haar account laten verwijderen.

Bliss, wat goed! :thumbup:
<<

Nyx

Bericht 04 Nov 2013 22:27

Re: Afvaltopic

Goed bezig, Bliss!

Hier vandaag weer begonnen. Het is weer het tijdstip dat ik het moeilijk krijg, dus ik denk dat ik er zo even een schaaltje paprika/komkommer tegenaan gooi. Ik ben sinds een week heel erg moe en slaap dan ook heel erg goed. Pluspunt, maar die continue vermoeidheid is echt niet fijn. Ik draal wat door huis en doe net niet datgene wat moet gebeuren. Hopen dat morgen een echt goede dag is. Ik denk dat ik last heb van de tijd en ook een beetje een verkoudheid die komt opzetten.

Zal binnenkort de tickers eens terugplaatsen. Maar eerst maar eens kijken of mijn nieuwe methode werkt.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 07 Nov 2013 22:58

Re: Afvaltopic

Hoe gaat het bij iedereen? Het is rustig hier, ik weet niet of dat een goed teken is :wink:

Hier gaat het wel aardig. Ik vul nu elke dag de eetmeter in van het voedingscentrum, waarbij ik er op probeer te letten tussen de 1500 en 1700 kcal te zitten. In het weekend mag ik wel wat lekkers, dus dan wil proberen onder de 2000 te blijven. Ik weeg nu al m'n porties af waardoor ik erg duidelijk zie dat ik eerder veel te grote porties nam want nu heb ik in principe niet echt honger, ik mis alleen 's avonds iets te snaaien. Verder kom ik qua voedingsstoffen wel goed uit, de eerste dagen iets teveel vet dus daar let ik nu goed op. Het enige wat ik elke dag tekort kom is ijzer. Dus morgen maar even rood vlees eten :) Het valt me echt mee wat ik nu nog kan eten, dit past veel beter bij me dan het 17 dagen dieet.

Oh, en het mooiste is dat ik, ondanks chips en pinda's afgelopen weekend, sinds zaterdag 0,8 kg ben afgevallen :cheers:
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 10 Nov 2013 10:48

Re: Afvaltopic

Bliss : Goed bezig! Als ik eenmaal in mijn bed lig ben ik niet meer te motiveren eruit te komen;)

Novalee: Die voedingsmeter is handig he... ik had ook wel dagen dat ik veel te weinig at, of inderdaad veel meer vet dan ik door had! Netjes dat je toch bent afgevallen!

Bij mij gaat het goed, donderdag wat extra gesnaaid maar verder streng kunnen zijn voor mezelf. Ben in bijna een week 1.7 kilo afgevallen.
Donderdag ga ik mee lopen met een bruidsmodeshow in mijn eigen jurk, hopelijk zit hij dan niet zo strak als vorig weekend!
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers